Υγεία: Οδική Ασφάλεια
➡ Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης πάνε εκδρομή» αποτελεί μια εισαγωγή των παιδιών στο θέμα της οδικής ασφάλειας, το οποίο θα προσεγγιστεί μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
➡ Σκοπός του είναι να γνωστοποιήσει τις βασικές αρχές- έννοιες της κυκλοφοριακής αγωγής. Οι μικροί μας φίλοι θα μάθουν με τρόπο απλό, κατανοητό και ευχάριστο κανόνες για να κυκλοφορούν με ασφάλεια στην πόλη, στους δρόμους ως πεζοί, επιβάτες και ποδηλάτες.
➡ Με ποιον τρόπο ερχόμαστε το πρωί στο σχολείο; Με τα πόδια, με το αυτοκίνητο, το μηχανάκι, το ποδήλατο, το σχολικό λεωφορείο; Τα παιδιά απαντούν και έτσι αρχίζει η συζήτηση σχετικά με τα μέσα μεταφοράς. Ποια από αυτά γνωρίζουμε; Με ποια έχουμε ταξιδέψει;
➡ Φτιάχνουμε έναν πίνακα και τα παιδιά καταγράφουν τα μέσα μεταφοράς τα οποία έχουν χρησιμοποιήσει
➡ Με ποια μέσα μεταφοράς ταξιδεύουμε στην στεριά, στον αέρα και στο νερό; Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια, βρίσκουν και ταξινομούν, ζωγραφίζουν και βάζουν σε στεφάνια τα μέσα μεταφοράς
😆 Παιχνίδι: Ρίξε το ζάρι και φόρτωσε στο φορτηγό τόσες ρόδες όσες λέει ο αριθμός. Μετά γράψε τον αριθμό στο κουτάκι
-Τι χρειάζεται να έχει κάθε όχημα προκειμένου να κυκλοφορήσει νόμιμα στον δρόμο; Έναν μοναδικό αριθμό. Είναι ο αριθμός κυκλοφορίας. Μήπως μπορείτε να σκεφτείτε που έχετε δει έναν τέτοιο αριθμό;
-Στην πινακίδα!
-και τι άλλο πρέπει να έχει το αυτοκίνητο και ο οδηγός;
-Άδεια κυκλοφορίας και Δίπλωμα!
Η νηπιαγωγός δείχνει στα παιδιά το δικό της δίπλωμα αυτοκινήτου το οποίο περνά από χέρι σε χέρι. Τα παιδιά διαπιστώνουν ότι μοιάζει με ταυτότητα ή με την κάρτα της τράπεζας και βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές. Η νηπιαγωγός ρωτά τα παιδιά εαν οι γονείς τους οδηγούν αυτοκίνητο ή μηχανάκι και τα προτρέπει να ζητήσουν όταν πάνε στο σπίτι να δούνε το δίπλωμα οδήγησης των γονιών τους και να συζητήσουν μαζί τους για το τι χρειάστηκε να κάνουν ώστε να το αποκτήσουν. Το κάθε παιδί μπορεί να φέρει έπειτα τις πληροφορίες στην ολομέλεια. Στους γονείς μοιράζεται προκειμένου να συμμετάσχουν το παρακάτω σημείωμα:
➡ Δημιουργούμε τον δικό μας αριθμό κυκλοφορίας. Έχει τα πρώτα 3 γράμματα του ονόματός μας και 4 αριθμούς όποιους εμείς θέλουμε
➡ Ποια είναι τα οχήματα έκτακτης ανάγκης; Τι ακριβώς κάνουν και γιατί λέγονται έτσι;
➡ Φτιάχνω το δικό μου δρόμο πάνω στο οποίο θα κινηθεί το όχημα έκτακτης ανάγκης. Που πάει για να προσφέρει βοήθεια; Λέω στην ολομέλεια την ιστορία μου
Αφορμή για την συνέχεια των δράσεων των εργαστηρίων υπήρξε η νέα πινακίδα σήμανσης που τοποθέτησε η τροχαία έξω από το σχολείο μας πριν λίγες ημέρες. Τα παιδιά την παρατήρησαν και ξεκίνησαν οι ερωτήσεις.
➡ Βγήκαμε στο προαύλιο του σχολείου και την παρατηρήσαμε. Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες και με ασφάλεια πήγαμε κοντά ώστε να την δούμε καλύτερα. Η μια ομάδα την φωτογράφισε και η άλλη συμπλήρωσε ένα φύλλο παρατήρησης.
Εκτυπώνουμε την φωτογραφία και ελέγχουμε τις καταγραφές στο φύλλο παρατήρησης. Έπειτα ξεκινά συζήτηση σχετικά με τον σκοπό ύπαρξης της πινακίδας.
Γιατί τοποθετήθηκε έξω από το σχολείο μας;
Σε ποιον απευθύνετε;
Ποιο είναι το μήνυμα;
Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις και στην συνέχεια η νηπιαγωγός επιβεβαιώνει κάποιες από αυτές και τους εξηγεί τι ακριβώς σημαίνει.
➡ Ακολουθεί καταιγισμός ιδεών και δημιουργείται εννοιολογικός χάρτης σχετικός με τις γνώσεις των παιδιών σχετικά με τις πινακίδες σήμανσης. Αξιοποιείτε εδώ η στρατηγική KWLH.
Τα παιδιά μέσα από ένα πλούσιο εποπτικό υλικό μαθαίνουν την σημασία των πινακίδων σήμανσης
πηγή:https://www.kindykids.gr/teachers-material/various-topics/490-kykloforiaki-agwgi.html
➡ Ζωγραφίζουμε πινακίδες ελεύθερα
➡ Παίζουμε: Βρες το άλλο μισό της πινακίδας
➡ Μαθαίνουμε για τον κύριο ΚΟΚ
➡ Παίζουμε το ψηφιακό παιχνίδι
➡ Με αφορμή τον ποίημα του κυρίου ΚΟΚ μαθαίνουμε για τον Σταμάτη και τον Γρηγόρη και τους φωτεινούς σηματοδότες και φτιάχνουμε τα δικά μας φανάρια
➡ Τι κάνει ο τροχονόμος;
Βοηθά με τις κινήσεις του την κυκλοφορία των οχημάτων.
➡ Μεταμορφώνω το Τ σε Τροχονόμο και μαθαίνω το τραγούδι της κυκλοφοριακής αγωγής
➡ Μαθαίνουμε για τους κινδύνους και τα εμπόδια κατά την πεζή πορεία και τους κανόνες του ΚΟΚ κατά την πεζή πορεία
➡ Ο “φίλος μου ο Ποδηλατάκιας” μας μαθαίνει πως πρέπει να κυκλοφορούμε σωστά με το ποδήλατό μας:
Ρωτάμε τα παιδιά αν έχουν ποδήλατο και που κάνουν βόλτα με αυτό
Τους ρωτάμε εαν έπαθαν κάποιο ατύχημα με το ποδήλατο;
Θα μπορούσαν να το αποφύγουν και πως;
Διαβάζουμε την Ποδηλάτισσα….
Και ζωγραφίζουμε το πιο όμορφο ποδήλατο με κηρομπογιές και τέμπερες
➡ Φτιάχνουμε το δικό μας επιτραπέζιο παιχνίδι!
Χρειαστήκαμε:
- Εκτυπώσιμα με σήματα οδικής κυκλοφορίας και φανάρια τα οποία χρωματίζουν και κόβουν τα παιδιά και στα οποία τοποθετήθηκαν γλωσσοπίεστρα και στερεωθήκαν σε πλαστικό καπάκι με πλαστελίνη
- 6 Χαρτιά Α4 εκτυπώσιμα τα οποία θα πρέπει να τα συνθέσουν τα παιδιά ώστε να δημιουργηθεί η μακέτα. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και τα χρωμάτισαν. Έπρεπε να συνεργαστούν ώστε να υπάρχει μια συνέχεια στα χρώματα ώστε η εικόνα που θα δημιουργούνται να είναι αρμονική.
- Αυτοκινητάκια και άλλα οχήματα που κινούνται στο δρόμο!
💡 Εδώ το εκτυπώσιμο
➡ Ο διάδρομος του νηπιαγωγείου μας μεταμορφώνεται σε δρόμο. Προσοχή! Για να μπούμε και να βγούμε από την τάξη μας πρέπει να προσέχουμε τις πινακίδες και τα φανάρια και να τηρούμε τους κανόνες του κυρίου ΚΟΚ!
➡ Τα παιδιά της διπλανής τάξης μας καλούν να παρακολουθήσουμε μια μοναδική παράσταση κουκλοθεάτρου την οποία δημιούργησαν μόνο για εμάς. Έχουμε μήνυμα στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο! Είναι μια πρόσκληση την οποία και αποδεχτήκαμε με πολύ χαρά! Εντοπίζουμε τον τίτλο της παράστασης, το μέρος που θα γίνει και την ώρα και την παρακολουθούμε με ενδιαφέρον.
➡ Τα παρακάτω βίντεο αποτέλεσαν αφορμή για την συζήτησή μας σχετικά με όλα τα μέτρα προστασίας που πρέπει να λαμβάνουμε όταν μπαίνουμε στο αυτοκίνητο ή άλλο μεταφορικό μέσο καθώς και την συμπεριφορά που θα πρέπει να έχουν οδηγός και επιβάτες
➡ Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας!
➡
Μέσω της εφαρμογής https://www.postermywall.com/index.php/posters/mine#/designs διαμορφώνουμε το δικό μας φυλλάδιο με τους κανόνες του αυτοκινήτου το οποίο εκτυπώνετε ώστε το κάθε παιδί να το βάλει στο δικό του αυτοκίνητο έχοντας μάλιστα την υποχρέωση να ενημερώσει σχετικά και όλα τα μέλη της οικογένειάς του για τους κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούνται από όλους όταν μετακινούνται με το αυτοκίνητο.
➡ Σε συνεργασία με Σχολή Οδηγών και την Τροχαία του Αγίου Νικολάου επισκεπτόμαστε το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής του Αγίου Νικολάου. Εκεί ο διευθυντής της τροχαίας και ο συνεργάτης του μας μιλούν για τον κύριο ΚΟΚ. Κάνουμε περιήγηση στο πάρκο και τηρούμε όλα όσα μάθαμε σαν πεζοί αλλά και ως οδηγοί αυτοκινήτων! Τρώμε , παίζουμε και κλείνουμε με τον πιο όμορφο τρόπο αυτόν τον κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
➡ Δείτε το άρθρο που δημοσίευσε η ιστοσελίδα fonien.gr για την επίσκεψή μας εδώ: https://fonien.gr/sto-kykloforiako-parko-agiou-nikolaou-oi-mathites-tou-nipiagogeiou-sisiou-photos/
Επιπλέον υλικό που αξιοποιήθηκε στις μεταβάσεις, διαλείμματα και ελεύθερες δραστηριότητες:
Τραγούδια
Ψηφιακά παιχνίδια
https://wordwall.net/el-gr/community/%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%B7-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B7
έχω μείνει άφωνη τόσο με τον αριθμό των δραστηριοτήτων όσο και με την ποιότητα αυτών! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!