2ος Θεματικός Κύκλος -Οικολογία, Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά- “Το παράπονο των Ζώων-eΤwinning”

«Το παράπονο των ζώων»

Το νηπιαγωγείο Σεισίου, μαζί με το Νηπιαγωγείο Γουρνών, ιδρύει και συντονίζει το εθνικό έργο «Το παράπονο των ζώων» στην κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης, στην πλατφόρμα του eTwinning. Το έργο βασίζεται στην αξιοποίηση των εμπειριών των παιδιών, προκειμένου να υιοθετηθούν στάσεις και αξίες που συνάδουν με την οικολογική συνείδηση και την προστασία των ζώων. Μέρος του έργου βασίζεται στο βιωματικό πρόγραμμα της οργάνωσης In action for a better world «To παράπονο των ζώων».

Το έργο απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου, ηλικίας 4- 6 ετών και εντάσσεται στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, στη θεματική Ενότητα – Φροντίζω το Περιβάλλον.

Οι στόχοι του έργου είναι οι εξής:

  • Καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα
  • Γνωριμία με τα οικόσιτα ζώα.
  • Γνωριμία με τα δικαιώματα των ζώων και τις υποχρεώσεις ενός καλού κηδεμόνα.
  • Συνειδητοποίηση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και των δραστηριοτήτων των ανθρώπων στα ζώα του πλανήτη (απειλούμενα είδη).
  • Υιοθέτηση στάσεων και σωστών συμπεριφορών.

Η διάρκεια του έργου ήταν δύο μήνες (Δεκέμβριο – Ιανουάριο), στη διάρκεια των οποίων πραγματοποιήθηκαν 6 δίωρα εργαστήρια. Οι δράσεις των εργαστηρίων  σχεδιάστηκαν από όλους τους εκπαιδευτικούς των συνεργαζόμενων σχολείων, με την εξής κατανομή:

  • Τον σχεδιασμό 3 δίωρων εργαστηρίων ανέλαβα οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Γουρνών
  • Τον σχεδιασμό 2 δίωρων εργαστηρίων οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Σεισίου
  • Τον σχεδιασμό 1 δίωρων εργαστηρίων οι εκπαιδευτικοί ΠεΟ6 των σχολείων (καθηγήτριες αγγλικών)

Τα Αποτελέσματα του έργου  συγκεντρωτικά

 ➡   Παρακάτω παρουσιάζονται τα εργαστήρια, όπως αυτά πραγματοποιήθηκαν αναλυτικά καθώς και επιπλέον δράσεις που αναδείχθηκαν κατά την διάρκεια αυτών

1ο Εργαστήριο: Το δίχτυ

Στόχος: H κατανόηση της αναγκαιότητας και της προσφοράς των οικόσιτων ζώων στη ζωή  του ανθρώπου. 

Μαζί με τα παιδιά

  • Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι  «Όταν θα πάω κυρά µου στο παζάρι»
  • Συζητήσαμε για τα ζώα που αναφέρονται στο τραγούδι
  • Είδαμε εικόνες από διάφορα ζώα
  • Ακούσαμε ηχογραφημένο τον ήχο που κάθε ζώου και τα μιμηθήκαμε μέσω θεατρικών παιχνιδιών
  • Ανακαλύψει τις προηγούμενες γνώσεις, τις ιδέες και τις εμπειρίες των παιδιών σχετικά με τα οικόσιτα ζώα
  • Αναζητήσαμε μέσα από σχετικές πηγές πληροφόρησης (διαδίκτυο, παραμύθια) πληροφορίες για τα οικόσιτα ζώα.
  • Παίξαμε το ψυχοκινητικό παιχνίδι «Τo δίχτυ» και αντιληφθήκαμε τη μοναδικότητα και τη χρησιμότητα κάθε οικόσιτου ζώου
  • Δημιουργήσαμε αφίσα με τις νέες γνώσεις που αποκτήσαμε

etwinningπροσφορα οικόσιτων ζώων στον άνθρωπο

2ο Εργαστήριο:  Το δικό μας παραμύθι!

Στόχος: Τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με το πρόβλημα της εγκατάλειψης των  ζώων και να ανακαλύψουν τις υποχρεώσεις που έχει ο κηδεμόνας ενός ζώου

Μαζί με τα παιδιά

  • Παρατηρήσαμε εικόνες αδέσποτων ζώων και βίντεο από φιλοζωικές οργανώσεις και τις συγκρίναμε με εικόνες ζώων που έχουν οικογένεια
  • Διαβάσαμε παραμύθια με θέμα τα αδέσποτα ζώα
  • Κάναμε υποθέσεις σχετικά με τις ανάγκες που έχουν τα ζώα, τα συναισθήματά τους και τρόπους που θα μπορούσε ο άνθρωπος να τα βοηθήσει
  • Καταγράψαμε τις απόψεις μας σε εννοιολογικό χάρτη.
  • Φτιάξαμε το αγαπημένο μας κατοικίδιο και ζωγραφίσαμε πώς θα του δείχναμε την αγάπη μας
  • Ψηφήσαμε το αγαπημένο μας κατοικίδιο ζώο και φτιάξαμε συννεφόλεξα με τις ψηφοφορίες μας
  • Δημιουργήσαμε  ένα συνεργατικό παραμύθι με πρωταγωνιστής  το ζωάκι που έχουμε επιλέξει στην ψηφοφορία ως αγαπημένο μας. Κάθε τμήμα που συμμετείχε στη δράση, ανέλαβε να αναπτύξει και να εικονογραφήσει ένα μέρος της πλοκής του παραμυθιού

 ➡  α) Ψηφίσαμε και αναδείξαμε το αγαπημένο μας ζωάκι

274033434 694279998609938 7575654545206491307 n 274058990 493600415766498 1206025024209037802 n 274060358 280468630836369 4510137452568242405 n 274290010 372748817623922 3047055617087312995 n

 ➡  Βάλαμε τα ζωάκια στο https://wordart.com/create  online πρόγραμμα και δημιουργήσαμε συννεφόλεξο. Τα ζωάκια που εμφανίζονται με μεγαλύτερα γράμματα και πιο πολλές φορές είναι αυτά που ψήφισαν τα περισσότερα παιδιά.png

Στα παιδιά παρουσιάστηκαν αντιφατικές εικόνες ζώων. Εικόνες ζώων που ζουν μαζί με ανθρώπους που τα φροντίζουν και εικόνες εγκαταλελειμμένων αδέσποτων ζώων. Συζητήσαμε για όλα αυτά που κάνουν τα ζώα ευτυχισμένα. Σταθήκαμε στα σκυλάκια και τις γάτες

????  Φύλλο εργασίας: «Φροντίζω το σκυλάκι μου να έχει». Το σκυλάκι έγινε με δυο τρίγωνα τα οποία διπλώθηκαν. Τα παιδιά ζωγράφισαν τα χαρακτηριστικά του και τσέκαραν  αυτά που πρέπει να προσφέρουν στο σκυλάκι τους. Του έδωσαν όνομα, το οποίο έγραψαν στο κόκκαλο που έβαλαν στο πιατάκι του

271749158 325608472761208 1083614740762278200 n 273962847 327542842503903 3473155471609821700 n 274002388 311740354150259 7683071294173590820 n 274027147 691208788577177 4828549083994521642 n 274041159 468731214953899 3447824653766831452 n 274253122 1306806156470573 635624428936030237 n 274271145 5218593084818360 2819099180188708369 n

273978154 924677248181874 7589558206401406334 n 274118252 357386439378359 719966171946590538 n 274136813 669681371022058 1216929055018917916 n 274265676 1350169335455106 4595230139445627124 n 274322182 473787687429752 821468698536500297 n 274344766 327148296025210 2897811050538276972 n

???? Φύλλο Εργασία: «Οι γατούλες και τα παιχνίδια τους» . Τα παιδιά γέμισαν το περίγραμμα της γάτας με πολύχρωμα χαρτάκια και έφτιαξαν δίπλα μια μάλλινη μπαλίτσα

274145570 450558076803675 6965956184157656286 n 274258180 472447831204330 8018743721042437804 n

 ????  Φτιάξαμε μια φωλίτσα για την κοτούλα μας για να γεννήσει τα αυγά της!

274049860 254974470158275 8747969160262618488 n274177473 279767180955292 8462343553337842121 n

274095502 482355840167515 1428002234567762338 n 274105181 511892323854096 916302519500444098 n 274134195 7052471188158483 9018634459134244685 n 274372487 1704383813295165 707475226169301275 n274027597 644601946903143 4297775662865531164 n

 

????  και…….Αρμέξαμε τις Αγελάδες μας!

274451791 476463543966793 3140746641356853428 n271528211 625778442066251 1007096105520026651 n 274225229 1621286751560541 3935124528267928554 n 274304295 1004586067133694 3037080152242875300 n

 ➡  Το δικό μας παραμύθι



Λήψη αρχείου

3ο Εργαστήριο: Ζώα που απειλούνται

Στόχος: Τα παιδιά να γνωρίσουν τα ζώα υπό εξαφάνιση και να αντιληφθούν το πώς  αυτά απειλούνται από την  ανθρώπινη δραστηριότητα

Στο 3ο εργαστήριο γνωρίσαμε την κούκλα ελέφαντα! Η κούκλα αυτή ταξίδεψε από τάξη σε τάξη με μια συγκεκριμένη αποστολή! Έχει παράπονα πολλά από τους ανθρώπους! Θέλει να μας πει και να μας δείξει όλα εκείνα που απειλούν την ίδια καθώς και πολλά άλλα ζώα φίλους της, προς εξαφάνιση. Η κούκλα μας σύστησε τους φίλους της:

  • – Βασιλικός πιγκουίνος (Νότιο Ημισφαίριο, Ανταρκτική και Υποανταρκτική)
  • – Γιγαντιαίο Πάντα (Οροσειρές νοτιοδυτικής Κίνας)
  • – Τίγρης της Σουμάτρα (Ινδονησία: Σουμάτρα)
  • – Καφέ Αρκούδα (Τούνδρες Αλάσκας, Στέπες Ασίας, Μεσογειακά Δάση νοτίου Ευρώπης)
  • – Αφρικανικός Ελέφαντας (Αφρική)
  • – Κοάλα (Αυστραλία)
  • – Λιοντάρι Ασίας
  • Ελλάδα: Ζώα υπό προστασία: – Καφέ Αρκούδα, -Λύκος, -Χελώνα Caretta Caretta, -Μεσογειακή Φώκια Monachus Monachus, – Σκυριανό Αλογάκι

Μαζί με τα παιδιά

  • Παρατηρήσαμε και επεξεργαστήκαμε εποπτικό υλικό με τα απειλούμενα είδη ζώων
  • Ακούσαμε ήχους των ζώων αυτών και προσπαθήσαμε να τα μαντέψουμε
  • Βρήκαμε στο χάρτη πού ζούνε τα ζώα που απειλούνται
  • Μεταμορφωθήκαμε σε ζώα μέσω θεατρικού παιχνιδιού και αντιμετωπίσαμε κινδύνους που αντιμετωπίζουν και τα ζώα
  • Κατασκευάσαμε ο καθένας τη δική του κούκλα – ελέφαντα για να  μεταδώσουμε και εμείς το μήνυμα στους γονείς , τα αδέρφια  και σε όλους τους γνωστούς μας

είδη ζώων στην γη  είδη ζώων στην Ελλάδα   .jpg

274078411 665062028014914 4151204506121831667 n274092106 1114268462741021 8760684552351972020 n    272040680 4638774346232132 2534387901839020959 n274060341 969863430312514 7051390827351448806 n274101574 1365316667247794 7342486474951129666 n1 2 3 4 5 6

 

4ο Εργαστήριο: Οι διασώστες των ζώων

Στόχος: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά γιατί τα αφορά το θέμα των ζώων υπό εξαφάνιση και τον ρόλο που μπορούν να παίξουν τα παιδιά στη προστασία των ζώων. Επίσης να έρθουν σε επαφή με βασικές έννοιες προγραμματισμού με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Στο εργαστήριο αυτό παροτρύναμε τα παιδιά να ενημερωθούν και να συμμετέχουν. Μέσα από  παρουσίαση, τα παιδιά βλέπουν τις συνέπειες που προκαλεί ο άνθρωπος στα ζώα και γενικότερα στη φύση και μαθαίνουν για τις ΜΚΟ που βοηθούν τα ζώα. Συνειδητοποιούν πως όλοι μας μπορούμε να βοηθήσουμε. Άμεσα, είτε έμμεσα. Άμεσα, δίνοντας βοήθεια στους ανθρώπους που τα φροντίζουν και κάνουν έρευνα για τα ζώα αυτά και το περιβάλλον στο οποίο ζουν και έμμεσα με τον τρόπο ζωής μας. Αν ζούμε έτσι ώστε να σεβόμαστε το περιβάλλον μας, αργά ή γρήγορα θα φτάσει αυτό και στα άγρια ζώα ( π.χ. μεγάλη κατανάλωση ρεύματος, αποδοχή χρήσης του δέρματος των ζώων, αποδοχή κατανάλωσης φρέσκου κρέατος σε περίοδο απαγόρευσης, αδιαφορία για τα δάση, αδιαφορία για τα σκουπίδια μου κ.τ.λ.)

Τέλος  αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση και να γίνουμε διασώστες ζώων! Φτιάξαμε και ειδικά καπέλα που θα φοράμε στις αποστολές μας

Βοηθήσαμε τα ζώα  να ξεπεράσουν τους κίνδυνους που συναντούν και να γυρίσουν ασφαλή σπίτι τους (προγραμματισμός).

bc8f38b9a c3add996e.jpg

5ο Εργαστήριο: Τα ζώα διαδηλώνουν για τα δικαιώματά τους!

Στόχος: Να γνωρίσουν τα παιδιά τα δικαιώματα των ζώων, σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων.

Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με οπτικοποιημένο το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων. Τα παιδιά γνώρισαν τα δικαιώματα των ζώων και προκειμένου να ευαισθητοποιηθεί η ευρύτερη σχολική κοινότητα και η τοπική κοινότητα σχετικά με τα δικαιώματα των ζώων, δημιούργησαν μια συνεργατική αφίσα στην οποία τα ζώα θα διαδηλώνουν διεκδικώντας τα δικαιώματά τους. Η αφίσα  είναι συνεργατική. Κάθε τμήμα, έπειτα από ψηφοφορία,  διάλεξε και θα κατασκεύασε ομαδικά ένα ζώο το οποίο  διαδηλώνει. Αφού συγκεντρώθηκαν τα έργα των ομάδων, έγινε η επεξεργασία τους, προκειμένου να δημιουργηθεί με αυτά η αφίσα.

Τα έργα των τμημάτων είναι τα ακόλουθα:

collage272781511 279861540913894 8476623025873258809 n

272775395 694808461510288 6289730441759714243 n removebg preview 273070194 2974722796111794 3140945688510579265 n removebg previewb8acbc0c2 1 removebg preview

 ????  Η αφίσα που δημιουργήθηκε συνδυάζοντας τα έργα είναι η ακόλουθη:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bdb8a6c3e

 

 

6ο Εργαστήριο (Αγγλικών): Τραγουδάμε για τα ζώα!

Στόχος: Να εμπλουτίσουν τα παιδιά τον προφορικό τους λόγο και να προσεγγίσουν βιωματικά την αγγλική γλώσσα.

Στη συγκεκριμένη δράση τα παιδιά κάθε τμήματος που συμμετέχει στο έργο, σε συνεργασία με τις καθηγήτριες αγγλικών των νηπιαγωγείων, ακούσουν τραγούδια  για τα ζώα στα αγγλικά. Έπειτα επέλεξαν ένα από αυτά, το έμαθαν, το ηχογράφησαν και  το εικονογράφησαν. Από το υλικό των ηχογραφήσεων και των ζωγραφιών των παιδιών δημιουργήθηκαν τα παρακάτω βίντεο.

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Βίντεο

00:00
01:17

 

Αξιολόγηση έργου

 ➡  Τα νήπια του Σεισίου είπαν για το έργο

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση