• Ανακοινώθηκε η εξεταστέα – διδακτέα ύλη στα μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού της Γ΄ τάξης των ΓΕΛ για το σχολικό έτος 2015-2016.

    Στη Βιολογία γενικής παιδείας, που έγινε δίωρο μάθημα, προστίθενται […]

  • Δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση για την κατανομή των Σχολών Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στα Επιστημονικά Πεδία που μπορούν να επιλέξουν οι υποψήφιοι, καθώς και οι συντελεστές βαρύτητας για τα δύο μαθήματα αυξημένης […]

  • Δημοσιεύτηκαν οι Υπουργικές αποφάσεις για το πρόγραμμα σπουδών στη Φυσική και Χημεία Προσανατολισμού  καθώς και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού της Γ΄τάξης Λυκείου για το σχολ. έτος 2015-16.

    <a […]

  • Δημοσιεύτηκαν οι υπουργικές αποφάσεις για την αξιολόγηση των μαθητών στην Α΄ και Β΄ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και στη Γ΄ Εσπερινών. Στα μαθήματα Φυσική, Χημεία σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και Βιολογία και Γεωλογία-Διαχείριση Φυσικών Πόρων […]

  • Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης το πρόγραμμα σπουδών της βιολογίας και για τις τρεις τάξεις του ΓΕΛ.

    Στην Α΄ και Β΄ τάξη το πρόγραμμα είναι περίπου το σημερινό. Το θηριώδες πρόγραμμα των 200 ωρών της […]

  • Τα ονόματα των εκπαιδευτικών που θα παρακολουθήσουν το σεμινάριο με θέμα «Τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση με τη χρήση on line εικονικών εργαστηρίων: Η περίπτωση του εργαστηρίου βιολογίας»  τη Δευτέρα 19-1-2015 […]

  • Το σεμινάριο είναι για τις 19-1-2015 στις 12.00 στο 1ο ΕΠΑΛ Αγρινίου και το θέμα του είναι «Τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση με τη χρήση on line εικονικών εργαστηρίων: Η περίπτωση του εργαστηρίου […]

  • Απεστάλησαν από το Υπουργείο οι διορθώσεις για το βιβλίο Φυσικής Κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης του Λυκείου. Οι διορθώσεις δεν αφορούν μόνο στο βιβλίο έκδοσης 2014, αλλά και των παλαιότερων εκδόσεων.

    Στις εκδόσεις […]

  • Θα πραγματοποιηθούν ενημερωτικές – επιμορφωτικές συναντήσεις του σχολικού συμβούλου Παντελή Τσερέμογλου με θέμα «Οδηγίες – Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης σχολ. έτους 2014-2015» . Τις συναντήσεις καλούνται να παρακολουθήσουν οι διδάσκοντες φυσική και χημεία στην Α΄ και Β΄ τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και βιολογία στην Α΄ και Β΄ τάξη των ΓΕΛ, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:

    Πέμπτη 6-11-2014    ΓΕΛ  Μύτικα για τους εκπαιδευτικούς των ΓΕΛ Μύτικα, Αστακού και Λ.Τ. Παλαίρου

    Πέμπτη 13-11-2014   ΓΕΛ  Αμφιλοχίας για τους εκπαιδευτικούς των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Αμφιλοχίας και Βόνιτσας

    Παρασκευή 14-11-2014  1ο ΓΕΛ Ναυπάκτου για τους εκπαιδευτικούς των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Ναυπάκτου

    Τρίτη 18-11-2014   2ο ΓΕΛ Μεσολογγίου για τους εκπαιδευτικούς των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Μεσολογγίου, Ευηνοχωρίου, Αιτωλικού, Νεοχωρίου και Κατοχής

    Τετάρτη 19-11-2014   Μουσικό Σχολείο Αγρινίου για τους εκπαιδευτικούς των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Παναιτωλίου, Καινουργίου, Παραβόλας, Θέρμου, Φυτειών, Κατούνας, Ματαράγκας, Γαβαλούς και Μακρυνείας

    Δευτέρα 34-11-2014  Μουσικό Σχολείο Αγρινίου για τους εκπαιδευτικούς των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ Αγρινίου

    Όλες οι συναντήσεις θα γίνουν από 12.00 έως 14.00.

  • Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυνέρνησης η διδακτέα – εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα γενικής παιδείας της Α΄ και Β΄ τάξης των ημερησίων ΕΠΑΛ και της Α΄, Β΄και Γ΄ τάξης των εσπερινών ΕΠΑΛ.

    Εξεταστέα – Διδακτέα […]

  • Ανακοινώθηκαν οι οδηγίες για την διδακτέα-εξεταστέα ύλη των μαθημάτων της Α΄ τάξης των ΓΕΛ (Ημερησίων και Εσπερινών) για το σχολικό έτος 2014-2015.

    Όσον αφορά στα Ημερήσια ΓΕΛ, έγιναν οι παρακάτω αλλαγές, σε σχέση με την περσινή ύλη, στα μαθήματα φυσική, χημεία και βιολογία:

    • Φυσική: Αφαιρείται η εργαστηριακή άσκηση «Μέτρηση μήκους, μάζας, χρόνου».  Αφαιρούνται οι ασκήσεις 6 και 12 στις σελίδες 157, 158 (κίνηση δύο σωμάτων συνδεδεμένων μέσω τροχαλίας) καθώς και η άσκηση 20 στη σελίδα 195.
    • Χημεία: Γίνονται ελάχιστες αλλαγές (στον γραμμομοριακό όγκο απαιτείται μόνο ο ορισμός και η τιμή του σε STP και δεν είναι στην ύλη οι τρεις νόμοι των αερίων), αλλά ορίζεται με μεγαλύτερη σαφήνεια τι ακριβώς απαιτείται να απομνημονεύσουν οι μαθητές. Έτσι ορίζεται ότι θα απομνημονευτούν τα χημικά στοιχεία του πίνακα 2.1 , ο πίνακας 2.4 με τα μονοατομικά ιόντα, ορισμένα από τα πολυατομικά ιόντα του πίνακα 2.4, ορισμένοι αριθμοί οξείδωσης του πίνακα 2.5, ενώ δεν χρειάζεται να απομνημονευτούν η σειρά δραστικότητας και τα κυριότερα αέρια και ιζήματα του πίνακα 3.1. Στην εξουδετέρωση επίσης δεν περιλαμβάνονται οι αντιδράσεις με όξινα και βασικά οξείδια.
    • Βιολογία: Αφαιρούνται τα κεφάλαια 7 και 8 καθώς και οι ενότητες «Ανάπτυξη του εμβρύου», «Τοκετός» του 12ου κεφαλαίου. Προστίθενται στο κεφάλαιο 9, οι ενότητες «Λειτουργικές περιοχές του εγκεφάλου» και «Δυναμικό ηρεμίας-Νευρική ώση»  (το τελευταίο θα γίνει από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος και όχι από το σχολικό εγχειρίδιο), στο κεφάλαιο 10, η ενότητα «Έλεγχος έντασης εισερχομένου φωτός και εστίαση», στο κεφάλαιο 3, η ενότητα «Η κυκλοφορία του αίματος» (περιλαμβάνεται δηλ. ολόκληρο το κεφάλαιο) και στο κεφάλαιο 12 «Ο εμμηνορρυσιακός κύκλος» που θα διδαχθεί επίσης από τις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος και όχι από το σχολικό εγχειρίδιο. Οι εικόνες και τα γραφικά (σχήματα/διαγράμματα) που συνοδεύουν τα κείμενα του σχολικού εγχειριδίου αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης, ενώ τα παραθέματα και οι πίνακες δεν περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη, αλλά θα πρέπει να αξιοποιούνται κατά τη διδασκαλία.

    Οδηγίες για την διδακτέα-εξεταστέα ύλη των μαθημάτων στην Α΄ τάξη των ΓΕΛ

    Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων στην Α΄ και Β΄ τάξη των ΓΕΛ    (αφορά μόνο τη Βιολογία από τα παραπάνω μαθήματα)

     

  • Η δίολκος, που αποτελεί ένα εξαιρετικό τεχνικό επίτευγμα του πολιτισμού της αρχαίας Ελλάδας, μπορεί να αποτελέσει ένα καλό θέμα ερευνητικής εργασίας  με συνδυασμό των μαθημάτων της φυσικής, της ιστορίας και της […]

  • Οι οδηγίες διδασκαλίας των θετικών μαθημάτων του Γυμνασίου περιλαμβάνουν και τις οδηγίες για τη διδασκαλία του νέου μαθήματος της Βιολογίας Β΄ Γυμνασίου.

    Στη φυσική της Α΄ τάξης δεν υπάρχει αλλαγή.

    Στη φυσική της Β΄ τάξης, σε σχέση με την περσινή ύλη, αφαιρούνται οι ενότητες: Η αρχή του Πασκάλ, Μορφές και μετατροπές ενέργειας, Διατήρηση της ενέργειας, Ισχύς και ολόκληρο το 6ο κεφάλαιο (Θερμότητα) και το 7ο κεφάλαιο (Αλλαγές κατάστασης). Προτείνονται 2 εργαστηριακές ασκήσεις στο 1ο κεφάλαιο και η χρήση στοιχείων από κάποιες εργαστηριακές ασκήσεις σε επόμενα κεφάλαια.

    Στη φυσική της Γ΄ τάξης, σε σχέση με την περσινή ύλη, αφαιρείται εντελώς ο νόμος του Snell και το κεφάλαιο 9 (Φακοί και οπτικά όργανα).

    Στη χημεία της Β΄ και Γ΄ τάξης δεν γίνεται καμμιά αλλαγή.

    Στη βιολογία της Α΄ τάξης, σε σχέση με την περσινή ύλη, αφαιρέθηκαν οι ενότητες 1.4 (Αλληλεπιδράσεις-Προσαρμογές), 5.3 (Η στήριξη και η κίνηση στους ζωϊκούς οργανισμούς) και το κεφάλαιο 6 (Αναπαραγωγή).

    Η βιολογία της Β΄ τάξης περιλαμβάνει τα κεφάλαια 2 (Οι οργανισμοί στο περιβάλλον τους) και 4 (Οι ασθένειες και οι παράγοντες που σχετίζονται με την εμφάνιση τους) της ύλης της Γ΄ τάξης  και 4 εργαστηριακές ασκήσεις.

    Στη βιολογία της Γ΄ τάξης, σε σχέση με την περσινή ύλη, αφαιρέθηκε η ενότητα 6.3 (Προβληματισμοί από την αξιοποίηση των επιτευγμάτων της γενετικής-Βιοηθική).

    Οδηγίες για τη διδασκαλία των θετικών μαθημάτων του Γυμνασίου για το σχολ. έτος 2014-2015

  • Οι οδηγίες για τις ερευνητικές εργασίες του σχολικού έτους 2014-2015 είναι σχεδόν ίδιες με του περσινού σχολικού έτους. Εχουν ενσωματώσει την οδηγία για την ανάθεση μιας μόνο Ε.Ε. στους ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04, αφού […]

  • Με την Υπουργική Απόφαση 137843/Γ2/2-9-2014 τροποποιείται η  Υ.Α. 118842/Γ2/17-9-2008 (ΦΕΚ 1984 τ. Β΄), για την ανάθεση της Φυσικής σε Γυμνάσιο,  Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.

    Η τροποποίηση είναι, ότι οι εκπαιδευτικοί του κλ. ΠΕ 12.10 (φυσικοί -ραδιοηλεκτρολόγοι), που είχαν τη Φυσική σαν μάθημα 2ης ανάθεσης, το έχουν πλέον 1η ανάθεση μαζί με τους φυσικούς (ΠΕ 04.01). Στην επιλογή του μαθήματος όμως μεταξύ των δύο κλάδων προηγούνται οι φυσικοί .

    Υ.Α. 137843/Γ2/02-09-2014

  • Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης το πρόγραμμα σπουδών της Βιολογίας (κλάδος του μαθήματος των Φυσικών Επιστημών ) της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου. Είναι το πρόγραμμα σπουδών που ίσχυε μέχρι σήμερα, […]

  • Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το πρόγραμμα σπουδών της Χημείας για την Α΄ και Β΄ τάξη του ΓΕΛ για το σχολ. έτος 2014-2015. Είναι το πρόγραμμα που είχε καθοριστεί το 1999 (ΦΕΚ 343/13-4-1999 τ. Β΄) για το […]

  • Το δανείστηκα από την Καθημερινή. Είναι ευχάριστο, αλλά αποκαλύπτει και τα δυσάρεστα της Ελληνικής Εκπαίδευσης στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Με τα εργαστήρια φυσικών επιστημών που έχουμε στα Λύκεια μας, εκπλήσουν  τα λόγια της  μαθήτριας  «τότε είδα για πρώτη φορά εργαστηριακό εξοπλισμό»……..

    ΕΛΛΑΔΑ 30.07.2014 : 10:50
    Διάκριση Ελλήνων μαθητών στη Φυσική
    ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΟΥ

    Από την προετοιμασία των Ελλήνων μαθητών Ι. Ασμάνη, Γ. Μενδρινού, Γ. Σμυρνή, Ζ. Τσανγκαλίδου και Ν. Πατρινοπούλου σε πειραματικές διατάξεις του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών πριν από την αναχώρησή τους για τη συμμετοχή τους στην Ολυμπιάδα.
    ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

    Η αγάπη  για τη Φυσική, η υποστήριξη καθηγητών και γονέων αλλά και η υπερεντατική προετοιμασία στο Εργαστήριo Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπλισαν τους Ελληνες μαθητές που συμμετείχαν στην 45η Διεθνή Ολυμπιάδα Φυσικής (13-21 Ιουλίου) στην Αστανά του Καζαχστάν, ώστε τέσσερις από αυτούς να διακριθούν με εύφημη μνεία: η Ζωή Τσαγκαλίδου, μαθήτρια Β΄ Λυκείου από την Ξάνθη και οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, Ιωάννης Ασμάνης από τη Χίο, Γεώργιος Σμυρνής και Νίκη Πατρινοπούλου από την Αθήνα, ξεχώρισαν ανάμεσα σε 380 μαθητές από 85 χώρες.

    Μεγαλύτερη αξία αποκτούν οι διακρίσεις των παιδιών, αν ληφθούν υπόψη τα εξαιρετικά απαιτητικά θέματα και το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού. Η Ζωή, αν και μικρότερη, έδωσε εξετάσεις με τη Γ΄ Λυκείου: «Τελικά μου βγήκε σε καλό, παρόλο που δεν περίμενα να προχωρήσω τόσο πολύ!», δηλώνει χαρούμενη. Πόσο καλά προετοιμασμένη ήταν για την Ολυμπιάδα; «Κάποιοι καθηγητές με βοήθησαν – στο σχολείο δεν κάναμε τίποτε σχετικό. Βασίστηκα στην προετοιμασία της Αθήνας. Τότε είδα πρώτη φορά εργαστηριακό εξοπλισμό!».

    Στη βοήθεια του πατέρα της, φυσικού, στηρίχθηκε η Νίκη: «Ξεκινώντας από το γυμνάσιο, εκείνος με προετοίμασε – το σχολείο, μάλλον με αποθάρρυνε. Δεν θεωρούσαν τους διαγωνισμούς κάτι σημαντικό. Γενικά, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν βοηθάει – μόνο αν ένας καθηγητής αγαπάει αυτό που κάνει, βλέπει ένα παιδί που έχει κάτι να δώσει, το προχωράει. Για την προετοιμασία της Ολυμπιάδας, αναγκαστήκαμε να βγάλουμε την ύλη στις πέντε ημέρες προετοιμασίας στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών, επειδή οι καθηγητές μας διδάσκουν εθελοντικά. Μεγαλύτερο πρόβλημα, το πειραματικό μέρος: στην Ελλάδα δεν γίνονται πειράματα στα σχολεία. Εγώ πρώτη φορά έκανα στην προετοιμασία». Επίπεδο ανταγωνισμού; «Με τα παιδιά από τις ασιατικές χώρες δεν μπορούμε να ανταγωνιστούμε».

    Τι σημαίνει για τα παιδιά η συμμετοχή αλλά και η διάκριση στην Ολυμπιάδα Φυσικής; Για τη Ζωή, «η ευκαιρία για αλληλεπίδραση με παιδιά από άλλες χώρες ήταν υπέροχη. Επιπλέον, αισθάνομαι πως δικαιώθηκαν οι προσπάθειές μου. Οσο για τη βράβευση; Την ήθελα πολύ για το βιογραφικό μου, επειδή θέλω να φύγω στο εξωτερικό». Ονειρα φυγής κάνει και η Νίκη: «Θέλω να ασχοληθώ με την έρευνα. Πρώτο πτυχίο στην Ελλάδα, δυστυχώς, μετά θα αναγκαστώ να φύγω έξω». Με αφορμή τις διακρίσεις των μαθητών, ο κ. Γεώργιος Θεοφ.Καλκάνης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και αρχηγός της αποστολής, δηλώνει: «Οι Ελληνες μαθητές, που βραβεύονται με μετάλλια ή εύφημες μνείες στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής, φθάνουν στα όρια των δυνατοτήτων τους, δεδομένου ότι είναι ιδιαίτερα απαιτητικές τόσο όσον αφορά τα θεωρητικά θέματα όσο και -κυρίως- τις πειραματικές δεξιότητες. Ελπίζεται ότι ο πραγματικός πειραματισμός στα σχολεία της χώρας που έχει αρχίσει από το δημοτικό σχολείο, συνεχίζεται με Φυσική με πειράματα στο γυμνάσιο και ευνοείται με την Τράπεζα Θεμάτων στο λύκειο, θα δώσει την ευκαιρία στους Ελληνες μαθητές να διεκδικούν στο μέλλον όλο και υψηλότερες διακρίσεις στον διεθνή συναγωνισμό».

    Οι συμμετοχές Ελλήνων μαθητών στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Φυσικής, όπως και οι Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Φυσικής, με τους οποίους επιλέγονται οι συμμετέχοντες στις Ολυμπιάδες, οργανώνονται από την Ενωση Ελλήνων Φυσικών με την επιστημονική/εκπαιδευτική ευθύνη του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αθηνών και υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.

     

  • Φόρτωσε Περισσότερα
Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων