• ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

     

    http://samakos9.blogspot.gr/

    http://theologosgr.blogspot.gr/

    http://alliotikathriskeytika.blogspot.gr/

    http://nzals.blogspot.gr/

    http://albanaki.blogspot.gr/

    ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΛΙΓΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΕΡΓΑ. ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑ.

  • [youtube a0CuCl0NKjc]

  • [youtube uubIh9oRO5w#!]

    Δος μοι τούτον τον ξένον
    ον εβραίοι μισούντες
    θανατούσιν ως ξένον

    Δος μοι τούτον τον ξένον
    ον ξενίζομαι βλέπειν
    του θανάτου το ξένον

    Δος μοι τούτον τον ξένον…

    Δος μοι […]

  • [youtube Lqwqknq7nuI#t=38]

    They said there’ll be snow at Christmas

    They said there’ll be peace on earth

    But instead it just kept on raining

    A veil of tears for the virgin’s birth

    I remember one […]

  • [youtube 7eEjEsNe2wk]

    So many feelings
    End up in here
    Left so alone I’m with
    Oh, an atmoshere
    I’m sick and I’m tired
    Of reasoning
    Just want to break out
    Shake off this skin

    I can’t escape […]

  • [youtube LFbWupwCD2Q]

    Τα λόγια του Μάνου Χατζιδάκι παραμένουν σημείο αναφοράς, κυρίως αυτούς τους καιρούς του σκοταδιού.

    Ελεγε ο σπουδαίος Μάνος Χατζιδάκις:

    «Στη Νέα Υόρκη το χειμώνα του ΄68, συνάντησα ένα νέο παιδί είκοσι χρονών που το λέγανε Κεμάλ. Μου τον γνωρίσανε. Τί μεγάλο και φορτισμένο από μνήμες όνομα για ένα τόσο όμορφο και νεαρό αγόρι, σκέφθηκα. Είχε φύγει απ΄ τον τόπο του με πρόσχημα κάποιες πολιτικές του αντιθέσεις. Στην πραγματικότητα, φαντάζομαι, ήθελε να χαθεί μέσ΄ στην Αμερική. Του το είπα. Χαμογέλασε.

    -Δέχεστε να σας ξεναγήσω;

    Αρνήθηκε ευγενικά. Προτιμούσε μόνος.

    Κι έτσι σαν γύρισα στο σπίτι μου τον έκανα τραγούδι, μουσική.

    Ο Γκάτσος εκ των υστέρων, γράφοντας τους στίχους στα ελληνικά, τον έκανε άραβα πρίγκιπα να προστατεύει τους αδυνάτους. Κάτι σαν μια ταινία του ΄Ερολ Φλυν του ΄35.

    Η Πελοπόννησος (καταγωγή του Γκάτσου), από τη φύση της αδυνατεί να κατανοήσει την αμαρτωλή ιδιότητα των μουσουλμάνων Τούρκων, που μοιάζουν σαν ηλεκτρισμένα σύννεφα πάνω απ΄ τον Έβρο, ή σαν χαμένα και περήφανα σκυλιά.

    Το μόνο που αφήσαμε ανέπαφο στα ελληνικά είναι εκείνο το «Καληνύχτα Κεμάλ». Είτε πρίγκιπας άραψ είτε μωαμεθανός νεαρός της Νέας Υόρκης, του οφείλουμε μια «καληνύχτα» τέλος πάντων, για να μπορέσουμε να κοιμηθούμε ήσυχα τη νύχτα. Χωρίς τύψεις, χωρίς άχρηστους πόθους κι επιθυμίες. Κατά πως πρέπει σ΄ Έλληνες, απέναντι σ΄ ένα νεαρό μωαμεθανό- όπως θα έλεγεν κι ο φίλος μας ο ποιητής ο Καβάφης.»

    Σύμφωνα με το activeradio, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, ο Μάνος Χατζιδάκις αποφάσισε το 1993 να εκδώσει τον δίσκο στα ελληνικά με τον Νίκο Γκάτσο στη συγγραφή των στίχων. Το τραγούδι ερμηνεύει η Αλίκη Καγιαλόγλου ενώ ο ίδιος ο Χατζιδάκις κάνει την αφήγηση στην αρχή του τραγουδιού.

    Οι στίχοι έχουν ως εξής:

    Ακούστε τώρα την ιστορία του Κεμάλ

    ενός νεαρού πρίγκηπα της Ανατολής,

    απόγονου του Σεβάχ του θαλασσινού,

    που νόμισε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο.

     

    Αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ

    και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων.

    Στης Ανατολής τα μέρη μια φορά και έναν καιρό

    ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό.

     

    Στη Μοσούλη, τη Βασόρα , στην παλιά τη χουρμαδιά

    πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά.

    Κι ένας νέος από σόι και γενιά βασιλική

    αγροικάει το μοιρολόι και τραβάει κατά εκεί.

     

    Τον κοιτάν οι Βεδουίνοι με ματιά λυπητερή

    κι όρκο στον Αλλάχ τους δίνει, πως θ’ αλλάξουν οι καιροί.

    Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά

    ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά.

     

    Απ’ τον Τίγρη στον Ευφράτη κι απ’ τη γη στον ουρανό

    κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό.

    Πέφτουν πάνω του τα στίφη, σαν ακράτητα σκυλιά

    και τον πάνε στο χαλίφη να του βάλει τη θηλιά.

     

    Μαύρο μέλι μαύρο γάλα ήπιε εκείνο το πρωί

    πριν αφήσει στην κρεμάλα τη στερνή του την πνοή.

    Με δυο γέρικες καμήλες μ’ ένα κόκκινο φαρί

    στου παράδεισου τις πύλες ο προφήτης καρτερεί.

     

    Πάνε τώρα χέρι χέρι κι είναι γύρω συννεφιά

    μα της Δαμασκού τ΄ αστέρι τους κρατούσε συντροφιά.

    Σ’ ένα μήνα σ’ ένα χρόνο βλέπουν μπρος τους τον Αλλάχ

    που απ΄ τον ψηλό του θρόνο λέει στον άμυαλο Σεβάχ:

     

    «Νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί,

    με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί»

    Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ.

    Καληνύχτα…

     

  • Β’ Λυκείου10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείοΤο κείμενο της Γένεσης γράφτηκε κατά την παράδοση από το Μωυσή, χρονολογείται από το 13ο αιώνα π.Χ. και διηγείται με αλληγορικό τρόπο βαθιές αλήθειες για τη δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου και τη σχέση τους με το Θεό. Σκοπό έχει να εξηγήσει για ποιο λόγο ο Θεός επενέβη στην ανθρώπινη ιστορία και στη ζωή του λαού Του. Δεν είναι επιστημονική πραγματεία, απλά ο συγγραφέας χρησιμοποίησε ως μέσον γνώσεις της εποχής εκείνης, για να διατυπώσει τις αλήθειες αυτές.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13168/Η παρουσίαση του μαθήματος. 10.Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο (www.schools.ac.cy.) Και το ψηφιακό σχολείοΒ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΕ 1Οη ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ by Γιάννης Μπάλτος

  • Γ’ Λυκείου

    ΔΕ 7η Το Κοινωνικό πρόβλημα

    Τα παιδιά των δρόμων – Κώστας Λειβαδάς

    [youtube KdIQfgA97bA]

    ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ

    Δες πώς αλλάζει γρήγορα πάλι 

    Γρήγορα πάλι πώς αλλάζει ο καιρός 

    Ποιος να προλάβει να ησυχάσει 

    Σύννεφα γέμισε ξανά ο ουρανός. 

    Τρέχουν οι σκάλες και τ’ αυτοκίνητα 

    Τρέχουν οι ανάγκες μας και πίσω εμείς 

    Μες στις ψιχάλες τα λιγομίλητα 

    Παιδιά των δρόμων στάσου για να δεις 

    Πώς περιμένουν το χειμώνα το βαρύ. 

    Και κάθε μέρα, κάθε νύχτα 

    Μας σημαδεύει μες στα μάτια η ζωή 

    Κι όλο που πάει να μας πετύχει 

    Εμείς ξυπνάμε πάλι ζωντανοί. 

    Εργοδηγός ή βασιλέας 

    Ζητιάνος ή πρωθυπουργός μωρό μου 

    Χωρίς την πίστη της παρέας 

    Καθένας ένας είναι κι ορφανός 

    Μια μαριονέτα του θανάτου 

    Στο χρόνο μέσα τσακισμένος κι έρημος.

    [youtube kHWiBbuIPFc]

  • Johnny Cash:Η μουσική του Ευαγγελίου είναι βαθιά ριζωμένη στα κόκαλα μου


    is it getting betteror do you feel the samewill it make it easier on you nowif youve got someone to blameyou said one loveone lifewhen its oone needin the nightone love we get to share itit leaves you baby if you dont care for itdid i disappoint youor leave a bad taste in your mouthyou act like you never had loveand you want me to go withoutwell its too latetonightto drag the past outinto the lightwe’re one but we’re not the samewe get to carry each othercarry each otheronehave you come here for forgivnesshave you come to raise the deadhave you come here to play jesusto the lepors in your headdid i ask too muchmore than a lotyou gave me nothing nowits all i gotwe’re one but we’re not the samewell we hurt each other and we’re doin it againyou said love is a templelove the higher lawlove is a templelove the higher lawyou ask me to enterbut then you make me crawli cant be holdin onto what youve gotwhen all youve got is hurtone loveone bloodone lifeyouve got to do what you shouldone life with each othersisterbrothersone life but we’re not the samewe get to carry each othercarry each otherone

    Ο Johnny Cash, «άνδρας με τα μαύρα», πέθανε από σακχαρώδη διαβήτη στις 12 Σεπτεμβρίου του 2003, σε ηλικία 71 ετών. Μέχρι τότε όμως, είχε προλάβει να γράψει το όνομα του με χρυσά γράμματα στην παγκόσμια ιστορία της μουσικής.
    Πρόσφατα, ήρθε στη δημοσιότητα μια σπάνια συνέντευξη του στον Barney Hoskins για το περιοδικό Melody Maker. Η κουβέντα των δύο ανδρών έγινε στις 14 Οκτωβρίου του 1996.
    Ο Johnny Cash είχε αναφερθεί τότε στην υγεία του, στη θρησκεία και το πώς βλέπει τον Θεό…
     
    Τα σημαντικότερα αποσπάσματα από όσα είχε πει ο ίδιος:
     
    «Δουλεύω τόσο σκληρά και περιοδεύω ακόμα σε όλο τον κόσμο για την ψυχή μου. Είναι δώρο. Θυμάμαι τη μητέρα μου να μου λέει, ότι το ταλέντο μου είναι δώρο Θεού. Αν τα παρατήσω θα ζήσω μπροστά από την τηλεόραση και θα γίνω υπέρβαρος. Θα πεθάνω σύντομα. Ποτέ δεν ήθελα να κάνω κάτι τέτοιο. Προσεύχομαι να πεθάνω φορώντας τις μπότες μου. Πάω από κρεβάτι νοσοκομείου σε κρεβάτι νοσοκομείου και δεν θέλω να καταλήξω εκεί»….

    «Δεν θα γινόμουν ποτέ κήρυκας. Ποτέ δεν μου ζήτησε ο Θεός να τραγουδήσω γκόσπελ. Το χάρισμα μου είναι να τραγουδάω και να δίνω show. Ωστόσο δεν μπορώ να κάνω συναυλία χωρίς να τραγουδήσω έστω ένα θρησκευτικό τραγούδι. Η μουσική του Ευαγγελίου είναι βαθιά ριζωμένη στα κόκαλα μου, ήταν αυτή που με ενέπνευσε όταν ήμουν παιδί και μεγάλωνα σε ένα αγρόκτημα με βαμβάκι. Εκεί που οι αγγαρείες και οι δουλειές ήταν πολύ σκληρές. Τραγουδούσα όλη μέρα. Συνήθως θρησκευτικά τραγούδια, γιατί ένοιωθα ότι μπορούσαν να με εξυψώσουν πάνω από το χώμα και τη λάσπη».




     

    ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:http://e-theologia.blogspot.gr
    Άλλα τραγούδια του εδώ και εδώ

  • Τα πάθη δεν ανήκουν στη φύση του ανθρώπου. Είναι αρρώστιες της ψυχής. Όταν όμως χρονίζουν στον άνθρωπο, γίνονται δεύτερη φύση του και δεν απομακρύνονται. 

    Ακόμα και όταν ο άνθρωπος μετανοεί και […]

  • 9. Αρχή και πορεία του κόσμου II

    B’ ΛΥΚΕΙΟΥ
     
    9. Αρχή και πορεία του κόσμου

    [youtube N3zwKgz8hsI]

    Δεν φοβάμαι να πεθάνω,
    Όποτε και να’ ναι δε με νοιάζει.
    Γιατί να φοβάμαι να πεθάνω;
    Δεν υπάρχει λόγος,
    κάποτε θα πρέπει να γίνει κι αυτό.

    «And I am not frightened of dying any time will do
    I don’t mind. Why should I be frightened of dying?
    There’s no reason for it you’ve gotta go sometime.»
    «If you can hear this whispering you are dying.»
    «I never said I was frightened of dying.»

  • Α’ Λυκείουβ) Το βαθύτερο νόημα της Σταύρωσης του ΚυρίουΣτα κείμενα του μαθήματος μας, βρίσκουμε το νόημα των σωτήριων αυτών ημερών. Ο Κύριος -μας λένε- θυσιάστηκε για χάρη μας. Έδωσε τον εαυτό του θυσιάστηκε δηλαδή για να απαλλαγούμε από τη φοβερή εξουσία του θανάτου. Συγχώρησε τον άνθρωπο για την αμαρτία του, αλλά και τον δόξασε. Τον συμφιλίωσε με το Θεό, έκαμε τη γη ουρανό, πάτησε (=σύντριψε) με το θάνατο του το θάνατο και το διάβολο, θεμελίωσε την Εκκλησία και μας χάρισε τη ζωή. Ο θάνατος του είναι δοξασμένος, γιατί μας δώρισε την αθανασία και τη δόξα, με την εκ νεκρών Ανάσταση.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A106/116/898,3329/Η παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με θέματα της «Τράπεζας θεμάτων». Κεφ.10:Προσκυνούμεν Σου τα Πάθη Χριστέ (http://www.venetokleio.gr/school/index.php?module=browse&action=teacher&teacherID=131)Οι λύσεις της τράπεζας θεμάτων### ΔΕ 10η ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ by Γιάννης ΜπάλτοςΚαι το ψηφιακό σχολείο10. Προσκυνουμέν σου τά Πάθη, Χριστέ… by Γιάννης Μπάλτος

  •           Τα πάθη δεν ανήκουν στη φύση του ανθρώπου. Είναι αρρώστιες της ψυχής. Όταν όμως χρονίζουν στον άνθρωπο, γίνονται δεύτερη φύση του και δεν απομακρύνονται. Ακόμα και όταν ο άνθρωπος μετανοεί και δέχεται τη χάρη του Θεού, δεν απαλλάσσεται με μιας από τα πάθη του, αλλά χρειάζεται να προσπαθεί για πολύ καιρό για την καταπολέμησή τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, που ενώ μετανόησε και αποστράφηκε την αμαρτωλή ζωή, χρειάστηκε να αγωνιστεί για να εξαλείψει τις μνήμες των παθών της τόσα χρόνια, όσα υπηρετούσε πριν από αυτά.    Πρωταρχικές αιτίες των παθών είναι η άγνοια του Θεού, η λήθη και η ραθυμία, οι δυνατοί γίγαντες που αναφέρει ο σοφότατος ασκητής Μάρκος ότι κυριεύουν τον άνθρωπο, σκοτίζουν τον νου και τον προσηλώνουν στις αισθήσεις. Όταν υποταχθεί ο νους στις αισθήσεις, ακολουθεί και η υποταγή των άλλων ψυχικών δυνάμεων. Μητέρα των παθών είναι φιλαυτία. Όταν ο άνθρωπος δε σκέπτεται το Θεό, αλλά μόνο τον εαυτό του, τότε γίνεται φίλαυτος. Τα τρία βασικά πάθη, που ξεκινούν από τη φιλαυτία και οδηγούν σε όλα τα υπόλοιπα, είναι η γαστριμαργία. η φιλαργυρία και η κενοδοξία. Αυτά αντιστοιχούν στους τρεις πονηρούς λογισμούς, που θέλησε να υποβάλει ο διάβολος τον Χριστό, όταν πήγε να τον πειράξει στην έρημο. Η πρώτη θέση, στην οποία τοποθετείται συνήθως η γαστριμαργία, φανερώνει και την ιδιαίτερη βαρύτητά της. Οι άγιοι Πατέρες, και μάλιστα ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, λένε ότι πρόκειται για βαριά αμαρτία, όπως αποδεικνύεται από την ιστορία του ανθρώπινου γένους· αυτή εξόρισε τον Αδάμ από τον παράδεισο, αυτή προκάλεσε τον μεγάλο κατακλυσμό, αυτή έκανε τους Ισραηλίτες ειδωλολάτρες, αυτή έριξε και ρίχνει συνεχώς τους ανθρώπους σε μύρια άλλα κακά. Από τη γαστριμαργία γεννιέται η πορνεία και κάθε σαρκική επιθυμία.Με το πάθος της γαστριμαργίας, ο άνθρωπος, αναζητώντας την απόλαυση στην τροφή, τοποθετεί την επιθυμία της τροφής και της ηδονής που στην ακολουθεί, πριν από την επιθυμία του Θεού. Οι Άγιοι Πατέρες συχνά τονίζουν ότι την ηδονή διαδέχεται η οδύνη. Την ευχαρίστηση λοιπόν του λάρυγγα διαδέχεται καταρχήν ο πόνος και τω βάρος του στομάχου, και στη συνέχεια η παχυσαρκία και τα άλλα αναρίθμητα δεινά που προέρχονται από αυτή. Κυρίως όμως, η γαστριμαργία προκαλεί ζάλη στο κεφάλι, βάρος και ατονία στο σώμα. Έτσι ο άνθρωπος εγκαταλείπει το πνευματικό του έργο, επειδή έρχεται σε αυτόν η οκνηρία. Ακολουθεί η σκότιση της διανοίας και των λογισμών και η ταραχή την ώρα της προσευχής. Ο νους γίνεται αδιάκριτος και οι πονηροί λογισμοί βρίσκονται στο αποκορύφωμα τους. Καi δυστυχώς, όταν κανείς δεν έχει καθαρό νου δεν μπορεί να ασχοληθεί με πνευματικά πράγματα και με τη σοφία του Θεού.    Στη γαστριμαργία συνήθως πέφτουμε όταν τρώμε συχνότερα απ’ όσο πρέπει ή νωρίτερα  από την κατάλληλη ώρα, όταν τρώμε και πίνουμε περισσότερο απ’ όσο μας χρειάζεται, όταν επιζητούμε πλούσια, ακριβά και εξεζητημένα φαγητά, όταν τρώμε με βουλιμία, και όταν σπαταλάμε μεγάλο μέρος του πολύτιμου χρόνου της ζωής μας σε γαστρονομικές ασχολίες και φροντίδες.    Η γαστριμαργία είναι λοιπόν ατομικό ολίσθημα. Γίνεται, όμως, θανάσιμο αμάρτημα για τον άνθρωπο όταν προξενεί βλάβη και σκάνδαλο στον πλησίον, όταν γνωρίζει ότι θα πάθει κάποια σοβαρή ασθένεια και δεν εγκρατεύεται, όταν ξοδεύει πάρα πολλά χρήματα για να τρώει πλούσια τη στιγμή που ο πλησίον του στερείται τα αναγκαία και δεν τον ελεεί, και όταν δεν τηρεί τις καθιερωμένες από την Εκκλησία μας νηστείες εφόσον δεν εμποδίζεται από κάποιαν αρρώστια.ΠΗΓΗ:http://pmeletios.com/Well I don’t go to church on SundayI Don’t get on my knees to prayI Don’t memorize the books of the BibleI got my own special wayI know Jesus loves meMaybe just a little bit moreI fall down on my knees every SundayAt Zerelda Lee’s candy storeIt’s got to be a chocolate JesusMake me feel good insideGot to be a chocolate JesusKeep me satisfiedWell I don’t want no Abba ZabaDon’t want no Almond JoyThere ain’t nothing betterSuitable for this boyWell it’s the only thing That can pick me upBetter than a cup of goldSee only a chocolate JesusCan satisfy my soulWhen the weather gets roughAnd it’s whiskey in the shadeIt’s best to wrap your saviorUp in cellophaneHe flows like the big muddy But that’s okPour him over ice cream For a nice parfaitWell it’s got to be a chocolate JesusGood enough for meGot to be a chocolate JesusGood enough for meWell it’s got to be a chocolate JesusMake me feel so good insideGot to be a chocolate JesusKeep me satisfied

  • Α΄ Λυκείου         Βλέπουμε δηλαδή ότι και σε πολλές ευχές της λατρείας μας γίνεται αναφορά στο κήρυγμα του Χριστού. Τα θέματα που περιγράφονται στα παραπάνω κείμενα είναι τα ακόλουθα:1. Το κήρυγμα του Χριστού ήταν κήρυγμα σωτηρίας. Ο Κύριος παρέδωσε στους μαθητές του (και, επομένως, σε όλους εμάς) «προστάγματα σωτηρίας», εντολές, οι οποίες δε στοχεύουν σε μια απλή θρησκευτική μας κατάρτιση, αλλά στο σημαντικότατο επίτευγμα της σωτηρίας μας. Γι’ αυτό και τονίζεται ότι ο Χριστός ήρθε στον κόσμο για να σώσει τον χαμένο, από την αμαρτία, άνθρωπο.2. Η διδασκαλία του Κυρίου «μας απομάκρυνε από την πλάνη της ειδωλολατρίας» αλλά και σήμερα μας προφυλάσσει από τις καινούριες μορφές ειδωλολατρίας, αυτές της ύλης και της κοσμικής δύναμης.3. Τονίζεται ότι ο Κύριος με το κήρυγμα του «προσκαλεί και αναπαύει τους κουρασμένους και φορτωμένους και στηρίζει τους ψυχικά συντετριμμένους». Η διδασκαλία του Ιησού δίνει την ελπίδα και τη χαρά στις ανθρώπινες ψυχές που βρίσκονται στη θλίψη και στην απόγνωση, που έχουν συντριβεί κάτω από το βάρος της δυστυχίας και της καταπίεσης.4. Ο Χριστός έδωσε, με τη διδασκαλία του, «το χαρμόσυνο μήνυμα της ειρήνης». Το μήνυμα αυτό απευθύνθηκε όχι τόσο στις ανθρώπινες κοινωνίες όσο στις ανθρώπινες καρδιές. Γιατί η ειρήνη γίνεται πρώτα εσωτερική κατάσταση του ανθρώπου και μετά μπορεί να υλοποιηθεί στην κοινωνία.5. Τέλος, τονίζεται η αλήθεια ότι ο Χριστός μάς αποκάλυψε τον Πατέρα και μας φανέρωσε το μυστήριο της Βασιλείας του Θεού, στην οποία καλεί όλους τους ανθρώπους όλων των εποχών.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A106/116/898,3344/Η παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με θέματα της «Τράπεζας θεμάτων». To κήρυγμα και_τα_θαύματα_του_χριστού_μέσα_από_τη_λατρεία. from ΠΕ 01 Αναδημοσίευση (χωρίς τα θέματα της «τράπεζας θεμάτων») από: http://www.venetokleio.gr/school/index.php?module=browse&action=teacher&teacherID=131Μία διαφορετική παρουσίαση:        Ο Χριστός έδωσε στον άνθρωπο την αληθινή υγεία, δηλαδή όχι μόνο θεράπευσε σωματικά τους αρρώστους αλλά και τους βοηθούσε να συνειδητοποιηθούν ότι προϋπόθεση της υγείας του σώματος ήταν η υγεία της ψυχής: «βλέπεις ότι έγινες υγιής· να μην αμαρτάνεις πλέον». Υπό την έννοια αυτή, ο Κύριος δεν έδινε μόνο το φως σ’ έναν τυφλό που θεράπευε, αλλά του έδινε το αληθινό φως, δηλαδή τη συνειδητοποίηση της αμαρτωλότητάς του και την ανάγκη για πνευματική πρόοδο.(http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A106/116/898,3344/)Οι λύσεις της τράπεζας θεμάτων### ΔΕ 9η ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ by Γιάννης ΜπάλτοςΚαι το ψηφιακό σχολείο9. Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία by Γιάννης Μπάλτος

  • Β’ ΛυκείουΗ δημιουργία του κόσμου κατά τη διήγηση της Αγίας Γραφής, έγινε διαδοχικά σε έξι ημέρες, οι οποίες είναι φάσεις που αντιστοιχούν σε μεγάλα χρονικά διαστήματα3. Ήδη ο Μέγας Βασίλειος στην Εξαήμερο τονίζει ότι «είτε ημέρα πούμε είτε αιώνα είναι το ίδιο», γιατί δεν πρόκειται κατά κυριολεξία για ημέρες της εβδομάδας, αλλά για τεράστια χρονικά διαστήματα. Αφού  παρά Κυρίου ως χίλια έτη, και χίλια έτη ως ημέρα μία» (Β’ Πέτρ. 3, 8 ). Η δημιουργία έχει δυναμικό χαρακτήρα και ακολούθησε μια εξέλιξη από τα ατελέστερα και απλούστερα προς τα τελειότερα και συνθετότερα.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13174/Η παρουσίαση του μαθήματος. 9. Αρχή και πορεία του κόσμου from ΠΕ 01 (http://www.schools.ac.cy/eyliko/mesi/themata/thriskeftika/ypostiriktiko_yliko/b_lykeiou/de9_archi_poreia)    Είναι καταπληκτικό ότι η ζωή εμφανίζεται πρώτα στις θάλασσες και από εκεί βγαίνουν τα ερπετά στην ξηρά και τα πτηνά στον αέρα. Έπειτα δημιουργούνται τα θηλαστικά και τέλος ο άνθρωπος. Την αλήθεια αυτή επικυρώνει μετά από αιώνες η σημερινή εξέλιξη της επιστήμης της βιολογίας. Στη δημιουργία διαπιστώνεται η κατευθυνόμενη από το Θεό εξέλιξη, η οποία εντάσσεται στα πλαίσια της πανσοφίας και της αγάπης Του γι’ αυτήν. Με τη φράση  επισημαίνονται η αξία και η ποιότητα του έργου Του. Μέσα στη δημιουργία διαπιστώνεται η τάξη, η αρμονία και η σκοπιμότητα. Όλα έχουν δημιουργηθεί «καλά λίαν» με κάποιο σχέδιο και κάποια σκοπιμότητα. Πρόκειται για την οικολογική ισορροπία, όπου όλα τα όντα έχουν τον προορισμό τους και τη θέση τους στη δημιουργία. Αν διαταραχθεί αυτή η ισορροπία αυτό θα έχει ολέθριες επιπτώσεις για τη ζωή στον πλανήτη μας.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13174/Και το ψηφιακό σχολείο9. Αρχή και πορεία του κόσμου

  • Α’ ΛυκείουΟ σκοπός της ενανθρώπησηςΤο σκοπό της ενανθρώπησης του Κυρίου αναγγέλλει ο άγγελος στον Ιωσήφ, τον προστάτη της Παναγίας, λέγοντας: «Θα γεννήσει (η Μαρία) γιό, και θα του δώσεις το όνομα Ιησούς, γιατί αυτός θα σώσει το λαό του από τις αμαρτίες τους» (Ματθ. 1, 21). Η σωτηρία που μας χάρισε ο Χριστός είναι διπλή: επανόρθωση και ανύψωση. Επανόρθωσε το σφάλμα του Αδάμ, το κακό που αυτό έκαμε και μας άνοιξε ξανά τον Παράδεισο. Η υμνολογία των Χριστουγέννων θα το πει εύστοχα και περιληπτικά: «Χριστός γεννᾶται τήν πρίν πεσοῦσαν ἀναστήσων εἰκόνα». Δηλαδή: Ο Χριστός γεννιέται για να αναστήσει, να αναστηλώσει, τη θεϊκή εικόνα του ανθρώπου, για να νικήσει τη φθορά και το θάνατο και να χαρίσει στον άνθρωπο τη σωτηρία και την αιωνιότητα.Η ενανθρώπηση του Χριστού υπήρξε γεγονός ύψιστης ταπείνωσης. Γιατί ο Θεός έγινε άνθρωπος, επειδή θέλησε με το όμοιο να θεραπεύσει το όμοιο.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A106/116/898,3343/Η παρουσίαση του μαθήματος, εμπλουτισμένη  με θέματα της «Τράπεζας θεμάτων». 8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του θεού from ΠΕ 01 Οι λύσεις της τράπεζας θεμάτων### ΔΕ 8η ΛΥΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ by Γιάννης ΜπάλτοςΚαι το ψηφιακό σχολείο8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού by Γιάννης Μπάλτος

  • Β’ ΛυκείουΟ Θεάνθρωπος Χριστός. Έργο Νικολάου Χούτου.Η άποψη της ΕκκλησίαςΣτην ερώτηση του Χριστού προς τους μαθητές Του: «σεις ποιος λέτε ότι είμαι;» δίνεται η απάντηση δια στόματος του Απ. Πέτρου:  (Ματθ. 16, 15-16). Η απάντηση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί συνοψίζει την επίσημη άποψη της Εκκλησίας. Σύμφωνα με αυτή -και σε αντίθεση με τις αιρετικές θεωρήσεις σεις που είδαμε- στο πρόσωπο του Χριστού ενώθηκαν οι δύο τέλειες φύσεις, η θεία και η ανθρώπινη. Την πίστη της αυτή η Εκκλησία διατύπωσε οριστικά και επίσημα στον όρο της Δ’ Οικουμενικής Συνόδουhttp://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13172/Η παρουσίαση του μαθήματος. 7. τινα με λεγουσιν οι ανθρωποι ειναι; β λυκείου from nimessalas53            Είναι πρόσωπο ιστορικό και η γέννηση του έχει υπερφυσικό χαρακτήρα σύμφωνα και με το άρθρο 3 του Συμβόλου της Πίστεως. Οι Πατέρες και η ορθόδοξη υμνογραφία με πλούσιο λεξιλόγιο υμνούν και εγκωμιάζουν το μέγα και ανεπανάληπτο αυτό γεγονός της υποστατικής ένωσης των δύο φύσεων, γιατί έχει κοσμολογικές και ανθρωπολογικές συνέπειες. Εξαγιάζει  τη δημιουργία και την ύλη, ενώ παράλληλα ανυψώνει την ανθρώπινη φύση και της δίνει τη δυνατότητα να φθάσει μέχρι τη θέωση. Όπως αναφέρεται στο ίδιο άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως, σκοπός της ενανθρώπησης του Λόγου του Θεού είναι η σωτηρία του ανθρώπου.http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-B126/498/3244,13172/Και το ψηφιακό σχολείο7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;» by Γιάννης Μπάλτος

  • Φόρτωσε Περισσότερα
Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων