Το ανάκτορο της Κνωσσού

Ερωτήσεις:

 

1. Ποιες πόλεις υπήρχαν στην αρχαία Κρήτη;

 

2. Ποιο ήταν το μεγαλύτερο ανάκτορο;

 

3. Ποια κτίρια περιελάμβανε το ανάκτορο;

 

4. Ποια ήταν τα ιερά σύμβολα της μινωικής Κρήτης;

 

5. Ποιοι ζούσαν στο ανάκτορο;

 

6. Τι αποθήκευαν στις αποθήκες του;

 

 

 

 

 

 

Μινωική Κρήτη – Ερωτήσεις

1Ποιος πολιτισμός γεννήθηκε στην Κρήτη και από πού

πήρε το όνομά του;

2. Γιατί η Κρήτη ήταν μεγάλη ναυτική και εμπορική

δύναμη;

3. Γιατί λέμε ότι οι Κρήτες ήταν θαλασσοκράτοτες;

4. Ποιος ανακάλυψε την Κνωσό;

DOC160525-16052025132025[1181]

Γλώσσα: 1 Φ.Α.

Ανάγνωση Β.Μ. “Γεια σου χαρά σου Βενετιά”

IMG 20250516 222305

Ιστορία: Η ζωή των Κυκλαδιτών (διαβάζω λίγο και την εισαγωγή της ενότητας)

Ερωτήσεις:

1. Πού αναπτύχθηκε ο Κυκλαδίτικος πολιτισμός;
2. Τι δουλειές έκαναν οι κάτοικοι των Κυκλάδων;
3. Πού κατοικούσαν και τι γνωρίζουμε για τα σπίτια τους;
4. Τι έτρωγαν και πώς διασκέδαζαν;
5. Τι συνέβαινε όταν κάποιος πέθαινε;
6. Πώς μαθαίνουμε για τη ζωή τους;

Διάκριση της Γ’ τάξης 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης»

AFISA 1os Mathhtikos Diagonismos Peiramatizomai stis Fysikes Episthmes kai dhmioyrgo os energos poliths

Η Γ’ τάξη του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων συμμετείχε στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Πειραματίζομαι στις Φυσικές Επιστήμες και δημιουργώ ως ενεργός πολίτης», στην κατηγορία Κατασκευές STEAM, παρουσιάζοντας το έργο «Ένα ταξίδι: Από το Φίλτρο Νερού στη Γυάλα των Αξιών» και πήρε το 1ο βραβείο στην κατηγορία της!

Λίγα λόγια για το έργο μας:

Μέσα από αυτή τη δημιουργική διαδρομή, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν τη φαντασία τους, συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό, εφάρμοσαν την ερευνητική μέθοδο και ανακάλυψαν πώς η επιστήμη συνδέεται με τις ανάγκες και τα προβλήματα της καθημερινής ζωής. Η συμμετοχή τους αντανακλά τους βασικούς στόχους του διαγωνισμού: την ενίσχυση της καινοτομίας, την ανάδειξη της σημασίας των Φυσικών Επιστημών στη σύγχρονη κοινωνία και την καλλιέργεια ευαισθησίας για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

 

Στο πρώτο μέρος του έργου, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν ένα φίλτρο νερού, ακολουθώντας βήμα-βήμα τη διαδικασία ενός επιστημονικού πειράματος. Τοποθέτησαν διαδοχικά ένα φίλτρο καφέ, βαμβάκι, ενεργό άνθρακα, άμμο, μικρά χαλίκια και μεγάλα βότσαλα. Πειραματίστηκαν ρίχνοντας βρώμικο νερό και παρατηρώντας πώς καθαρίζεται σταδιακά σε κάθε στάδιο. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, κατανόησαν πόσο πολύτιμο αγαθό είναι το καθαρό νερό, αλλά και πόσο δύσκολη είναι η πρόσβαση σε αυτό για πολλά παιδιά στον κόσμο. Το πείραμα συνδέθηκε με τον Στόχο 6 (Καθαρό Νερό και Αποχέτευση) και τον Στόχο 11 (Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες) των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, βοηθώντας τα παιδιά να αντιληφθούν τη σημασία της προστασίας των φυσικών πόρων.

 

Στο δεύτερο μέρος, τα παιδιά δημιούργησαν τη «γυάλα των αξιών», ένα συμβολικό πείραμα που τους έμαθε να ξεχωρίζουν τα σημαντικά στη ζωή. Πρώτα έβαλαν τα μεγάλα βότσαλα —που συμβολίζουν την οικογένεια, τους φίλους και τα δικαιώματά τους— έπειτα τα μικρά χαλίκια —που αντιπροσωπεύουν τα αγαπημένα τους παιχνίδια και ασχολίες— μετά την άμμο —για τις μικρές έγνοιες— και τέλος το νερό, που συμβολίζει τους περισπασμούς της καθημερινότητας. Μέσα από αυτό το πείραμα κατάλαβαν πως, αν γεμίσουμε τη ζωή μας πρώτα με τα μικρά και ασήμαντα, δεν μένει χώρος για τα πιο σημαντικά. Έμαθαν έτσι να δίνουν προτεραιότητα σε όσα έχουν αληθινή αξία, καλλιεργώντας υπευθυνότητα, κριτική σκέψη και σεβασμό.

 

Η συμμετοχή της Γ’ τάξης στον διαγωνισμό αποτέλεσε μια ξεχωριστή μαθησιακή εμπειρία, που ένωσε την επιστήμη με τη δημιουργία και τη χαρά με τη γνώση. Μέσα από το έργο τους, οι μαθητές/τριες έστειλαν ένα αισιόδοξο μήνυμα για έναν καλύτερο κόσμο, με καθαρό νερό και καθαρές αξίες να οδηγούν το μέλλον τους.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο με το έργο εδώ.

 

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Δημουλιά Μαρία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)