Φάκελος υλικού Ενότητα 3η
Η φιλοσοφία ως προϋπόθεση για την ευδαιμονία
Κεντρική Ιδέα της ενότητας
Η φιλοσοφία ως προϋπόθεση για την ευδαιμονία
Κύρια σημεία της ενότητας
- Οι άνθρωπο παροτρύνονται να φιλοσοφούν χωρίς ηλικιακή διάκριση
Γιατί : η διατήρηση της ψυχικής υγεία είναι εξαιρετικά σημαντική σε κάθε φάση της ανθρώπινης ζωής
- Οι άνθρωποι μπορούν να φιλοσοφούν αλλά και να επιζητούν την ευτυχία σε όλες τις φάσεις της ζωής τους
Γιατί:
α)Όταν ο ηλικιωμένος φιλοσοφεί, ανανεώνεται καθώς σκέφτεται με ευγνωμοσύνη τις εμπειρίες του
β)Όταν ο νέος φιλοσοφεί, εφοδιάζεται με ωριμότητα του επιτρέπει να μη φοβάται το μέλλον
Εν κατακλείδι, ο άνθρωπος οφείλει να εστιάζει την προσοχή του σε ό,τι τον οδηγεί στην ευτυχία γιατί η ευτυχία αποτελεί τον υπέρτατο στόχο στον βίο του.
Τα επιχειρήματα της ενότητας
Α΄ επιχείρημα
1η Προκείμενη: Η ψυχική υγεία είναι σημαντική για όλους τους ανθρώπους
2η Προκείμενη: Η φιλοσοφία βοηθά στη διατήρηση της ψυχικής υγείας εννοείται
Συμπέρασμα είναι απαραίτητο να φιλοσοφούμε σε κάθε ηλικιακή φάση της ζωής μας
Β΄ επιχείρημα
1η Προκείμενη:Οι γεροντότεροι με τη φιλοσοφία αποκτούν νεανική διάθεση
2η Προκείμενη:Οι νεότεροι με τη φιλοσοφία γίνονται πιο ώριμοι
Συμπέρασμα:Οι άνθρωποι πρέπει να φιλοσοφούν και στα νιάτα και στα γηρατειά τους.
Ερωτήσεις
- Ποια συμβουλή δίνει ο Επίκουρος τόσο στους νέους όσο και στους ηλικιωμένους σχετικά με τη φιλοσοφία;
- Πώς επηρεάζει η φιλοσοφία την ψυχή του ανθρώπου;
- Πώς ο Επίκουρος συνδέει τη φιλοσοφία με την ευδαιμονία;
- Πιστεύει ο Επίκουρος ότι υπάρχει κάποια κατάλληλη στιγμή για να φιλοσοφεί ο άνθρωπος;
- Τι μπορούν να κερδίσουν τόσο οι νέοι όσο και οι γέροντες από την ενασχόλησή τους με τη φιλοσοφία;
- Πώς βοηθάει η φιλοσοφία τον γεροντότερο άνθρωπο να παραμείνει νέος;
- Πώς βοηθάει η φιλοσοφία τον νεότερο άνθρωπο στον βίο του;
- Πώς ο Επίκουρος προβάλλει τη σημασία της ευδαιμονίας;
- Να βρείτε ποια στοιχεία του κειμένου τού προσδίδουν παραινετικό και δεοντολογικό χαρακτήρα.