εργαστηρια δεξιοτητων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 

εργαστηρια δεξιοτητων

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), είναι ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα, στους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μέσα από θεματικές ενότητες που αφορούν την αειφορία, την υγεία, την κοινωνική συνείδηση και τη δημιουργικότητα, τα εργαστήρια ενθαρρύνουν την ενεργή συμμετοχή και την επίλυση προβλημάτων με βιωματικές δραστηριότητες και ομαδοσυνεργατική μάθηση. Στόχος τους είναι να ενισχύσουν τις γνωστικές και κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών και να τους προετοιμάσουν για τις προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων οργανώνονται σε 4 βασικές θεματικές ενότητες, καθεμία από τις οποίες περιλαμβάνει συγκεκριμένες υποθεματικές ανά εκπαιδευτικό επίπεδο. Οι θεματικές αυτές είναι: Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην, Φροντίζω το Περιβάλλον, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, και Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία. Κάθε θεματική καλύπτει διάφορες δεξιότητες και εφαρμογές, που διδάσκονται με βάση την ηλικία των μαθητών.

 

Ακολουθεί ένας πίνακας που περιγράφει τις θεματικές και υποθεματικές τους ενότητες ανά τάξη:

Θεματική Ενότητα Α’ Τάξη Β’ Τάξη Γ’ Τάξη Δ’ Τάξη Ε’ Τάξη ΣΤ’ Τάξη
1. Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην
Υγεία: Διατροφή – Αυτοφροντίδα, Οδική Ασφάλεια X Χ
Ψυχική & Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη Χ X
Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση X Χ
2. Φροντίζω το Περιβάλλον
Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά X X
Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική Προστασία Χ X
Παγκόσμια & Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά Χ X
3. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
Ανθρώπινα Δικαιώματα Χ Χ
Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση Χ X
Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός & Διαφορετικότητα Χ X
4. Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική Χ X X
Επιχειρηματικότητα – Δημιουργικότητα X X

Παρατηρήσεις:

  • Ο πίνακας αυτός ακολουθεί τις οδηγίες του ΙΕΠ και κατανέμει τις υποθεματικές ενότητες σε κάθε τάξη του Δημοτικού, ανάλογα με την ηλικία των μαθητών και την πολυπλοκότητα των θεμάτων.
  • Η θεματική “Ζω Καλύτερα – Ευ Ζην” καλύπτει βασικά θέματα υγείας και πρόληψης.
  • Στη θεματική “Φροντίζω το Περιβάλλον”, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με περιβαλλοντικά θέματα, από τη φύση μέχρι την πολιτιστική κληρονομιά.
  • Η τρίτη θεματική “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ” προάγει κοινωνική συνείδηση και ευθύνη, ενώ η τέταρτη “Δημιουργώ και Καινοτομώ” επικεντρώνεται στην τεχνολογία, τη ρομποτική και τη δημιουργικότητα.

Κάθε θεματική ενότητα και υποενότητα έχει σχεδιαστεί για να αναπτύξει στους μαθητές κρίσιμες δεξιότητες για τον 21ο αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η υπευθυνότητα και η ενεργός συμμετοχή. Το πρόγραμμα στοχεύει στην ολιστική ανάπτυξη των μαθητών, συνδέοντας τη μάθηση με τις πραγματικές ανάγκες και προκλήσεις της σύγχρονης κοινωνίας.

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση