Μπορεί να νιώθουμε

Η Μέθοδος Φρενέ στην Τάξη: Δύο Παραδείγματα Εφαρμογής για τις μικρές τάξεις.

 

Η μέθοδος Φρενέ, βασισμένη στις αρχές της ελευθερίας και της συνεργασίας, δίνει έμφαση στη δημιουργική και αυτόνομη μάθηση. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να εξερευνήσουν και να ανακαλύψουν το περιβάλλον τους, να εκφραστούν και να εργαστούν σε ομάδες. Εφαρμόζοντας αυτήν τη μέθοδο στην τάξη μου, διαπίστωσα ότι η ενεργή συμμετοχή των μαθητών αυξήθηκε και η μάθηση έγινε πιο ουσιαστική. Παρακάτω παραθέτω δύο παραδείγματα που έφεραν εξαιρετικά αποτελέσματα.

1. Το Τείχος της Έκφρασης

Ένα από τα πρώτα μου βήματα ήταν η δημιουργία ενός «Τείχους Έκφρασης» στην τάξη. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους με εικόνες, κείμενα ή ακόμα και αυτοσχέδια ποιήματα. Το τείχος αυτό έγινε ένας δυναμικός χώρος, όπου κάθε παιδί μπορούσε να αφήσει το αποτύπωμά του και να επικοινωνήσει με τους συμμαθητές του. Η διαδικασία τους βοήθησε να αναπτύξουν την αυτοπεποίθησή τους και να αισθανθούν ότι η γνώμη τους έχει σημασία στην τάξη.

Μπορεί να νιώθουμε 1

2. Το Εργαστήριο Έρευνας στη Φύση

Σε μια άλλη δραστηριότητα, βγήκαμε από την τάξη και δημιουργήσαμε ένα «Εργαστήριο Έρευνας στη Φύση». Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν να συλλέξουν στοιχεία για τα φυτά και τα έντομα γύρω από το σχολείο. Επέστρεψαν ενθουσιασμένοι με ευρήματα και, ακολουθώντας την ομαδική δουλειά και την παρατήρηση, συνδύασαν τη γνώση με την εμπειρία. Κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματά της με δικά της μέσα: αφίσες, σκίτσα, ακόμη και ένα μικρό βίντεο. Μέσα από αυτήν τη δράση, τα παιδιά έμαθαν να δουλεύουν μαζί, να ερευνούν, και να παρουσιάζουν το έργο τους με αυτοπεποίθηση.

Μπορεί να νιώθουμε 2

Η μέθοδος Φρενέ, μέσα από τέτοιες εφαρμογές, όχι μόνο καλλιεργεί τη συνεργασία και την έκφραση, αλλά φέρνει τους μαθητές κοντά σε μια βαθιά κατανόηση της γνώσης και της ίδιας της ζωής.

 

Μαρία Κυριακίδου

Εκπαιδευτικός ΠΕ70

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση