WebQuests – Ιστοεξερευνήσεις – Δικτυακές αποστολές

 

  • Η «ιστοεξερεύνηση» είναι “… η εκπαιδευτική δραστηριότητα (που εντάσσεται στο Αναλυτικό Πρόγραμμα), κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος ή για τη σύνθεση μιας γνωστικής ενότητας, προέρχονται από το Διαδίκτυο …" ( Ορισμός του Bernie Dodge εισηγητή του όρου, WebQuest.)
  • Δομή ενός WebQuest Εισαγωγή Αποστολή – Ζήτημα Διαδικασία – Πηγές Αξιολόγηση Συμπεράσματα
  • Εισαγωγή Σκοπός της είναι : να θέσει το πλαίσιο της δραστηριότητας να προσελκύσει την προσοχή του αναγνώστη και να τον «εμπλέξει» στην αναζήτηση να παράσχει σημαντικές αρχικές πληροφορίες
  • Αποστολή – Ζήτημα. Περιγράφει το προϊόν που θα πρέπει να έχει παραχθεί από τους μαθητές στο τέλος της δραστηριότητας Περιγράφει τα εργαλεία που θα πρέπει να χρησιμοποιήσει ο μαθητής για να πετύχει το στόχο του και να παρουσιάσει το προϊόν της δραστηριότητάς του (πχ. κειμενογράφος, λογισμικό παρουσιάσεων, εννοιολογικός χάρτης, προφορική παρουσίαση κλπ).
  • Διαδικασία – Πηγές Σκοπός της είναι : να δώσει μια λεπτομερή περιγραφή της διαδικασίας για τη δραστηριότητα να παραθέσει πηγές σχετικές με την αποστολή
  • Η επιλογή των πηγών Πρέπει να γίνεται με άξονες: το περιεχόμενο : Να περιλαμβάνουν θέματα σχετικά με τη δραστηριότητα των μαθητών. Το υλικό τους να ανταποκρίνεται στο επίπεδο των μαθητών. Η παρουσίαση των θεμάτων να είναι ενδιαφέρουσα και ελκυστική για τους μαθητές τη μορφή (σχεδιασμός site). Η πολυπλοκότητά τους να ανταποκρίνεται στις δεξιότητες πλοήγησης των μαθητών
  • Αξιολόγηση. Σκοπός της είναι : να παρουσιάσει ένα πλαίσιο αξιολόγησης και βαθμολόγησης του προϊόντος
  • Συμπεράσματα ανακεφαλαιώνουν την εμπειρία ενθαρρύνουν τον αναστοχασμό επί της διαδικασίας προσθέτουν υψηλότερου επιπέδου ερωτήματα για μελλοντική έρευνα.
  • Ποια είναι τα βασικά στοιχεία για ένα πετυχημένο σχεδιασμό ιστοεξερεύνησης;
  • Καθορισμός εφικτών διδακτικών στόχων. Δημιουργία ενδιαφέροντος με την ανάθεση εφικτών καθηκόντων και εργασιών. Παροχή των ανάλογων μέσων και υλικών. Σωστή καθοδήγηση για την περάτωση των εργασιών που ανατέθηκαν.
  • Οι προτεινόμενες πηγές στο Διαδίκτυο να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της δραστηριότητας και στο επίπεδο των μαθητών Η δυνατότητ α πρόσβασης και η διαθεσιμότητα πληροφοριακού υλικού Οι χρονικές απαιτήσεις του έργου /η έκταση θέματος.
  • Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας με διάφορα μέσα και τρόπους. Δυνατότητα αυτοαξιολόγησης. Η εκπαιδευτική αξία του έργου με στόχο τη διαθεματικότητα. Η προσωπική αξία για τους μαθητές
  • Δημιουργία Ιστοεξερευνήσεων. Χρησιμοποιώντας λογισμικά ανάπτυξης ιστοσελίδων http://www.geocities.com/odysseusvoyage/ http://questgarden.com/47/02/8/070221202134/  Χρησιμοποιώντας κειμενογράφο. Χρησιμοποιώντας ειδικές διαδικτυακές υπηρεσίες http://filologika.blogspot.com/
  • Τα αποτελέσματα χρήσης ιστοεξερευνήσεων στη μάθηση και τη διδασκαλία. Κίνητρο για τους μαθητές ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Συνεργατική μάθηση. Ανάπτυξη δεξιοτήτων ΤΠΕ
  • Χρήσιμες διευθύνσεις για κατασκευή Webquest
  • http://its.guilford.k12.nc.us/webquests/
  • http://www.techtrekers.com/webquests/
  • http://www.spa3.k12.sc.us/WebQuests.html\
  • http://www.manteno.k12.il.us/webquest/
  • http://webquest.org/index.php
  • http://www.ucy.ac.cy/~alexia/seminar/steps.htm  (ελληνικά)
Κατηγορίες: Σεμινάρια. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση