Ιστορικό
- Νοέμβριος 2021
- Ιούνιος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Ιούνιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Ιανουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Ιούλιος 2012
- Ιούνιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Ιούνιος 2011
- Μάιος 2011
- Απρίλιος 2011
- Μάρτιος 2011
- Φεβρουάριος 2011
- Ιανουάριος 2011
Σελίδες
Kατηγορίες
- 17η Νοέμβρη
- e-παιχνίδια
- άνοιξη
- απόκριες
- βιβλία που δημιούργησαν τα παιδιά
- γλώσσα
- δημιουργίες
- εθνικές γιορτές
- ζώα
- θάλασσα
- καλοκαίρι
- καραντίνα
- μουσειακά…..
- μυθολογία
- νερό
- οικογένεια-εαυτός
- πασχαλινά
- πλανήτες – διάστημα
- ποικίλα & άλλα
- προετοιμασία
- φθινόπωρο
- χειμώνας
- χριστουγεννιάτικα
- χρώματα – σχήματα
- Χωρίς κατηγορία
βιβλία & ανάγνωση
εκπαιδευτικά προγράμματα μουσείων
μυθολογία - αρχαιολογία - ιστορία
χρήσιμα
χώροι πολιτισμού & εκπαίδευση
Επισκέψεις
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΩΝ ΠΙΟ ΤΕΛΕΙΩΝ ΣΤΟΛΙΔΙΩΝ
Με αφορμή το βιβλίο “ένα ελατάκι για τον Τάκη” του Ευγένειου Τριβιζά, φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο, για ένα δέντρο που ο καθένας μας στολίζει με διαφορετικά στολίδια… τα πιο τέλεια στολίδια!
Κατηγορίες: χριστουγεννιάτικα
Γράψτε σχόλιο
κατασκευή γαντόκουκλας
με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να φτιάξετε και άλλα ζωάκια χρησιμοποιώντας την φαντασία σας
καλή επιτυχία
Κατηγορίες: δημιουργίες
Γράψτε σχόλιο
αποχαιρετισμός
οι τσάντες φορτωμένες με τα έργα μιας ολόκληρης χρονιάς
τα αναμνηστικά μας στολισμένα με τις ζωγραφιές που δημιουργήσαμε για τις τσάντες μας
Κατηγορίες: μυθολογία
Γράψτε σχόλιο
η γωνιά του Θησέα
Κατηγορίες: μυθολογία
Γράψτε σχόλιο
Γίναμε Θεοί
ήτε μεταμορφωθήκαμε στους γνωστούς Ερμής – Αφροδίτη – Δίας – ‘Ηφαιστος – Δήμητρα
ήτε δημιουργήσαμε νέους …..Οπως η Θεά της Αγάπης με ιερό ζώο τον μονόκερο, η Θεά του skateboard με ιερό ζώο το πολύχρωμο άλογο, η Θεά της Φιλίας και η Θεά Κλόουν με ιερό ζώο το λαγουδάκι
Κατηγορίες: δημιουργίες, μυθολογία
Γράψτε σχόλιο
παιχνίδια στην αρχαία Αθήνα
Η Ίυγξ
Άνοιγαν δύο τρύπες σε ένα ξύλινο τροχίσκο, περνούσαν διπλή κλωστή και αφού το περιέστρεφαν, μια το τραβούσαν και μια το χαλάρωναν. Ο ήχος που παραγόταν θύμιζε ένα πουλί, την ίυγγα, δηλαδή την μυρμηγκοφάγο, από το οποίο πήρε και το όνομά του το παιχνίδι. Λένε μάλιστα πως ανάλογα με τον ήχο που παραγόταν μπορούσαν να κάνουν διάφορες προβλέψεις.
εμείς φτιάξαμε το δικό μας παιχνίδι με κλωστή και πλαστικά καπάκια
ΣΤΡΟΒΙΛΟΣ ή ΒΕΜΒΙΞ ή ΣΤΡΟΜΒΟΣ:
είναι η γνωστή μας ξύλινη ή μεταλλική σβούρα. Η παλαιότερη αναφορά στην γνωστή μας σβούρα υπάρχει στην Ιλιάδα όπου ο Όμηρος συγκρίνει την περιστροφή μιας πέτρας που εκσφενδονίζει ο Αίας ο Τελαμώνιος με την χαρακτηριστική κίνηση της σβούρας πριν σταματήσει να περιστρέφεται. Οι στρόμβοι ήταν φτιαγμένοι από ξύλο, ορείχαλκο ή πηλό. Στις ανασκαφές της Τροίας βρέθηκαν Κεραμεικοί στρόμβοι.
οι δικές μας σβούρες είναι φτιαγμένες από καπάκι μαρκαδόρου και χαρτόνι που ζωγραφίσαμε με μεγάλη επιμέλεια
ΑΣΤΡΑΓΑΛΙΖΕΙΝ
παιχνίδι με αστράγαλους ή αλλιώς τα κότσια.
Οι τέσσερις επιμήκεις επιφάνειες των αστραγάλων είχαν διαφορετική βαθμολογική αξία: 3 η κοίλη πλευρά (ύπτιον), 4 η αντίθετη της κυρτή (πρανές), 6 η πλευρική και ασταθέστερη όλων (τo Κώον) και 1 η απέναντί της (τo Χίον).
Στο παιχνίδι νικητής αναδεικνυόταν όποιος έφερνε το μεγαλύτερο αποτέλεσμα. Αυτό προέκυπτε από τον βαθμό της πλευράς, που άγγιζε το έδαφος
ΧΑΛΚΗ ΜΥΙΑ:
είναι η σημερινή μας τυφλόμυγα. Έδεναν με ένα μαντίλι τα μάτια ενός παιδιού που φώναζε: «πάω να κυνηγήσω την χαλκή μυία». Οι άλλοι του απαντούσαν: «θα την κυνηγήσεις, αλλά δεν θα την πιάσεις» και τον χτυπούσαν απαλά στην πλάτη με ραβδάκια. Ο παίχτης με τα μάτια κλειστά προσπαθούσε να πιάσει ένα από τα άλλα παιδιά. Όταν τα κατάφερνε, έπαιρνε το άλλο παιδί τη θέση του.
Το παιχνίδι αυτό ήταν πολύ αγαπητό στα παιδιά. Στη διελκυστίνδα, τα παιδιά στέκονταν σε δύο αντικριστές γραμμές το ένα πίσω από το άλλο, κρατώντας ένα μεγάλο σκοινί. Στο έδαφος, κάτω από το κέντρο του σκοινιού υπήρχε ένα ξύλο για σημάδι. Η μια ομάδα προσπαθούσε να τραβήξει την αντίθετη ομάδα προς το μέρος της και ο πρώτος από την αντίθετη σειρά να πατήσει το ξύλο.
Η ΑΚΙΝΗΤΙΝΔΑ:
Η ακινητίνδα είναι το σημερινό «αγαλματάκια ακούνητα, αγέλαστα κι αμίλητα». Οι παίχτες, μόλις δοθεί το σύνθημα, πρέπει να μείνουν ακίνητοι σε όποια στάση βρίσκονται. Εκείνος που θα κινηθεί, βγαίνει από το παιχνίδι.
Κατηγορίες: μυθολογία
Γράψτε σχόλιο
θεογονία
τα παιδιά του 5ου Νηπιαγωγείου Δάφνης
ζωγραφίζουν και διηγούνται την ιστορία της θεογονίας
την “γραμμη της αφήγησης”
μετά με κλήρο ορίσαμε
ποιό κομματι της ιστορίας
θα διηγηθεί κάθε ένας
το μικρό βιβλίο μας είναι έτοιμο
κάθε σελιδα έχει δύο δημιουργούς εκτός από το εξώφυλλο, εκεί δούλεψαν όλα τα παιδιά
οπισθόφυλλο δεν έχει γιατί δεν έφταναν οι σελιδες για να ολοκληρωθεί η ιστορία και προτίμησαν να το χρησιμοποιήσουν για μια ακόμα σκηνή
το μικρό βιβλίο ανατυπώθηκε ώστε όλα τα παιδιά να έχουν ένα αντίτυπο
και μετά ήρθε η ώρα της ηχογράφησης
Κατηγορίες: μυθολογία
Γράψτε σχόλιο
μυθολογία
θέμα μας η μυθολογία
χωριστήκαμε σε ομάδες
οι ομάδες πήραν το όνομα των θεών που μοιράστηκαν τον κόσμο
καθε ομάδα
Κατηγορίες: μυθολογία
Γράψτε σχόλιο