Με προσανατολισμό μια ολιστική εκπαίδευση για την ενεργό πολιτειότητα και τη διαμόρφωση υγιούς προσωπικής στάσης απέναντι στα πράγματα, αξιοποιήθηκε διδακτικά η μέθοδος των διττών λόγων (βλ. σχετικό μάθημα στο e-class) σε μια διαθεματική προσέγγιση των μαθημάτων της Φιλοσοφίας, των Νέων και Αρχαίων Ελληνικών Β΄Λυκείου της εκπαιδευτικού Παραλίδου Μαρίας, Φιλολόγου ΠΕ02. Σε αυτό το πλαίσιο η ομάδα των μαθητριών της Β΄τάξης ασκήθηκε στην επιχειρηματολογία και την ανεκτικότητα με μια σειρά καινοτόμων διδακτικών παρεμβάσεων, που αξιοποιήθηκαν εποικοδομητικά από τις μαθήτριες:
1. Debate Οξφόρδης (αγώνες λόγων κυκλικής ροής πάνω σε αντικρουόμενα ζητήματα-μελέτες πρίπτωσης/Μάθημα Εκκίνησης: Φιλοσοφία Β΄Λυκείου)
2. Περιπατητική και Ρητορική (Διαθεματικό)
3. Βιωματική δράση για τα ανθρώπινα δικαιώματα με μελέτες περίπτωσης από τα τα επίσημα εγχειρίδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Compass-Compasito και με τη βοήθεια των εθελοντριών εκπαιδευτριών Μαρίας Καλουπτσή, από την UNESCO, Laura Solana και Célia Domen, από την PRAXIS Σερρών (Διδακτική Ενότητα Κύριας Αναφοράς: Ρατσισμός-Νέα Ελληνικά Β΄Λυκείου).
4. Διάδρομος Συνείδησης (Μάθημα Κύριας Αναφοράς: Αντιγόνη, Αρχαία Ελληνικά Β΄Λυκείου)
5. Υποστήριξη εσωτερικών αγώνων επιχειρηματολογίας (Διαθεματικό Σχέδιο Δράσης)
6. Διενέργεια φιλικών αγώνων επιχειρηματολογίας με την ομάδα ρητορικής του ΓΕ.Λ. Αγίου Μύρωνα Κρήτης.
Ομάδα Λόγου ΓΕ.Λ. Βυρώνειας (με σειρά αγόρευσης): Αποστολία Μόκκα, Σωτηρία Κουγιουμτζίδου, Μένια Αλωνισιώτη [Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μαρία Παραλίδου ΠΕ02]
Ομάδα Αντιλόγου ΓΕ.Λ. Αγίου Μύρωνα (με σειρά αγόρευσης): Μαριλένα Βράπι, Νίκος Διαμαντάκης, Κωστής Γιαννακάκης [Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ελένη Μπενέκου ΠΕ02]
Αγώνισμα αυθόρμητου λόγου: Ζαχαρίας Φραγκιαδάκης, ανερχόμενος stand-up comedian, μαθητής Β΄Τάξης ΓΕ.Λ. Αγίου Μύρωνα Κρήτης
(Σύνταξη μεταδεδομένων: Μ. Παραλίδου/CC BY-NC-SA 4.0)