Συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας

Συναντήσεις ψυχο-εκπαίδευσης για την κρίση.
Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΓΕΛ Παλαμά.
Η κρίση του Daniel, (πλημμυρική κρίση), συγκλόνισε την κοινότητα του Παλαμά σε όλα τα υποσυστήματά της. Το Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Καρδίτσας σχεδίασε συνεργατικές παρεμβάσεις στο ΓΕΛ Παλαμά, με όλους όσους εμπλέκονται στην σχολική μονάδα. Οι παρεμβάσεις σχεδιάστηκαν και είχαν σαν έναρξη τον Νοέμβριο 2023, εκτιμώντας ότι ήταν ο κατάλληλος πια χρόνος για να ξεκινήσουμε. (αυτό που λέμε εμείς συνήθως μετά από τέτοιες κρίσεις-καταστροφικά γεγονότα «Παρεμβάσεις σε δεύτερο χρόνο»).
Τον Νοέμβριο πραγματοποιήθηκε η πρώτη διευρυμένη συνάντηση με τον Διευθυντή κο Ριζά Σωτήρη και όλο το σύλλογο εκπαιδευτικών του σχολείου. Ήταν μια συνάντηση που είχαμε να ακούσουμε τους ανθρώπους και να αφουγκραστούμε τις ανάγκες τους, να ακουστούν όλες οι φωνές για το πώς βιώνεται η κρίση και τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε στην δεύτερη χρονικά φάση. Πραγματοποιήθηκε ένα δίωρο βιωματικό σεμινάριο. Αποφασίστηκε δε να πραγματοποιηθούν στο ενδιάμεσο Δεκέμβριος 2023-Απρίλιος 2024, ψυχοεκπαιδευτικές συναντήσεις με όλα τα τμήματα όλων των τάξεων του ΓΕΛ Παλαμά (βλπ άλλες δημοσιεύσεις) και με το τέλος αυτών να συνεχιστεί η εκπαίδευση του συλλόγου εκπαιδευτικών με επιπλέον συναντήσεις.
Έτσι Μάρτιο 2024 και Απρίλιο 2024, υλοποιήθηκαν τρία τρίωρα εργαστήρια για την «Διαχείριση της κρίσης στη σχολική κοινότητα». Στα εργαστήρια ακολουθήθηκε η μέθοδος του ελεύθερου συνειρμού και η ατομική σκέψη, το μοίρασμα στη δυάδα, στην τετράδα και η παρουσίαση της παραγωγής στην ολομέλεια για την τελική σύνθεση.
Διερευνήσαμε την έννοια της κρίσης στη σχολική κοινότητα, τι μπορεί να βοηθήσει ή να δυσκολέψει. Κατηγοριοποιήσαμε τα είδη κρίσεων και εστιάσαμε στην κρίση ως καταστροφικό γεγονός που επηρεάζει έναν σημαντικό αριθμό ατόμων προκαλώντας σοβαρές απώλειες. Απώλειες ορατές ατόμων, ιδιοκτησίας-περιουσίας, κοινοτικές και περιβάλλοντα χώρου και μη ορατές απώλειες, ψυχοκοινωνικές. Στο τελευταίο εργαστήρι δουλέψαμε δύο περιστατικά κρίσης στο επίπεδο της διαχείρισης από τους εκπαιδευτικούς. Καταγράψαμε ενέργειες, στάσεις και συμπεριφορές και οριοθετήσαμε το «ποιοι εμπλέκονται», και ποιος ο ρόλος αυτών.
Αξίζει στο σημείο αυτό να αναδειχθεί πως ο βαθμός κατανόησης και συνειδητότητας του Διευθυντή και των εκπαιδευτικών του ΓΕΛ Παλαμά, δημιούργησαν από την αρχή ένα τέτοιο κλίμα που χρειαζόταν στην ομάδα για να προχωρήσει. Τους ευχαριστούμε για αυτή την εξαιρετική εμπειρία και εκείνοι γνωρίζουν ότι θα είμαστε δίπλα τους και για άλλα βήματα φροντίδας κι ανακούφισης. Ενδεικτικά να παρουσιάσουμε πώς η ομάδα προσδιόρισε εννοιολογικά την κρίση μέσω του πρώτου ελεύθερου συνειρμού:
ΑΓΩΝΙΑ, ΔΥΣΚΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ, ΠΑΝΙΚΟΣ, ΦΟΒΟΣ, ΑΦΥΣΙΚΟ, ΑΝΑΤΡΟΠΗ, ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΚΛΗΣΗ, ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ, ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΡΗΞΗ ΜΕ ΤΟ ΓΝΩΡΙΜΟ, ΚΙΝΔΥΝΟΣ, ΕΠΑΓΡΥΠΝΙΣΗ, 112, ΕΓΡΗΓΟΡΣΗ.
IMG 20240327 133039

IMG 20240327 143109

IMG 20240327 140932

IMG 20240327 133049

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά προγράμματα, Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.