Καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων

Μάι 202426

Ένας από τους στόχους της σχολικής χρονιάς που ολοκληρώθηκε ήταν η καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) των μαθητών/τριών μέσα από τη διδακτική διαδικασία. Τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας ανταποκρίθηκαν στη πρόκληση αυτή επιδεικνύοντας μεγάλο ενδιάφερον, ζήλο και εργατικότητα.

Αρχικά, συζητήθηκε το θέμα με τους μαθητές/τριες της Β’ Λυκείου και ακολούθησε η σχεδίαση του “δέντρου των ήπιων δεξιοτήτων” σε χαρτόνι. Κάτω από το δέντρο οι μαθητες έγραψαν τα χαρακτηριστικά εκείνα που θεωρούν μειονεκτήματά τους (π.χ. μειωμένη αυτοπεποίηθηση, άγχος κλπ), τα οποία τους αποτρέπουν από επιθυμητές συμπεριφορές/στάσεις. Στα κλαδιά του δέντρου έγραψαν τις ήπιες δεξιότητες που θα ήθελαν να καλλιεργήσουν.

δενο 2 δένο 3

Σε  πρώτη φάση επιχειρήθηκε πιλοτικά η υλοποίηση της σχολικής γιορτής της 17 Νοέμβρη από το σύνολο των μαθητών/τριών του σχολείου και των τριών τάξεων, με στόχο την καλλιέργεια της δεξιότητας της αυτενέργειας και της συνεργασίας, καθώς και την αύξηση της αυτοπεποίθησής τους.  Οι μαθητές/τριες αποφάσισαν το θέμα της γιορτής, αναζήτησαν υλικό διαδικτυακά για τη σύνταξη του κειμένου της γιορτής, ανέθεσαν ρόλους, εργάστηκαν ομαδικά στις προβές και κάλεσαν τους κηδεμόνες τους να την παρακολουθήσουν.  Η υπέυθυνη καθηγήτρια της γιορτής λειτούργησε περισσότερο ως εμψυχώτρια, καθώς ο ρόλος της περιορίστηκε στην επιμέλεια του τελικού κειμένου της γιορτής και στον προγραμματισμό των προβών.

 

πόα 17Φωτογραφία από την πρόβα για την επέτειο της 17ης Οκρωβρίου από το σύνολο των μαθητών/τριών του σχολείου

 

Από τον καθηγητή πληροφορικής του σχολείου αποφασίστηκε η κατασκευή ιστοσελίδα του σχολείου από τους μαθητές/τριες της Β’ Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματός του, από τον Δεκέμβριο 2023 ως τον Απρίλιο του 2024. Η διαδικασία αυτή προώθησε τη δημιουργικότητα και την ομαδική εργασία, καθώς οι μαθητές συνεργάστηκαν για την επίλυση προβλημάτων και τη βελτίωση του αποτελέσματος. Τέλος, μέσω αυτής της διαδικασίας, οι μαθητές απέκτησαν μια βασική κατανόηση της σημασίας της προγραμματιστικής γλώσσας και της σχεδίασης ιστοσελίδων στη σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας. ( https://lyk-n-vyssas-new.evr.sch.gr )

Στο μάθημα της Ιστορίας οι μαθητές/τριες της Β΄ τάξης μελέτησαν και παρουσίασαν μια ενότητα από το μάθημα της Ιστορίας. Κατά τη διάρκεια αυτής της δραστηριότητας εργάστηκαν ομαδικά για την αναζήτηση των πληροφοριών της ενότητας, τη συλλογή των πιο σημαντικών και την οργάνωσή τους, καθώς και για την παρουσίαση του υλικού τους με τρόπο που να είναι κατανοητός και ενδιαφέρων στους συμμαθητές τους. Στόχος ήταν η ανάπτυξη της δεξιότητας της δημόσιας ομιλίας.

ιστορία 1ιστορία 2ισορία 3

Στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής, οι μαθητές/τριες ασχολήθηκαν με την εκτέλεση πειράματος –  συλλογή δεδομένων και επεξεργασία τους. Οι ήπιες δεξιότητες που σχετίζονται με τα παραπάνω είναι: η ομαδική εργασία, η επίλυση προβλήματος και λήψη απόφασης, η κριτική σκέψη, επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες. Συγκεκριμένα χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε μέλος είχε συγκεκριμένο ρόλο στην κατασκευή του κυκλώματος του πειράματος (μελέτη χαρακτηριστικής καμπύλης ηλεκτρικής πηγής). Έπρεπε να συναποφασίσουν για την ορθότητα της κατασκευής και των μετρήσεων και τον τρόπο επεξεργασίας τους, σύμφωνα και με τη θεωρία που διδάχθηκαν. Διατέθηκαν τρεις διδακτικές ώρες.

Σο μάθημα της Χημείας της Β’ Λυκείου, στην ενότητα “Πετρέλαιο- προϊόνταπετρελαίου. Βενζίνη, καύση -καύσιμα”, δημιουργήθηκαν ppt με εικόνες και video και αναζητήθηκαν πληροφορίες στο διαδίκτυο. Οι μαθητές/τριες είχαν συγκεκριμένο χρόνο στη διάθεσή τους, ωστέ να καλλιεργήσουν μεταξύ άλλων (αυτενέργεια, ομαδικότητα) και τη δεξιότητα της διαχείρισης χρόνου.

Στο μάθημα της λογοτεχνίας, μελετήθηκαν σε έξι διδακτικές ώρες δύο διηγήματα με σκοπό την αναγνώριση των συναισθημάτων, την  καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και τον προβληματισμό σχετικά με τις ηθικές αξίες. Οι μαθητές μελέτησαν σε ομάδες τους ήρωες, τις συναισθηματικές τους διακυμάνσεις, τις ηθικές αξίες που αποτέλεσαν το υπόβαθρο των συμπεριφορών και τους στάσεών του. Στο τέλος κάθε διδακτικής ώρας κρατούσαν προσωπικό αναστοχαστικό ημερολόγιο.

Με τους μαθητές/τριες της Α’ Λυκείου αποφασίστηκε η δημιουργία poster επιστημονικού περιεχομένου και η παρουσίασή της σε κοινό, για την καλλιέργεια της δεξιότητας του δημόσιου λόγου, την εξοικείωση με τη δομή και οργάνωση επιστημονικών poster και τη χρήση AI (cHATgpt) με εποικοδομητικό τρόπο για τη σύνθεση κειμένου. Διατέθηκαν τρεις ώρες. Την πρώτη παρουσιάστηκε η δομή poster και επιλέχτηκαν τα θέματα. Τη δεύτερη κατατέθηκε ένα πρώτο draft της δουλειάς τους και δόθηκε ανατροφοδότηση. Την τρίτη έγινε παρουσίαση και ανάρτηση των poster στην τάξη τους….

αργυρης 1αργύρης 2αργύρης 3

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

 

Εδώ θα αναρτηθεί η περιγραφή για το σχολείο, π.χ. την ιστορία του, τους χώρους του, τις υποδομές και τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας.

Εργαστήριο πληροφορικής

Το εργαστήριο πληροφορικής είναι εξοπλισμένο με εννέα σύγχρονους υπολογιστές, οι οποίοι καλύπτουν τις ανάγκες του σχολείο και της εκπαίδευσης, οι υπολογιστές αλλά και ο λοιπός εξοπλισμός χρησιμοποιείται από όλες τις τάξεις του σχολείου.  Στο εργαστήριο επίσης υπάρχουν: ηχεία, εκτυπωτές, σαρωτές αλλά και προβολικό.

  πλ 12.jpg.jpg .jpg .jpg .jpg

European Radio Logo

Σαν σήμερα

18/9/1834: Πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, ορίζεται η Αθήνα.

Σκακιστική άσκηση

Σαν σήμερα

18/9/1834: Πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, ορίζεται η Αθήνα.



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων