Αρχική » ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Ιστορικό

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Αποτίμηση εκπαιδευτικής επίσκεψης

Χαλκίδα, 2/5/2025

Υπεύθυνοι καθηγητές: Σάββα Μερόπη, Καρατζής Γιώργος, Ραμάκη Κυριακή, Χατζηπαρασκευάς Παρασκευάς

Στις 2 Μαΐου 2025 οι μαθητές/τριες της Α Λυκείου επισκέφθηκαν την Χαλκίδα για μονοήμερη εκδρομή. Καταρχάς επισκέφθηκαν το Φρούριο
Καράμπαμπα, όπου οι μαθητές/τριες ερεύνησαν την αρχιτεκτονική των κάστρων. Επίσης, είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία της
πόλης και την ύπαρξη μεγαλύτερου κάστρου που περιέβαλλε άλλοτε την πόλη, πότε γκρεμίστηκε και γιατί. Ακολούθως επισκέφθηκαν το μουσείο του Κάστρου, όπου έμαθαν για την ιστορία της πόλης και τους λαούς που πέρασαν από εκεί. Τέλος επισκέφθηκαν την πόλη της Χαλκίδας και παρατήρησαν το φαινόμενο της παλίρροιας. Η επίσκεψη στέφτηκε με επιτυχία.

IMG 1519 IMG 1520 IMG 1521

Αποτίμηση εκπαιδευτικής επίσκεψης

Καλαμάτα, 27/4/25 με 29/4/25

Υπεύθυνοι καθηγητές: Σάββα Μερόπη, Καρατζής Γιώργος, Τσιγώνιας Αντώνης, Πετράκου Μαρία

Στις 27, 28 και 29 Απριλίου 2025 η Β’ τάξη επισκέφθηκε την Καλαμάτα. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης μας οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα τοπόσημα της ευρύτερης περιοχής. Την πρώτη μέρα επισκέφθηκαν τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Μεσσήνης. Το μεσημέρι αφίχθηκαν στην Καλαμάτα όπου επισκέφθηκαν την αγορά της πόλης. Την δεύτερη μέρα μετέβησαν στη Μεθώνη με το ομώνυμο κάστρο, ένα από τα ομορφότερα της Ελλάδας. Ακολούθως επισκεφθηκαν την Πύλο, όπου συζήτησαν για το πείραμα Νέστωρ. Την τρίτη μέρα οι μαθητές μας επισκέφθηκαν το Πάρκο Σιδηροδρόμων της Καλαμάτας και καταλήξανε στην
αγορά της Καλαμάτας όπου περιηγηθήκανε στα στενά της πόλης. Σε όλες τις επισκέψεις ομάδες μαθητών/τριών είχαν προετοιμαστεί και παρουσίασαν τα τοπόσημα εξηγώντας στις συμμαθητές/τριές τους την σπουδαιότητα των αξιοθέατων αυτών. Το απόγευμα της τρίτης ημέρας επέστρεψαν στο Λαύριο. Η επίσκεψη ήταν ένα ταξίδι στο χρόνο και οι μαθητές/τριες απολαύσαν την διαδρομή αυτή.

20250427 125712 20250427 130119 20250428 132505

 

Αποτίμηση εκπαιδευτικής επίσκεψης

Χανιά, 6/4/25 με 12/4/25

Υπεύθυνοι καθηγητές: Χατζηπαρασκευάς Παρασκευάς, Σάββα Μερόπη, Καστάνη Ιωάννα, Ραμάκη Κυριακή

Στα πλαίσια της πολυήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής της Γ’ Λυκείου στην Κρήτη (Χανιά-Ρέθυμνο), το διάστημα 6-12 Απριλίου 2025, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στις μοναδικές πολιτιστικές κληρονομιές της Μεγαλονήσου. Να θαυμάσουν την εποχή ανάπτυξης και ακμής της Κρήτης, να αξιοποιήσουν ιστορικές γνώσεις, κυρίως του τέλους του 19ου αρχές 20ου αι. μ.Χ., για την ίδρυση του ελληνικού κράτους, ν’ αφουγκραστούν τις αγωνίες με τη μάχη της Κρήτης, να συμμετέχουν νοερά στις πολεμικές συγκρούσεις του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Επίσης είχαν την ευκαιρία ν’ αποτυπώσουν εικόνες και τοπία Ενετοκρατούμενης περιόδου με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική τεχνική Τοσκάνης σε ίδιον μοναστηριακό συγκρότημα.

Αναλυτικότερα:
Επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων και Ρεθύμνου, το κάστρο Ρεθύμνου, το Ναυτικό Μουσείο Χανίων, το κάστρο Χανίων, τους Τάφους των Βενιζέλων, το Σπίτι του Βενιζέλου, το στρατηγείο του Βενιζέλου, το Φαράγγι της Σαμαριάς στον Ομαλό, το Όρυγμα του Β ‘ Παγκοσμίου Πολέμου, το Μουσείο Εθνικής Αντίστασης, το τζαμί στο κάστρο Ρεθύμνου, τα Οθωμανικά λουτρά στα Χανιά, χώρο πολιτιστικής παράδοσης, την ιερά μονή Τσαγκαρόλων, την Μητρόπολη Χανίων.

1000007471 1000007488 1000007493 1000007523

 

Αποτίμηση  διδακτικής επίσκεψης

«Φοιτητ@ για μία μέρα»

Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 3/04/2025

Υπεύθυνοι καθηγητές: Καψιμάλη Αντιγόνη, Χατζηπαρασκευάς Παρασκευάς

Στις 3 Απριλίου 2025 το τμήμα Γ1 του  ΓΕ.Λ Λαυρίου επισκέφθηκε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής  στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης «Φοιτητ@ για μία μέρα». Το πρόγραμμα στόχευε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών για την ανεκτίμητη αξία των βιβλιοθηκών και των αρχείων, ως θεματοφυλάκων της γνώσης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και της δια βίου μάθησης. Οι μαθητές/-τριες είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τον κρίσιμο ρόλο των επιστημόνων της Πληροφόρησης στη διατήρηση της πληροφορίας, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας, καθώς και τη συμβολή των βιβλιοθηκών και των αρχείων στην κοινωνική συνοχή και την ακαδημαϊκή πρόοδο. Με αυτόν τον τρόπο, ενθαρρύνθηκαν να αξιοποιούν αυτούς τους πόρους στη μαθησιακή και επαγγελματική τους πορεία.

20250508 122056 20250508 122037 20250508 122112

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΓΕ.Λ ΛΑΥΡΙΟΥ ΣΤΟ 3ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

Πάτρα, 26/4/25 με 29/4/2025

Υπεύθυνοι καθηγητές: Καψιμάλη Αντιγόνη,  Χατζηπαρασκευάς Παρασκευάς,  Πετράκου Μαρία

 

Από τις 26 ως τις 29 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε το 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας  που  έλαβε χώρα στην Πάτρα και συγκεκριμένα στο Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών. Στο συνέδριο αυτό, συμμετείχε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ομάδα μαθητών του ΓΕ.Λ Λαυρίου στα  πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Περιδιαβαίνοντας στο χώρο και το χρόνο: Σούνιο, Αρχαία Ολυμπία, Πάτρα». Οι μαθητές / τριες συνέλεξαν ιστορικά στοιχεία για την περιοχή του Σουνίου και του ναού του Ποσειδώνα  και τα παρουσίασαν  στο συνέδριο, ενισχύοντας την ερευνητική τους δεξιότητα και αποκτώντας βαθύτερη γνώση της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής τους. Επίσης παρουσίασαν τη μοναδική αισθητική ομορφιά της περιοχής μέσα από τις φωνές λογοτεχνών και περιηγητών. Η παρουσίαση των ευρημάτων τους στο συνέδριο βοήθησε στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της επικοινωνιακής τους ικανότητας. Παράλληλα οι μαθητές / μαθήτριες επισκέφθηκαν και τον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας ένα από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας, με βαθιά ιστορική και πολιτιστική σημασία αφού εκεί  γεννήθηκαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες, ένας θεσμός που συνεχίζει να επηρεάζει τον κόσμο μέχρι σήμερα.

20250508 121848 20250508 121906 20250508 121921 20250508 122002

 

Αποτίμηση  διδακτικής επίσκεψης

 ΙΔΡΥΜΑ  ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ, 20/3/25

Έκθεση Fakeless

Υπεύθυνοι καθηγητές: Καψιμάλη Αντιγόνη, Μήσιου Αλεξάνδρα

 Στις 20 Μαρτίου 2025 το τμήμα Α3 του ΓΕ.Λ  Λαυρίου επισκέφτηκε την Έκθεση Fakeless, μια Έκθεση για τον Γραμματισμό στα Μέσα  στο ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen και βασίστηκε στην έκθεση που δημιουργήθηκε από το Goethe-Institut και τον οργανισμό Kunsht (Ουκρανία). H Fakeless, ήταν μια Έκθεση αφιερωμένη στα μυστικά του ψηφιακού κόσμου και στην παραπληροφόρηση από τα μέσα επικοινωνίας. Βασικός στόχος της είναι η βελτίωση των δεξιοτήτων της αξιολόγησης και της συνειδητής χρήσης των πληροφοριών από το σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, από ανθρώπους όλων των γενεών. Μέσω κατατοπιστικών poster, βίντεο, κουίζ και άλλου πλούσιου οπτικοακουστικού υλικού, οι μαθητές / τριες  βοηθήθηκαν να αναπτύξουν δεξιότητες ψηφιακής παιδείας και να αναγνωρίζουν την παραπληροφόρηση, ήρθαν σε επαφή με μορφές παραπληροφόρησης κατανόησαν πώς αντιδρά ο ανθρώπινος εγκέφαλος στην παραπληροφόρηση και ασκήθηκαν στην αξιολόγηση της αξιοπιστίας των πληροφοριών. Η έκθεση μπορεί να αποτελέσει τη βάση για συζητήσεις και προγράμματα που προάγουν την υπεύθυνη χρήση των μέσων ενημέρωσης και την ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάλυσης περιεχομένου.

20250508 122015 20250508 121831

Αποτίμηση εκπαιδευτικής επίσκεψης

Θεσσαλονίκη, 19/3/25 με 22/3/25

Υπεύθυνοι καθηγητές: Σάββα Μερόπη, Καρατζής Γιώργος, Ραμάκη Κυριακή

Οι ομάδες μαθητών και μαθητριών δυο πολιτιστικών προγραμμάτων Ιστορίας και Τέχνης «Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Διαδρομές στην Τέχνη και την Ιστορία» και «Εξερευνώντας την Ιστορία μέσα από το Πρίσμα της Τέχνης» επισκέφθηκαν τη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο δράσεων του προγράμματος. Οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες στο project επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων την Αψίδα του Γαλέριου και το ανάκτορο του Γαλέριου, τα Κάστρα, τον Άγιο Δημήτριο, την Παραλία και τις Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου, το Βασιλικό Θέατρο, όπου ξεναγήθηκαν από τον υπεύθυνο του Τεχνικού Τμήματος του Θεάτρου, την Πλατεία Αριστοτέλους, την Πλατεία Αγίας Σοφίας, την Πλατεία Ναυαρίνου, τον Λευκό Πύργο, τη Ρωμαϊκή Αγορά και το Μουσείο της, το Χαμάμ και την Ροτόντα και τέλος το Μετρό της Θεσσαλονίκης και τα αρχαία στο Σταθμό Βενιζέλου. Κατά τις επισκέψεις οι περισσότερες ξεναγήσεις έγιναν από τους ίδιους τους μαθητές, οι οποίοι είχαν μελετήσει τα ορόσημα της κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η επίσκεψη που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα με άκρως εκπαιδευτικό και μορφωτικό χαρακτήρα και οι μαθητές ξεναγήθηκαν σε όλα τα τοπόσημα που είχαν μελετήσει.

IMG 1223 IMG 1227 IMG 1228 IMG 1260

Αποτίμηση εκπαιδευτικής επίσκεψης

Πολωνία (Κρακοβία-Βαρσοβία), 9/3/25 με 13/3/25

Υπεύθυνοι καθηγητές: Μακρής Κων/νος, Καστάνη Ιωάννα, Ρούσσου Ευθυμία, Τσιγώνιας Αντώνης

Ο πολωνικός πολιτισμός, αποτελεί σημαντικό μέρος του δυτικού πολιτισμού, με σημαντική συμβολή στην τέχνη, τη μουσική, τη φιλοσοφία, τα μαθηματικά, τις επιστήμες, την πολιτική και τη λογοτεχνία. Σκοπός της επίσκεψης, να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τις δυο σπουδαιότερες πόλεις της Πολωνίας και να γίνουν μέρος της ιστορίας τους. Την Κυριακή,φτάσαμε στη Βαρσοβία, με προορισμό της Κρακοβία με ενδιάμεσες στάσεις για φαγητό και καφέ. Άφιξη το απόγευμα, στο ξενοδοχείο και βραδυνή βόλτα με τα πόδια στο κέντρο και στην Πλατεία Κεντρικής Αγοράς της Κρακοβίας με συνοδεία Ελληνόφωνου ξεναγού. Τη Δευτέρα, περιήγηση στην παλιά πόλη της Κρακοβίας με συνοδεία ξεναγού και ξενάγηση στο κάστρο Βαβέλ και κεντρική πλατεία. Επίσκεψη στην κεντρική εκκλησία στην πλατεία. Το απόγευμα, περιήγηση στην Εβραϊκή συνοικία. Την Τρίτη, αναχώρηση με προορισμό το Άουσβιτς  και επίσκεψη του χώρου με ξεναγό. Την Τετάρτη, περιήγηση στην πρωτεύουσα της Πολωνίας από τους Βασιλικούς Κήπους Λαζιένκι, οπού θαυμάσαμε  το θερινό ανάκτορο, τις τεχνητές λίμνες, την πλούσια βλάστηση και εντυπωσιακή διακόσμηση του κήπου. Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε την Παλιά Πόλη της Βαρσοβίας με τα  εντυπωσιακά κρατικά κτήρια και ανάκτορα. Το ιστορικό κέντρο καταστράφηκε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά με πάθος ξανακτίστηκε. Θαυμάσαμε το Βασιλικό Κάστρο, την  Στήλη του  βασιλιά Σιγκισμούντου , την κεντρική πλατεία γεμάτη παλιές, χρωματιστές  πολυκατοικίες. Περπατήσαμε στην κεντρική οδό Krakowskie Przedmieście, στους  μικρούς δρόμους οπού σώζονται ίχνη από μάχες στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Την Πέμπτη ο προορισμός μας ήταν η Μουσειακή Έκθεση του κέντρου Επιστήμης και Τεχνολογίας Κοπέρνικος και επίσκεψη στο ψηλότερο κτίριο της Πολωνίας – Παλάτι Πολιτισμού και Επιστήμης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ιστορικά μνημεία, μουσεία και πολιτιστικούς χώρους, εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους με βιωματικό τρόπο και ενημερώθηκαν σε βάθος για τα ιστορικά γεγονότα και να συνειδητοποιήσουν την επίδρασή τους στο σήμερα. Ακόμη, ερχόμενοι σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά άλλων λαών, ενίσχυσαν το σεβασμό και την εκτίμησή τους για διαφορετικούς πολιτισμούς. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, ταξιδεύοντας σε μία χώρα με διαφορετική πολιτισμική κουλτούρα και διαφορετικό νόμισμα, έμαθαν να λειτουργούν σε νέα περιβάλλοντα, αναπτύσσοντας προσαρμοστικότητα και αυτονομία ενώ απέκτησαν νέα ερεθίσματα που ενδέχεται να  εμπνεύσουν για μελλοντικές σπουδές.

20250311 120848 20250312 125647 20250312 131621

 

 

Αποτίμηση εκπαιδευτικής επίσκεψης

Λέσβος, 12/2/25 με 15/2/25

Υπεύθυνοι καθηγητές: Μακρής Κων/νος, Καστάνη Ιωάννα, Τσιγώνιας Αντώνης, Αβαγιανός Χριστόφορος

Από την Τετάρτη 12 έως το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2025, μαθητές και μαθήτριες της Α΄ και Β΄ τάξης  συμμετείχαν σε μια εμπλουτισμένη διδακτική επίσκεψη στο Γεωπάρκο Λέσβου. Η εκπαιδευτική αυτή εμπειρία προσέφερε στους/στις μαθητές/τριες την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις γεωλογικές και φυσικές ιδιαιτερότητες του νησιού, ενώ παράλληλα να εμβαθύνουν στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις.20250225 085713  Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες, όπως ορνιθοπαρατήρηση, εργαστήρια χαρτογραφίας και επισκέψεις σε σημαντικούς γεωλογικούς και πολιτιστικούς χώρους του νησιού. Επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Σκάλα Καλλονής, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, το Πάρκο Απολιθωμένου Δάσους και πολλά άλλα σημεία ενδιαφέροντος, όπου είχαν την ευκαιρία να μάθουν για την ηφαιστειότητα, τους σεισμούς, τη βιοποικιλότητα και την ιστορία της περιοχής.20250225 085902

Η συνολική εμπειρία ενίσχυσε τη συνείδηση των μαθητών/τριών για την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος και την αξία της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η συνεργασία με επιστήμονες, καθηγητές και ξεναγούς έκανε τη μάθηση βιωματική και διαδραστική, ενώ η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ένα ταξίδι στον χρόνο, μέσω της περιήγησης στο Αρχαιολογικό Μουσείο και το Κάστρο της Μυτιλήνης.

20250225 085902  20250225 085740 20250225 085607

Η διδακτική επίσκεψη στο Γεωπάρκο Λέσβου αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους/τις μαθητές/τριες να συνδέσουν τη θεωρητική μάθηση με την πρακτική εφαρμογή, δημιουργώντας έτσι νέες εμπειρίες και γνώσεις για το περιβάλλον, την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου τους.

20250225 085922

 

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Αθήνα 19/2/25

Υπεύθυνοι καθηγητές: Μήσιου Αλεξάνδρα, Ραμάκη Κυριακή, Σάββα Μερόπη

Η επίσκεψη παρείχε στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία της πληροφορικής, στους οποίους έγινε επίδειξη διαφόρων μηχανημάτων από το παρελθόν.

viber image 2025 02 19 12 52 16 412

Οι μαθητές είδαν από κοντά τον όγκο που  καταλάμβαναν παλαιότερα τα μηχανήματα.

viber image 2025 02 19 12 51 26 007 viber image 2025 02 19 12 51 26 131 viber image 2025 02 19 12 52 14 949

Παράλληλα με την παρουσίαση επιτευγμάτων που έφεραν επανάσταση στο χώρο της πληροφορικής προσφέροντας δυνατότητες για να μεγαλουργήσει ο άνθρωπος, αναφερόταν και τα παράλληλα επιτεύγματα της ίδιας εποχής που αποτέλεσαν μαύρες σελίδες στην ιστορία της ανθρωπότητας.

viber image 2025 02 19 12 52 17 219

Αυτό αποτέλεσε εφαλτήριο για μια συζήτηση προς το τέλος της παρουσίασης για τα όρια της τεχνολογίας, τα ηθικά προβλήματα που αναδύονται από τη χρήση αυτής, για το πόσο σαφή είναι τα όρια χρήσης, τις επιπτώσεις που έχει η χρήση της στην καθημερινή ζωή κ.α. Τα παιδιά ρωτήθηκαν για το πώς φαντάζονται το μέλλον. Τι θεωρούν ότι μας κρύβει το μέλλον και πόσο κοντά ή μακριά θεωρούν ότι κάποια από αυτά τα επιτεύγματα είναι δυνατόν να επηρρεάσουν θετικά ή αρνητικά τη ζωή μας.

image1       image5

Συνολικά, η επίσκεψη αποδείχτηκε μια πολύτιμη μαθησιακή εμπειρία ταξιδεύοντας τους μαθητές από το μακρινό παρελθόν ως το επικείμενο μέλλον και προβληματίζοντας τους για τον τρόπο χρήσης των τεχνολογικών επιτευγμάτων και των ηθικών προβλημάτων που προκύπτουν.

 

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Αθήνα 31/1/25

Υπεύθυνοι καθηγητές: Καρατζής Γιώργος, Ραμάκη Κυριακή, Σάββα Μερόπη

Την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2025 οι μαθητές των δυο ομάδων ιστορίας και τέχνης του σχολείου μας με τη συνοδεία των υπευθύνων καθηγητών κ. Καρατζή, κ. Ραμάκη και κ. Σάββα επισκέφθηκαν τη διαδραστική έκθεση “Dali Cybernetics “ στο Ίδρυμα Ελληνικός Κόσμος. Στην μοναδική αυτή έκθεση η τεχνολογία κάνει διάλογο με την τέχνη και δημιουργεί νέα έργα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας μαγεμένοι διείσδυσαν στον ονειρικό κόσμο του Salvador Dali, αφουγκράστηκαν τις ιδέες και τις ανησυχίες του και ανακάλυψαν την τέχνη μέσα από νέα μονοπάτια. Μια ανεπανάληπτη εμπειρία για όλους τους συμμετέχοντες.

20250207 094040 20250207 094114 20250207 094137 20250207 094202

 

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Αθήνα 20/12/25

Υπεύθυνοι καθηγητές: Καρατζής Γιώργος, Ραμάκη Κυριακή, Σάββα Μερόπη

Οι μαθητές των δυο πολιτιστικών προγραμμάτων ιστορίας και τέχνης του σχολείου μας επισκέφθηκαν την έκθεση «Αρχαία Ελλάδα». Ο Σωτήρης Τσαφούλιας σκηνοθέτησε και επιμελήθηκε τη παραγωγή ενός μεγάλου διαδραστικού, θεματικού πάρκου για τους αρχαίους Έλληνες, την ιστορία τους και τους μύθους τους. Μια καταπληκτική έκθεση όπου ηθοποιοί εναλλάσσονται και μας ξεναγούν μέσα από μια δαιδαλώδη διαδρομή σε όλα τα σημαντικά σημεία της ζωής των προγόνων μας.
20250202 182056 20250202 182215 20250202 182248 20250202 182357 20250202 182418

 

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Αθήνα 12/3/24

Υπεύθυνοι καθηγήτρια: Κάστάνη Ιωάννα

Οι μαθητές/τριες της Α τάξης του Λυκείου μας επισκέφτηκαν την έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας που φιλοξενείται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Ιδρύματος Ευγενίδου. Τα παιδιά περιηγήθηκαν στην έκθεση με βάση το δικό τους ρυθμό και πειραματίστηκαν με τα διαδραστικά εκθέματα του χώρου και μπόρεσαν να παράξουν ηλεκτρική ενέργεια, να συνθέσουν τα δικά τους μακρομόρια DNA, να εξοικειωθούν με τον κώδικα γενετικής πληροφορίας, να χειριστούν και να αλληλεπιδράσουν με ρομπότ, να παρατηρήσουν δομές μέσα από μικροσκόπια και να παίξουν με το φως και τον ήχο.

Στην εκπαιδευτική επίσκεψη συμμετείχαν ως συνοδοί εκπαιδευτικοί οι Γκερπινής Νίκος, Χριστόπουλος Γιάννης και Χατζηδάβαρη Σταυρούλα.

Καταγραφή Καταγραφή1 Καταγραφή320240313 165723

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Αθήνα 8/3/24

Υπεύθυνος καθηγητής: Χατζηπαρασκευάς Παρασκευάς

Κατά την επίσκεψη του σχολείου μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα μοναδικής αξίας εκθέματα και απαράμιλου κάλους αγάλματα. Πέρασαν από μπροστά τους, η Αρχαϊκή εποχή, η Κλασική περίοδος, η Μυκηναϊκή εποχή, η ανακάλυψη του μηχανισμού την Αντικυθήρων, η Αθηνά του Φειδία, και ασφαλώς η γραμμική Β. Το ακροτήρι της Θήρας με τις τοιχογραφίες μας μάγεψε, και τα ποικιλόχρυσα αντικείμενα των Μυκηναικών τάφων με κυρίαρχη την προσωπίδα του Αγαμέμνωνα. Θα ήταν παράλειψη αν ξεχνούσαμε το ορυχάλκινο άγαλμα του Ηνίοχου και το χάλκινο επιβλητικό άγαλμα του Ποσειδώνα. Εξαιρετικά βέβαια οι κούροι και οι κόρες, με δεσπόζουσα θέση του κούρου του Σουνίου. Δίκαια χαρακτηρίζεται το μοναδικό αρχαιοελληνικό Μουσείο του κόσμου.

Στην εκπαιδευτική επίσκεψη συμμετείχε ως συνοδός εκπαιδευτικός ο Καρατζής Γεώργιος.

20240308 190304 20240308 190349 20240308 190432 20240308 190453

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Πράγα (Τσεχία)  25/2/24-28/3/24

Υπεύθυνοι καθηγητές: Σάββα Μερόπη, Πετράκου Μαρία, Τσιγώνιας Αντώνης, Βασιλείου Χρήστος

Σκοπός της επίσκεψης, η οποία αποτελεί βασικό μέρος της υλοποίησης πολιτιστικού προγράμματος, ήταν οι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με μια διαφορετική κουλτούρα, να επικοινωνήσουν σε γλώσσα διαφορετική της μητρικής τους με νέους ανθρώπους και γενικότερα να γνωρίσουν έναν άλλο κόσμο και πολιτισμό, εμπλουτίζοντας έτσι τις εμπειρίες τους και το πολιτιστικό τους υπόβαθρο. Οι μαθητές στο σύνολό τους συμμετείχαν ενεργά και βιωματικά στις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πεδίο, όπως επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού και επιστήμης (μουσεία, πανεπιστήμιο κ. α), μελέτη εργασιών και κειμένων στα σχετικά σημεία της πόλης. Μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και μεταξύ τους αλλά και με τους υπεύθυνους των χώρων επίσκεψης (ξεναγούς, υπεύθυνους πανεπιστημίου κ.α) και ενεπλάκησαν ενεργά, εκφράζοντας σκέψεις και διατυπώνοντας απορίες σχετικά με πολιτιστικές και επιστημονικές ομοιότητες και διαφορές που εντόπισαν αλλά και για τα θέματα για τα οποία ενημερώθηκαν και τους κινητοποίησαν. Η επαφή τους με μια διαφορετική κουλτούρα, καθώς και η συζήτηση με επιστήμονες από ξένη χώρα, βοήθησε τους μαθητές να εμπλακούν ενεργά και να συζητήσουν, επεξεργαζόμενοι πληροφορίες, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση του πολιτιστικού αλλά και επιστημονικού ορίζοντά τους. Είχαν την ευκαιρία να φωτογραφηθούν σε μέρη που συμπεριλαμβάνονταν στο θέμα του προγράμματος (όπως για παράδειγμα το σπίτι όπου έζησε ο Bolzano, το πανεπιστήμιο του όπου και σπούδασε κ.α). Επίσης οι μαθητές, ήρθαν σε άμεση επαφή με τα μνημεία της Πράγας από τον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση, και με βιωματικό τρόπο καλλιέργησαν την αισθητική τους και εμπλούτισαν τις γνώσεις τους σε σχέση με τα καλλιτεχνικά ρεύματα του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης (Γοτθική αρχιτεκτονική, ζωγραφική και γλυπτική, μπαρόκ). Η επαφή των συμμετεχόντων με έναν άλλο πολιτισμό διαφορετικό από τον δικό τους καθώς και η συζήτηση με ειδικούς, τους βοήθησε να ανταλλάξουν απόψεις και να επεξεργαστούν πληροφορίες με  αποτέλεσμα τη διεύρυνση του πολιτιστικού αλλά και επιστημονικού τους ορίζοντα. Παρουσίασαν τις εργασίες που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος, σε μέρη πολιτιστικού και επιστημονικού ενδιαφέροντος της Πράγας (Γέφυρα του Καρόλου, Ναός του Αγίου Βίτου, Πλατεία Δημαρχείου, Αστρονομικό ρολόι, Πανεπιστήμιο του Καρόλου), εμπλουτίζοντας έτσι τις παραστάσεις τους.

processed 66B296B3 D439 434A 82EA DD94F1FAC38F processed C9720769 CC63 4373 887E 77F0E8D35208IMG 4cd486b99d82130b718a7d9cf82b7ac7 V

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Μυκήνες- Ναύπλιο 16/2/24

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σάββα Μερόπη

Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου οι μαθητές της Α’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Λαυρίου συμμετείχαν σε εκπαιδευτική εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στον αρχαιολογικό χώρο των Μυκηνών. Οι μαθητές, αφού περιηγήθηκαν στην Ακρόπολη των Μυκηνών, στη συνέχεια μέσα στον αρχαιολογικό χώρο παρουσίασαν τις εργασίες που εκπόνησαν για τη συγκεκριμένη επίσκεψη στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας και σχετίζονταν με τον μυκηναϊκό πολιτισμό, την αρχιτεκτονική των μυκηναϊκών ανακτόρων και των θολωτών τάφων, την Πύλη των Λεόντων κτλ. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το αρχαιολογικό μουσείο των Μυκηνών καθώς επίσης και τον “θησαυρό του Ατρέως”, έναν από τους μεγαλύτερους και τελειότερους θολωτούς τάφους της Μυκηναϊκής περιόδου.  Η εκπαιδευτική εκδρομή συνεχίστηκε με επίσκεψη στην πόλη του Ναυπλίου, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα πιο σπουδαία τοπόσημα της πόλης (το πρώτο Ελληνικό γυμνάσιο, το πρώτο φαρμακείο της Ελλάδας, το σημείο της δολοφονίας του Ι. Καποδίστρια καθώς και πλήθος νεοκλασικών κτηρίων) και να θαυμάσουν το φρούριο του Παλαμηδίου και το πανέμορφο Μπούρτζι.

Στην εκπαιδευτική επίσκεψη συμμετείχαν ως συνοδοί εκπαιδευτικοί οι Τσιγώνιας Αντώνης, Κλάγκου Παναγιώτα και Πετράκου Μαρία.

20240222 213312 1 20240222 213414 1 20240222 213500 1 20240222 213616 1

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Αθήνα 15/2/24

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καψιμάλη Αντιγόνη

Στις 15 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο του μαθήματος  της Νεοελληνικής  Γλώσσας και ειδικότερα της ενότητας «Ανθρώπινα  Δικαιώματα» πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των μαθητών/τριων του Γ3 τμήματος  στη Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων στο Δημόσιο Καπνεργοστάσιο με την καθηγήτριά τους  κ. Αντιγόνη  Καψιμάλη και τον καθηγητή τους κ. Παρασκευά Χατζηπαρασκευά. Οι μαθητές/τριες, αφού ξεναγήθηκαν και περιηγήθηκαν στους χώρους της βιβλιοθήκης, υλοποίησαν στη συνέχεια εκπαιδευτικό εργαστήριο όσον αφορά στα ανθρώπινα δικαιώματα το οποίο βασιζόταν στις αρχές της διαδραστικότητας, της συνεργασίας, της ισότιμης συμμετοχής και της μάθησης μέσω δράσης (learning by doing).

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ασπασία Παπαλόη για την εξαιρετική συνεργασία!

IMG 20240215 105256 3CS IMG 20240215 105323 1CS IMG 20240215 105651 2CS IMG 20240215 110301 2CS IMG 20240215 110937 1CS IMG 20240215 113336 2CS IMG b7a940fccad586b6a63ea9ffecfdcac8 V

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Πειραιάς 20/12/23

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καψιμάλη Αντιγόνη

Στις 20 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη με τη συμμετοχή των μαθητών /τριών του τμήματος Γ3 και με τη συνοδεία της φιλολόγου κ. Αντιγόνης Καψιμάλη στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και συγκεκριμένα της ενότητας « Η πειθώ στη διαφήμιση».

Οι μαθητές συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η πειθώ στη διαφήμιση: Ανακαλύπτοντας τον γοητευτικό κόσμο της διαφήμισης και συνειδητοποιώντας τους κινδύνους». Ο σκοπός της συμμετοχής στο πρόγραμμα ήταν να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες μία σφαιρική εικόνα για τον τρόπο οργάνωσης και δράσης του διαφημιστικού λόγου, να συνειδητοποιήσουν τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζει ο γλωσσικός κώδικας στην εκπλήρωση των διαφημιστικών σκοπών, να εξοικειωθούν με τις τεχνικές που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να πείσουν τον καταναλωτή και να προβληματιστούν για τον τρόπο που η διαφήμιση επηρεάζει την κοινωνία μας.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναλύθηκαν με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/τριών διαφημίσεις που είχαν συλλεχθεί από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πραγματοποιήθηκαν ενδιαφέρουσες δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν γλωσσικά διαφημιστικά μηνύματα αξιοποιώντας συγκεκριμένες τεχνικές πειθούς και ορισμένα γλωσσικά εργαλεία. Επίσης  διεξήχθη μία συζήτηση για την «αντι-διαφήμιση», μία κοινωνική πρακτική που αναδύεται στη σύγχρονη εποχή ως αντίρροπη δύναμη, επιχειρώντας να αφυπνίσει τους καταναλωτές και να οικοδομήσει μία νέα κοινωνική πραγματικότητα.

Στην παραπάνω διδακτική επίσκεψη συνοδός εκπαιδευτικός ήταν και η καθηγήτρια της Φυσικής Αγωγής κ. Ραμάκη  Κυριακή.

FullSizeRender

 

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Προορισμός: Μουσείο Ολυμπιακών αγώνων

Υπεύθυνος καθηγητής: Κωνσταντίνος Μακρής

Την Παρασκευή 15/12 οι μαθητές/ήτριες της Γ τάξης πραγματοποίησαν προγραμματισμένη διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Ολυμπιακών αγώνων στην Αθήνα στο πλαίσιο του Ε.Π.Π.Σ. και ειδικότερα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και της Ιστορίας. Στον υπέροχα διαμορφωμένο και άρτια οργανωμένο χώρο που επισκεφθήκαμε, οι μαθητές/ήτριες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν με διαδραστικό τρόπο την ιστορία των Ο.Α. και αθλημάτων και να έρθουν σε επαφή με τις αξίες από τις οποίες εμφορούνταν οι τότε αθλητές. Τα εκθέματα ήταν εντυπωσιακά. Όλοι/ες φύγαμε με τη ρήση του P. DE COUBERTIN χαραγμένη στο μυαλό: «Το πιο σημαντικό δεν είναι να νικήσεις αλλά να δώσεις έναν ωραίο αγώνα».

 IMG 20231215 103650    IMG 20231215 104903 IMG 20231215 104900

 

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Βραυρώνα 15/12/23

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μερόπη Σάββα

Στις 15 Δεκεμβρίου 2023 οι μαθητές της Α’ Λυκείου πραγματοποίησαν επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο της Βραυρώνας στο πλαίσιο του Ε.Π.Π.Σ. και ειδικότερα του μαθήματος της Ιστορίας και των Αρχαίων Ελληνικών. Οι μαθητές εντυπωσιάστηκαν από το χώρο και τη δυνατότητα που δίνει στους επισκέπτες με ειδικές ανάγκες (παραπληγικούς-τυφλούς) να ψηλαφήσουν αντικείμενα στο μουσείο και να μάθουν για την πανίδα του υγροβιότοπου που περιβάλλει τον αρχαιολογικό χώρο.

IMG 8398      IMG 8423

Αποτίμηση διδακτικής επίσκεψης

Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού “Φιλιώ Χαϊδεμένου”, Αθήνα 31/10/23

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μερόπη Σάββα

Στις 31/10/2023 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου (Ανθρωπιστικής Κατεύθυνσης, Θετικής και Υγείας) στο Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού «Φιλιώ Χαιδεμένου» στη Νέα Φιλαδέλφεια. Οι μαθητές επισκεπτόμενοι τους χώρους του μουσείου γνώρισαν τον υλικό πολιτισμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας και ευαισθητοποιήθηκαν στα ζητήματα των  σύγχρονων προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών.

IMG 8545.jpg foto 1 IMG 8546.JPG foto 2 IMG 8547.JPG foto 3

Kατηγορίες

European Radio Logo

   Υπεύθυνος site:

Αντώνης Τσιγώνιας

    Μαθηματικός

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση