Δράση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Στο πλαίσιο της επαφής των μαθητών/τριών με το διαφορετικό και της καλλιέργειας αλληλέγγυας αλληλεπίδρασης και ενίσχυσης διαύλων επικοινωνίας επιδιώξαμε το «άνοιγμα» του σχολείου μας προς την κοινότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, στις 3 Δεκεμβρίου, πραγματοποιήσαμε δράση συμπερίληψης-συνεκπαίδευσης σε συνεργασία με το ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΑΜΕΑ «ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ». Έτσι, υποδεχθήκαμε στον χώρο μας δεκαπέντε ωφελούμενους, οι οποίοι συνοδεύονταν από την Ειδική Παιδαγωγό κ. Κυριακή Κοτζαδάκη και την Κοινωνική Λειτουργό κ. Μυρσίνη Καρατζά.

Στόχος μας ήταν το βιωματικό παιχνίδι και η ενσυναισθητική επικοινωνία μέσα από κοινές δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, οι ωφελούμενοι του Κέντρου στήριζαν και βοηθούσαν τους μαθητές μας να διασχίσουν μια απόσταση με εμπόδια με κλειστά τα μάτια, να ζωγραφίσουν κάτι χωρίς να βλέπουν επίσης, όπως και να μυρίσουν γεύσεις για να αντιληφθούν μόνο μέσω της όσφρησης το είδος της καθεμιάς. Μέσω αυτών των διαδικασιών, οι μαθητές μας κατανόησαν τις πρακτικές δυσκολίες με τις οποίες έρχεται κάποιος αντιμέτωπος, όταν μια αίσθησή του ή ένα όργανό του υπολειτουργεί, και συνειδητοποίησαν την αναγκαιότητα στήριξης και υποστήριξης αυτών των ατόμων από όλους μας. Επίσης, τονίστηκε από όλους και προς όλους ότι καμία διάκριση δεν πρέπει να υφίσταται και πως κάθε άνθρωπος χρειάζεται αγάπη και στήριξη διότι «όλοι είμαστε ίσοι και όλοι διαφορετικοί».

Η δράση ολοκληρώθηκε επιτυχώς με έναν κοινό χορό και χριστουγεννιάτικα δώρα που μοιράσαμε, ως σύλλογος καθηγητών του ΓΕΛ ΚΡΟΥΣΩΝΑ, στους ωφελούμενους. Επίσης, δόθηκε ένα χρηματικό πόσο στο Κέντρο, υποστηρικτικά, το οποίο κατάφεραν να συγκεντρώσουν οι μαθητές μας των τμημάτων της Α’ και Β’ Λυκείου, από την πώληση ημερολογίων. Εξάλλου, ως εκπαιδευτικοί, θεωρούμε χρέος μας την διδασκαλία εθελοντικού πνεύματος και προσφοράς και την υποστήριξη τέτοιων πρωτοβουλιών από τους μαθητές μας, καθώς ο χώρος του σχολείου αποτελεί κατεξοχήν χώρο μετάδοσης ανθρωπιστικών αξιών. Ευχαριστούμε θερμά το Κέντρο και τους φορείς του για την συνδιοργάνωση της δράσης αυτής.

ΑΜ1 ΑΜ2 ΑΜ3 ΑΜ4

ΑΜ5 ΑΜ6 ΑΜ7 ΑΜ8

ΑΜ9 ΑΜ10 ΑΜ11 ΑΜ12

ΑΜ13 ΑΜ14 ΑΜ15 ΑΜ16

ΑΜ17 ΑΜ18 ΑΜ19

Πρόγραμμα & Οδηγίες Πολυήμερης Εκδρομής Γ’ Λυκείου ΓΕΛ Κρουσώνα 2024 “Πράγα – Δρέσδη – Βιέννη”



Λήψη αρχείου

Δράση στη Μνήμη του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου

Την Παρασκευή στις 6 Δεκεμβρίου μαθητές και μαθήτριες του Λυκείου μας αποφάσισαν να τιμήσουν τη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου με δράσεις που ετοίμασαν. Συγκεντρωθήκαμε λοιπόν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου και μας παρουσίασαν ένα power point και αποσπάσματα από εκπομπές αναφορικές με το θέμα. Στη συνέχεια ακολούθησε μια πολύ ωραία και γόνιμη συζήτηση μεταξύ μαθητών και καθηγητών. Η εποικοδομητική συζήτηση την οποία συντόνισε η Διευθύντρια μας σχετικά με το συγκεκριμένο γεγονός αλλά και τη βία στην εποχή μας προβλημάτισε τους μαθητές σε μεγάλο βαθμό. Κάποιοι μάλιστα από αυτούς συνειδητοποίησαν ότι μέσα από τη δράση κατανόησαν τον συμβολισμό της ημέρας και όχι μέσα από τις καταλήψεις που γίνονται συνήθως αυτήν τη μέρα.Ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη Διευθύντρια του σχολείου συγχαίρει τα παιδιά για την συγκινητική πρωτοβουλία τους,να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους ουσιαστικά! Μπράβο σας! Νιώθουμε υπερήφανοι που τιμήσατε τη συμβολική αυτή μέρα και δείξατε ότι ως νέοι άνθρωποι έχετε ανησυχίες και προβληματισμούς οραματιζόμενοι ένα καλύτερο μέλλον!!

Γ3 Γ2

Γ1

Πρόγραμμα Ψηφιακού Φροντιστηρίου από 09-12-2024 έως και 13-12-2024

Ψηφιακό Φροντιστήριο



Λήψη αρχείου

Κριτική για το Βιβλίο η “Φόνισσα” του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη από τη Μαθήτρια Ραλού Μοϊσέ (Γ2)

book3

Κριτική για το Βιβλίο “Σπασμένες Ψυχές” του Νίκου Καζαντζάκη από τη Μαθήτρια Βαλεντίνα Φασουλάκη (Β2)

book2

Κριτική για το Βιβλίο “Ο Προφήτης. Ο Κήπος του Προφήτη” του Kahlil Gibran από την Καθηγήτρια Έφη Γιαννακουδάκη

book1

Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Αλκόολ

Mε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Αλκοόλ (17 Νοεμβρίου), το σχολείο μας επιδιώκοντας να αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη χρήση αλκοόλ προσκάλεσε ως ομιλητή τον γιατρό κ. Παπαδοκωστάκη Πολύβιο ο οποίος αναφέρθηκε αναλυτικά στις πιθανές βλάβες και συνέπειές του. Συγκεκριμένα, απέδειξε με επιστημονικό τρόπο ότι η υπερβολική ή συχνή κατανάλωση αλκοόλ κατά την εφηβεία και την πρώιμη νεότητα μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες για τη σωματική, ψυχική και κοινωνική ευημερία των νέων. Μερικά από τα βασικά σημεία στα οποία αναφέρθηκε είναι:

1. Αναπτυξιακές επιπτώσεις στον εγκέφαλο: Ο εγκέφαλος των νέων συνεχίζει να αναπτύσσεται μέχρι την ηλικία των 25 περίπου. Η κατανάλωση αλκοόλ σε αυτή την περίοδο μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τη μνήμη, τη λήψη αποφάσεων και τον έλεγχο των παρορμήσεων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη ικανότητα συγκέντρωσης και εκμάθησης.

2. Εξάρτηση και εθισμός: Οι νέοι είναι πιο επιρρεπείς να αναπτύξουν εθισμό στο αλκοόλ από ότι οι ενήλικες. Η πρώιμη κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο εξάρτησης και μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμο εθισμό.

3. Αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων και τραυματισμών: Η κατανάλωση αλκοόλ μειώνει τον συντονισμό, την αντίληψη και την κρίση, αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων, πτώσεων ή ακόμα και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.

4. Αναπτυξιακές διαταραχές και ψυχική υγεία: Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να συνδέεται με αυξημένα επίπεδα άγχους, κατάθλιψης και άλλων ψυχικών διαταραχών. Μπορεί επίσης να ενισχύσει την επιθυμία για άλλες ουσίες ή επικίνδυνες συμπεριφορές (όπως η υπερβολική λήψη φαρμάκων ή ναρκωτικών).

5. Κοινωνικές επιπτώσεις: Η συχνή κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στις σχέσεις με οικογένεια και φίλους. Οι νέοι μπορεί να αποκτήσουν κοινωνική απομόνωση ή να επηρεαστούν αρνητικά στην σχολική ή επαγγελματική τους πορεία.

6. Αυξημένος κίνδυνος για άλλες επικίνδυνες συμπεριφορές: Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες αποφάσεις, όπως η σεξουαλική ανευθυνότητα, η συμμετοχή σε βίαιες συμπεριφορές ή σε παραβατικές δραστηριότητες. Το αλκοόλ μειώνει τη ικανότητα της κρίσης και μπορεί να προκαλέσει βλάβες στη σωματική ακεραιότητα.

7. Αρνητική επίδραση στις ακαδημαϊκές επιδόσεις: Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να μειώσει τις σχολικές-ακαδημαϊκές επιδόσεις των νέων. Η αδυναμία συγκέντρωσης, οι απουσίες και η πτώση της επίδοσης είναι κοινές συνέπειες που ενδέχεται να επηρεάσουν τη μελλοντική εκπαίδευση και σταδιοδρομία.

8. Επιπτώσεις στην υγεία: Παρόλο που οι σοβαρές σωματικές συνέπειες μπορεί να μην εμφανίζονται άμεσα, η συνεχής κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για προβλήματα όπως η ηπατική βλάβη, το κάπνισμα, οι καρδιοαγγειακές παθήσεις και άλλες χρόνιες καταστάσεις.

9. Δημιουργία πρότυπων κατανάλωσης αλκοόλ: Η κατανάλωση αλκοόλ σε νεαρή ηλικία μπορεί να θέσει τις βάσεις για τη συνεχιζόμενη χρήση αλκοόλ στην ενήλικη ζωή, επιδεινώνοντας τα κοινωνικά και υγειονομικά προβλήματα σε μεγαλύτερη ηλικία.

Ο γιατρός κ. Παπαδοκωστάκης Πολύβιος ολοκλήρωσε την ομιλία τονίζοντας ότι είναι πολύ σημαντικό οι νέοι να ενημερώνονται για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία και την ευημερία τους, καθώς και να αποφεύγουν την υπερβολική ή συχνή κατανάλωση αλκοόλ. Οι στρατηγικές για την πρόληψη περιλαμβάνουν την ενίσχυση της υποστήριξης από την οικογένεια και τους φίλους, την ενημέρωση και προσεχτική καθοδήγηση από το σχολείο και τη δημιουργία υγιών εναλλακτικών δραστηριοτήτων.

Ως σύλλογος καθηγητών του ΓΕΛ ΚΡΟΥΣΩΝΑ τον ευχαριστούμε για τις πολύτιμες γνώσεις που μετέδωσε στους μαθητές/τριές μας καθώς έχουμε την πεποίθηση ότι τέτοιες δράσεις είναι απαραίτητες στο σχολικό περιβάλλον και προσδοκούμε να αποτελέσουμε ένα πλαίσιο όχι μόνο μεταλαμπάδευσης γνώσεων αλλά και υποστήριξης αυτών σε ψυχικό και ηθικό επίπεδο για την ολόπλευρη καλλιέργειά τους.

Α0 Α1

Α2 Α3

Α4 Α5

Α6 Α7

Άσκηση Σεισμού

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε, την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, η Άσκηση Ετοιμότητας για Σεισμό στο σχολείο μας. Με την έναρξη του σεναρίου προσομοίωσης σεισμού, οι μαθητές αυτοπροστατεύτηκαν (μπαίνοντας κάτω από τα θρανία), στη συνέχεια εκκένωσαν το κτίριο από τις ενδεδειγμένες εξόδους και συγκεντρώθηκαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

Σ1 Σ2

Γιορτή 17 Νοέμβρη

Οι μαθητές του σχολείου μας τίμησαν τους Ήρωες του Πολυτεχνείου στην καθιερωμένη σχολική εορτή.

17Ν3 17Ν5 17Ν6 17Ν7

17Ν8 17Ν9 17Ν10 17Ν12

17Ν16 17Ν17 17Ν18