ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ¨ΠΡΟΤΥΠΑ¨

Ορισμένοι καθηγητές στο σχολείο μας κάνουν μάθημα μόνο για να βγάλουν την ύλη του μαθήματός τους,αγνοόντας πως τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν τίποτα.ΕΛΕΟΣ, ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΑΥΤΟ?

8 σχόλια στο “ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ¨ΠΡΟΤΥΠΑ¨”

  1. Μπράβο που ανοίγετε ένα τόσο σπουδαίο θέμα. Το αν προχωράω χωρίς να καταλαβαίνετε είναι νομίζω σημαντικό και όχι το αν κρατάω ραβδί ή μου αρέσουν τα μίνι (τα αυτοκίνητα :-))
    Ομολογώ ότι έχω έρθει στη δυσάρεστη θέση να προχωρήσω γνωρίζοντας ότι μόνο η μισή τάξη έχει καταλάβει. Πρέπει να ξέρετε όμως ότι, ιδίως στα κύρια μαθήματα, όχι μόνο είμαστε υποχρεωμένοι να βγάλουμε μια ύλη (και μάλιστα στη Γ΄Λυκείου κάθε μήνα δίνουμε αναφορά για το πού έχουμε φτάσει), αλλά και πρέπει να τη βγάλουμε, για να μπορείτε να καταλάβετε την ύλη των επόμενων τάξεων. Αν θέλετε, θα συμφωνήσω πως η συνολική ύλη είναι πολλή. Και εγώ θα ήθελα πάρα πολύ να μένουμε σε κάθε παράγραφο μέχρι να την καταλάβει και ο τελευταίος, ή να διαθέτουμε χρόνο για συζήτηση ή ομορφιές. Μετά όμως εσείς οι ίδιοι θα με κατηγορήσετε που δεν βγήκε η ύλη. Προσπαθώ λοιπόν να στέκομαι μόνο σε όσα πραγματικά θα σας χρειαστούν στις πανελλαδικές. Προσπαθώ επίσης να πηγαίνω το “τρένο” με μια νορμάλ ταχύτητα, έτσι ώστε οι αργοί μαθητές με λίγη παραπάνω προσπάθεια (όταν τη βλέπω την ανταμείβω) και οι διαβαστεροί με λίγη παραπάνω βαρεμάρα να μπορούν να παρακολουθούν. Όταν όμως εγκαταλείπετε την προσπάθεια, πάω και εγώ το “τρένο” με όσους ανέβηκαν ή προσπαθούν να ανέβουν.
    Δε νομίζω ότι κανένας καθηγητής θα αρνηθεί να απαντήσει σε μια διευκρινιστική ερώτηση που θα του θέσετε. Χαίρομαι μάλιστα πραγματικά όταν κάποιοι έρχεστε στο διάλειμμα και με ρωτάτε μια απορία.
    Το πρόβλημα της πίεσης της ύλης μεγαλώνει όταν τόσο εύκολα με εκλογές, καταλήψεις, ασθένειες κ.λ.π. χάνονται διδακτικές ώρες. Προθυμοποιήθηκα κάποιες φορές, όταν είχαμε ταυτόχρονα κενό, να μπω σε κάποια τμήματα να εξηγήσω απορίες σας. Χωρίς να είμαι υποχρεωμένος. Κανείς σας όμως δεν θυσίαζε το “ιερό” κενό του. Μάλλον φαίνεται πως τα εξηγώ όλα πολύ καλά στο μάθημα.
    Αλήθεια, θα ήθελα πολύ να κάνουμε έναν διάλογο στο θέμα με διάθεση αλληλοκατανόησης και αυτοκριτικής. Περιμένω.
    Α.Κ.

  2. Ναι αλλά τι νόημα έχει να τελειώσει η ύλη και να μην μπορούμε να παρακολουθήσουμε την επόμενη τάξη επειδή δεν έχουμε καταλάβει κάποια σημαντικά πράγματα? Και ποση ύλη μπορεί να καλυφθεί μέσα σε μία ώρα κενού από την οποία η μισή θα χαθεί μέχρι να μπούμε στην τάξη.

    Αν κάποιος από εμάς πιστεύει ότι θα κερδίσει κάτι “θυσιάζοντας” το κενό του σίγουρα θα μπει στην τάξη να κάνει μάθημα. Όμως οι απειλές και οι φωνές δεν έχουν αποτέλεσμα.

  3. εεεε!!! ηρεμήστε λιγάκι….
    το σχολειο μας δεν εχει και τοσο πολλα αρνητικά όπως το παρουσιαζεται συνεχως με τα μηνύματα που αφηνετε..!
    ενταξει, δε λεω έχει κάποια προβλήματα αλλα δεν εχω δει και κανεναν να κανει κατι δραστικο και να δείχνει θεληση να το αλλαξει..!!!μονο καταλαψεις θελατε να γινουν και ειναι ζητημα αν οι μισοι ειχαν ενα σοβαρο αιτημα (περα απο τη διαμαρτυρια για τον 15χρονο) και ηξεραν τι ζητουσαν..!

    ολοι ξερουμε πως υπαρχουν πολυ χειροτερα σχολεια,σε πολυ χειροτερα μερη, με πολυ πιο ασχημες εγκαταστασεις…τουλαχιστον το περιβαλλον που βρισκομαστε ειναι πανεμορφο…εμεις το γεμιζουμε σκουπιδια..!

    τωρα οσον αφορα τους καθηγητες δεν ειναι αναγκη να τους κατακρινουμε ολους!!!υπαρχουν και παρα πολυ καλοι καθηγητες και αλλοι που δεν εχουν αισθηση του τι κανουν!ειδικα οσοι ειναι μεγαλης ηλικιας , νομιζω πως εχουν ξεχασει οτι ειναι “εκπαιδευτικοι”…αλλα δεν φταινε εκεινοι…φταιει το κρατος που δεν αφηνει τους νεοτερους να παρουν την θεση τους!!!

    δεν ειναι ολα τελεια και τελεια δε θα τα βρουμε πουθενα!γι’αυτο θα ηταν καλο να εκτιμησουμε τα καλα και να προσπαθησουμε να κανουμε τα ασχημα καλυτερα!!!αφου εμεις εχουμε την δυναμη…
    οσο για εκεινους πρεπει να θυμηθουν πως ειμαστε ο καθρεπτης τους…

  4. Ωραία αφού υπάρχουν δηλαδή αλλού χειρότερα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με ό,τι έχουμε. Αφού υπάχουν άλλοι που πηγαίνουν σε χειρότερα σχολεία πρέπει και εμείς να μη διαμαρτυρόμαστε. Δεν το συζητώ ότι έχουμε κάποιους πολύ καλούς καθηγητες αλλά είναι μειοψηφία.

    Και να σε πληροφορήσω ότι εμείς δεν πηγαίνουμε στο σχολείο για να το αλλάξουμε δεν είναι δουλειά μας να το αλλάξουμε, εμείς πηγαίνουμε εκεί για να μάθουμε ό,τι έχει να μας δείξει ο κάθε καθηγητής. Είναι πολύ δύσκολο κατω από την πίεση των εξετάσεων να ασχοληθούμε με το πως θα βελτιώσουμε το σχολείο. Ακόμα όμως και αυτό το blog είναι μία προσπάθεια να βελτιώσουμε τα πράγματα εμείς αφού οι άλλοι δεν προσπαθούν. Και η αποχή μία τέτοια προσπάθεια ήταν, τα αιτήματα υπήρχαν και δεν ήταν μόνο διαμαρτυρία για το 15χρονο, αυτή ήταν η αφορμή. Τα αιτήματα υπήρχαν απλά πολλοί δεν ήθελαν να τα ακούσουν γιατί νόμιζαν ότι θέλαμε να χάσουμε μάθημα.

  5. Συμφωνώ με την άποψη να χαιρόμαστε τα θετικά και ταυτόχρονα να προσπαθούμε ΟΛΟΙ να διορθώσουμε τα αρνητικά. Βοηθήστε υποδεικνύοντάς τα, βάλτε και ένα χεράκι να τα αλλάξουμε. Ας κάνει ο καθένας μας το χρέος του.
    Όσο για τα κενά γιατί να χαθεί η μισή ώρα μέχρι να μπούμε;
    Δεν θα μπορούσε τότε ο κάθε μαθητής να ρωτήσει ό,τι απορίες έχει και αυτός που νομίζει ότι τα έχει καταλάβει όλα να κάνει μια μίνι-επανάληψη; Θέλουμε να πηγαίνετε στην επόμενη τάξη με όλες τις απαραίτητες γνώσεις και ιδίως τις σημαντικότερες για τις πανελλαδικές, μια και -κακώς- ο ρόλος του Γενικού Λυκείου είναι να σας προετοιμάζει κυρίως για τις ανώτερες και ανώτατες σχολές.
    Α.Κ.

  6. συμφωνω οτι υπαρχουν σχολεια χειροτερα απο το δικο μας αλλα παντα θα πρεπει να ζηταμε το καλυτερο! οι καθηγητες πρωτα θα πρεπει να νοιαζονται αν οι μαθητες καταλαβαινουν την υλη και μετα θα νοιαζονται αν θα βγαλουν την υλη καλυτερα λιγα και καλα παρα πολλα και μισερα!!!!!!

  7. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι πρέπει να μας προετοιμάζουν σωστά για τις εξετάσεις. Είναι πολύ λίγοι αυτοί που μας προετοιμάζουν χωρίς να ενδιαφέρονται για το ποιος κάνει φροντιστήριο, ανταποκρίνονται στις ευθύνες τους και μας προετοιμάζουν ε π α ρ κ ώ ς για τις πανελλήνιες.

Αφήστε μια απάντηση