ΔΙΑΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΧΟΡΟ.
Βελέντζα Ευαγγελία, Γιαννάκη Γεωργία, Γιαμμουγιάννης Δημήτριος, Ζητιανέλλη Άννα-Μαρία, Καϊνού Φιλιππία, Καμαρού Ιωάννα, Κανελλή Μαρία, Καρτάλη Ερμιόνη, Καντιάνης Βασίλειος Παναγιώτης, Κουμαρά Δωροθέα, Λαμπούση Σοφία, Παρλιάρου Μαρία-Ευστρατία, Παρλιάρου Ταξιαρχούλα, Σιμινή Όλγα, Τζεμπετάι Αμάντα, Τηλεμάχου Γεώργιος, Ψωμάς Ατσίδης Δημήτριος
Επιβλέποντες:
Κανλής Παράσχος Π11, Κανλής Παναγιώτης ΠΕ11
Σχολεία:
Πρότυπο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Γενικό Λύκειο Ιππείου
Ο χορός αποτελεί κορυφαία εκδήλωση του ατόμου, καθώς του δίνει την δυνατότητα να εκφραστεί συναισθηματικά και να εκδηλώσει μια ολοκληρωμένη ψυχοσωματική αρμονία. Ειδικότερα ο ελληνικός παραδοσιακός χορός είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ιστορία του τόπου και του λαού μας ενώ χάνεται στα βάθη των χιλιετιών. Δυστυχώς όμως πάρα πολλοί χοροί ξεχνιούνται, καθώς οι γεροντότεροι φεύγουν και οι νέοι όσοι χορεύουν το κάνουν καθαρά για λόγους διασκέδασης ή για φολκλορικούς και τουριστικούς σκοπούς. Ο παραδοσιακός χορός όμως είναι φορέας ιστορίας, νοημάτων και εκφράσεων.
Στο πλαίσιο της λειτουργίας του ομίλου Δημιουργικότητας και Αριστείας του Προτύπου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης του πανεπιστημίου Αιγαίου, με θεματική «Προσεγγίζω βιωματικά τον αθλητισμό – παραδοσιακό χορό ως σωματική ευεξία και πνευματική καλλιέργεια για μια καλύτερη ποιότητα ζωής» οι μαθητές γνωρίζουν και μαθαίνουν να χορεύουν χορούς απ’ όλη της Ελλάδα. Σε σύμπραξη λοιπόν με το Γενικό Λύκειο Ιππείου οι μαθητές συνεργάζονται έτσι ώστε να διηγηθούν την ιστορία της Λέσβου μέσα από τοπικούς παραδοσιακούς χορούς. Οι μαθητές εκτός από την βιβλιογραφική έρευνα, διεξάγουν μια εθνογραφική δουλειά προσπαθώντας να προσεγγίσουν και να μιλήσουν μέσα από μια ελεύθερη συζήτηση, (έχοντας προετοιμάσει παρ’ όλα αυτά έναν οδηγό συνέντευξης), με «παλιούς ανθρώπους» του χωριού να μάθουν για τα χορευτικά έθιμα, να τους δουν να χορεύουν, αλλά και να χορέψουν μαζί τους γνωρίζοντας τον δικό τους ιδιόμορφο τρόπο εκτέλεσης του χορού. Ακόμη οι μαθητές και των δύο σχολείων θα απαρτίσουν ένα χορευτικό όπου θα καταγραφεί σε βίντεο φορώντας παραδοσιακές σχολές, καθώς θα υπάρξει και παράλληλη λαογραφική έρευνα των παραδοσιακών ενδυμάτων του νησιού της Λέσβου.