Θα γίνει ανακατεύθυνση στη νέα μας σελίδα σε

seconds

Δημιουργική γραφή στο μάθημα τη λογοτεχνίας Γ΄ Λυκείου

Δημιουργική  γραφή στο μάθημα τη λογοτεχνίας  Γ΄ Λυκείουvor_ip

με αφορμή το ποίημα της Κικής Δημουλά,   Σημεῖο Ἀναγνωρίσεως

Γενικό Λύκειο Ευηνοχωρίου Δήμου Μεσολογγίου, Σχολικό έτος 2015-16

Διδάσκουσα: Κατερίνα Ασημακοπούλου

  1. i. Με αφορμή το ποίημα της Κικής Δημουλά, Σημεῖο Ἀναγνωρίσεως, και τη φωτογραφία του σχολικού βιβλίου, σελ.102, ζητήθηκαν  από τους μαθητές οι παρακάτω εργασίες στο πλαίσιο της Δημιουργικής γραφής.
  • Να δώσετε έναν τίτλο στη φωτογραφία με το γυναικείο άγαλμα.
    ● Ένα ποίημα που γράφτηκε πάνω σε μια φωτογραφία…
    ● Συνομιλήστε στο β΄ ενικό με το γυναικείο άγαλμα της φωτογραφίας.
  1. ii. Παραθέτουμε δημιουργίες των μαθητών που προέκυψαν:

«Η Γυναίκα»

Γυναίκα

Εκ γενετής
αδικημένη
Με δεσμά
πισθάγκωνα δεμένη
Από την κοινωνία
καταπιεσμένη
Και απ’ τη θεία μοίρα
κατατρεγμένη

Γυναίκα

Στο πέρασμα των αιώνων
θα είσαι δεσμευμένη
Για όλη σου τη ζωή
μονάχη και δυστυχισμένη
Απ’ την κυριαρχία των ανδρών
παντοτινά εξαρτημένη
Και από την ελεύθερη ζωή
αιώνια στερημένη.

Γυναίκα

Θα είσαι πάντα αιχμάλωτη.

( Εργασία του μαθητή της Γ΄ Λυκείου, Μάριου- Ραφαήλ Πλούμη)

 

 

Η σκόνη που έγινε δεσμά

Γιατί στέκεις έτσι
σε βάθρο χτισμένη
στα χέρια δεμένη
θλιμμένη κοιτάς;

Άραγε πονάς;
Θέλεις να μιλήσεις
σε ‘μένα που θέλω
αυτά που ζητάς;

Ο κόσμος κοιτάζει
δες πώς θαυμάζει
καμπύλες και μάτια
και μαύρα μαλλιά.

Τη νύχτα κρυώνεις;
Σ’ αγγίζουν πονηρά;
Δε σέβονται τα μάτια
την καλή σου καρδιά.

Τι περιμένεις,  λύσου
λύσου, έλα ντύσου, στολίσου.
Από το βάθρο απομακρύνσου,
βρες τη δύναμή σου
και πέτα μακριά.

( Εργασία της  μαθήτριας  της Γ΄ Λυκείου, Μαρίας Μαραγκούλα)

  1. Σήκω! Μην τους αφήνεις να σου κόβουν τα φτερά. Προσπάθησε να σηκωθείς, να τους δείξεις ότι είσαι κάτι παραπάνω από αυτό που βλέπουν. Σήκω!
  2. Κάθε φορά που σε κοιτώ, παίρνω θάρρος,
    κάθε φορά που σου μιλώ νιώθω άλλος.

( Εργασία της  μαθήτριας  της Γ΄ Λυκείου, Ιωάννας Γιαβρούτα)

Σε βλέπω να με κοιτάς,
σου μιλάω μα δεν μου απαντάς.
Θέλεις κάτι να μου πεις,
μα το βλέμμα σου κάπου αγναντεύει
και η θέση σου δεν το επιτρέπει.
Τα δεσμά σου άλυτα στους αιώνες.
Η γνώμη σου αγκάθι που δεν προφταίνει
να σκίσει τη σάρκα.
Δεν μπορεί πια να ελευθερώσει
αλλά και να λυτρώσει τις αθώες γνώμες.
Και μ’  όλα αυτά δεν προφταίνει να λύσει
την ίδια σου τη σιωπή.

(Εργασία της μαθήτριας της Γ΄ Λυκείου,  Έλλης Σπύρου)

 

Μα ποιο είναι το όνομά σου;
Ποιο είναι το «θέλω» της καρδιάς σου;
Στέκεσαι δεμένη, μας κοιτάς.
Μα η αλήθεια είναι ότι μιλάς.

(Εργασία της μαθήτριας της Γ΄ Λυκείου, Μαριεντίνας Παπαλέξη)

 

Τίτλοι που δόθηκαν από μαθητές της Γ΄Λυκείου στη φωτογραφία με το γυναικείο άγαλμα.

Η υποταγή                (Βάσια Φονταλή)

Η προσπάθεια της γυναίκας για φυγή  (Άννα Σδρούλια)

Δεμένο «θέλω»   (Μαριεντίνα Παπαλέξη)

Δεσμώτες… των σύγχρονων σπηλαίων.  (Βασιλική Σακαρέλου)

Η καταπιεσμένη γυναίκα           ( Ιωάννα Αυζώτη)

Η υποδούλωση της γυναίκας    ( Βάσω Τραούση)

Αλυσοδεμένη στους αιώνες       ( Αναστασία Σταμπουλοπούλου)

Η αλυσοδεμένη γυναίκα          ( Νεφέλη Θεοδωρακάκη)

Σκλαβιά και ελευθερία                 ( Ιωάννα Γιαβρούτα)

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση