ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΒΔΗΡΩΝ

ο δικός μας χώρος έκφρασης!

Το… Σύστημα των ονείρων μας!

Μάι 20126

Το… Σύστημα των ονείρων μας!

Του μαθητή Κωνσταντίνου Καλοφέρη

Ελλάς Μάιος 2012. Η χώρα εκλέγει νέα Βουλή με την ελπίδα μιας νέας  ευχάριστης τροπής. Μαζί με τους ενήλικες ελπίζουν και μαζί τους οι νέοι.. σε τι άλλο, παρά σε ένα Νέο Σχολείο, που θα  τους επιτρέψει να ονειρευτούν και να σχεδιάσουν το μέλλον, χωρίς τα σκοτεινά χρώματα με το οποίο  προδιαγράφεται.

Οι μαθητές σήμερα εύλογα αντιλαμβάνονται το σχολειό καθαρά ως ένα μέσο το όποιο θα καθορίσει τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό. Με αυτό τον τρόπο, όμως,  το σχολειό απεμπολά  τον ρόλο του ως το μέσον που παρέχει τα ερεθίσματα και τις δυνατότητες, ώστε ο μαθητής  να αναζητήσει μόνος του την γνώση ‘’Τροφή για σκέψη’’. Δυστυχώς στην χώρα μας η εκπαίδευση έχει θέσει τον πήχη πολύ χαμηλά, δεδομένου ότι  στην πράξη η στοχοθεσία περιορίζεται  από την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης (η οποία παραμένει απαράλλαχτη  εδώ και δεκαετίες!). Οι κλίσεις του μαθητή παραβλέπονται, ενώ η βαθμοθηρία είναι ένα γεγονός, αφού η αξιολόγηση της επίδοσης έχει γίνει πιο συστηματική από την οργάνωση της διδακτικής πράξης.

Παρά το γεγονός ότι διδασκόμαστε την ελληνική ιστορία επί  εννέα συναπτά έτη, από το δημοτικό έως και το λύκειο, και παρόλη την παγκοσμιοποίηση που η γενιά μας βιώνει, δεν υπάρχει μάθημα που να αναφέρεται  στην παγκόσμια ιστορία, έτσι ώστε ο να έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε  την ιστορία άλλων πολιτισμών. Επιπλέον η ιστορία της τέχνης απαξιώνεται από το σχολείο, ώστε η επαφή με τις τέχνες εν γένει να αποτελεί δραστηριότητα μόνον λίγων «ψαγμένων» μαθητών .Όλα αυτά με κάνουν να νιώθω πως το εκπαιδευτικό  σύστημα μας φροντίζει με ιδιαίτερη επιμέλεια την εθνικοφροσύνη μας, αλλά ξεχνάει να μας συστήσει με τους υπόλοιπους συμπολίτες  του Κόσμου. Φόβος ή έπαρση;

Επίσης η παιδεία στη χώρα μας, υστερεί στο θέμα της εκπαίδευσης και του εργατικού δυναμικού  των καθηγητών. Οι καθηγητές εκπαιδεύονται αποκλειστικά πάνω στο αντικείμενο τους, για παράδειγμα οι φιλόλογοι θα πάρουν τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στην ελληνική γλωσσά και την ιστορία … οι μαθηματικοί πάνω στα μαθηματικά… Αλλά κανένας δε θα διδαχθεί μεθοδικά  πώς να φέρεται με επαγγελματισμό στα παιδιά που έχει απέναντι του, κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσει την εξέλιξη της τεχνολογίας, ώστε το μάθημα να αποκτήσει έναν πιο διαδραστικό χαρακτήρα.  Δεν είναι αμελητέο επίσης το γεγονός ότι ορισμένοι εκπαιδευτικοί, με σκοπό να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, αναγκάζονται να διδάξουν μαθήματα στα οποία δεν έχουν εξειδικευτεί, με αποτέλεσμα την παροχή μιας χαμηλής ποιότητας εκπαίδευσης.

Τέλος τα σχολεία θα έπρεπε να είναι δομημένα έτσι ώστε να φιλοξενούν ή καλύτερα να αγκαλιάζουν τα παιδιά. Ωστόσο αν κρίνουμε από την υλικοτεχνική υποδομή δείχνονται ανεπαρκή. Ξεκινώντας από τα βασικά, θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερα χρώματα, αντί  του άσπρου, όπως για παράδειγμα στα νοσοκομεία, και του γκρι, όπως στις φυλακές. Τα προαύλια των σχολείων είναι περιφραγμένοι χώροι καλυμμένοι με τσιμέντο, συνήθως υπάρχει και γήπεδο μπάσκετ στο οποίο κανένας δεν επιλεγεί να παίξει διότι είναι κατεστραμμένο ,νομίζω πως ο κάθε μαθητής θα ήθελε να υπάρχει περισσότερο πράσινο και λιγότερο τσιμέντο . Θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότεροι χώροι όπου οι μαθητές θα είχαν την δυνατότητα  να ασχοληθούν με κάτι που τους ενδιαφέρει , αυτό θα μπορούσε να είναι ο αθλητισμός, η μουσική, το θέατρο, ο χώρος και αλλά …

Όλα αυτά και ακόμη περισσότερα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η παιδεία! Θα μπορούσα να αναφέρω ακόμα αρκετά. Όμως στόχος μου είναι απλώς να προβληματίσω κι εσάς, αγαπητοί συμμαθητές, μήπως και γίνει αυτό η αφορμή, πέρα από την κριτική, για μια στροφή!

ROCK…

Μάι 20123

ROCK

του μαθητή Παϊτάρη Φίλιππου

Ο όρος ροκ στη μουσική, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα είδη που προέκυψαν από την εξέλιξη του είδους του rock and roll. Η μουσική ροκ (rock) στο σύνολό της, αποτελεί ένα είδος δημοφιλούς μουσικής που χαρακτηρίζεται συνήθως από έντονο ρυθμό και από ευδιάκριτη, χαρακτηριστική μελωδία φωνητικών η οποία συνοδεύεται συνήθως από ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς. Πολλές φορές χρησιμοποιούνται και πληκτροφόρα όργανα, όπως πιάνο ή συνθεσάιζερ.

Εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1950 στην Αμερική και είχε ως βάση την τεχνοτροπία του Rhythm and Blues και το ρυθμό του rock and roll των αφροαμερικάνικων κοινοτήτων των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς και το rockabilly, που στην ουσία ήταν η έκφραση των λευκών μέσω των προαναφερθέντων ειδών αφροαμερικανικής προέλευσης. Συνεισφορά στον ήχο που πρωτοχαρακτηρίστηκε ροκ, θεωρείται ότι είχε και η country μουσική. Αυτή, είχε στοιχεία μπλουζ και βασιζόταν στα παραδοσιακά είδη μουσικής των κατοίκων των ΗΠΑ και ήταν πολύ δημοφιλής, κυρίως μεταξύ των λευκών και στο Νότο.

Η μουσική ροκ επηρεάστηκε και επηρεάζεται ακόμη και σήμερα από τα άλλα είδη μουσικής που είναι δημοφιλή ανά περίοδο. Στη δεκαετία του 1960, η παραδοσιακή (folk) μουσική των λευκών κοινοτήτων των ΗΠΑ επηρέασε το υβρίδιο που ήταν γνωστό ως ροκ εκείνη την περίοδο, αλλά και επηρεάστηκε από αυτό με αποτέλεσμα τη δημιουργία του φολκ ροκ. Παράλληλα, γίνεται γνωστό το μπλουζ ροκ που αποτελεί την έκφανση του ροκ που δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στην ηλεκτρική κιθάρα και στις μπλουζ ρίζες της μουσικής αυτής. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, εμφανίζεται το ψυχεδελικό ροκ, που φέρει στοιχεία από μουσικές της ανατολής. Λίγα χρόνια αργότερα, οι μουσικοί της ροκ που είχαν τζαζ παιδεία και μουσικοί τζαζ, δημιούργησαν το μίγμα που έγινε γνωστό ως τζαζ-ροκ φιούζιον, ή απλά φιούζιον. Στη δεκαετία του 1970, το ροκ υποσκελίστηκε από την επικράτηση της ντίσκο που αποτελούσε ένα μίγμα σόουλ, φανκ και λάτιν μουσικής και δέχτηκε επιρροές από τα είδη αυτά. Παράλληλα, δημιουργούνται τα υποείδη σοφτ ροκ, προγκρέσιβ ροκ, πανκ ροκ και χέβι μέταλ. Τη δεκαετία του 1980, γίνεται δημοφιλές το χαρντ ροκ και το εναλλακτικό ροκ (alternative rock) κάνει τα πρώτα του βήματα. Στην επόμενη δεκαετία, τα υποείδη της ροκ που εισάγονται είναι το γκραντζ, το μπριτ ποπ και το ανεξάρτητο ροκ (indie).

BEST ROCK LISTS

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ROCK

1. rock n roll στο κρεβάτι Παύλος Σιδιρόπουλος http://www.youtube.com/watch?v=zyvp0e5Zzj0

2. ο γουίλι ο μαυρος θερμαστης Βασίλης παπακωνσταντίνου http://www.youtube.com/watch?v=0rC1UlcHNr0

3. ασημένια σφήκα Υπόγεια Ρεύματα http://www.youtube.com/watch?v=3lTAwk5VXq4

4. ερωτευμένοι σχιζοφρενείς Τρύπες http://www.youtube.com/watch?v=3cQH6LXGzzQ&feature=related

5. μη μ΄αγγίζεις Κίτρινα Ποδήλατα http://www.youtube.com/watch?v=MXGFdBzx8kk

6. μια συνουσία μυστική Πυξ Λαξ http://www.youtube.com/watch?v=GSc_wFp6Ekk&feature=related

7. βασιλιάς της σκόνης Ξύλινα Σπαθιά http://www.youtube.com/watch?v=CBabLCTXUxs&feature=related

8. Πηνελόπη Μίλτος Πασχαλίδης http://www.youtube.com/watch?v=Z5fZQtO_AWA&feature=BFa&list=ALzxNYRMVOCRga-MaQO-dFnNWEZ3D4jkDN

9. μην της το πεις Κώστας Τουρνάς http://www.youtube.com/watch?v=vdAKKPhO4bg

10. ένας τούρκος στο Παρίσι Λαυρέντης Μαχαιρίτσας http://www.youtube.com/watch?v=IrrBV3N_-ro

ΞΈΝΟ ROCK

1. Stairway to heaven Led zeppelin http://www.youtube.com/watch?v=UqqKKa9AJK4

2. Another brick in the wall Pink Floyd http://www.youtube.com/watch?v=0wiE_L9mf-k

3. Yesterday The Beatles http://www.youtube.com/watch?v=5oXPgZjm6Uk

4. The passenger Iggy Pop http://www.youtube.com/watch?v=QEY6_jcrzI8

5. Sympathy for the devil Rolling Stones http://www.youtube.com/watch?v=nOIQBM0JQw4

6. Wind of change Scorpions http://www.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ&ob=av2e

7. Blue jean blues ZZ Top http://www.youtube.com/watch?v=5AupxHarqNk

8. The hooters Johnny B http://www.youtube.com/watch?v=YKy4riaOBMk&ob=av2n

9. Dust in the wind Kansas  http://www.youtube.com/watch?v=tH2w6Oxx0kQ&ob=av2e

10. We will rock you Queens http://www.youtube.com/watch?v=-tJYN-eG1zk&ob=av2n

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

Μάι 20123

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ

της μαθήτριας Τερζίδου Χρυσούλας και του μαθητή Τερζίδη Νικόλαου

Ρατσισμός είναι να θεωρούμε κάποια άλλη ομάδα ανθρώπων ως κατώτερη ή ακόμη και άξια περιφρόνησης, λόγω της φυλετικής ή  εθνικής τους καταγωγής.

Αιτία του ρατσισμού είναι συνήθως ένα μείγμα υπεροψίας και φόβου. Δηλαδή από τη μια μεριά αισθανόμαστε ότι η δική μας φυλή είναι ανώτερη-πιο καλλιεργημένη, πιο έξυπνη, πιο πολιτισμένη-ενώ από την άλλη αισθανόμαστε ότι η άλλη φυλή με κάποιο τρόπο μας απειλεί. Είτε στρατιωτικά, είτε πολιτιστικά, είτε ακόμη και στο επίπεδο εξεύρεσης εργασίας. Το αποτέλεσμα μέσα μας, είναι να βλέπουμε μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων με εχθρότητα και προκατάληψη.

Ο ρατσισμός ενέχει πάντοτε το στοιχείο της διαστρεβλωμένης όρασης. Στους εαυτούς μας βλέπουμε μόνο καλά, μόνο αρετές, μόνο μεγαλείο. Αν κατά σύμπτωση προσέξουμε κάποιο ελάττωμα, εύκολα το δικαιολογούμε. Στη δε αντίπαλη φυλή βλέπουμε μόνο πάθη, μόνο πονηρία, μόνο μικρότητα. Αν κατά σύμπτωση προσέξουμε κάποια καλοσύνη, εύκολα την ανάγουμε στην υστεροβουλία.

Ο κάθε λαός βρίσκει τα δικά του προσχήματα όταν θέλει να στραφεί προς το ρατσισμό. Η ναζιστική Γερμανία είχε προφασιστεί τη γενετική καθαρότητα. Η Αγγλία της αποικιοκρατίας προφασίστηκε την πολιτιστική ανωτερότητα. Εμείς εδώ στην Ελλάδα, όταν έχουμε κρούσματα ρατσισμού, συνήθως αναζητούμε πρόσχημα στην εθνική μας καταγωγή, στην ελληνικότητά μας και την ένδοξη ιστορία μας.

Είναι βέβαια αλήθεια ότι οι αρχαίοι πρόγονοί μας συνεισέφεραν πολλά στην πανανθρώπινο πολιτισμό, ίσως και περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο λαό της εποχής εκείνης. Το έκαναν όμως αυτό καλλιεργώντας τη δημοκρατία και το σεβασμό προς τον κάθε άνθρωπο, προς το ανθρώπινο πρόσωπο αυτό καθ’ εαυτό. Αν τώρα εμείς- εν ονόματι των αρχαίων-περιφρονούμε κάποιους εκ των συνανθρώπων μας, τότε το μόνο που κάνουμε είναι να φανερώνουμε ότι δεν είμαστε γνήσια παιδιά τους.

Αυτό που πρέπει να ξεχνούμε είναι ότι ο κάθε άνθρωπος ανεξάρτητα από την παιδεία που έλαβε και από τον πολιτισμό στον οποίο ανατράφηκε, έχει μέσα του την ίδια φλόγα της ανθρώπινης φύσης που έχουμε κι εμείς: Έχει δηλαδή την ικανότητα να αγαπά, να δημιουργεί, να ζει σε κοινωνία, να σκέπτεται να χαίρεται, να θαυμάζει. Ίσως σε κάποια εξωτερικά ιδιώματα ή σε κάποιες συνήθειες να διαφέρει από εμάς αλλά αυτό θα έπρεπε να ξυπνούσε το ενδιαφέρον μας μάλλον-πώς να γνωριστούμε καλύτερα- παρά το φόβο, την κατάκριση, την περιφρόνηση.

Η καλύτερη ισορροπία όταν είμαστε αντιμέτωποι με ανθρώπους από άλλες φυλές, είναι να διατηρούμε μια υγιή στάση φιλοξενίας, όπου αποδεχόμαστε τον άλλον γι’ αυτό που είναι, ενώ ταυτόχρονα σεβόμαστε και τον εαυτό μας  γι’ αυτό που είναι και γι’ αυτό που έχει. Αν προσέξουμε στον άλλο άνθρωπο, στην άλλη φυλή, κάποια ελαττώματα, ας θυμηθούμε ότι έχουμε κι εμείς, αν όχι τα ίδια τουλάχιστον άλλα εξίσου σοβαρά ελαττώματα. Αν αντιληφθούμε κάποια προτερήματα, ας μην αφήσουμε τον εαυτό μας να τα διαστρεβλώσει σε σκέψεις του τύπου «μπορεί αυτοί να είναι ευγενικοί αλλά είναι κατά βάθος ψυχροί, ενώ εμείς που όλη τη μέρα βριζόμαστε κατά βάθος έχουμε καλή καρδιά». Δηλαδή, αν προσπαθούσαμε λίγο παραπάνω, αν είχαμε τη διάθεση να μάθουμε, δε θα μπορούσαμε εμείς να γίνουμε  και ευγενικοί και να έχουμε καλή καρδιά; Ο πραγματικά μεγάλος άνθρωπος, ο πραγματικά μεγάλος λαός, είναι αυτός που ξέρει να μαθαίνει από τα προτερήματα των άλλων, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί αλώβητη τη δική του ταυτότητα.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ:

Με τη θεωρητική και έμπρακτη απόκρουση των ρατσιστικών αντιλήψεων, από όπου κι αν προέρχονται, όποιον κι αν αφορούν, μπορεί να περιοριστεί ξ έκταση του φαινομένου. Ρατσισμός μπορεί να εκδηλωθεί οπουδήποτε, ακόμη και σε χώρους όπου η εκδήλωσή του είναι απαράδεκτη, στην οικογένεια ή στο σχολείο, για παράδειγμα. Για να μπορούν, όμως οι άνθρωποι να κατανοούν πότε υπονομεύονται τα δικαιώματα των συνανθρώπων τους, τις διακρίσεις σε βάρος τους και τις σκοπιμότητες που κρύβονται, για να είναι σε θέση να κρίνουν τι είναι ρατσιστικό και τι όχι, πρέπει να έχουν γνώσεις. Με την παιδεία, με τη μελέτη της ιστορίας, της κοινωνιολογίας, αλλά και της βιολογίας, όχι μόνο δε θα πέφτουν θύματα της προπαγάνδας, αλλά θα είναι και σε θέση με επιχειρήματα να αποδεικνύουν πως οι ρατσιστικές αντιλήψεις είναι επιστημονικά αβάσιμες και πως η ισότητα ανάμεσα στους ανθρώπους είναι αδιαμφισβήτητη. Με την απόκτηση γνώσεων οι άνθρωποι θα διαπιστώσουν, ακόμα, πως κάθε λαός έχει τη δική του συνεισφορά στην ανάπτυξη του πολιτισμού. Θα αποκτήσουν ευαισθησία σε θέματα ελευθερίας, δημοκρατίας και δικαιοσύνης. Και οι άνθρωποι που πιστεύουν πραγματικά σε αυτές τις αξίες, δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ ρατσιστές. Τέλος, οφείλουν να παραμερίσουν τον εγωισμό και να κατανοήσουν πώς κάθε άνθρωπος, κάθε φυλή, κάθε έθνος είναι κάτι ξεχωριστό και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παραβιάζει την ιδιαιτερότητα αυτή. Μπορεί για την ισότητα των ανθρώπων να έγιναν πολλοί αγώνες και να κερδήθηκαν αναμφισβήτητες νίκες. Τα φαινόμενα, όμως,  αναβίωσης ρατσισμού στις μέρες μας δείχνουν πως το αίτημα για ισότιμες σχέσεις ανθρώπων και λαών στις μέρες μας, για σχέσεις απαλλαγμένες από διακρίσεις και αδικίες παραμένει πάντα ανοιχτό και επίκαιρο. Γι’ αυτό είναι καιρός να ευαισθητοποιηθούμε και να δράσουμε γρήγορα όλοι, ώστε να συμβάλλουμε στην αντιμετώπισή του και κατά συνέπεια στην εξάλειψή του. Ιδιαίτερα η νέα γενιά θα πρέπει να βοηθήσει όσο μπορεί και όχι να σωπάσει ώστε να γίνει παράδειγμα και για τους άλλους. Να είναι η φωνή μέσω της οποίας ο λαός θα «ξεσηκωθεί» ενάντια στις ρατσιστικές αντιλήψεις κάποιων. Γιατί είναι υποχρέωσή μας να βοηθήσουμε, ώστε κάθε άνθρωπος να ζει ελεύθερος σε μια κοινωνία που δε θα υφίστανται τις διακρίσεις και το ρατσισμό χωρίς λόγο. Γιατί όλοι οι άνθρωποι έχουν δικαιώματα, γιατί όλοι οι άνθρωποι είναι ΙΣΟΙ.

AIDS

Απρ 201223

AIDS

της μαθήτριας Μπακαλάκη Χριστίνας

Το AIDS είναι μια ανίατη νόσος που οφείλεται στον ιό HIV, ο οποίος προσβάλλει το ανοσοποιητικό σύστημα του ανθρώπου, το σύστημα, δηλαδή, που είναι υπεύθυνο για την άμυνα του οργανισμού ενάντια σε ασθένειες. Οι επιστήμονες ακόμη δεν έχουν εφεύρει  κάποιο εμβόλιο ούτε κάποιο φάρμακο «έξυπνο» από τον ιό HIV.  Λόγῳ της παγκόσμιας εξάπλωσης της νόσου, αυτή χαρακτηρίζεται ως πανδημία.

Οι πιο συνηθισμένοι τρόποι μετάδοσης είναι οι εξής:

  • Η σεξουαλική επαφή με φορέα ή ασθενή του ιού χωρίς προφυλακτικό.
  • Η χρήση σύριγγας, βελόνας, ξυραφιού, ψαλιδιού ή άλλων προσωπικών αντικειμένων που έχουν έρθει σε επαφή με το αίμα ασθενούς ή φορέα.
  • Η απευθείας επαφή του αίματος ή άλλων σωματικών υγρών ενός υγιούς ατόμου με αυτά κάποιου φορέα ή ασθενούς. Μία και μόνον επαφή είναι αρκετή για να προκαλέσει τη μόλυνση!

Πώς ΔΕΝ  μεταδίδεται ο ιός;

  • Με το άγγιγμα.
  • Με το φιλί.
  • Με το βήχα, το φτέρνισμα, τα δάκρυα.
  • Με τη χρήση κοινόχρηστης  τουαλέτας ή πισίνας.
  • Από τα ζώα στον άνθρωπο.
  • Με τη σεξουαλική επαφή, όταν γίνεται σωστή χρήση του προφυλακτικού.

Τι μπορείς να κάνεις!

  • Μην κάνεις ΠΟΤΕ έρωτα χωρίς προφυλακτικό.
  • Αν θέλεις να κάνεις tattoo ή piercing, κάνε μια προσεκτική έρευνα για το πρόσωπο στο οποίο θα απευθυνθείς.
  • Μη μοιράζεσαι τα προσωπικά σου είδη.
  • Τα συμπτώματα του HIV/ AIDS είναι αρκετά, τα οποία όμως, μπορεί να είναι συμπτώματα κάποιας άλλης ασθένειας. Για τον λόγο αυτό, ο μόνος έγκυρος τρόπος για να μάθει κάποιος αν έχει μολυνθεί ή όχι είναι να κάνει κάποια ειδική εξέταση για τη νόσο.

Το νου μας…

el.wikipedia.org/wiki/AIDS

www.s-presso.gr/liges-xrisimes-plirofories-gia-aids

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων