Με διάθεση συνεργασίας, υπευθυνότητας και δημιουργικότητας, οι μαθητές/τριες, τη φετινή σχολική χρονιά, συμμετείχαν ενεργά στον καλλωπισμό και τακτοποίηση του Σχολείου, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης “Φροντίζουμε το Σχολείο μας: Λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των εσωτερικών του χώρων” και των Δράσεων Ενεργού Πολίτη. Μέσα από την οργάνωση και φροντίδα των σχολικών χώρων, απέδειξαν έμπρακτα πως, όταν οι νέοι αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση τη καθημερινότητας και στη δημιουργία ενός όμορφου, καθαρού και φιλόξενου σχολικού περιβάλλοντος.
Κατηγορία: Δράσεις Σελίδα 1 από 2
Το Γυμνάσιο – Λύκειο Αγίων Δέκα, σε μια προσπάθεια προώθησης του εθελοντισμού και των αξιών του, συμμετέχουν στην ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΑΓΙΩΝ ΔΕΚΑ, που διοργανώνεται από τον Παγκρήτιο Σύνδεσμο Εθελοντών Αιμοδοτών «ΑΙΜΑΤΟΚΡΗΤΗΣ» σε συνεργασία με τον Δήμο Γόρτυνας, τον Πολιτιστικό Σύλλογο, την Τοπική κοινότητα και την Ενορία, την ΚΥΡΙΑΚΗ 10/05/2026, στον ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟΥ από τις 10.00 π.μ. έως τις 13.30 μ.μ.
Σημαντικές πληροφορίες ως προς την αιμοδοσία…
Ποιος μπορεί να δώσει αίμα και τι προετοιμασία χρειάζεται;
- Αίμα μπορούν να δώσουν όλοι οι υγιείς άνδρες και γυναίκες από 17-65 ετών που ζυγίζουν πάνω από 50 κιλά και αισθάνονται καλά την ημέρα της αιμοδοσίας.
- Πρέπει να έχετε κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ και να μην έχετε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ.
- Να έχετε πάρει ελαφρύ πρωινό πριν την αιμοδοσία.
- Δεν χρειάζεται να παραλείψετε τη χρόνια φαρμακευτική σας αγωγή πριν την αιμοδοσία.
Τι έγγραφα χρειάζονται:
- Χρειάζεται να έχετε μαζί σας το ΑΜΚΑ σας και την αστυνομική σας ταυτότητα (εάν δεν έχετε ήδη κάρτα αιμοδότη).
- Για τους μαθητές που έχουν συμπληρώσει το 17ο έτος της ηλικίας τους χρειάζεται υπογεγραμμένη υπεύθυνη δήλωση από γονέα (μέσω gov). https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses
- Δεν χρειάζεται να προσκομίσετε προηγούμενες αιματολογικές εξετάσεις
ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ!
Η μονάδα αίματος που θα προσφέρει ο καθένας θα καταχωριστεί αυτόματα στον ατομικό του λογαριασμό του Εθνικού Μητρώου Αιμοδοτών. Σε περίπτωση που στο μέλλον χρειαστεί αίμα ο ίδιος ή οικείο του πρόσωπο μπορεί να μεταφέρει τηλεφωνικά τη μονάδα.
Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η γιορτή της 25ης Μαρτίου 2026, τιμώντας την εθνική επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν με ενθουσιασμό παρουσιάζοντας τραγούδια, ποιήματα και παραδοσιακούς χορούς, ενώ παράλληλα προβλήθηκαν παρουσιάσεις PowerPoint με ιστορικά στοιχεία και σημαντικά γεγονότα της εποχής.
Τη γιορτή παρακολούθησε ο κ. Arjen Daelmans από το Stedelijk College του Eindhoven της Ολλανδίας, ο οποίος επισκέφθηκε το σχολείο μας στο πλαίσιο προπαρασκευαστικής επίσκεψης για πρόγραμμα Erasmus. Η παρουσία του αποτέλεσε ιδιαίτερη τιμή για τη σχολική μας κοινότητα και ανέδειξε τη σημασία της ευρωπαϊκής συνεργασίας και εξωστρέφειας.
Την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2026 φοιτητές και φοιτήτριες της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, μέλη της εθελοντικής ομάδας « Προαγωγή Υγείας», βρέθηκαν στο Σχολείο μας και ενημέρωσαν τους/τις μαθητές/τριες όλων των τάξεων για την ανατομία του γεννητικού και αναπαραγωγικού συστήματος, την αντισύλληψη, τους τρόπους μετάδοσης Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενων Λοιμώξεων (ΣΜΛ), καθώς και για την πρόληψη και προστασία από αυτά.
Ευχαριστούμε θερμά την εθελοντική ομάδα για την παροχή επιστημονικά τεκμηριωμένης, κατανοητής και ευαίσθητης ενημέρωσης προς τους μαθητές μας.
Την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2026, οι μαθητές της Γ’ Λυκείου του Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την ιστορία της Σχολής, το πρόγραμμα σπουδών και τις επαγγελματικές προοπτικές των αποφοίτων.
Στη συνέχεια, ξεναγήθηκαν στο Εργαστήριο Αιμοποίησης, όπου ενημερώθηκαν για τη βιολογική αξία των βλαστοκυττάρων καθώς και για τις διαδικασίες συλλογής και συντήρησής τους. Επιπλέον, παρακολούθησαν παρουσίαση σχετικά με τον ρόλο του μικροβιώματος στην ανθρώπινη υγεία. Οι μαθητές επισκέφθηκαν επίσης το Εργαστήριο Νευροψυχολογίας, όπου γνώρισαν βασικές πτυχές της μελέτης των εγκεφαλικών λειτουργιών.
Την Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2026 οι μαθητές/τριες του Σχολείου μας ενημερώθηκαν για τις επαγγελματικές προοπτικές που τους διανοίγονται μετά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η δράση επαγγελματικού προσανατολισμού που έλαβε χώρα στην Αίθουσα Πολλαπλών του Σχολείου μας διοργανώθηκε από την Παγκρήτια Συνέλευση Νέων ( Youth Crete) της Περιφέρειας Κρήτης και τον Δήμο Γόρτυνας .
Σε μια εποχή όπου η επιλογή σπουδών αποτελεί κομβική απόφαση για τους νέους και τις οικογένειές τους τέτοιου είδους δράσεις στοχεύουν στην ενδυνάμωση των μαθητών, ώστε να σχεδιάσουν με αυτοπεποίθηση το ακαδημαϊκό και επαγγελματικό τους μέλλον.
Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τους κ. Σαμψωνίδη Δημήτριο και Κλεινάκη Ευάγγελο, συμβούλους επαγγελματικού προσανατολισμού, που κέρδισαν το ενδιαφέρον των μαθητών μας και με πραγματική διάθεση έλυσαν κάθε απορία που τους διατύπωσαν.
Στο διάστημα 4/2 /2026 έως 9/2/2026 πραγματοποιήθηκε η πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή της Γ΄Λυκείου του Σχολείου μας στη Θεσσαλονίκη.
Εκτός από τη Νύμφη του Θερμαϊκού οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας, και της πόλεις της Έδεσσας, της Βέροιας και της Καστοριάς.
Ευχόμαστε στους μαθητές/τριες μας να κάνουν πολλά και όμορφα ταξίδια στη ζωή τους!
Σε εορταστικό και ζεστό κλίμα, την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2026, ημέρα επίδοσης των ελέγχων προόδου των μαθητών/τριών, πραγματοποιήθηκε η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας του Σχολείου μας.
Στην εκδήλωση, που οργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων παρευρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου καθώς και οι μαθητές / μαθήτριες, που ανυπομονούσαν να δουν σε ποιο κομμάτι θα βρεθεί το φλουρί! Ο τυχερός μαθητής έλαβε ένα συμβολικό δώρο από τον Σύλλογο Γονέων για μια δημιουργική και ευτυχισμένη χρονιά.
Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων του Σχολείου μας για τη διοργάνωση και τη
συνεχή στήριξή του στις δράσεις του Σχολείου μας.
Ευχόμαστε σε όλους/ες μια καλή και ευλογημένη χρονιά!
Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025 οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το σπουδαίο έργο που επιτελείται στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας στο Ηράκλειο. Η επίσκεψη ξεκίνησε με μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παρουσίαση του ηλιακού ρολογιού «Αλεκτρύων», που βρίσκεται στην είσοδο του Ινστιτούτου. Το σύγχρονο αυτό καλλιτεχνικό ρολόι αποτελεί φόρο τιμής στις αρχαίες μεθόδους μέτρησης του χρόνου, συνδυάζοντας επιστήμη και τέχνη.
Στη συνέχεια, ερευνητές από το Τμήμα Αστροφυσικής ενημέρωσαν τους μαθητές για τα σύγχρονα τηλεσκόπια και τα ερευνητικά θέματα που απασχολούν τον κλάδο σήμερα, ανοίγοντας ένα παράθυρο στον κόσμο του Σύμπαντος. Ακολούθησε ξενάγηση στο Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τη λειτουργία καινοτόμων ερευνητικών εγκαταστάσεων και να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο η σύγχρονη βιολογία προσεγγίζει κρίσιμα επιστημονικά ζητήματα. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε στο Ινστιτούτο Πληροφορικής, όπου οι μαθητές γνώρισαν εφαρμογές αιχμής και ανακάλυψαν πώς η τεχνολογία διαμορφώνει το μέλλον.
Μια ημέρα γεμάτη γνώσεις, έμπνευση και άμεση επαφή με τον κόσμο της έρευνας!
























