no rotate image set no rotate image set no rotate image set no rotate image set

 eTwinning                                                               

Την Παρασκευή 07/05/2010  οι καθηγήτριες φιλολογίας του  Γενικού  Πειραμ. Λυκείου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά  Γεωργαντή Αικατερίνη, Μανοπούλου Παρασκευή και Γκούντα Χριστίνα  που  υλοποιούν  το ηλεκ. πρόγραμμα  eTwinning: LINGUA ANTIQUA για το Σχ. Έτος 2009-2010, σε συνεργασία με μαθητές της Α Λυκείου και την υπεύθυνη της Σχ. Βιβλιοθήκης, φιλόλογο Μαρία Πάλμου,  θα παρουσιάσουν στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά από τις 11:00 έως τις 11:45  τα συμπεράσματα των εργασιών που εκπόνησαν στα πλαίσια του προγράμματος και θα μοιραστούν τις εμπειρίες τους με τους υπόλοιπους μαθητές της Α΄ Λυκείου. Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του  2009 και κατά τη διάρκειά του αναπτύχθηκε συνεργασία με την Ana Maria Felipe Monila, καθηγήτρια Ανθρωπιστικών σπουδών και Κοινωνιολογίας στο I.E.S. JULIO REY PASTOR H.S., Spain , την Isabel Salvador, καθηγήτρια στο I.E.S. RAFAEL ALBERTI, Coslada, Spain αλλά και με τον καθηγητή Hiroyuki Fujita του WAKO KOKUSAI HIGH SCHOOL  του Τόκυο της Ιαπωνίας  στα πλαίσια του ηλεκτρ. προγράμματος “Assian European classroom”.

κάτω από: e-learning, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ετικέτες:,

Στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά την Τρίτη 4/05/2010  από τις 11 πμ έως τη 1 μμ οι μαθητές του Α1 του Γεν. Πειραματικού Λυκείου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά  παρουσίασαν, σε εκδήλωση που διοργανώθηκε απ’ το σχολείο, τα συμπεράσματα των εργασιών που εκπόνησαν για το θέμα στα πλαίσια του προγράμματος « Σωκράτης – Comenius ΙΙ ». Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε το 2008 και κατά τη διάρκειά του αναπτύχθηκε διμερής συνεργασία με το σχολείο της Λυών Lycèe de la Cotière  το οποίο  επισκέφτηκε το σχολείο μας αλλά και υποδέχτηκε και προσέφερε ζεστή φιλοξενία στους μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές του προγράμματος,  όταν ταξίδεψαν στη Γαλλία (27/06/2009 – 06/07/2009). Το πρόγραμμα συντονίστηκε από το Δ/ντη του Γυμνασίου κ. Κότσιρα Ιωάννη και από τους εκ/κους του Γυμνασίου Ρούκαλη Γ., Μαρουλάκη Μ. Πετροπούλου Ο., Τζαμουτζιαν Μ., Γεωργοπούλου Κ. και Παναγούλη, Α. Για την υποστήριξη της προσπάθειας αυτής η Σχολική μας Βιβλιοθήκη σε συνεργασία με το ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ και το  ΕΒΡΑΪΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ προμηθεύτηκε όλες τις εκδόσεις τους που αφορούν το ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων και αγόρασε όσα βιβλία κρίθηκαν αναγκαία για την ολοκλήρωση των εργασιών των μαθητών. Τα βιβλία αυτά έχουν τοποθετηθεί σε ράφι αφιερωμένο στο ολοκαύτωμα των Εβραίων και διατίθενται για δανεισμό. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, επίσης, έγινε προβολή VIDEO με το θέμα του ολοκαυτώματος και VIDEO με θέμα το ταξίδι του τμήματος στη Γαλλία το καλοκαίρι του 2009. Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στα παιδιά που εργάστηκαν με συνέπεια και αφοσίωση, όσο και στους υπεύθυνους καθηγητές που συντόνισαν αυτή την τόσο αξιόλογη προσπάθεια.

κάτω από: ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ετικέτες:,

                                                                     ahmes1.jpg

Στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Πειραματικού Γυμνασίου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά το Σάββατο 24 Απριλίου και ώρα 18:30 έγινε η παρουσίαση του τελευταίου βιβλίου του μαθηματικού – συγγραφέα Τεύκρου Μιχαηλίδη «Αχμές ο γιος του φεγγαριού». Ο διακεκριμένος συγγραφέας συζήτησε με τους μαθητές και το κοινό για το νέο βιβλίο του αλλά και για τα μαθηματικά στη Λογοτεχνία. Η εκδήλωση αυτή έγινε στα πλαίσια του προγράμματος του τμήματος Γ3  «Μαθηματικά και Λογοτεχνία» . Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους υπεύθυνους καθηγητές που συντονίζουν το πρόγραμμα  Κλαμπανιστή Ε., Λυκούδη Σ. και Περιβολάκη Α. αλλά και στους μαθητές του Γ3 που το υποστηρίζουν. Για το πρόγραμμα αυτό έχουν αγοραστεί απ’ τη Σχολική μας Βιβλιοθήκη αρκετά αντίτυπα του βιβλίου  «Αχμές ο γιος του φεγγαριού» καθώς και άλλα λογοτεχνικά έργα που αντλούν την υπόθεσή τους από τα Μαθηματικά.

                                               0b4f797ccfdad56fecb7eb6db23866d91.jpeg

Διαβάστε για το βιβλίο «Αχμές ο γιος του φεγγαριού» στα  Ιστολόγια:http://tefcrosmichaelides.wordpress.com/writing/ahmes-moonchild/  http://mathandliterature.blogspot.com/2009/11/blog-post_8941.html

 

κάτω από: ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΝΤΥΠΩΝ
Ετικέτες:, , ,

  Το  Σάββατο  24-4-2010  στις 10π.μ. σας καλούμε  να παρακολουθήσετε την  Ημερίδα για τα Μαθηματικά με θέμα: «Πώς επιδρά στη Μαθηματική Παιδεία το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» η οποία διοργανώνεται από την  Κίνηση για την Αλλαγή στην Ε.Μ.Ε. καθώς και να συμμετάσχετε στη συζήτηση γι αυτό το εξαιρετικά επίκαιρο και ενδιαφέρον θέμα, ιδιαίτερα την περίοδο αυτή  ενόψει των αναμενόμενων ανατροπών(?) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Εκδηλώσεων της ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ  ΠΕΙΡΑΙΑ (Σωτήρος Διός 17).  Κεντρικοί ομιλητές  (με αλφαβητική σειρά): Θανάσης  Βλάχος,   Θοδωρής  Βουρεκάς, Θεοδόσης  Ζαχαριάδης,  Τάσος Πατρώνης. Περισσότερα  hemerida1.pdf

κάτω από: Γενικά, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ετικέτες:,

Τελικά η ιστοσελίδα του Γενικού Πειραματικού Λυκείου της Ιωνιδείου κατέλαβε την 9η θέση στο διαγωνισμό των σχολικών ιστοσελίδων. Σίγουρα η αλλαγή στην παλιά ιστοσελίδα έγινε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και η νέα μορφή της επιδέχεται βελτίωση. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όσους κόπιασαν κι ας έχουν κατά νου τους στίχους του Κ. Π. Καβάφη «Εδώ που έφθασες, λίγο δεν είναι · τόσο που έκαμες, μεγάλη δόξα». Αποτελέσματα Διαγωνισμού Σχολικών Ιστοσελίδων 2010 για τα Λύκεια: 

1 2ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑ 1η, 2η ή 3η θέση
2 ΑΘΗΝΑΣ 5ο ΣΕΚ Γ ‘(ΙΛΙΟΥ) 1η, 2η ή 3η θέση
3 Γενικό Λύκειο Κονταριώτισσας 1η, 2η ή 3η θέση
4 22ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ 73,58 έπαινος
5 ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ Ν. ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΙΡΑΜ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ 73,09 έπαινος
6 1ο ΕΠΑΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ 71,72 έπαινος
7 3ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 71,36
8 1ο ΕΠΑΛ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ 69,05
9 ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΣ 66,42
10 1ο ΕΠΑΛ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ 65,42
11 ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΙΑΝΙΑΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΕΙΟ 64,53
12 2ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ 62,93
13 3ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ 62,75
14 4ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ) 60,08
15 1ο ΕΠΑΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ 58,25
16 ΕΠΑΣ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ 47,48

 

κάτω από: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
Ετικέτες:

Αναδημοσίευση κειμένου για την Άνοιξη από εργασία του πολυγραφότατου συναδέλφου Παύλου Φουρνογεράκη (ΠΕ01), Υπευθύνου Σ.Β. 2ου ΓΕΛ Ζακύνθου (Ηλ. Δ/νση: library@2lykzakynth.zak.sch.gr) που μας κάνει κοινωνούς της υψηλής του σκέψης μέσω του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου. 

 ανοιξιάτικες μαργαρίτες Άνοιξη, η γιορτή των Ανα-στάσεων αυγά πάσχα

Η γιορτή, με όποιο περιεχόμενο και με όποια μορφή, είτε αφορά σε άτομα είτε σε κοινωνικά σύνολα, στοχεύει στη χαρά και στην εσωτερική αγαλλίαση. Δημιουργεί μια κατάσταση ευφροσύνης, την οποία βιώνει μέσω της μνήμης και της μίμησης ο άνθρωπος ως ψυχική, συναισθηματική και λογική οντότητα. Γιορτή είναι και η Άνοιξη, η ώρα που ανοίγουν τα φυτά και τα λουλούδια και αναγεννιέται η φύση, μετά την περίοδο της νάρκης του χειμώνα.

Σε εποχές “σύνθετες”, όχι τόσο από την πολυπλοκότητα των συνθηκών ζωής όσο από το συνδυασμό προσωπικών αδιεξόδων και των συλλογικών συγχύσεων είναι λυτρωτικό να βρίσκουμε ευκαιρίες για κινήσεις προς τα άνω, προς υψηλότερα , προς την κορυφή. Αυτό είναι και το περιεχόμενο της λέξης ανα– ως πρώτο συνθετικό σύνθετων λέξεων, που δηλώνουν ό,τι και το δεύτερο συνθετικό σε ανοδική κίνηση π.χ. ανα-σηκώνω, ανα-βάθμιση κλπ. Για τους χριστιανούς κορυφαία στιγμή είναι η Ανα-σταση του Χριστού, η επιστροφή από το θάνατο στη ζωή, μετά “τα πάθη τα σεπτά”, γεγονός που οδηγεί και στην προσωπική ανά-σταση του κάθε χριστιανού.

Ανάσταση είναι η έξοδος από την παρακμή και τη στασιμότητα. Προϋποθέτει προσωπικό αγώνα αυτοσυνειδησίας και αναγέννησης για να νιώσει κανείς ανάταση, να φτάσει δηλαδή σε ανώτερο επίπεδο, πνευματικό -ψυχικό- ηθικό. Αναζωογόνηση, ανακαίνιση, αναδημιουργία, αναμόρφωση, ανάκτηση (δυνάμεων), προκαλούν συναισθηματική αναστάτωση. Αυτή η  έντονη και δημιουργική διέγερση απελευθερώνει από το τέλμα της ακινησίας και τη ρουτίνα της επανάληψης ομοίων ενασχολήσεων που οδηγεί στον αργό θάνατο.

Η Ανάσταση είναι  γιορτή γιατί γιορτάζω σημαίνει θυμάμαι ό,τι αγαπώ κι ό,τι πονώ και μιμούμαι, δηλαδή ξεχωρίζω (δεν αντιγράφω) τα ερεθίσματα που με βοηθούν να ζήσω καλύτερα. Γι αυτό χρειάζεται η αγάπη που ανοίγει δρόμους στο χρόνο και στο όνειρο και προσκαλεί σε πράξεις οικειότητας.

Την Άνοιξη γιορτάζει ο καλλιεργητής και ο κηπουρός με τον ιδρώτα του κάματου και τη φροντίδα… Γιορτάζουν τα λουλούδια που φορούν τα καλά τους και μοιράζουν την ευωδία και το νέκταρ τους. Γιορτάζουν τα φυτά και τα δένδρα και χαρίζουν τους καρπούς τους. Γιορτάζουν τα ζώα που χαίρονται την αφθονία της τροφής. Οι άλλοι, οι παρατηρητές απολαμβάνουν για λίγο τη χαρά, γιατί το βλέμμα είναι γρήγορο, φευγαλέο, έτσι  όπως συνηθίσαμε να βλέπουμε τα πράγματα στην εποχή της ταχύτητας. Όποιος βραδύνει το χρόνο βαθαίνει τη ματιά του στην ουσία και δίνει χρόνο στην αθωότητα της βραδύτητας  να ανοιχτεί και να μεθύσει στο όνειρο της μοιρασιάς της αγάπης.

Οι γιορτές της Άνοιξης είναι πολλές αλλά οι γιορταστές μαθαίνουν να τις περιγράφουν,  χωρίς να τις χαίρονται, γιατί πάσχουν από την ξηρασία των συναισθημάτων που ασχημαίνει τη ζωή. Οι σημερινοί άνθρωποι δύσκολα δημιουργούν φιλίες γιατί κοστίζει σε χρόνο και συναίσθημα. Η φιλαλληλία αντικαταστάθηκε από τη φιλαυτία και εγκλωβίζεται ο χρόνος που απλά φεύγει κι έρχεται. Ο Έρωτας γίνεται αντικείμενο περιγραφής χωρίς να λάμπει από τα δώρα της αμοιβαιότητας και της αφοσίωσης στη σχέση. 

Το ανοιξιάτικο πανηγύρι της φύσης και η χαρμολύπη της Μεγάλης Σαρακοστής προσκαλούν στον αγώνα της Ανάστασης. Η Λαμπρή είναι κορυφή και λάμπει από τα δάκρυα των λουλουδιών και του πόνου για τους άλλους που  πάσχουν. Η αναβλητικότητα από έλλειψη χρόνου και αποφασιστικότητας αναστέλλει το χρόνο  της  ολοκλήρωσης. Και ο φαρισαϊσμός πάσχει από τις βλαβερές ουσίες των αναβολικών που η αγωνία του πρωταθλητισμού για την εντύπωση της επίδειξης καταστρέφει τον ανελκυστήρα της Ανάστασης.

Η λαμπάδα της Λαμπρής ας φωτίζει το όνειρο της Άνοιξης, της γιορτής των Αναστάσεων.

Παύλος Φουρνογεράκης  (Πάσχα 2009)

Κ α λ ό  Π ά σ χ α  

κάτω από: Γενικά
Ετικέτες:,

κόκκινα αυγά    

ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΗΓΗΜΑ

 

Αναδημοσίευση προτάσεων λογοτεχνικών κειμένων για το Πάσχα από εργασία του πολυγραφότατου συναδέλφου Παύλου Φουρνογεράκη, Υπευθύνου Σ.Β. 2ου ΓΕΛ Ζακύνθου (Ηλ. Δ / νση: βιβλιοθήκη@ 2lykzakynth.zak.SCH.gr).

 

Τις πιο μεγάλες γιορτές της Χριστιανοσύνης και η καθαυτό ελληνική Το Πάσχα είναι μια απ ‘γιορτή. Καθώς οι τελετουργίες της Μ. Εβδομάδας, συμπίπτουν με την Άνοιξη, την ανάσταση της ίδιας της φύσης, πολλά έθιμα συνδέονται με τα Πασχαλόγιορτα και διατηρούνται μέχρι σήμερα, παρά την αστικοποίηση της ζωής μας.

Οι γιορτές αυτές παρουσιάζονται στην ελληνική λογοτεχνία και ιδιαίτερα στο ρεαλιστικό και ηθογραφικό διήγημα, αυτό το λόγο παραθέτω ορισμένα από τα πιο σημαντικά και γι ‘, κατά τη γνώμη μου, διηγήματα αυτού του είδους:

 1.        Ο “Θάνατος του παλληκαριού” είναι ίσως το καλύτερο από τα λίγα διηγήματα που έγραψε ο Κωστής Παλαμάς (1859-1943). Πρωτοδημοσιεύτηκε σε συνέχειες στο περιοδικό “Εστία” το 1891 και η δράση εκτυλίσσεται σ ένα χωριατόσπιτο στο Μεσολόγγι (Θαλασσοχώρι), με φόντο τα συντηρητικά ήθη της εποχής, τις προλήψεις και τον κομπογιαννιτισμό. Η υπόθεσή του αρχίζει μια Μεγάλη Παρασκευή και τελειώνει πάλι Μεγάλη Παρασκευή της επόμενης χρονιάς.

2.         Το ίδιο περίπου θέμα απασχολεί και το Στρατή Μυριβήλη (1892-1969) στο διήγημα «Βασίλης ο Αρβανίτης” που γράφτηκε το 1943. Γεγονότα με παλικάρια, που συνέβησαν ανήμερα της Μεγάλης Παρασκευής.

3.         Συχνά οι λογοτέχνες μας καταγράφουν με εύθυμη διάθεση συνήθειες και συμπεριφορές που συνδέονται με την περιφορά του Επιταφίου και καταλήγουν σε ευτράπελα παθήματα. Δύο διηγήματα αυτού του είδους είναι: το “Άρατε πύλας” του Σκιαθίτη Αλέξανδρου Μωραϊτίδη (1851-1929) και το “Ο Επιτάφιος” του Καλύμνιου Γιάννη Μαγκλή (γεν. 1909).

4.         Ο Αλέξ. Παπαδιαμάντης (1851-1911) έχει γράψει μερικά από τα αξιολογότερα εορταστικά διηγήματα. Τα πασχαλινά είναι τα ακόλουθα: “Εξοχική Λαμπρή”,  “Παιδική Πασχαλιά”, “Στην Αγι-Αναστασιά”,  “Λαμπριάτικος Ψάλτης”, “Το Χριστός Ανέστη του Γιάννη”.   

5. Τη νοσταλγία του για το Πάσχα στη γενέτειρά του, την Ήπειρο εκφράζει και ο νεότερος πεζογράφος Σωτήρης Δημητρίου (γεν. 1955) στο διήγημά του “Πάσχα τ Απρίλη”.

 6.Η ημέρα της Λαμπρής είναι και ημέρα φιλανθρωπίας. Εξαίρετη είναι η αφήγηση του Ανδ. Καρκαβίτσα (1865-1922) στο “Αι φυλακαί του Ναυπλίου”. 7.       Στο ίδιο θέμα αναφέρεται και ο Εμμανουήλ Λυκούδης (1849-1925) στο διήγημα “Ο απόστρατος μουσικός”.  

8.         Δύο κορυφαίοι Κερκυραίοι συγγραφείς που ανήκουν στο κλίμα και στην παράδοση της Επτανησιακής Σχολής, αναφέρονται στις γιορτές του Πάσχα σε χωριά της Κέρκυρας σε δύο διηγήματά τους  που παραπέμπουν στο «Λάμπρο» του Σολωμού. Αυτά είναι: το “Ένα μικρό λάθος” του Ιάκωβου Πολυλά(1826 -! 896), μαθητή και φίλου του Σολωμού, και το “Αμάρτησε?” του Κων. Θεοτόκη (1872-1923) που ήταν από τους τελευταίους εκφραστές της σολωμικής παράδοσης.

 9.       Τέλος, η Ανάσταση του Κυρίου πολύ νωρίς συνδέθηκε στη συνείδηση των υπόδουλων με τη λύτρωση από το ζυγό της Οθωμανικής δουλείας, την ανάσταση του Γένους. Τι γίνεται όμως όταν εθνικές συμφορές, όπως αυτή του 1897, συμπίπτουν με την Ανάσταση του Κυρίου? Αυτό το θέμα εκφράζει Τους προβληματισμούς του γι ‘ο πεζογράφος Δημοσθένης Βουτυράς (1871-1958) σε κάποιο σημείο στο διήγημά του “Ο Λαγκάς”. Ας παροτρύνουνε τα παιδιά μας να χαρούν τις περιγραφές της ελληνικής Πασχαλιάς μέσα από τον όμορφο λόγο των διηγηματογράφων μας. Έτσι διατηρούμε τις παραδόσεις μας, ενδυναμώνουμε την ιστορική και θρησκευτική μας συνείδηση και αντιστεκόμαστε τη Χολιγουντιανή αποχαύνωση της παγκοσμιοποιημένης τηλεοπτικής και κινηματογραφικής πραγματικότητας

 

 

 

κάτω από: Γενικά, ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΝΤΥΠΩΝ
Ετικέτες:

 ενας κομπος ολα

Από τη Σχολική Βιβλιοθήκη 2ου ΓΕΛ Βριλησσίων έλαβα την ακόλουθη πρόταση βιβλίου την οποία και δημοσιεύω για κάθε ενδιαφερόμενο.

Η πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας Ευσταθία Ματζαρίδου, γεννήθηκε στην Ορεστιάδα. Σπούδασε Φιλολογία στη Θεσσαλονίκη, αλλά και Ψυχολογία και Συμβουλευτική Οικογενειών στη Γερμανία. Με το «Ένας κόμπος όλα» (Μεταίχμιο) διαπραγματεύεται την ιστορία μιας γυναίκας η οποία, λίγο πριν την εμμηνόπαυση, μένει έγκυος.

Το γεγονός αυτό ανατρέπει όλα τα δεδομένα της μέχρι τότε ζωής της, και θα επιχειρήσει να κάνει μια καινούργια αρχή, αφήνοντας πίσω της «τα συμπλέγματα και της ενοχές που της φόρτωσε η πατριαρχική επαρχιακή κοινωνία όπου μεγάλωσε», αλλά κυρίως θα προσπαθήσει να απεγκλωβιστεί απ’ τη μάνα της- την πιο επίμονη ερινύα της. Ένα μυθιστόρημα για τη χειραφέτηση, το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση, αλλά και τα στερεότυπα που ταλανίζουν τις σχέσεις μας με τους άλλους και με τον εαυτό μας. Μια ασθμαίνουσα αφήγηση όπου όλα αμφισβητούνται. Ακόμα και ο μύθος του ενστίκτου της μητρότητας…

…Και περπατώ και ντρέπομαι για το ατιμασμένο μου σώμα, για τα πόδια μου που είναι μολύβι κι όλοι με προσπερνούν ,ακόμα και οι γέροι. Είμαι βαριά απ’τα επιπλέον κιλά, είμαι βαριά απ’τη διπλή κυκλοφορία κι απ΄όλες τις λειτουργίες που τις επιτελεί ο οργανισμός μου εις διπλούν, είμαι βαριά απ’ την αβουλία μου ν’ αντιδράσω στις επιταγές της μάνας μου, λόγω της ψυχής μου κατατάσσομαι  στους υπέρβαρους κι όχι λόγω του σώματός μου και πολύ λιγότερο λόγω της εγκυμοσύνης ˙ η μάνα  μου κι ο χαρακτήρας μου με κατάντησαν υπέρβαρη. Ένα υπέρβαρο τέρας, που είμαι παράταιρη ανάμεσά του, κι έρχεται το λεωφορείο και θέλω να μπω, αλλά νιώθω ότι δε χωρώ…

κάτω από: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΝΤΥΠΩΝ
Ετικέτες:

Το Ινστιτούτο Μελέτης της Τοπικής Ιστορίας & της Ιστορίας των Επιχειρήσεων (Ι.Μ.Τ.Ι.Ι.Ε.) και ο Σύνδεσμος Αποφοίτων Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά τη Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010 και ώρα 7.30 μ.μ. στην Αίθουσα Μεγάλων Ευεργετών Γ. Μπόμπολας του Συνδέσμου (Πραξιτέλους 236, Πειραιάς) διοργανώνουν εκδήλωση για την παρουσίαση των περιοδικών του Ι.Μ.Τ.Ι.Ι.Ε.:  «Πειραϊκά» και «τα μικρά Πειραϊκά».  Το 3ο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού «Πειραϊκά» είναι αφιερωμένο στην ανακαίνιση του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και το περιοδικό λόγου και τέχνης «τα μικρά Πειραϊκά» αποτελεί την νέα εκδοτική προσπάθεια του Ι.Μ.Τ.Ι.Ι.Ε.

Χ α ι ρ ε τ ι σ μ ο ί: Παναγιώτης Φασούλας, Δήμαρχος Πειραιά, Κώστας Μπουρλετίδης, Πρόεδρος Συνδέσμου Αποφοίτων Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά , Νίκος Μέλιος, ιστορικός – Ι.Μ.Τ.Ι.Ι.Ε. Τα περιοδικά θα παρουσιάσουν οι: Μάνος Στεφανίδης, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Άννα Καρακατσούλη, Επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών και Κώστας Κρεμμύδας, ποιητής – Εκδότης του περιοδικού «ΜΑΝΔΡΑΓΟΡΑΣ»

Για το έργο της ανακαίνισης του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά θα μιλήσει ο Νίκος Χαρκιολάκης, Προϊστάμενος της Δ/νσης Αναστηλώσεων Νεωτέρων & Σύγχρονων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού.

Ευχαριστούμε θερμά για την πρόσκληση την οποία αναδημοσιεύουμε στο Ιστολόγιό μας για όσους ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν αυτή την ενδιαφέρουσα εκδήλωση.

κάτω από: Γενικά
Ετικέτες:,

school then and now

Αναδημοσιεύω το σκίτσο για το σχολείο του τότε και του σήμερα που δημοσιεύεται στα ιστολόγια:

http://anastasiosds.blogspot.com/2009/09/blogpost_16.html

http://www.bmlabsmag.gr/?p=2547

Προτιμώ να το παραθέσω χωρίς σχόλια και σας παραπέμπω στα ιστολόγια που το δημοσίευσαν για … μεγαλύτερη  ανάλυση.

κάτω από: Γενικά
Ετικέτες:

« Νεώτερα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Κατηγορίες