ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΜΙΛΟΥ « Η ΛΕΣΧΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ »
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – 2025
Η ίδρυση, οργάνωση και η λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης μπορεί να συμβάλλει στον εμπλουτισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να αποτελέσει ένα εναλλακτικό περιβάλλον μάθησης όπου θα προωθούνται νέες διδακτικές προτάσεις. Ο όμιλος με την ονομασία « Η ΛΕΣΧΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ » συγκροτήθηκε για να δημιουργήσει και να οργανώσει τη σχολική βιβλιοθήκη υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Σκούλικα Νίκης. Περιελάμβανε 20 μαθητές, 10 από την Α Λυκείου και 10 από τη Β Λυκείου. Η ομάδα εστίασε τις ενέργειες της στους εξής τομείς:
α) στην αξιοποίηση μιας βιβλιοθηκονομικής εφαρμογής για την καταλογράφηση των βιβλίων και το σύστημα δανεισμού. Εγγράφηκε η σχολική βιβλιοθήκη στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και έγινε μέλος του Δικτύου σχολικών βιβλιοθηκών « mylib ». Το link είναι https://liblykvasil.mysch.gr/
β) στον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης με μία ευρεία γκάμα βιβλίων με ιδιαίτερη έμφαση στην απόκτηση βιβλίων που άπτονται των ενδιαφερόντων των μαθητών. Γι’ αυτόν τον λόγο διενεργήθηκε έρευνα για τις αναγνωστικές προτιμήσεις των μαθητών του Λυκείου. Το ερωτηματολόγιο και η καταγραφή των αποτελεσμάτων έχουν αναρτηθεί στο blog της βιβλιοθήκης και στην ιστοσελίδα του σχολείου. https://lyk-vasil.eyv.sch.gr/article.php?id=707
γ) στον εξοπλισμό της βιβλιοθήκης και τη διαμόρφωση του χώρου. Κατασκευάστηκαν νέες βιβλιοθήκες, διατέθηκε γραμμή internet και wi-fi. Επίσης η βιβλιοθήκη εξοπλίστηκε με 2 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, 2 laptop, εκτυπωτή – scanner και βιντεοπροβολέα.
δ) στη δημιουργία του Blog της βιβλιοθήκης στον χώρο φιλοξενίας του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, όπου προβάλλονται οι δράσεις και τα προγράμματα καλλιτεχνικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος που υλοποιούνται από τον Όμιλο. Το link του Blog της Βιβλιοθήκης είναι https://blogs.sch.gr/liblykvasil/
Η ομάδα των μαθητών του Ομίλου συνεργάστηκε με μία ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου προκειμένου να υλοποιηθούν οι στόχοι που τέθηκαν. Στο πλαίσιο των δράσεων συγκεντρώθηκαν σημαντικοί οικονομικοί πόροι ώστε να είναι εφικτός ο εξοπλισμός της βιβλιοθήκης και ήρθαμε σε επαφή με φορείς και μέλη της τοπικής κοινωνίας και δραστηριοποιήσαμε τους γονείς των μαθητών ούτως ώστε να επικοινωνήσουμε τη δράση μας και να εξοικονομήσουμε τους αναγκαίους πόρους. Υπήρξε ιδιαίτερα θετική η ανταπόκριση των γονέων και της τοπικής κοινωνίας και το εγχείρημα μας έτυχε θερμής υποδοχής και ενθάρρυνσης για περαιτέρω δράσεις. Οι μαθητές αφιέρωσαν πολύ χρόνο κυρίως για την καταλογράφηση των βιβλίων καθώς περάστηκαν στη βιβλιοθηκονομική εφαρμογή περίπου 600 βιβλία. Επίσης επιδιώχθηκε και επιτεύχθηκε να ενισχύσουμε την πρακτική του δανεισμού βιβλίων στη βιβλιοθήκη ώστε να εμπλουτιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η βιβλιοθήκη- περίπου 500 βιβλία.
Η Λέσχη της βιβλιοθήκης συνεργάστηκε στενά και με τον Όμιλο θεάτρου και διοργανώσαμε δράσεις, προγράμματα και εκπαιδευτικές επισκέψεις για την παρακολούθηση παραστάσεων και εκθέσεων. Πιο συγκεκριμένα τον μήνα Οκτώβριο παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση: «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα». Τον Νοέμβριο συμμετείχαμε στη διαδραστική έκθεση του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού για τον S. Dali και τον Φεβρουάριο παρακολουθήσαμε στην Εθνική Λυρική Σκηνή την όπερα του Τζουζέπε Βέρντι «Η δύναμη του πεπρωμένου». Οι μαθητές συνέγραψαν άρθρα που ανάρτησαν στο Blog της βιβλιοθήκης, δημιούργησαν αφίσες, έκαναν παρουσιάσεις στους συμμαθητές τους, κατασκεύασαν χειροτεχνίες, δημιούργησαν βίντεο κινουμένων σχεδίων και γενικότερα έγινε μια προσπάθεια να προαχθεί η αισθητική καλλιέργεια τους και η προσωπική έκφραση μέσα από διάφορες μορφές τέχνης. Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η προαγωγή της συνεργασίας και με εκπαιδευτικούς και με άλλους ομίλους καθώς το εγχείρημα μας απευθύνεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Όλα τα μέλη εργάστηκαν με ζήλο και τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά. Η λειτουργία του ομίλου αναμένεται να συνεχίσει το έργο της και την επόμενη σχολική χρονιά.
Υπεύθυνη του Ομίλου: Σκούλικα Νίκη