Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ1 Τάξης του 24ου Δ.Σ. Ιωαννίνων δημιούργησαν μία ψηφιακή διαδραστική ιστοριογραμμή σχετικά με την ιστορική εξέλιξη των υπολογιστών από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες. Κάθε ομάδα μελέτησε τις σημαντικότερες ημερομηνίες – σταθμούς για μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Σε κάθε ομάδα μοιράστηκε φύλλο εργασίας και έπειτα από αναζήτηση πληροφοριών σε συγκεκριμένες πηγές οι μαθητές συγκέντρωσαν πληροφορίες για κάθε χρονική περίοδο και αποθήκευσαν τις απαραίτητες εικόνες. Ειδικότερα, μελέτησαν τις παρακάτω χρονικές περιόδους:
- 1η περίοδος: Αρχαιότητα – Οι πρώτες υπολογιστικές ιδέες (περίπου 3000π.Χ. – 1600μ.Χ.)
- 2η περίοδος: Η επανάσταση της Υπολογιστικής Σκέψης (1600-1900)
- 3η περίοδος: Η εποχή των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών (1930-1970)
- 4η περίοδος: Η Δημιουργία του πρώτου Προσωπικού Υπολογιστή (1970-1980)
- 5η περίοδος: Η Εποχή του Διαδικτύου (1990-σήμερα)
Το επόμενο βήμα ήταν η δημιουργία της ιστοριογραμμής στο διαδικτυακό εργαλείο Genially. Οι μαθητές δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά ανά δύο. Κάθε ομάδα ήταν υπεύθυνη για τη συμπλήρωση συγκεκριμένων ημερομηνιών στην ιστοριογραμμή. Σε κάθε ημερομηνία προστέθηκε διαδραστικό στοιχείο με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, φωτογραφίες ή και βίντεο. Η επεξεργασία της ιστοριογραμμής γινόταν ταυτόχρονα από όλες τις ομάδες.
Με την παρούσα εργασία οι μαθητές και οι μαθήτριες συμμετείχαν στο 13 Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημουργίας.
Η ιστορία των υπολογιστών (ΣΤ1 Τάξη) από ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΕΥΡΑ διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons -Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή4.0.