Τα παιδιά παρουσιάζουν τα Έθιμα των Χριστουγέννων

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Χριστούγεννα | , στις 20-12-2020

Χριστούγεννα 2020,

Άλλες εποχές τέτοιες μέρες θα ήμασταν στα σχολειά μας με πυρετώδεις προετοιμασίες για τη γιορτή των Χριστουγέννων , μιλώντας για τα έθιμα και φτιάχνοντας όμορφες κατασκευές …

Φέτος όμως, λόγω της πανδημίας, είμαστε αναγκασμένοι να προσπαθούμε από  μακριά και ταα ζήσουμε έστω και λίγο το πνεύμα των γιορτών !

Τα παιδιά του 7ου Νηπιαγωγείου Θέρμης , με τη βοήθεια των γονιών τους, μας παρουσιάζουν με το δικό τους μοναδικό τρόπο τα έθιμα των Χριστουγέννων !!!

α΄μέρος

β΄μέρος

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ , ΜΕ ΥΓΕΙΑ !!!

 

Σεισμός ! STEM εξ ΑΕ εκπαιδευτική δράση με την ενεργό συμμετοχή παιδιών και γονέων

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Ανθρωπογενές περιβάλλον | , στις 03-12-2020

Σεισμός…

Από τη Γη στο Φεγγάρι …και πίσω!

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα | , στις 08-11-2020

Με το eTwinning πρόγραμμά μας
«Από τη γη ως το φεγγάρι…και πίσω»-To the moon and back…,
15 νηπιαγωγεία, 24 εκπαιδευτικοί, 350 μαθητές και μαθήτριες από όλη την
Ελλάδα,
αποφασίσαμε για το σχολικό έτος 2020-2021 και για 9 μήνες να πετάξουμε στο
διάστημα…
Ένα
συνεργατικό πρόγραμμα
διδακτικής αξιοποίησης του θέματος του Διαστήματος με μέσο
-την τέχνη
-τον ηλεκτρονικό υπολογιστή
-τον κώδικα
Επιστρατεύουμε ρομποτικά μελισσάκια , ποντικάκια , αλλά και χωρίς
ρομποτικό εξοπλισμό,
οργανώνουμε και ετοιμάζουμε «εκτοξεύσεις» στο διάστημα με τέχνη, κώδικες,
διαδρομές και στόχους κοινούς ,
συμμετέχουμε σε εκδηλώσεις όπως της-Ευρωπαϊκής Εβδομάδας ΚώδικαEurope Code Week και σε διαγωνισμούς όπως του Ευρωπαϊκού Οργανισμού
Διαστήματος -ESA και του Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής &
Επιστήμης WRO…

οργανώνουμε και διαμοιράζουμε το υλικό της δουλειάς μας στην εκπαιδευτική
κοινότητα, σε παιδιά, γονείς και σε όποιον αγαπά το διάστημα!
3..2..1…εκτόξευση!

Παρουσίαση του προγράμματος  βίντεο

Σεπτέμβριος 2020

  • Ετοιμάσαμε το διαστημικό σταθμό μας 

 

  • Συμφωνήσαμε τους αστροκανόνες της τάξης μας (ιδέα από το διαδίκτυο)

Exif_JPEG_420

  • Οι αστροναύτες αναζήτησαν τα αρχικά του ονόματος μας στο διάστημα
  • Οκτώβριος 2020

  • ‘Ολα τα σχολεία είχαμε αποστολή !!! βίντεο

Ψηφίσαμε για το όνομα της μασκότ  που προτιμάμε . 

α) στην τάξη μας και β) διαδικτυακά στην πλατφόρμα του eTwinning μαζί με τα άλλα σχολεία εταίρους 

 

  • Ανακαλύψαμε τι είναι οι δορυφόροι εδώ και εδώ

Φτιάξαμε την ομαδική μας εργασία με το δορυφόρο μας που στέλνει εικόνες για τους χάρτες των gps ,  για τις απαιτήσεις του προγράμματος

Συμμετοχή στο Eucode Week

Συμετείχαμε την εβδομάδα προγραμματισμού με 2 δράσεις : Με το ρομποτάκι beebot και με το First Kids Coding &Robotics

Το Ηλικό μας σύστημα

Έγινε ανίχνευση ιδεών των παιδιών για το ηλιακό μας σύστημα ( προϋπάρχουσες ιδέες ). έτσι κατέγραψαν τα παιδιά τις γνώσεις τους 

Exif_JPEG_420

Παρατηρούμε  ότι έχουν γνώση για τους πλανήτες και τον ήλιο αλλά δεν έχουν σαφή εικόνα για τη θέση του ηλιακού συστήματος στο σύμπαν 

Ακολούθησε η διδακτική παρέμβαση για να έχουμε την επιστημονική γνώση εδώ

Στη συνέχεια τα παιδιά κατέγραψαν τις γνώσεις που αποκόμισαν 

Παρατηρούμε ότι έχουν κατανοήσει τα παιδιά τη θέση των πλανητών στο ηλιακό σύστημα και την τροχιά των πλανητών γύρω από τον ήλιο

Φτιάξαμε το ηλιακό σύστημα και με πλαστελίνες 

Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Νοέμβριος 2020

  • Διαβάσαμε το παραμύθι ο Φεγγαροσκεπαστής καοι προβληματιστήκαμε για τις φάσεις της σελήνης 

Ζωγραφίσαμε τι μας  έκανε εντύπωση

Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420

  • Τι συμβαίνει και το φεγγάρι αλλάζει σχήμα; Αποκτήσαμε την επιστημονική γνώση για τις φάσεις της σελήνης  εδώ

Φτιάξαμε την ομαδική μας κατασκευή με τις φάσεις της σελήνης με…. μπισκότα!!!! Μμμμ και τα υπόλοιπα τα φάγαμε !!!

Exif_JPEG_420

Και ατομική κατασκευή …( ιδέα της συναδέλφου Κατερίνας Παπαευθυμίου από το διαδίκτυο)

  • Φάσεις της Σελήνης και Μαθηματικά- Μοτίβο (μέρα – νύχτα)

 

STEM is on … fire!

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, eTwinning Έργα | , στις 01-11-2020

Το έργο «Stem is on..fire» διήρκεσε 8 μήνες και συμμετείχαν 8 σχολεία από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Τουρκία και τη Ρουμανία. Για την προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία STEM. Τα παιδιά έμαθαν για τη φωτιά μέσα από πειράματα, έρευνα, ρομποτική, μαθηματικά.

Στόχοι του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω της αλληλεπίδρασης και της ομαδικής εργασίας, η καλλιέργεια δεξιοτήτων παρατήρησης, διαμόρφωσης υποθέσεων, συγκέντρωσης πληροφοριών, ανταλλαγής απόψεων, η δημιουργική χρήση εργαλείων ΤΠΕ, η δημιουργία ευκαιριών για επικοινωνία, ο εμπλουτισμός λεξιλογίου και η συμμετοχή σε συνεργατικές δράσεις. Οι δράσεις συνδυάζοντας τους μύθους, την ιστορία, τη μηχανική, την τέχνη, τη ρομποτική, τη φυσική και τους κανόνες πυρασφάλειας, εξυπηρέτησαν την επίτευξη των στόχων. Με τη χρήση του εξοπλισμού KFC δημιουργήθηκαν σενάρια με θέμα «Σώστε τον πλανήτη από τη φωτιά».

Δράση 1η- Γνωριμία με το eTwinning 

Δράση 2η- Δημιοργία ηλεκτρονικού παραμυθιού

Η ανακάλυψη της φωτιάς από τον άνθρωπο … το κάθε συνεργαζόμενο σχολείο ζωγράφισε μία εικόνα . Η δική μας συμμετοχή ..

Τελικό έργο που δημιουργήθηκε μπορείτε να το δείτε εδώ

Δράση 3η – Πώς μπορούμε να κατασκευάσουμε μία εστία φωτιάς;

Η δική μας πρόταση.. με υλικά που βρήκαμε στην τάξη μας ( engeeniring)!!!

Οι προτάσεις όλων των εταίρων εδώ

Δράση 4η- Πειραματιζόμαστε με τη φωτιά!!! Ποια υλικά καίγονται και ποια όχι;

 

 Καταγράφουμε τα συμπεράσματά μας !

Δράση 5η- Κάνουμε Ηφαίστειο στην τάξη μας !

Μαθαίνουμε για το εσωτερικό της Γης και την κατασκευάζουμε με πλαστελίνη …

 

 

Dr

 

 

Το δικό μας ηφαίστειο  μποείτε να το δείτε εδώ

 

Δράση 6η Ρομποτική  !

online παιχνίδι με σχολείο – εταίρο

Exif_JPEG_420

  • Μαθαίνουμε τον μύθο παρέα με τη beebot βίντεο
  • First Kids Coding & Robotics– Πυρόσβεση
  • σενάριο 1ο βίντεο
  • σενάριο 2οβίντεο

Δράση 7η – Ομαδικά παιχνίδια 

Τρίλιζα

Exif_JPEG_420

 

Εφευρέτες παιχνιδιών 2019-2020

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα | , στις 13-08-2020

Στο έργο “Εφευρέτες παιχνιδιών, Ανακυκλωτές της Χαράς“ συμμετείχαν 14 νηπιαγωγεία από την Ελλάδα και 1 δημοτικό από την Πολωνία. Σκοπός μας ήταν η καλλιέργεια της αξίας της ανακύκλωσης και της επαναχρησιμοποίησης υλικών προς όφελος του περιβάλλοντος και η δημιουργία παιχνιδιών από άχρηστα υλικά. Στους 8 μήνες της διάρκειας του έργου ολοκληρώθηκαν ποικίλες συνεργατικές δράσεις οι οποίες αποτυπώθηκαν σε συνεργατικά εργαλεία. Την περίοδο της αναστολής λειτουργίας των σχολείων, λόγω της πανδημίας, οι δράσεις συνεχίστηκαν με αποστολές-δραστηριότητες μέσω διαδικτύου.

Κατά τη διάρκεια των δράσεων υπήρξε συνεχής ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων μεταξύ σχολείων, αλληλοκατανόηση και αλληλοβοήθεια μεταξύ εκπαιδευτικών και συνεχής δραστηριοποίηση των μικρών μαθητών.

Δράση 1η : Ψηφοφορία Αφίσας 

Τα παιδιά είχαν πάρει το καθένα το ψηφοδέλτιό του και δήλωσε την προτίμησή του διαλέγοντας από τις αφίσες που είχαν προταθεί

τα αποτελέσματα ήταν :

Δράση 2η: Το στίγμα μας στο χάρτη 

https://www.google.com/maps/d/u/0/embed?mid=1dbNbeNUr9vxOAwslR_YQHxsh0f69X1Ed&fbclid=IwAR1_sKm_Q1wr9auox9Z_7QNMj4ZAoNtsiHZBYACsv6-ByQP9AkHqkZMwHL0&ll=40.02961173455625%2C23.52204206026613&z=13

Δράση 3η: Τα εργαστήρια μας -Γωνιά των εφευρετών !

https://bit.ly/2BHhXjZ

 

 

Κουκλοθήκη

https://bit.ly/3gCmKSq

Δράση 4η : Ανταλλαγή δώρων – Χριστουγεννιάτικες ευχές 

Το δώρο που στείλαμε στο Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας. Φιδάκι !

 

Το δώρο που μας έστειλε  το Νηπιαγωγείο Νεοχωρούδας. Τρίλιζα!!!

 Οι ευχές μας !

https://bit.ly/2Wg4qab

https://bit.ly/2ZbDcDb

Δράση 5η: Ο ύμνος των άχρηστων υλικών 

https://safeYouTube.net/w/Pz1R

Δράση 6η : Ραδιοφωνικό σποτ για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό “Κάν΄το να ακουστεί”

https://safeYouTube.net/w/g01R

Δράση 7η : Παραμύθι Η ιστορία μιας εφημερίδας

Η δική μας εικόνα για τη δημιουργία του παραμυθιού!

Δράση 8η: Εφευρέσεις παιχνιδιών-το περιοδικό

Παιχνίδια από ανακυκλώσιμα υλικά

Μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά !

https://fliphtml5.com/firpb/soqy

Δράση 8η: Κομποστοποίηση

 

https://safeYouTube.net/w/K11R

https://www.storyjumper.com/book/read/81163755/Ο-κύριος-Πικάσο-και-τα-σκουληκάκια

 

Δράση 9η: Μένουμε σπίτι μαζί…

…δημιουργώντας-με ρολά

https://youtu.be/eyfhoz9ZnWg

…δημιουργώντας-με χαρτόκουτα

https://www.storyjumper.com/book/read/81327805/Εφευρέτες-παιχνιδιών-Ανακυκλωτές-

…δημιουργώντας-για το Πάσχα

 

https://www.storyjumper.com/book/read/82240165/5ea54ff2652ec

…δημιουργώντας τον κήπο των εφευρετών

EU code week – Η Ρίνα η σκαντζοχοιρίνα μαθαίνει τα ονόματά μας

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Ρομποτική | , στις 13-10-2019

Φέτος για 1η φορά λάβαμε μέρος στην Ερωπαïκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με τη Ρίνα τη σκαντζοχοιρίνα!!!

Για 7η συνεχή χρονιά διοργανώνεται αυτή η δράση με στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους με εύκολο και διασκεδαστικό τρόπο. Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα  βοηθάει τα παιδιά να  κατανοούν τον κόσμο γύρω που εξελίσσεται διαρκώς και με μεγάλη ταχύτητα , αναπτύσσοντας δεξιότητες και ικανότητες για να ανακαλύπτουν νέες ιδέες και να καινοτομούν.

Στη δράση μας έπρεπε να βοηθήσουμε τη Ρίνα τη σκαντζοχοιρίνα να μάθει τα ονόματα των παιδιών της τάξης μας. Για το σκοπό ξεκινήσαμε από τον ενσώματο προσανατολισμό των παιδιών στο χώρο.

Αρχικά τα παιδιά έπρεπε να μάθουν να κινούνται στο χώρο ανάλογα με τις εντολές – αγγίγματα στο σώμα τους . Αν τα άγγιζα 1 φορά  στον αριστερό ώμο έπρεπε να στρίψουν αριστερά , αν τα άγγιαζα 2 φορές στο κεφάλι έπρεπε να κάνουν 2 βήματα μπροστά , 1 άγγιγμα στην πλάτη = 1 βήμα πίσω κλπ. μέχρι να βγουν από το δάπεδο. Σημειωτέον ότι κάθε τετράγωνο πλακάκι ήταν 1 βήμα.

Στο επόμενο στάδιο μέσα στην τάξη βάλαμε τον τάπητα  δραστηριοτήτων και εκεί τα παιδιά έπρεπε να σχεδιάσουν μία διαδρομή ώστε η Ρίνα να βρει το όνομά τους . Στην πρώτη εικόνα σχεδιάζουν τη διαδρομή με τα βέλη και στη συνέχεια οδηγούν τη σκαντζοχοιρίνα – λούτρινο παιχνίδι στο όνομά τους .

Επόμενη μέρα τα παιδιά σε φύλλο χαρτιού Α4 σχεδιάζουν μία διαδρομή και μεταγράφουν τον αλγόριθμο με τη διαδρομή που σχεδίασαν. Την τελευτάια μέρα την Εβδομάδα Προγραμματισμού, τα παιδιά δημιούργηασαν τους αλγόριθμους με τις διαδρομές και στη συνέχεια προγραμμάτιζαν  την μελισσούλα το ρομποτάκι να βρει τα ονόματά τους , αφού πρώτα την μεταμφιέσαμε σε σκαντζοχοιρίνα .

Ήταν μια πολύ όρφη και δημιουργικ΄λη Εβδομάδα Προγραμματισμού!!!

Καλές γιορτές και καλά Χριστούγεννα

0

Συγγραφέας: Αραβανή Βαρβάρα | Κατηγορία 1ο Νηπιαγωγείο Ορμύλιας | , στις 23-12-2018

Τα παιδιά του 1ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου σας στέλνουν με πολλή αγάπη τις ευχές τους! Να έχετε όμορφες, ειρηνικές γιορτές και καλή ξεκούραση σε όλους!

Γλώσσα

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Γλώσσα, Φθινόπωρο | , στις 15-12-2018

Στο μάθημα της Γλώσσας τα παιδιά στο χώρο του Νηπιαγωγείου ενθαρρύνονται μέσα από διάφορες δραστηριότητες να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση. Για το λό αυτό ξεκινλησαμε να παίζουμε το παιχνίδι » όνομα , ζώο , φυτό , πράγμα». Την ιδέα την πήραμε από https://www.rodidees.gr/

Τις προηγούμενες μέρες ασχοληθήκαμε με τα φωνήματα Φ και Δ. Τα παιδιά βρήκαν λέξεις από αυτά τα φωνήματα και τις ταξινόμησαν στην κατάλληλη κατηγορία.

Στη συνέχεια βρήκαν αντικείμενα που υπάρχουν στην τάξη και αρχίζουν από αυτά τα φωνήματα και τα κατέγραψαν 

Στη γωνιά γραφής την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων κάποια παιδιά επιλέγουν να αντιγράψουν κάποιες από τις λέξεις που βρήκαμε 

Αυτοεκτίμηση

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Αυτοεκτίμηση | , στις 11-12-2018

Σε αυτή την ενότητα στόχος ήταν τα παιδιά να αισθάνονται περήφανα για τον εαυτό τους και όταν καταφέρνουν κάτι σημαντικό είτε μόνοι τους είτε με τους φίλους τους .

Ακούσαμε το τραγούδι » Αρκούδα»

Τα παιδιά τη δραματοποίησαν , την τραγούδησαν και φυσικά την ζωγράφισαν

Στη συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι » Αυτό θα πει αυτοεκτίμηση» του Γιώργου Σακελλαρίδη

και τα παιδιά κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να νιώθεις περήφανος όταν τα καταφέρνεις καλά και όταν συνεργάζεσαι με τους φίλους σου για να καταφέρεις ακόμα περισσότερα!!!

Τα δικά μας αερόστατα πέταξαν πολύ ψηλά!!!

Γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα το Φθινόπωρο;

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Φθινόπωρο, Φυσικές Επιστήμες | , στις 11-12-2018

Στόχος μας ήταν τα παιδιά μέσα από την παρατήρηση να κατανοήσουν γιατί τα φύλλα αλλάζουν χρώμα το φθινόπωρο και πέφτουν . Με πειράματα και την παρακολούθηση σχετικών βίντεο να οδηγηθούν όσο το δυνατόν πιο κοντά στην επιστημονική γνώση των όρων : Χλωροφύλλη και φωτοσύνθεση .

Μαζέψαμε φύλλα και κάναμε τα ακόλουθα πειράματα:

1ο Πείραμα: το χρώμα των φύλλων προέρχεται από φυσικές χρωστικές ουσίες

  •  πήραμε γυάλινα βαζάκια, και φύλλα σε διάφορους χρωματισμούς
  • τα κόψαμε σε μικρά κομματάκια
  • τα βάλαμε στα βαζάκια ανάλογα με το χρώμα τους ……
  • τα «λιώσαμε» και ρίξαμε οινόπνευμα (τόσο όσο να τα σκεπάζει) ….
  • τέλος τοποθετήσαμε φίλτρα καφέ …
  • όταν ολοκληρωθεί η χημική αντίδραση
  • στα φίλτρα καφέ θα βγουν οι χρωστικές των φύλλων

2ο Πείραμα: τα φύλλα τρέφονται

  • βάλαμε σε ποτήρια νερό και χρώματα ζαχαροπλαστικής…..
  • τοποθετήσαμε μέσα τα φύλλα….
  • θα περιμένουμε 2-3 μέρες για να δούμε το αποτέλεσμα

 

Μετά την παρατήρηση και τη συζήτηση που ακολούθησε στην ολομέλεια , τα παιδιά έκαναν τις καταγραφές τους 

Ιδέες αντλήσαμε από :

https://www.123homeschool4me.com/why-do-leaves-change-color-science_52/

 

 

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων