Act for Forests

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα | , στις 20-02-2024

2023 09 06 080528

Κύριος σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να ευαισθητοποιήσει, να εκπαιδεύσει και να αλλάξει τη συμπεριφορά των μικρών παιδιών σε θέματα που σχετίζονται με το οικοσύστημα του δάσους. Μέσα από παιχνιδιάρικες δράσεις, θα μάθουν την αξία του δάσους, τα μέτρα πρόληψης των πυρκαγιών.

Στο έργο συνεργάζονται 17 εκπαιδευτικοί από ΕΛΛΑΔΑ ,ΤΟΥΡΚΙΑ, ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ,ΡΟΥΜΑΝΙΑ, ΣΛΟΒΕΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ.

Δράσεις 
Μέτρα Προστασίας από τις Πυρκαγιές 
Τα παιδιά προτείνουν τρόπους για να προστατέψουμε τα δάση από τις πυρκαγιές και ασχολούνται με την ρομποτική για να στείλουν την πυροσβεστική σε μία κατάσβεση !!!
Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 20 181009από Ελένη Μπούκλα ΕΔΩ

ΠαραμυθοSTEM

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Ανακοινώσεις - Νέα, Μαθηματικά | , στις 17-02-2024

Στο Νηπιαγωγείο μας επικεντρωθήκαμε στον ουσιαστικό ρόλο του παραμυθιού ” Ο Τζακ και η φασολιά” ως εκπαιδευτικού εργαλείου, δίνοντας παράλληλα έμφαση στην ενσωμάτωση της προσέγγισης STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Μαθηματικά). Το παραμύθι παρέχει μια πολύτιμη ευκαιρία για την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, προωθώντας τη γλωσσική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει την προσέγγιση STEM παρέχοντας ένα υποστηρικτικό γεμάτο νόημα για τα μικρά παιδιά πλαίσιο για την εφαρμογή της.

Στο πεδίο Γεωμετρία και Μετρήσεις του ΝΠΠΣ  Στοχεύσαμε: iv. στην εισαγωγή στη μέτρηση του μήκους

Γνώσεις

  • Να αντιλαμβάνονται ότι το μήκος ενός αντικειμένου δεν αλλάζει, όποια κι αν είναι η διάταξη στον χώρο
  •  Να εξηγούν τη διαδικασία της επικάλυψης (από ποιο σημείο ξεκινάω την επικάλυψη/ μέτρηση, χωρίζω την επιφάνεια σε ίσα μέρη, χρησιμοποιώ τη μονάδα μέτρησης όσες φορές χρειάζεται) (iv).
  • Να αντιλαμβάνονται ότι το αριθμητικό αποτέλεσμα της μέτρησης εξαρτάται από τη μονάδα μέτρησης (αν αλλάξω μονάδα, θα αλλάξει το αριθμητικό αποτέλεσμα) (iv).

Δεξιότητες

  • Να εκτελούν άμεσες και έμμεσες συγκρίσεις μεγεθών ως προς το μήκος τους ή σε σχέση με την απόσταση (iv).
  • Να χρησιμοποιούν μη συμβατικές μονάδες μέτρησης (iv).
  • Να μετρούν με επαναληπτική χρήση της μονάδας (iv).
  • Να χρησιμοποιούν τυπικά εργαλεία μέτρησης (iv

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1)    Διαβάσαμε το παραμύθι και αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε μία μακέτα για να αντιληφθούν τα παιδιά τις 3 διαστάσεις αλλά και για να υλοποιήσουν δραστηριότητα Μηχανικής από τη STEM προσέγγιση του παραμυθιού.

2)    Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες για την κατασκευή της μακέτας

Ο Chesloff είπε ότι ” Τα παιδιά είναι γεννημένοι επιστήμονες και μηχανικοί” και το αποδεικνύουν

1η ομάδα : Τα παιδιά με συνεργατική διάθεση επιλέγουν από τη γωνιά του οικοδομικού υλικού υλικά για να κατασκευάσουν το σπίτι του Τζακ.

2η Ομάδα: Κατασκευή σκάλας

3η ομάδα: Κατασκευή φασολιάς

 

20240206 090917 20240206 091058 20240206 094844

20240206 120533

Όταν ολοκληρώθηκαν οι κατασκευές,  τα  παιδιά εξέφρασαν το θαυμασμό τους για το ύψος της φασολιάς.

Παιδιά:Κυρία έγινε πολύ μεγάλη !!!

Κυρία: Μεγάλη ή ψηλή;

Παιδιά: Ψηλή

Κυρία: Πόσο ψηλή είναι η φασολιά;

( έδειχναν με τα χέρια τους διάφορα μήκη)

Παιδιά: Πρέπει να την μετρήσουμε!

Κυρία: Με τι θα την μετρήσουμε;

Υπάρχουν διάφορες προτάσεις άτυπων μονάδων μέτρησης και ξεκινάμε

Παιδιά: με τις καρτέλες με τους αριθμούς , με τους μαρκαδόρους κλπ. Και αρχίζουν οι μετρήσεις με την μέθοδο της δοκιμής και πλάνης

Τα παιδιά παρατηρούν ότι μένουν κομμάτια ακάλυπτα άρα το αποτέλεσμα δε θα είναι αληθινό….

20240206 104831 20240206 105337

…με  την δοκιμή και πλάνη τα παιδιά  αποφασίζουν ότι πρέπει να πραγματοποιήσουν την μέτρηση

  • με επαναληπτική χρήση της μονάδας
  • Να εξηγούν τη διαδικασία της επικάλυψης (από ποιο σημείο ξεκινάω την επικάλυψη/ μέτρηση κλπ. )

20240206 110413

Τα παιδιά μέτρησαν με μαρκαδόρους ένα ξύλο , τη φασολιά και τη σκάλα και κατέγραψαν τις μετρήσεις τους .

 Στη συνέχεια αλλάξαμε μονάδα μέτρησης και ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία

Τα παιδιά βοηθήθηκαν :

  • Να αντιλαμβάνονται ότι το αριθμητικό αποτέλεσμα της μέτρησης εξαρτάται από τη μονάδα μέτρησης (αν αλλάξω μονάδα, θα αλλάξει το αριθμητικό αποτέλεσμα)
  • Να χρησιμοποιούν τυπικά εργαλεία μέτρησης

Μετά από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά διαπιστώνουν ότι αλλάζει το αποτέλεσμα των μετρήσεων όταν αλλάζει η μονάδα μέτρησης. Προκύπτει η ανάγκη ενιαίας μονάδας μέτρησης όπως ο χάρακας ή το μέτρο .

20240206 115149 20240206 114937

20240206 120727 20240206 120718 20240206 120703

Στο τέλος παίξαμε και ένα online παιχνίδι στο οποίο έπρεπε με τις πέτρες τα παιδιά να φτιάξουν μία σκάλα με την μέθοδο “σύρε και άφησε” για το Τζακ και να την μετρήσουν

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 17 211232

 

 

 

 

Happy Birthday CodeWeek 2022

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Εβδομάδα προγραμματισμού | , στις 16-09-2023

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 09 16 175615

Το σχολικό έτος 2022-2023 με το 9ο Νηπιαγωγείο Περαίας συμμετείχαμε στην εβδομάδα Προγραμματισμού με την ακόλουθη δράση  ΕΔΩ

Λάβαμε και βεβαίωση συμμετοχής 

Στιγμιότυπο οθόνης 2022 10 26 192541

Water Power Stem#3

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, eTwinning Έργα | , στις 16-09-2023

20230316 143741

Water Power Stem#3 ήταν το 2ο συνεργατικό έργο που υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2022-2023 στο 9ο Νηπιαγωγείο Περαίας , το σχολείο που υπηρετούσα.  Στο έργο συμμετείχαμε 16 συνεργάτες από την Ελλάδα, την Πορτογαλία, τη Σερβία και την Τουρκία.

Το έργο στόχευε  στην τόνωση της δημιουργικότητας των μαθητών μας, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία STEM. Μέσα από πειράματα, έρευνα, ρομποτική και υπαίθρια εκπαίδευση, οι μαθητές έμαθαν για το νερό ως πολύτιμο πόρο για να γίνουν ευαίσθητοι σε αυτό, αναζητώντας τρόπους για να αξιοποιήσουν την εξουσία του. Τις δράσεις του έργου μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ

Το έργο βραβεύτηκε με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας .

national quality label project nql pdf 2960164 user 680394 d1e55f7524 page 0001 1

Traditional Children’s Games

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, eTwinning Έργα | , στις 16-09-2023

whatsapp image 2023 01 01 at 13.18.20

Το συνεργατικό έργο Traditional Children’s Games υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2022-2023 που υπηρετούσα στο 9ο Νηπιαγωγείο Περαίας. Την πορεία και τις δράσεις του έργου μπορείτε να τις δείτε ΕΔΩ

Το έργο βραβεύτηκε με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας . 

national quality label project nql pdf 2962503 user 680394 d2383fa109 page 0001

 

 

How will our fairy tale end ?

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, Υλικό | , στις 21-07-2022

b68b74ce6 opt

b68b74ce6 opt

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 19 νηπιαγωγοί από 4 χώρες, με δράσεις που διήρκησαν από τον Σεπτέμβριο  έως τον Μάιο. Αξιοποιήθηκε διδακτικά το θέμα των 17 Βιώσιμων Στόχων Ανάπτυξης μέσα από 5 κλασσικά παραμύθια, κυρίως με συνεργατικές δραστηριότητες STEM. Σκοπός ήταν η διαμόρφωση κατάλληλων συνθηκών για συνεργασία και διάχυση καλών πρακτικών στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία.T o πρόγραμμα στόχευσε στο να βοηθήσει τα παιδιά να εκφραστούν και να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά, ολόπλευρα, μέσα από κοινωνικά  θέματα που τα ενδιαφέρουν  και τα κινητοποιούν με σκοπό την συμβολή όλων στη δημιουργία ενός καλύτερου και βιώσιμου κόσμου. Κάθε μήνα λάμβαναν χώρα διαφορετικές συνεργατικές  αποστολές-δράσεις από τα νηπιαγωγεία, οι οποίες και συγκεντρώθηκαν σε συνεργατικά εργαλεία.Υπήρξε συνεχής ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων, δραστηριοποίηση και ανατροφοδότηση με αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων και της πλατφόρμας.Το έργο παρουσιάστηκε στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία από τα συμπραττόμενα σχολεία.

Μπορείτε να δείτε την πορεία του προγράμματος  Κάντε κλικ ΕΔΩ

Με το συγκεκριμένο έργο λάβαμε μέρος με τους συνεργάτες στο Διαγωνισμό του BRAVO SCHOOLS και λάβαμε Βεβαίωση συμμετοχής  συμμετοχής και οριστήκαμε πρεσβευτές των 17 Παγκόσμιων Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. 

in action eimai presveytis



Λήψη αρχείου

 

 

Τα παιδιά παρουσιάζουν τα Έθιμα των Χριστουγέννων

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Υλικό, Χριστούγεννα | , στις 20-12-2020

Χριστούγεννα 2020,

Άλλες εποχές τέτοιες μέρες θα ήμασταν στα σχολειά μας με πυρετώδεις προετοιμασίες για τη γιορτή των Χριστουγέννων , μιλώντας για τα έθιμα και φτιάχνοντας όμορφες κατασκευές …

Φέτος όμως, λόγω της πανδημίας, είμαστε αναγκασμένοι να προσπαθούμε από  μακριά και ταα ζήσουμε έστω και λίγο το πνεύμα των γιορτών !

Τα παιδιά του 7ου Νηπιαγωγείου Θέρμης , με τη βοήθεια των γονιών τους, μας παρουσιάζουν με το δικό τους μοναδικό τρόπο τα έθιμα των Χριστουγέννων !!!

α΄μέρος

β΄μέρος

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ , ΜΕ ΥΓΕΙΑ !!!

 

Σεισμός ! STEM εξ ΑΕ εκπαιδευτική δράση με την ενεργό συμμετοχή παιδιών και γονέων

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία Ανθρωπογενές περιβάλλον, Υλικό | , στις 03-12-2020

natural-disaster-5545299_640

Σεισμός…

Από τη Γη στο Φεγγάρι …και πίσω!

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, eTwinning Έργα, Υλικό | , στις 08-11-2020

Με το eTwinning πρόγραμμά μας
“Από τη γη ως το φεγγάρι…και πίσω”-To the moon and back…,
15 νηπιαγωγεία, 24 εκπαιδευτικοί, 350 μαθητές και μαθήτριες από όλη την
Ελλάδα,
αποφασίσαμε για το σχολικό έτος 2020-2021 και για 9 μήνες να πετάξουμε στο
διάστημα…
Ένα
συνεργατικό πρόγραμμα
διδακτικής αξιοποίησης του θέματος του Διαστήματος με μέσο
-την τέχνη
-τον ηλεκτρονικό υπολογιστή
-τον κώδικα
Επιστρατεύουμε ρομποτικά μελισσάκια , ποντικάκια , αλλά και χωρίς
ρομποτικό εξοπλισμό,
οργανώνουμε και ετοιμάζουμε “εκτοξεύσεις” στο διάστημα με τέχνη, κώδικες,
διαδρομές και στόχους κοινούς ,
συμμετέχουμε σε εκδηλώσεις όπως της-Ευρωπαϊκής Εβδομάδας ΚώδικαEurope Code Week και σε διαγωνισμούς όπως του Ευρωπαϊκού Οργανισμού
Διαστήματος -ESA και του Οργανισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής &
Επιστήμης WRO…

οργανώνουμε και διαμοιράζουμε το υλικό της δουλειάς μας στην εκπαιδευτική
κοινότητα, σε παιδιά, γονείς και σε όποιον αγαπά το διάστημα!
3..2..1…εκτόξευση!

Παρουσίαση του προγράμματος  βίντεο

Σεπτέμβριος 2020

  • Ετοιμάσαμε το διαστημικό σταθμό μας 

 

  • Συμφωνήσαμε τους αστροκανόνες της τάξης μας (ιδέα από το διαδίκτυο)

Exif_JPEG_420

  • Οι αστροναύτες αναζήτησαν τα αρχικά του ονόματος μας στο διάστημα
  • Οκτώβριος 2020

  • ‘Ολα τα σχολεία είχαμε αποστολή !!! βίντεο

Ψηφίσαμε για το όνομα της μασκότ  που προτιμάμε . 

α) στην τάξη μας και β) διαδικτυακά στην πλατφόρμα του eTwinning μαζί με τα άλλα σχολεία εταίρους 

 

  • Ανακαλύψαμε τι είναι οι δορυφόροι εδώ και εδώ

Φτιάξαμε την ομαδική μας εργασία με το δορυφόρο μας που στέλνει εικόνες για τους χάρτες των gps ,  για τις απαιτήσεις του προγράμματος

Συμμετοχή στο Eucode Week

Συμετείχαμε την εβδομάδα προγραμματισμού με 2 δράσεις : Με το ρομποτάκι beebot και με το First Kids Coding &Robotics

Το Ηλικό μας σύστημα

Έγινε ανίχνευση ιδεών των παιδιών για το ηλιακό μας σύστημα ( προϋπάρχουσες ιδέες ). έτσι κατέγραψαν τα παιδιά τις γνώσεις τους 

Exif_JPEG_420

Παρατηρούμε  ότι έχουν γνώση για τους πλανήτες και τον ήλιο αλλά δεν έχουν σαφή εικόνα για τη θέση του ηλιακού συστήματος στο σύμπαν 

Ακολούθησε η διδακτική παρέμβαση για να έχουμε την επιστημονική γνώση εδώ

Στη συνέχεια τα παιδιά κατέγραψαν τις γνώσεις που αποκόμισαν 

Παρατηρούμε ότι έχουν κατανοήσει τα παιδιά τη θέση των πλανητών στο ηλιακό σύστημα και την τροχιά των πλανητών γύρω από τον ήλιο

Φτιάξαμε το ηλιακό σύστημα και με πλαστελίνες 

Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Νοέμβριος 2020

  • Διαβάσαμε το παραμύθι ο Φεγγαροσκεπαστής καοι προβληματιστήκαμε για τις φάσεις της σελήνης 

Ζωγραφίσαμε τι μας  έκανε εντύπωση

Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420

Exif_JPEG_420

  • Τι συμβαίνει και το φεγγάρι αλλάζει σχήμα; Αποκτήσαμε την επιστημονική γνώση για τις φάσεις της σελήνης  εδώ

Φτιάξαμε την ομαδική μας κατασκευή με τις φάσεις της σελήνης με…. μπισκότα!!!! Μμμμ και τα υπόλοιπα τα φάγαμε !!!

Exif_JPEG_420

Και ατομική κατασκευή …( ιδέα της συναδέλφου Κατερίνας Παπαευθυμίου από το διαδίκτυο)

  • Φάσεις της Σελήνης και Μαθηματικά- Μοτίβο (μέρα – νύχτα)

 

STEM is on … fire!

0

Συγγραφέας: ΜΠΟΥΚΛΑ ΕΛΕΝΗ | Κατηγορία eTwinning Έργα, Υλικό | , στις 01-11-2020

Το έργο «Stem is on..fire» διήρκεσε 8 μήνες και συμμετείχαν 8 σχολεία από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Τουρκία και τη Ρουμανία. Για την προσέγγιση της επιστημονικής γνώσης χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία STEM. Τα παιδιά έμαθαν για τη φωτιά μέσα από πειράματα, έρευνα, ρομποτική, μαθηματικά.

Στόχοι του προγράμματος ήταν η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων μέσω της αλληλεπίδρασης και της ομαδικής εργασίας, η καλλιέργεια δεξιοτήτων παρατήρησης, διαμόρφωσης υποθέσεων, συγκέντρωσης πληροφοριών, ανταλλαγής απόψεων, η δημιουργική χρήση εργαλείων ΤΠΕ, η δημιουργία ευκαιριών για επικοινωνία, ο εμπλουτισμός λεξιλογίου και η συμμετοχή σε συνεργατικές δράσεις. Οι δράσεις συνδυάζοντας τους μύθους, την ιστορία, τη μηχανική, την τέχνη, τη ρομποτική, τη φυσική και τους κανόνες πυρασφάλειας, εξυπηρέτησαν την επίτευξη των στόχων. Με τη χρήση του εξοπλισμού KFC δημιουργήθηκαν σενάρια με θέμα «Σώστε τον πλανήτη από τη φωτιά».

Δράση 1η- Γνωριμία με το eTwinning 

Δράση 2η- Δημιοργία ηλεκτρονικού παραμυθιού

Η ανακάλυψη της φωτιάς από τον άνθρωπο … το κάθε συνεργαζόμενο σχολείο ζωγράφισε μία εικόνα . Η δική μας συμμετοχή ..

Τελικό έργο που δημιουργήθηκε μπορείτε να το δείτε εδώ

Δράση 3η – Πώς μπορούμε να κατασκευάσουμε μία εστία φωτιάς;

Η δική μας πρόταση.. με υλικά που βρήκαμε στην τάξη μας ( engeeniring)!!!

Οι προτάσεις όλων των εταίρων εδώ

Δράση 4η- Πειραματιζόμαστε με τη φωτιά!!! Ποια υλικά καίγονται και ποια όχι;

 

 Καταγράφουμε τα συμπεράσματά μας !

Δράση 5η- Κάνουμε Ηφαίστειο στην τάξη μας !

Μαθαίνουμε για το εσωτερικό της Γης και την κατασκευάζουμε με πλαστελίνη …

 

 

Dr

 

 

Το δικό μας ηφαίστειο  μποείτε να το δείτε εδώ

 

Δράση 6η Ρομποτική  !

online παιχνίδι με σχολείο – εταίρο

Exif_JPEG_420

  • Μαθαίνουμε τον μύθο παρέα με τη beebot βίντεο
  • First Kids Coding & Robotics– Πυρόσβεση
  • σενάριο 1ο βίντεο
  • σενάριο 2οβίντεο

Δράση 7η – Ομαδικά παιχνίδια 

Τρίλιζα

Exif_JPEG_420

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση