Ξεκινάμε!!

Οι στόχοι μου για αυτή τη χρονιά, αναφορικά με τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, είναι ιδιαίτερα υψηλοί! Ξεκινώ ήδη από σήμερα… αρχής γενομένης με την Γ’Λυκείου, η οποία φέτος έχει την τιμητική της.  Στις σελίδες βρίσκεται το υλικό επανάληψης για τα Λατινικά. Καλή μας αρχή!

Βιντεομαθήματα!!

Δείτε το κι αυτό! Πρόκειται για online μαθήματα όλων των τάξεων… Παραθέτω ένα, δείτε το κι αν σας φαίνεται χρήσιμο, πιέστε στο σύνδεσμο για να μεταβείτε στη σελίδα με όλα τα μαθήματα!
“>

Καλή αρχή!

Η σχολική χρονιά σε λίγες ημέρες ξεκινά, ξέρω πως κι εσείς βρίσκεστε ήδη στη διαδικασία της προετοιμασίας! Καλή μας αρχή, λοιπόν, καλή επιτυχία στους μαθητές που επανεξετάζονται.  Υπόσχομαι για φέτος πολλά νέα αρχεία! Ξεκινώ με την εισαγωγή στους συνδέσμους ενός αξιόλογου λεξικού, απολύτως συμβατού, όπως θα παρατηρήσετε, με τις λεξιλογικές ασκήσεις των βιβλίων της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Κι ένα μικρό… δωράκι, ώστε να ξεκινήσουμε τη νέα χρονιά με χαμόγελο!!

Επιστροφή…

Καθώς το καλοκαιράκι για άλλους απλώς συνεχίζεται, ενώ για άλλους βρίσκεται προς το τέλος του, ίσως ήρθε η ώρα για έναν μικρό απολογισμό της χρονιάς που πέρασε.  Ελπίζω να ικανοποίησα τις απαιτήσεις σας και τα αρχεία που αναρτήθηκαν να σας φάνηκαν χρήσιμα.  Ζητώ συγγνώμη για την ελλιπή συγγραφική δραστηριότητα προς το τέλος της χρονιάς, ωστόσο θεωρώ πως δεν άφησα ποτέ το ιστολόγιο χωρίς υλικό. Το παρόν ιστολόγιο, μετά από μικροπροβλήματα κατά τη δημοσίευση και εμφάνιση αρχείων, τα οποία, ευτυχώς, ξεπεράστηκαν, θα βρίσκεται και για την ερχόμενη σχολική χρονιά εδώ, ενεργό και με πλούσιο επιπλέον υλικό.  Βρίσκομαι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε σχόλια και οποιαδήποτε αιτήματα.�

Άξιοι!!!

Πραγματικά, ενώ θεωρούσα το παρόν ιστολόγιο, εκτός από τόπο ανάρτησης υλικού, και χώρο έκφρασης, πολύ μου στοίχισε που για ορισμένες ημέρες υπήρχε πρόβλημα και η σελίδα δεν άνοιγε…

Ξεκινάω γραμμικά: Την Πέμπτη 5 Μαρτίου διεξήχθη ο Διεθνής Διαγωνισμός Αρχαίων Ελληνικών.  Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από 23, παρακαλώ, μαθητές, που έδωσαν το “παρών” με τρόπο δυναμικό και ταυτόχρονα αξιοπρεπή!  Σας ευχαριστώ, παιδιά!  Τόσο για την αξιοσημείωτη στάση σας κατά την αναμονή, όσο και για τον τρόπο με τον οποίο ακούγατε και τελικά αφομοιώσατε όσα σας έλεγα!  Πάνω απ’ όλα σας ευχαριστώ που λάβατε μέρος σε μια εκδήλωση εξω-σχολικού (κατά το δυνατόν) ενδιαφέροντος, από την οποία θεωρώ ότι ήταν δυνατό να αποκομίσετε ιδιαίτερα σημαντικά οφέλη!  Τα πολλά λόγια είναι μάλλον περιττά, κι έτσι θα αρκεστώ στην αναφορά του αισθήματός μου την ημέρα του διαγωνισμού: ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ!!! 

Και περνάμε στο σήμερα (κυριολεκτικά).  Μετά από αναβολές, παραπληροφόρηση και αναπάντητες κλήσεις, χτες (!) έφτασε στο σχολείο μας η εγκύκλιος με τις διευκρινίσεις και το πρόγραμμα των Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων (συγκεκριμένα για τη Μουσική).  Το πρόγραμμα ήταν σαφές: το 1ο ΓΕΛ Κιλκίς ήταν προγραμματισμένο να αγωνιστεί την Τρίτη 10 Μαρτίου στις 12 και 12.30.  Κι ενώ ήμουν σίγουρος πως η αρχικά δεδηλωμένη συμμετοχή απλώς λόγω χρονικών περιθωρίων καθίστατο ΑΔΥΝΑΤΗ, προς έκπληξή μου, τα παιδιά μου δήλωσαν: “Θα πάμε.  Γιατί όχι;  Η συμμετοχή μας θα αποτελέσει το προσωπικό μας σχόλιο στον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκαν(;) φέτος οι αγώνες!”.  Μετά από πρόβες μιας (!!!) μόλις ημέρας τα παιδιά σήμερα παρουσιάστηκαν και έδωσαν ένα ιδιαίτρα δυναμικό “παρών”(δηλαδή να μην αναφέρω το γεγονός ότι φτάσαμε εκεί στις 10.30 για να ηρεμήσουμε λίγο από το ταξίδι, να φάμε κάτι κτλ. και μας ανέβασαν στη σκηνή ΑΜΕΣΩΣ, καθώς άλλα σχολεία… της Θεσσαλονίκης έλειπαν… ανεξάρτητα από το αν ήρθαν στη συνέχεια…).  Έπαιξαν και εξέπληξαν.  Εξέπληξαν με τη ζωντάνια τους, τη δημιουργικότητά τους, την πολύπλευρη ικανότητά τους (ήταν το μοναδικό σχολείο όπου τα παιδιά εναλάσσονταν στα μουσικά όργανα, αποδεικνύοντας το ομαδικό πνεύμα και την περιφρόνηση της προσωπικής ανάδειξης).  Τα παιδιά μάγεψαν!  Ανεξάρτητα από το αν θα κερδίσουν, ΕΚΑΝΑΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ!  Συγχαρητήρια, παιδιά, κάνατε το σχολείο μας υπερήφανο (άσχετα από το αν το ξέρει…), και γεμίσατε κι εμένα με χαρά και υπερηφάνεια (και, πιστέψτε με, το ξέρω!).  Πάνω απ’ όλα, δείξατε ότι είστε εκεί, ανεξάρτητα από την αντιξοότητα των συνθηκών, ότι δεν καταβάλλεστε από τίποτα και πως αγαπάτε τη μουσική ΧΩΡΙΣ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ.  Μπράβο, μπράβο, μπράβο!

Με αυτά τα δεδομένα δεν είναι δυνατό να μην αισθάνομαι πλήρης ως καθηγητής των εν λόγω παιδιών.  Άξιοι, παιδιά, ειλικρινά σας θαυμάζω και σας ευχαριστώ που με κάνετε μέτοχο αυτών των εμπειριών!

Είναι μαθητές μου!!!

Αναδημοσιεύω άρθρο από το www.kykladesnews.gr, το οποίο με ταξίδεψε… Να’στε καλά, παιδιά, σας σκέφτομαι!

«Είναι όμορφο το νησί μας, αλλά τον χειμώνα είναι πιο δύσκολα τα πράγματα. Στον ελεύθερο χρόνο σου, κυρίως τα Σαββατοκύριακα, δεν έχεις και πολλά να κάνεις. Ευτυχώς, από πέρυσι έχουμε ένα γήπεδο, όπου μπορούμε να αθληθούμε, έχουμε και μια μπασκέτα, κάποια όργανα γυμναστικής…». Μετρημένοι στα δάχτυλα, δεν το βάζουν κάτω, «κολυμπούν» στα βαθιά, κόντρα στις αντιξοότητες. Οι μαθητές των λυκείων των πολύ μικρών νησιών, οι «ακρίτες της γνώσης», ονειρεύονται ωστόσο το μέλλον τους μακριά από τον τόπο τους.

Ο Αντώνης Πράσινος, γιος του κοινοτάρχη της Δονούσας, των 160 κατοίκων, στις Νοτιοανατολικές Κυκλάδες, τιμήθηκε το περασμένο Σάββατο, στην Παλαιά Βουλή, όπως κι άλλοι 71 αριστούχοι μαθητές και μαθήτριες νησιών, από το υπουργείο Αιγαίου, παρουσία του Κάρολου Παπούλια, που επέδωσε τους επαίνους στους διακριθέντες. Όχι, όμως, και στον Αντώνη, που έμεινε πίσω, λόγω θάλασσας. «Θα έλεγα στον κύριο Πρόεδρο για την απαράδεκτη ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μου, ότι η Πολιτεία έχει, όπως λέμε ?στην απ΄ έξω? τη Δονούσα κι αναρωτιέμαι γιατί. Μεγάλο καράβι σταματά στο λιμάνι μας μόνο δυο φορές την εβδομάδα, μόλις τώρα έβαλαν προσωρινά κι ένα έκτακτο, κάθε Σάββατο…», λέει.

Για τον Αντώνη και τα υπόλοιπα, λιγοστά, παιδιά της ηλικίας του οι διέξοδοι εκτόνωσης, ειδικά τώρα τον χειμώνα, στο χωριό Σταυρός είναι μετρημένες. «Από το να βλέπουμε όλη μέρα τηλεόραση, εγώ αγόρασα πρόσφατα ένα μπάσο κι ο δίδυμος αδερφός μου, Παναγιώτης, μια ηλεκτρική κιθάρα. Αυτοδίδακτος είμαι, αλλά έχω μάθει να το γρατζουνάω: έχω ένα βιβλιαράκι και μελετώ, μόλις το τελειώσω θα πάρω κι άλλο, για περαιτέρω μαθήματα. Δυστυχώς, δεν έχουμε καθηγητή Μουσικής…».

Στο σχολείο, όμως, τα μαθήματα είναι σχεδόν… ιδιαίτερα. «Στην Α΄ Λυκείου είμαστε τρεις, εγώ, ο αδερφός μου και η Σοφία Μαύρου, όλοι με βαθμούς 18 και άνω. Άλλοι πληρώνουν για φροντιστήριο κι εμείς το έχουμε έτοιμο: είμαστε λίγοι και καλοί, άρα και τα μαθήματα γίνονται καλύτερα! Τα βασικά τα κάνουμε όλα, έχουμε καμιά δεκαριά καθηγητές, που κατοικούν και αυτοί εδώ…», αναφέρει. «Παράπονο δεν έχω, μ΄ αρέσει η ζωή μου εδώ! Να σπουδάσω με το καλό και μετά βλέπουμε: αν γίνω καθηγητής, ίσως φιλόλογος, προφανώς και θα γυρίσω μια μέρα εδώ πέρα πίσω να δουλέψω…». . Το νησί μας, όμως, έχει απέραντη φυσική ομορφιά, όλες τις προδιαγραφές για να εξελιχθεί, να βελτιωθεί και η ποιότητα της ζωής μας- ήδη το απολαμβάνουμε που δεν κυκλοφορούν καθόλου αυτοκίνητα». Η ίδια, πάντως, έχει πάρει κιόλας τις αποφάσεις της. «Σκοπεύω να ακολουθήσω θετικές επιστήμες ή και δημοσιογραφία. Λογικά δεν θα μείνω στο νησί. Δεν έχεις πολλές επαγγελματικές προοπτικές εδώ».

Πέτρος Στεφανής NEA

http://www.kykladesnews.gr/default.asp?pid=9&la=1&srch_aid=10382

Τόσο δύσκολο ήταν τελικά… (;)

Ειλικρινά, αναρωτιέμαι…  Έχω απάντηση, αλλά, ποιός ξέρει, μπορεί και να κάνω λάθος… Ας είναι.  Πάντως το παραθέτω, αναμένοντας σχόλια και από όσους δεν ήταν άμεσα ενδιαφερόμενοι…

Γραπτή δοκιμασία (πλάγιος λόγος, ρήματα)