Από αριθμούς σε λέξεις!

 

Νέο παιχνίδι!!

Στόχος είναι οι μαθητές να ταιριάξουν τη μία στήλη που έχει αριθμούς με τις λέξεις. Με τον τρόπο αυτό γίνεται εξάσκηση και προάγεται η κατανόηση της αξίας της θέσης των ψηφίων.

Tip: Εκτυπώνουμε και πλαστικοποιούμε όλες τις σελίδες. Έπειτα βάζουμε βέλκρο στην κενή στήλη και πίσω από τα αστεράκια που έχουν τους αριθμούς με λέξεις. Σε παραλλαγή μπορούμε να δουλέψουμε το υλικό μέσα σε φάκελο. Καλή διασκέδαση!!

*Υ.Γ.Κάθε δραστηριότητα που δημιουργώ έχει βαθύτερο στόχο οι μαθητές να αγαπήσουν τα μαθήματα… και στη συγκεκριμένη περίπτωση τα μαθηματικά ιδιαιτέρως! Αν γίνει το μάθημα παιχνίδι, έχουμε δημιουργήσει το εσωτερικό κίνητρο του παιδιού για μάθηση!

Αν θέλετε να το κατεβάσετε, πατήστε εδώ.

Ανεβοκατεβαίνουμε… στις δεκάδες!

 

 

 

 

 

 

 

Η παρακάτω άσκηση είναι μια κλασική άσκηση για εξάσκηση σε νοερές πράξεις +1, -1, +10, -10… Στόχος είναι ο μαθητής να μπορεί να ανεβοκατεβαίνει στις δεκάδες με ευκολία!

Tip: Μπορείτε να το πλαστικοποιήσετε για μεγαλύτερη διάρκεια.

Αν θέλετε να το κατεβάσετε, πατήστε εδώ.

Μαθαίνουμε την αναλογική ώρα

Στόχος της δραστηριότητας είναι να μάθουν τα παιδιά με ευχάριστο τρόπο την αναλογική ώρα. Η συγκεκριμένη άσκηση, εμπλέκει την κίνηση των χεριών και την οπτική διάκριση, καθώς οι μαθητές καλούνται να διακρίνουν από το σωρό και να τοποθετήσουν κάθε από κάθε ρολογάκι την αντίστοιχη ώρα. Αν θέλετε να το κατεβάσετε, μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Δείξε το με 4 τρόπους!

Το συγκεκριμένο παιχνίδι βοηθάει τους μαθητές να αποκωδικοποιήσουν την έννοια των δεκάδων και των μονάδων. Αρχικά, τους ζητείτε να γράψουν τον διψήφιο αριθμό που τους λένε, μετά να διαχωρίσουν τις μονάδες από τις δεκάδες. Στη συνέχεια, τον σχηματίζουν με base ten blocks (τα γνωστά κυβάκια για εκατοντάδες, δεκάδες και μονάδες), από γνωστό παιχνιδάδικο ή με base ten blocks που έχετε φτιάξει και πλαστικοποιήσει μόνοι σας. Τέλος, το παιδί αποσυνθέτει τους αριθμούς και πραγματοποιεί ολοκληρωμένα την πρόσθεση. Έτσι, η μάθηση γίνεται διασκέδαση. Αν θέλετε να το κατεβάσετε πατήστε εδώ.

Αποκριάτικος γρίφος για μικρούς ντετέκτιβ!

Ήρθαν πάλι οι απόκριες! Ήρθε η περίοδος που μικροί και μεγάλοι μπορούμε να ντυθούμε καρναβαλάκια, να χορέψουμε, να τραγουδήσουμε και να ξεφαντώσουμε! Τίποτα δεν μπορεί να μας σταματήσει!

Με αφορμή λοιπόν, τις Απόκριες, η μικρή Ματίλντα ντύθηκε με μια αποκριάτικη στολή που την κρατάει μυστικό. Τι λέτε; Μπορείτε να το βρείτε;

Η παρούσα δραστηριότητα μπορεί να τροποποιηθεί και να δυσκολέψουν οι γρίφοι και οι απαντήσεις ανάλογα με το επίπεδο της τάξης. Επειδή φέτος δουλεύω σε ολιγοθέσιο συμπεριέλαβα όλες τις τάξεις και το νηπιαγωγείο, εσείς μπορείτε να το προσαρμόσετε αναλόγως.

Αν θέλετε να το κατεβάσετε, πατήστε εδώ.

Καλή διασκέδαση!

Βρες τον πολλαπλασιασμό

 

Μέσα από το συγκεκριμένο παιχνίδι ο μαθητής προσπαθεί να αποδώσει με έναν πολλαπλασιασμό το πλήθος των εικόνων. Έτσι, αντιλαμβάνεται την έννοια του πολλαπλασιασμού και διαπιστώνει τη χρησιμότητά του, εφόσον, μπορεί να υπολογίσει πολύ γρηγορότερα το αποτέλεσμα αντί να μετράει τις ποσότητες μία-μία. Αν θέλετε να κατεβάσετε το παρόν αρχείο δωρεάν πατήστε εδώ.

Παίζουμε με τις προπαίδειες;; Εγώ έχω… Ποιος έχει;;

Το παρόν παιχνίδι αποτελείται από κάρτες πάνω στις οποίες αναγράφεται το αποτέλεσμα ενός πολλαπλασιασμού, κι ένας ακόμα πολλαπλασιασμός. Στόχος είναι, μέσα από το παιχνίδι ο μαθητής να εξασκηθεί στην προπαίδεια και σταδιακά να οδηγηθεί στην αυτοματοποίησή της. Η διασκέδαση είναι πάντοτε ένα μεγάλο κίνητρο για μάθηση κι έτσι οι μαθητές παίζουν ρωτώντας ο ένας τον άλλον και ψάχνοντας να ανακαλύψουν τη σωστή απάντηση.

Αν θέλετε μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν το παιχνίδι “εγώ έχω…ποιος έχει;” πατώντας εδώ.

Είμαι μονός ή ζυγός;

Η παρακάτω άσκηση είναι πολύ απλή κι έχει ως στόχο να διακρίνει ο μαθητής τους μονούς από τους ζυγούς αριθμούς. Αποτελείται από αρκετές κάρτες τις οποίες μπορείτε να εκτυπώσετε σε χρωματιστό χαρτί Α4 και στη συνέχεια να κόψετε και να πλαστικοποιήσετε για να έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Δίνετε όλες τις κάρτες στον μαθητή και ορίζετε ένα χώρο στο θρανίο για διαχωρισμό των καρτών (π.χ. δεξιά/πάνω τα μονά και αριστερά/κάτω τα ζυγά) και του ζητάτε να τις ξεχωρίσει προσεκτικά.

Προσπαθώ πάντα οι ασκήσεις που φτιάχνω να εμπεριέχουν κίνηση, καθώς οι σύγχρονες έρευνες δείχνουν ότι έχουν ικανοποιητικά μαθησιακά οφέλη.

Αν θέλετε να το κατεβάσετε μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Το σκανταλιάρικο φαντασματάκι

Το σκανταλιάρικο φαντασματάκι είναι μια δραστηριότητα με πολλά οφέλη. Κύριος στόχος είναι ο μαθητής να εντοπίσει τον αριθμό που λείπει από το μοτίβο της δεκάδας. Ακόμα, είναι μια δραστηριότητα που ενισχύει την αισθησιοκινητική ολοκλήρωση του μαθητή μας, καθώς μόλις βρει τον αριθμό πρέπει να τον κολλήσει επάνω στο αντίστοιχο φαντασματάκι.

Tip: Ανάλογα με το γνωστικό επίπεδο του μαθητή, μπορείτε να διαβαθμίσετε τη δυσκολία του μοτίβου.

Αν θέλετε να κατεβάσετε δωρεάν το σκανταλιάρικο φαντασματάκι, μπορείτε να πατήσετε εδώ.

 

το παιχνίδι ΧΕΔΜ

Παίζουμε με την αξία των ψηφίων;

Μαθαίνω την αξία του κάθε ψηφίου ✅
???? Κύριος στόχος η αντιστοίχιση κάθε ψηφίου στην αξία του.
Έχω διαπιστώσει ότι η εμπλοκή της κίνησης βοηθάει τους μαθητές μου στην κατανόηση. Έτσι, κάνουμε τη μάθηση διασκέδαση!
????Έφτιαξα τους αριθμούς που ήθελα και τις ΧΕΔΜ τις εκτύπωσα σε χρωματιστά χαρτόνια
????έκοψα, πλαστικοποίησα και έτοιμο το νέο μας παιχνίδι!
Πώς παίζεται;
Σχηματίζουμε με τους λευκούς αριθμούς ένα αριθμό όπως φαίνεται στην εικόνα και ζητάμε από τους μαθητές να βάλουν από κάτω πόσες για παράδειγμα μονάδες έχει. Ως παραλλαγή, μπορούμε να βάλουμε εμείς όσες ΔΧ,Χ,Ε,Δ,Μ θελουμε και να ζητήσουμε από το μαθητή να βρει ποιον αριθμό σχηματίσαμε.
Αν θέλετε να το κατεβάσετε δωρεάν, μπορείτε να πατήσετε εδώ.