Σκάρωσε ένα στιχάκι!

Νέα δραστηριότητα!

Στόχος είναι η ενίσχυση της φωνολογικής ενημερότητας μέσα από την φωνολογική αναγνώριση της λέξης με την οποία θέλουμε να γίνει η ομοιοκαταληξία, την παρατήρηση των τελευταίων φωνημάτων και των ήχων τους και φυσικά την εξεύρεση της κατάλληλης λέξης που θα μας δώσει ένα στιχάκι!

Αν θέλετε να την κατεβάσετε, μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Σουτ ή γκολ;; Ρήματα και συνδετικά ρήματα

Νέο παιχνίδι!!!

Ένα παιχνίδι διαχωρισμού των απλών ρημάτων από τα συνδετικά.

Τι λέτε; Παίζουμε;;

Για να παίξετε κι εσείς πατήστε εδώ.

Βάλε τις λεξούλες στη σωστή σειρά!

Νέο παιχνίδι!!!

Στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι να μάθει ο μαθητής να βάζει τις λέξεις στη σωστή σειρά επιδιώκοντας να βγαίνει νόημα. Παράλληλα, μπορούν να διδαχθούν τα βασικά σημεία στίξης (τελεία, ερωτηματικό, κόμμα, θαυμαστικό) και ο ρόλος τους στη γλώσσα, όπως επίσης και η χρήση των κεφαλαίων γραμμάτων σε κύρια και κοινά ουσιαστικά (στην αρχή κάθε πρότασης).

 

Αν θέλετε να το κατεβάσετε μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Χρόνια πολλά Ελλάδα!

1821-2021

200 χρόνια μετά την έναρξη της επανάστασης, τιμούμε τους ανθρώπους εκείνους που με αυταπάρνηση, θάρρος και μεγαλοψυχία πολέμησαν για μια Ελλάδα ελεύθερη. Για μια Ελλάδα που θα αποτάξει τον οθωμανικό ζυγό. Μια χούφτα Ελλήνων κατάφερε να οργανώσει την αρχή του τέλους της σκλαβιάς.

Χρόνια πολλά Ελλάδα!

Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία!

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα εξαιρετικό βίντεο που βρήκα στο YouTube και με τη βοήθεια της τεχνολογίας δείχνει τους ήρωες της επανάστασης του 1821 να ζωντανεύουν μπροστά μας.

Οι ήρωες του 1821 ζωντανεύουν

Η κυρία Προστακτική και η κυρία Υποτακτική

Οπτικοποίηση των εγκλίσεων Προστακτική και Υποτακτική

Μέσω των εικόνων βοηθάμε το μαθητή να αντιληφθεί τη χρήση των εγκλίσεων, να διαχωρίσει το ύφος που χρησιμοποιούμε και το ρόλο τους στη γλώσσα. Συνοδευτικά ακολουθεί μια άσκηση για εξάσκηση.

Αν θέλετε να το κατεβάσετε μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Εξασκούμαι στα δίψηφα μπ-ντ!

Νέο παιχνίδι!!!!

*Η έμφαση δίνεται στα μπ-ντ*

Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι ο μαθητής να αναγνωρίσει την εικόνα, να βρει τη λέξη ενιαία και στη συνέχεια να προσπαθήσει να τη συνθέσει γράμμα-γράμμα. Η δραστηριότητα αυτή βασίζεται  στη φωνητική μέθοδο, καθώς δίνεται βάση στην εκμάθηση των αντιστοιχιών ανάμεσα στα γράμματα και τους ήχους με συνδυασμό φωνημάτων για τη δημιουργία λέξεων.

Οδηγίες:
• Εκτυπώνουμε όλες τις σελίδες.
• Κόβουμε στις τελευταίες σελίδες τα πλαίσια με τις λέξεις και τα γράμματα.
• Πλαστικοποιούμε τις πρώτες σελίδες αλλά και όσα κόψαμε.
• Κόβουμε και πάλι τα πλαίσια με τις λέξεις και τα γράμματα.
• Κολλάμε βέλκρο στα κενά μέρη και πίσω από λέξεις-πλαίσια και γράμματα.

**Tip: Μπορούμε όλα τα κομμένα πλαίσια και γράμματα να τα βάλουμε σε άσπρο φάκελο για να τα έχουμε οργανωμένα.

Αν θέλετε να την κατεβάσετε μπορείτε να πατήσετε εδώ.

 

Εξασκούμαι στα δίψηφα τσ-στ!

 

Νέο παιχνίδι!!!!

Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι ο μαθητής να αναγνωρίσει την εικόνα, να βρει τη λέξη ενιαία και στη συνέχεια να προσπαθήσει να τη συνθέσει γράμμα-γράμμα. Η δραστηριότητα αυτή βασίζεται  στη φωνητική μέθοδο, καθώς δίνεται βάση στην εκμάθηση των αντιστοιχιών ανάμεσα στα γράμματα και τους ήχους με συνδυασμό φωνημάτων για τη δημιουργία λέξεων.

Οδηγίες:
• Εκτυπώνουμε όλες τις σελίδες.
• Κόβουμε στις τελευταίες σελίδες τα πλαίσια με τις λέξεις και τα γράμματα.
• Πλαστικοποιούμε τις πρώτες σελίδες αλλά και όσα κόψαμε.
• Κόβουμε και πάλι τα πλαίσια με τις λέξεις και τα γράμματα.
• Κολλάμε βέλκρο στα κενά μέρη και πίσω από λέξεις-πλαίσια και γράμματα.

**Tip: Μπορούμε όλα τα κομμένα πλαίσια και γράμματα να τα βάλουμε σε άσπρο φάκελο για να τα έχουμε οργανωμένα.

Αν θέλετε να την κατεβάσετε μπορείτε να πατήσετε εδώ.

 

Εξασκούμαι στα δίψηφα γγ-γκ!

 

**UPDATED**

 

Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι ο μαθητής να αναγνωρίσει την εικόνα, να βρει τη λέξη ενιαία και στη συνέχεια να προσπαθήσει να τη συνθέσει γράμμα-γράμμα. Η δραστηριότητα αυτή βασίζεται  στη φωνητική μέθοδο, καθώς δίνεται βάση στην εκμάθηση των αντιστοιχιών ανάμεσα στα γράμματα και τους ήχους με συνδυασμό φωνημάτων για τη δημιουργία λέξεων.

Οδηγίες:
• Εκτυπώνουμε όλες τις σελίδες.
• Κόβουμε στις τελευταίες σελίδες τα πλαίσια με τις λέξεις και τα γράμματα.
• Πλαστικοποιούμε τις πρώτες σελίδες αλλά και όσα κόψαμε.
• Κόβουμε και πάλι τα πλαίσια με τις λέξεις και τα γράμματα.
• Κολλάμε βέλκρο στα κενά μέρη και πίσω από λέξεις-πλαίσια και γράμματα.

 Tip: Μπορούμε όλα τα κομμένα πλαίσια και γράμματα να τα βάλουμε σε άσπρο φάκελο για να τα έχουμε οργανωμένα.

Αν θέλετε να την κατεβάσετε μπορείτε να πατήσετε εδώ.

Ψηφιακές ασκήσεις ενίσχυσης της φωνολογικής ενημερότητας με Wordwall

Στον καιρό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μπορούμε να αξιοποιήσουμε διαφόρων ειδών ασκήσεις για να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών μας, να κάνουμε τη διδασκαλία μας λίγο πιο ελκυστική και διασκεδαστική ή ακόμα… να κάνουμε ένα διάλειμμα από το γράψιμο.

Οι συγκεκριμένες δραστηριότητες δημιουργήθηκαν μέσω wordwall, όπου προσωπικά το θεώρησα πολύ εύκολο περιβάλλον και για εμένα όπου χρειάστηκε να δημιουργήσω ασκήσεις αλλά και για τα παιδιά.

Αν θέλετε μπορείτε να δοκιμάσετε μερικές από αυτές:

 

Ποια λεξούλα μου δείχνει η εικόνα;

 

στ ή τσ; Διάλεξε το σωστό!

 

φωνολογική διάκριση β/δ

 

βρίσκω τη φωνούλα που λείπει!

 

Βρίσκω το σωστό δίψηφο σύμφωνο