Τα λογότυπα της Google
Δεν υπάρχει χρήστης του διαδικτύου που να μην έχει σταθεί και θαυμάσει κατα καιρούς τα λογότυπα της Google. Πολύχρωμα, άψογα στη σχεδίαση τους, μας θυμίζουν κάθε φορά κάποιο πρόσωπο ή γεγονός που οι περισσότεροι από εμάς, μέσα στην καθημερινή μας ρουτίνα, το ξεχνάμε.
Τις τελευταίες μέρες η Google έκανε πάλι την έκπληξη! Στις 9 Φεβρουαρίου το λογότυπο έμοιαζε με φινιστρίνι πλοίου που βυθίζεται στη θάλασσα. Αυτόν τον τρόπο διάλεξε για να τιμήσει τον Ιούλιο Βερν, που γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου 1828 και πέθανε στις 24 Μαρτίου 1905. Το πιο γνωστό και πολυδιαβασμένο μυθιστόρημά του, στο οποίο παραπέμπει άλλωστε και το λογότυπο, είναι το “20000 λεύγες κάτω από τη θάλασσα”.
Δυο μέρες αργότερα, στις 11 Φεβρουαρίου, ένα ακόμη λογότυπο μας ξάφνιασε ευχάριστα. Αυτή τη φορά ήταν αφιερωμένο στον μεγάλο εφευρέτη Thomas Edison.
Γεννήθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 1847 και με το διαδραστικό της λογότυπο η Google γιόρτασε τα 164 χρόνια από τη γέννησή του. Ο Thomas Edison, εφευρέτης του φωνόγραφου, του μικρόφωνου και του ηλεκτρικού λαμπτήρα, πέθανε σε ηλικία 84 ετών, έχοντας κατοχυρώσει περισσότερα από 1000 διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Όταν τον ρωτούσαν πως τα κατάφερνε να διατηρείται τόσο καλά, παρά την προχωρημένη ηλικία του, εκείνος απαντούσε: “το μυστικό μου είναι το λίγο φαγητό”.
Και μια και μιλάμε για τη Google γνωρίζετε για το διαγωνισμό επιστήμης που έχει προκηρύξει και απευθύνεται σε μαθητές 13 ως 18 ετών; Πιστεύετε ότι είστε ένα κρυφό ταλέντο στην επιστήμη και ζητάτε την ευκαιρία για να διακριθείτε; Διαβάστε τους όρους συμμετοχής στο Google Science Fair και καλή σας επιτυχία.
8 Φεβρουαρίου 2011
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος στις 8 Φεβρουαρίου 2011, θα γιορτασθεί σε περισσότερες από 65 χώρες στον κόσμο η “Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου”. Πιστεύοντας ότι το διαδίκτυο είναι ένα εργαλείο, που ανάλογα με τη χρήση του μπορεί να αποβεί για το χρήστη αγαθό ή καταστροφή, θα πραγματοποιηθεί στο χώρο της Σχολικής Βιβλιοθήκης ενημέρωση των μαθητών της Α’ Γυμνασίου πάνω στους βασικούς κανόνες που διασφαλίζουν την ασφαλή πλοήγησή τους στο διαδίκτυο. Μπορείτε να δείτε το power-point της παρουσίασης στο “Υλικό μαθήματος” καθώς και κάποια ενδιαφέροντα βιντεάκια που επιλέξαμε στις “Συνδέσεις” στην η-τ@ξη. Η παρουσίαση βασίστηκε σε υλικό που αντλήσαμε από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και τέλος από το Saferinternet – Για ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο.
Πάμε στα μουσεία του κόσμου
Εικονική περιήγηση στα σημαντικότερα Μουσεία του κόσμου
Μετά από 18 μήνες σκληρής εργασίας, η Google εγκαινίασε το Art Project, μια συνεργασία με τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου που επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν χιλιάδες έργα τέχνης μέσω online περιήγησης στους χώρους τους! Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι όμοια με αυτή του Street View, αφού υπάρχει χαρτογράφηση εντός των μουσείων και δυνατότητα περιστροφής και περιπλάνησης από διάδρομο σε διάδρομο! Δείτε σε ποια μουσεία μπορείτε να περιηγηθείτε καθώς και περισσότερες πληροφορίες για την όλη προσπάθεια στο Βήμα online. Δείτε επίσης μερικά video για τον τρόπο περιήγησης, πατώντας εδώ ή εδώ.
Είναι σίγουρο ότι οι λάτρεις της Τέχνης θα λατρέψουν αυτό το site.
Διαβάσαμε και σας προτείνουμε
Η μαθήτρια του Α1, Ράνια Δήμα διάβασε το βιβλίο της Ελένης Δικαίου, “Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά”, Εκδόσεις Πατάκη 2004 και σας το προτείνει:
Η συγγραφέας περιγράφει τη ζωή στη Σμύρνη – πριν τη μεγάλη καταστροφή – μέσα από τα μάτια δυο μικρών κοριτσιών: τους περιπάτους που έκαναν στις όμορφες περιοχές της πόλης τους, τα παιχνίδια, τις σκανταλιές και τις διαφωνίες τους. Μια ανέμελη ζωή που διακόπτεται βάναυσα από τον πόλεμο … Μετά την εισβολή του τουρκικού στρατού στη Σμύρνη, το Κατινάκι και η Μαρίτσα εγκαταλείπουν τον αγαπημένο τόπο βιαστικά και εγκαθίστανται στην Αθήνα για μια καινούρα, αλλά δύσκολη αρχή.
Ενα βιβλίο γραμμένο με ζωντάνια και συναίσθημα για όσους θέλουν να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής και τα μεγαλεία της ελληνικής Σμύρνης, αλλά και να πληροφορηθούν για την καταστροφή της.
Η ομορφιά των Μαθηματικών
Σε ποια ομάδα μαθητών ανήκετε; Σ’ αυτήν που αγαπά τα Μαθηματικά ή σε κείνη που τα μισεί; Αν ανήκετε στην πρώτη τα video που ακολουθούν θα σας ενθουσιάσουν. Αν ανήκετε στη δεύτερη αποφύγετε τον πειρασμό να τα προσπεράσετε. Αφιερώστε λίγο από το χρόνο σας και ίσως ανακαλύψετε και εσείς τη μαγεία και την ομορφιά των Μαθηματικών.
Και για όσους αγαπούν τα μαθηματικά στην ιστοσελίδα που ακολουθεί θα βρουν ότι τραβά η ψυχή τους. Σύντομη αλλά περιεκτικότατη αναφορά στην εξέλιξη της μαθηματικής επιστήμης δια μέσου των αιώνων, βιογραφίες των σημαντικότερων μαθηματικών από την αρχαιότητα έως σήμερα, ακόμη και μικρές δοκιμασίες (test).
Το μόνο ίσως πρόβλημα είναι ότι η σελίδα είναι στα Αγγλικά. Ιδού μια καλή ευκαιρία να εξασκήσετε τα Αγγλικά σας και να διευρύνετε και τις μαθηματικές σας γνώσεις!
Σας προτείνουμε να διαβάσετε…
Κατηγορία: νεανική λογοτεχνία. Ηλίκία: 14 +
Δικαίου Ελένη, Μου μαθαίνετε να χαμογελάω, σας παρακαλώ;, Εκδόσεις Πατάκη, 1996
Ένα βιβλίο για τους νέους που οφείλουν να κατανοήσουν τη διαφορά ανάμεσα στις έννοιες του χρέους, του στόχου και της χαράς. Ένα βιβλίο για τους γονείς, που κάποτε οφείλουν να συνειδητοποιήσουν τα μεγάλα ακούσια λάθη που κάνουν στην ανατροφή των παιδιών τους. Ένα βιβλίο για όλους εκείνους που έχουν μάθει να λένε στη ζωή τους “αργότερα” ή “έχω χρόνο” και ξαφνικά συνειδητοποιούν ότι δεν υπάρχει “αργότερα” και ότι ο “χρόνος” έχει πια σωθεί.
Μιχαηλίδης Τεύκρος, Πυθαγόρεια Εγκλήματα, Εκδόσεις Πόλις, 2006
Σας αρέσουν τα αστυνομικά μυθιστορήματα; Θέλετε να πάρετε μια γεύση από τη νεότερη ιστορία των μαθηματικών και να γνωρίσετε κάποιος από τους σημαντικότερους μαθηματικούς του 20ου αιώνα; Τότε το βιβλίο αυτό είναι γραμμένο για σας.
Πρωταγωνιστές της ιστορίας ο Στέφανος Κανταρτζής και ο Μιχαήλ Ιγερινός. Συναντιούνται για πρώτη φορά σ’ ένα μαθηματικό συνέδριο το 1900 και η κοινή τους αγάπη για τα μαθηματικά σφυρηλατεί τη φιλία τους. Σχεδόν 30 χρόνια μετά ο Κανταρτζής βρίσκεται δολοφονημένος στο σπίτι του. Ποιος τον σκότωσε και γιατί;
Ο Τεύκρος Μιχαηλίδης ξετυλίγει για χάρη του αναγνώστη ένα πανόραμα ιστορικών γεγονότων, μαθηματικών προσωπικοτήτων και προβλημάτων, μας μεταφέρει από τη Γαλλία της Μπελ Επόκ, στην Ελλάδα των Βαλκανικών πολέμων και της Μικρασιατικής καταστροφής, γράφοντας ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με απρόσμενο τέλος.
Ποιός είναι πιο έξυπνος;
Προσπαθήστε να κυκλώσετε τη γάτα. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο νομίζετε! Χρειάζεται πολλή σκέψη και την ανάλογη στρατηγική. Ποιός τα κατάφερε;
Ομήρου Ιλιάδα στο Εθνικό Θέατρο
Οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου με πρωτοβουλία της φιλολόγου κ. Σωτηροπούλου Δ. θα παρακολουθήσουν την Πέμπτη 3-2-2011 και ώρα 18:00 στο Εθνικό Θέατρο την ανάγνωση της ραψωδίας Π της Ιλιάδας από την ηθοποιό Μαρία Πρωτόπαππα.
Το Εθνικό Θέατρο, με αφορμή την ολοκλήρωση της μετάφρασης της Ιλιάδας από τον κορυφαίο φιλόλογο Μαρωνίτη Δ., κάλεσε σημαντικές Ελληνίδες πρωταγωνίστριες να παρουσιάσουν τις 24 ραψωδίες του ομηρικού έπους. Για να πληροφορηθείτε το πλήρες πρόγραμμα πατήστε εδώ.
Ιστορία
Το 3ο Γυμνάσιο Μοσχάτου ιδρύθηκε και πρωτολειτούργησε το Σεπτέμβριο του 1984.
Η απόφαση της ίδρυσής του ελήφθη το Μάρτιο του 1983 από το Γραφείο Εκπαίδευσης, την τότε Δημοτική Αρχή (Δήμαρχος: Ανδρέας Παπαδημητρίου), τους Διευθυντές του 4ου και 5ου Δημοτικού Σχολοείου, τους Διευθυντές του 1ου και 2ου Γυμνασίου Μοσχάτου και αντιπροσώπους των εκπαιδευτικών (Γεωργουλέα Αικ. και Βασιλάκου Δημ.), λόγω της μεγάλης αύξησης του μαθητικού πληθυσμού, τη γεωγραφική τους κατανομή σύμφωνα με την κατοικία τους και την αδυναμία απορρόφησής τους από τα γυμνάσια (1ο και 2ο) που στεγάζονταν στο σχολικό συγκρότημα της λεωφόρου Ποσειδώνος.
Το κτίριο που επιλέχθηκε για να καλύψει γεωγραφικά τους νέους μαθητές και τις πρώτες ανάγκες, βρισκόταν επί των οδών Πλάτωνος και Χειμάρρας. Αυτό στέγαζε το 4ο Δημοτικό Σχολείο, που μετεστεγάσθη στο νέο κτίριο του 5ου Δημοτικού Σχολείου, επί των οδών Μιαούλη & Ιλισσού. Στη σχολική χρονιά 1983 – 1984 στο κτίριο της οδού Πλάτωνος στεγάσθηκαν μαθητές και καθηγητές ως προσωρινό παράρτημα του 2ου Γυμνασίου Μοσχάτου και το Σεπτέμβρη του 1984 λειτουργεί για πρώτη φορά το 3ο Γυμνάσιο Μοσχάτου με πρώτο Διευθυντή τον Χρήστο Δημουλά (ΠΕ04) και καθηγητές τους: Χρυσόστομο Παπαδόπουλο (ΠΕ01), Δήμητρα Βασιλάκου (ΠΕ02), Αρχοντούλα Μαντούβαλου (ΠΕ02), Σωτηροπούλου Δήμητρα (ΠΕ02), Ιωάννη Στεφανίδη (ΠΕ03), Αναστάσιο Χουρμουζιάδη (ΠΕ03), Βασιλική Σπηλιοπούλου (ΠΕ04), Αγγελική Ρούσσου – Φρέρη (ΠΕ06) και Χρυσούλα Μίχου (ΠΕ011).
Εκεί παρέμειναν ως το Δεκέμβρη του 1990 οπότε και μετεστεγάσθηκαν,για να ανοικοδομηθεί το παλιό κτίριο, με απογευματινή βάρδια, στο κτίριο του 4ου & 5ου Δημοτικού Σχολείου στις οδούς Μιαούλη & Ιλισσού.
Το 1991 μετεστεγάζεται στο νέο κτίριο στις οδούς Κεφαλληνίας & Ιλισσού (σήμερα 2ο Λύκειο Μοσχάτου) και το 1993 (μετά από αμέτρητες μετακομίσεις) επανέρχεται οριστικά και στεγάζεται στο κτίριο των οδών Μιαούλη & Ιλισσού όπου και παραμένει μέχρι σήμερα.
Στη διάρκεια των 27 χρόνων λειτουργίας του το 3ο Γυμνάσιο διέγραψε μια αξιόλογη πορεία και απέκτησε τη φήμη ενός πολύ καλού σχολείου. Κέρδισε την αποδοχή και την εμπιστοσύνη της τοπικής κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αυτό οφείλεται στην εργατικότητα μαθητών και καθηγητών, στην αγαστή συνεργασία εκπαιδευτικών – γονέων – δήμου και τέλος στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού που θεμελίωσαν και προήγαγαν την επικοινωνία, την αγάπη και την κατανόηση μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών, με στόχο η εκπαίδευση να γίνεται παιδεία και η γνώση εφόδιο ζωής.
Το κείμενο για την ιστορία του σχολείου μας έγραψε η φιλόλογος κ. Βασιλάκου Δήμητρα.
Την ευχαριστούμε θερμά.
Το σχολείο μας σήμερα … Αγωνιζόμαστε για να γίνει καλύτερο και πιο όμορφο…
Επίσκεψη
Οι μαθητές της Β’ τάξης θα επισκεφθούν στις 28 Ιανουαρίου 2011 την Έκθεση Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου που φλοξενείται στο Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο Αττικής Helexpo (Λεωφ. Κηφισίας 39, Μαρούσι). Οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πιο πρόσφατη βιβλιοπαραγωγή παιδικού και εφηβικού βιβλίου και στα πλαίσια προγραμματισμένων εδηλώσεων θα συναντηθούν και θα συζητήσουν με τους συγγραφείς κύριο Αυτζή και κυρία Λυχναρά.
Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιείται στα πλαίσια των στόχων της σχολικής βιβλιοθήκης για την ανάπτυξη και την καλλιέργεια της φιλαναγνωστικής στάσης των μαθητών μας.