
Ψηφιακή αφήγηση που έφτιαξα για τους μαθητές μου με αφορμή την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και το ταξίδι μου στη Σκωτία: Peregrination Through the Writers’ Museum in Edinburgh
Feel free to share in your e-classes/beehives. Special thanks to my colleague Effie Katsoulou for her guidance and support!
Η ψηφιακή αφήγηση ακολούθησε τις τεχνικές χρήσης video για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας του Barry Tomalin (1986) και τα 7 βασικά στοιχεία μιας ψηφιακής αφήγησης των εμπνευστών της προσέγγισης Joe Lambert, Nina Mullen & Dana Atchley (1993). Οι ερωτήσεις για τους μαθητές ακολούθησαν το Μοντέλο των 4 πόρων των Luke & Freebody (1997, 1999). H αφήγηση μπορεί να ενταχθεί σαν επέκταση 4ης ώρας στο διδακτικό μου σενάριο για την Αγγλική Γλώσσα (με διαθεματική προσέγγιση μέσω του μαθήματος των Η/Υ, των Γαλλικών, της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, της Μουσικής και της Ιστορίας των Τεχνών, Μοντέλο ασύγχρονης εκπαίδευσης): “Artistic legends whose memory lingers on” που απευθύνεται σε μαθητές επιπέδου γλωσσομάθειας Β1-Β2, με βάση την εξάβαθμη κλίμακα του ΚΕΠΑ. For more info contact me via fb (Cathy Blue)
Questions for the pupils
- What do the phrases “grandeur of the building” and “faux-medieval masterpiece” mean? Are there any similar words in French? You can always seek for unknown words in the: WordReference Online Dictionary
- What is the price for entering the museum?
- Whose lives does this museum celebrate?
- Would you suggest this museum to a tourist, who would like to avoid the hectic Royal Mile Street in Edinburgh?
- Which of the three road-tiles quotes presented in the video was your favourite one and why?
- Does the narrator present the Writers’ museum in an objective or subjective way?
- In your opinion, is the song “Sound of Silence”, chosen by the narrator as background music, relevant to the theme or not and why? Which alternative song would you have chosen?
Πρόσφατα σχόλια