Για να μην πούμε το νερό…νεράκι

«Για να μην πούμε το νερό…νεράκι»

Σε ένα διαφορετικό  πρόγραμμα φιλαναγνωσίας συμμετείχαμε την Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών.
Το πρόγραμμα έχει στόχο την ευαισθητοποίηση των μικρών μαθητών σε θέματα περιβάλλοντος και αειφόρου ανάπτυξης και έχει διοργανωθεί από το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ποροΐων και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Κιλκίς. 

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα περιελάμβανε:
1.  Παιχνίδια γνωριμίας
2. Δραματοποίηση παραμυθιού του ΚΠΕ Ποροΐων «Μάνος ο μαύρος κορμοράνος» με θέμα τη σωστή διαχείριση του νερού .
3. Συζήτηση-προβληματισμό αναφορικά με το νερό ως αγαθό σε έλλειψη.
4. Εργασία σε ομάδες.
5. Παρουσίαση προτάσεων από τους/τις μαθητές/μαθήτριες.

Εμψυχωτές του προγράμματος ήταν η κ. Ελευθερία Τσολάκη, μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ποροΐων και ο κ. Γεώργιος Κεχλιμπάρης, μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Κιλκίς.

Αυτή η επίσκεψη αποτελεί την πρώτη εκδήλωση στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Εκπαίδευσης για το Νερό και την Αειφορία.

Δημοσιεύθηκε στη 17 Στόχοι Unesco | Σχολιάστε

Αποκριά 2020

 

Γιορτάσαμε σήμερα στην τάξη μας, με κέφι και πολλή ζωντάνια, τη φετινή Τσικνοπέμπτη. Ο μπουφές, για τον οποίο φρόντισαν οι γονείς των μαθητών, ήταν εντυπωσιακός! Τους ευχαριστούμε θερμά! Τα παιδιά έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια όπως αλευρόπυργο, κεραμίδα, χάσκα, γαϊδαροουρά κ. ά.  και χόρεψαν με το γαϊτανάκι.

      

Ήταν μια μέρα γεμάτη παιχνίδι και διασκέδαση!

 

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά | Σχολιάστε

Μοτίβα στην Επιστήμη την Τέχνη και τη Ζωή – «Εγώ ο Μότσαρτ!»

Μια υπέροχη εκπαιδευτική παράσταση με τίτλο «Εγώ ο Μότσαρτ!» παρακολουθήσαμε όλο το σχολείο στα Αστέρια, από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης  σε συνεργασία με την εταιρεία θεάτρου TheatrAction.

Μέσα από ένα ευφάνταστο κείμενο, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον συνθέτη Wolfgang Amadeus Mozart και να ακούσουν ζωντανά τις συνθέσεις του από την Κ.Ο.Θ.. Ο Μότσαρτ και η αδερφή του Νανέρλ παρουσιάζουν επί σκηνής κάποια από τα έργα του που έχουν χαρακτηριστεί σταθμοί στη μουσική. Η παράσταση, που έχει και διαδραστικά στοιχεία, συμβάλλει στο να δημιουργήσουν τα παιδιά μία πρώτη εικόνα για τον Μότσαρτ ακούγοντας τη μουσική του και μαθαίνοντας γι’ αυτόν.

Με αφορμή αυτή την παράσταση είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε στην τάξη για τα μοτίβα στην μουσική, ως μέρος του Προγράμματός μας  «Μοτίβα στην Επιστήμη την Τέχνη και τη Ζωή».

Παρουσιάστηκαν τα έργα:
Συμφωνία αρ.25 σε σολ ελάσσονα, Κ.183 (α’ μέρος)
Συμφωνία αρ.40 σε σολ ελάσσονα, Κ.550 (α’ μέρος)
Σονάτα για πιάνο αρ.11 σε λα μείζονα, Κ.331 (γ’ μέρος ‘Alla Turka’)
Κοντσέρτο για πιάνο αρ.21 σε ντο μείζονα, Κ.467 (β’ μέρος)
Κουιντέτο για κλαρινέτο σε λα, Κ.581 (γ’ μέρος)
Εισαγωγή από την όπερα ‘Οι Γάμοι του Φίγκαρο’. K.492
Εισαγωγή από την όπερα ‘Απαγωγή από το Σεράι’. K.384

Δημοσιεύθηκε στη Γενικά | Σχολιάστε

Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου μιλήσαμε στην τάξη για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και οι μαθητές της τάξης μας ζωγράφισαν για το θέμα αυτό.

Στις 18 Μαρτίου προγραμματίζουμε, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας, μια απογευματινή εκδήλωση με θέμα την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο για τα παιδιά, με καλεσμένους τον κ. Κούνιο, αστυνομικό, την κα Δεμιρτζή, ψυχολόγο και τον κ. Σπένδα, καθηγητή Πληροφορικής.

 

Δημοσιεύθηκε στη STEM, Παγκόσμιες Ημέρες | Σχολιάστε

Διεθνής Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη – Εισαγωγή στην επιστημονική σκέψη

Γιορτάσαμε σήμερα τη Διεθνή Ημέρα για τις Γυναίκες και τα Κορίτσια στην Επιστήμη με μια παιγνιώδη δραστηριότητα που έχει στόχο να εισαγάγει τα παιδιά στην επιστημονική σκέψη, περιλαμβάνοντας όλα τα βήματα της επιστημονικής μεθόδου:

  • παρατήρηση
  • διατύπωση υποθέσεων
  • πρόβλεψη
  • πείραμα
  • συμπέρασμα.
    Η δραστηριότητα αυτή αναπτύχθηκε για πρώτη φορά από ομάδα ερευνητών του ΜΙΤ για να μελετήσει τον τρόπο σκέψης των παιδιών.

 

Κάθε ομάδα μαθητών πήρε ένα σφραγισμένο κουτί μέσα στο οποίο ήταν τοποθετημένα μικροαντικείμενα. Οι μαθητές προσπάθησαν να προσδιορίσουν τι ακριβώς περιείχε το κουτί από τον ήχο που έκαναν τα αντικείμενα που βρίσκονταν μέσα σ΄αυτό, όταν κουνούσαν το κουτί. Στη συνέχεια οι ομάδες πειραματίστηκαν με ένα άδειο κουτί και υλικά που πίστευαν ότι θα κάνουν τον ίδιο ήχο, προσπαθώντας με τα πειράματά τους να απαντήσουν στην ερώτηση «Τι περιέχει το κουτί». Έτσι λοιπόν οι μαθητές αρχικά διατύπωσαν και κατέγραψαν τις υποθέσεις τους και αμέσως μετά προχώρησαν σε πειράματα με το άδειο κουτί. Τα πειράματα θα επαναληφθούν μετά από λίγες μέρες, με σκοπό να διαπιστωθεί εάν υπάρξουν αλλαγές στις υποθέσεις ή στις παρατηρήσεις.

 

Η απάντηση δεν θα δοθεί αμέσως, όπως και οι επιστήμονες δεν παίρνουν απαντήσεις από τα πειράματά τους αμέσως. Ασκούνται έτσι τα παιδιά στην υπομονή και την επιμονή, που είναι χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός καλού επιστήμονα.

Δημοσιεύθηκε στη 17 Στόχοι Unesco, STEM, Παγκόσμιες Ημέρες | Ετικέτες: , , | Σχολιάστε

Εθελοντισμός – πυρκαγιές στα δάση

Φέτος ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία αυτού του τρίλεπτου βίντεο έχοντας ως αρχικό ερέθισμα τη συζήτηση  στην τάξη για τις φωτιές στα δάση της Αυστραλίας και στο Μάτι Αττικής.

Το σενάριο γράφτηκε ομαδικά στο μάθημα της Γλώσσας, στο κεφάλαιο «Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας» συνδυάζοντας και τα αντίστοιχα κεφάλαια της Μελέτης Περιβάλλοντος για τα ζώα και τους κινδύνους που τα απειλούν. Η ηχογράφηση έγινε στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής με την καθοδήγηση της κας Δόμνας Καβακίδου, οι φιγούρες και το σκηνικό έγιναν στο μάθημα των Εικαστικών με την επίβλεψη του κ. Στέλιου Διαμαντάκη, η φωτογράφιση έγινε κυρίως στο μάθημα των ΤΠΕ, με την επίβλεψη του κ. Απόστολου Σπένδα, η μουσική έχει γραφτεί από τον κ. Φάνη Ασβεστά. Πρόκειται δηλαδή για μια διαθεματική εργασία που, εκτός από την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, αποβλέπει και στην προβολή του Εθελοντισμού.

 

Δημοσιεύθηκε στη 17 Στόχοι Unesco | Σχολιάστε

Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας

Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού, γίνεται προσπάθεια να καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, σύμφωνα με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Εξωτερικών και Παιδείας (2017). Στα σχολεία, την Ημέρα αυτή, από το 2018, γίνονται διάφορες εκδηλώσεις για την ελληνική γλώσσα.

Έτσι η τάξη μας οργάνωσε ένα παιχνίδι ζωντανής αντιστοίχισης και το παίξαμε την πρώτη ώρα σε όλα τα τμήματα του σχολείου. Η αντιστοίχιση, όπως βλέπετε και στην φωτογραφία, είχε καρτέλες στην αρχαία ελληνική, τις οποίες ταίριαζαν οι μαθητές με τις αντίστοιχες λέξεις στην νέα ελληνική. Υπήρχαν επίσης λέξεις της Αγγλικής γλώσσας οι οποίες  προέρχονται από τα ελληνικά και πάλι οι μαθητές των άλλων τάξεων έβρισκαν τη σωστή αντιστοίχιση.

Σκεφτόμαστε να στείλουμε επιστολή στη Γραμματεία των Ηνωμένων Εθνών και να ζητήσουμε την καθιέρωση μιας Παγκόσμιας Ημέρας για την γλώσσα μας, που έχει προσφέρει πολύ σημαντικές έννοιες στον παγκόσμιο πολιτισμό.

 

Δημοσιεύθηκε στη Παγκόσμιες Ημέρες | Ετικέτες: , , | Σχολιάστε

Φιλαναγνωσία – Πρόγραμμα αποδοχής της διαφορετικότητας και της αναπηρίας

Στα πλαίσια του Προγράμματος «Με ένα βιβλίο …πετάω» διαβάζουμε στην τάξη βιβλία γα την αναπηρία και τη διαφορετικότητα σε συνεργασία και με την κ. Γιαγκάζογλου και το ΤΕΦΑΑ Σερρών. Τα βιβλία αυτά μας δίνουν πολλές ευκαιρίες για σκέψη και για συζήτηση.

 

Δημοσιεύθηκε στη 17 Στόχοι Unesco | Σχολιάστε

«Μοτίβα στην επιστήμη την τέχνη και τη ζωή» – Μουσείο Σαρακατσάνων

Στα πλαίσια του κεφαλαίου της Γλώσσας «Μες στο μουσείο», των κεφαλαίων των Μαθηματικών για τα μοτίβα και του Προγράμματός μας «Μοτίβα στην επιστήμη την τέχνη και τη ζωή», επισκεφθήκαμε σήμερα το Μουσείο Σαρακατσάνων που βρίσκεται πολύ κοντά στο Σχολείο μας.

Η ξενάγησή μας  άρχισε από τις σκηνές των Σαρακατσάνων και συνεχίστηκε στις καλύβες, στο σχολείο τους και στο τυροκομείο. Στον δεύτερο όροφο είδαμε την διαδικασία επεξεργασίας του μαλλιού, τον αργαλειό, τα υφαντά και τις φορεσιές των Σαρακατσάνων.

Εκτός από τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία που ακούσαμε για τη ζωή των Σαρακατσάνων, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τα γεωμετρικά μοτίβα στις φορεσιές, στα κοσμήματα και στα χαλιά τους.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η ξενάγηση ήταν προσαρμοσμένη στην ηλικία των μαθητών και μας άφησε άριστες εντυπώσεις!

Δημοσιεύθηκε στη 17 Στόχοι Unesco, STEM | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Παγκόσμια Ημέρα Εκπαίδευσης

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαίδευσης  καθιερώθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη και γιορτάστηκε, για πρώτη χρονιά φέτος, στις 24 Ιανουαρίου.

Παρόλο που η εκπαίδευση είναι ένα από τα βασικότερα δικαιώματα των παιδιών, σύμφωνα με τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (ΟΗΕ, 1989), η φοίτηση στο σχολείο δεν είναι αυτονόητη για όλα τα παιδιά. Με αφορμή αυτή την Ημέρα, εθελοντές της τοπικής Unesco ήρθαν στο σχολείο μας και μίλησαν στους μαθητές/τριες για το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση. Στην τάξη είδαμε επίσης βίντεο που παρουσίαζαν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν άλλα παιδιά σε ξένες χώρες προκειμένου να πάνε στο σχολείο τους.

Δημοσιεύθηκε στη Παγκόσμιες Ημέρες | Σχολιάστε