Bullying-Σχέδιο Παρέμβασης Συμπεριφοράς – Εκφοβισμός

bullying-739607

“bullying-739607” από Chesi – Fotos CC διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-sa-2.0

Περιγραφή Συμπεριφοράς: Ο μαθητής εμπλέκεται σε εκφοβιστική συμπεριφορά, περιλαμβανομένης της λεκτικής, σωματικής ή συναισθηματικής επιθετικότητας προς τους συμμαθητές του. Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να περιλαμβάνει προσβολές, κοροϊδίες, ώθηση ή εκφοβισμό άλλων επανειλημμένως.

Περίληψη Κατάστασης – Σκοπός της Συμπεριφοράς: Ο σκοπός της εκφοβιστικής συμπεριφοράς του μαθητή είναι να αποκτήσει εξουσία και έλεγχο πάνω στους άλλους, να αναζητήσει προσοχή ή να επιβεβαιώσει την κυριαρχία του κατά τη διάρκεια κοινωνικών αλληλεπιδράσεων.

Χρησιμοποιηθείσες Παρεμβάσεις και Αποτελέσματα: Οι ακόλουθες παρεμβάσεις έχουν εφαρμοστεί με τον μαθητή για να αντιμετωπιστεί η εκφοβιστική συμπεριφορά:

  1. Διδασκαλία Συμπάθειας: Εμπλοκή του μαθητή σε δραστηριότητες που προάγουν τη συμπάθεια προς τους άλλους, όπως ρόλους και συζητήσεις για την επίδραση των πράξεών του στους άλλους.

  2. Εκπαίδευση Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Παροχή σαφούς διδασκαλίας για κατάλληλες κοινωνικές συμπεριφορές και συμβουλευτική του μαθητή για αποτελεσματικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με τους συμμαθητές του.

  3. Θετική Ενίσχυση: Εφαρμογή ενός συστήματος επαίνων και ανταμοιβών για να αναγνωρίσει και να ενισχύσει τις θετικές αλληλεπιδράσεις και συμπεριφορές του μαθητή προς τους συμμαθητές του.

  4. Πρακτικές Επανόρθωσης: Χρήση πρακτικών επανόρθωσης, όπως διαμεσολάβηση και συζητήσεις επίλυσης προβλημάτων, για να επιδιορθωθεί ο καταστροφικός αντίκτυπος της εκφοβιστικής συμπεριφοράς του μαθητή.

  5. Ενεργή Επίβλεψη: Αύξηση της επίβλεψης από ενήλικες κατά τη διάρκεια μηδενικών περιόδων, όπως της διακοπής και του γεύματος, για να παρακολουθήσουν και να ανακατευθύνουν τη συμπεριφορά του μαθητή.

Anti-bullying postcard: 'Stop Bullying Everywhere'

“Anti-bullying postcard: ‘Stop Bullying Everywhere'” από Ken Whytock διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-2.0

 

Ως αποτέλεσμα αυτών των παρεμβάσεων, ο μαθητής έχει επιδείξει κάποια βελτίωση στην κατανόηση της επίδρασης των πράξεών του στους άλλους. Ωστόσο, απαιτείται επιπλέον υποστήριξη για την προώθηση μόνιμης αλλαγής συμπεριφοράς.

Στόχοι Συμπεριφοράς: Έχουν τεθεί οι ακόλουθοι στόχοι για τον μαθητή:

  1. Μείωση Περιστατικών Εκφοβισμού: Μείωση της συχνότητας και έντασης των περιστατικών εκφοβιστικής συμπεριφοράς προς τους συμμαθητές κατά [εισαγάγετε ποσοστό] για το επόμενο [εισαγάγετε χρονικό πλαίσιο].

  2. Αύξηση Κοινωνικών Συμπεριφορών: Αύξηση της συμμετοχής του μαθητή σε θετικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και φιλίες με τη συμμετοχή σε τουλάχιστον [εισαγάγετε αριθμό] συνεργατικές δραστηριότητες ανά εβδομάδα.

Σχέδιο Διδασκαλίας και Υποστήριξης για τη Νέα Συμπεριφορά:

  1. Σαφής Διδασκαλία: Παροχή σαφούς διδασκαλίας και μοντελοποίησης τρόπων κατάλληλης αλληλεπίδρασης με τους συμμαθητές και επίλυσης συγκρούσεων.

  2. Ρόλοι: Εμπλοκή του μαθητή σε ρόλους για εξάσκηση και ενίσχυση θετικών κοινωνικών συμπεριφορών.

  3. Ομάδες Κοινωνικών Δεξιοτήτων: Ένταξη του μαθητή σε μικρές ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων για πρόσθετη υποστήριξη και ευκαιρίες για κοινωνική πρακτική.

  4. Συνεργασία με τους Γονείς: Τακτική επικοινωνία με τους γονείς και συμμετοχή τους στην ενίσχυση θετικών κοινωνικών συμπεριφορών στο σπίτι.

  5. Παρακολούθηση και Ανακατεύθυνση: Συνεχής παρακολούθηση των αλληλεπιδράσεων του μαθητή με τους συμμαθητές και παροχή άμεσης ανακατεύθυνσης και ανατροφοδότησης όταν συμβαίνουν ακατάλληλες συμπεριφορές.

Σχέδιο Παρέμβασης σε Κρίση (εάν είναι απαραίτητο): Σε περίπτωση κρίσης που σχετίζεται με την εκφοβιστική συμπεριφορά του μαθητή, θα ακολουθηθούν τα παρακάτω βήματα:

  1. Εξασφάλιση Ασφάλειας: Δώστε προτεραιότητα στην ασφάλεια όλων των εμπλεκομένων μαθητών. Αφαιρέστε τον μαθητή από την κατάσταση αν είναι αναγκαίο, διασφαλίζοντας την ευημερία όλων των εμπλεκόμενων μερών.

  2. Στρατηγικές Αποσυνδέσης: Χρησιμοποιήστε στρατηγικές αποσυνδέσεως, όπως τεχνικές χαλάρωσης και παροχή ενός ασφαλούς χώρου για τον μαθητή να εκφράσει τα συναισθήματά του.

  3. Συμμετοχή Εκπαιδευτικού Προσωπικού: Επικοινωνήστε με το αρμόδιο εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως τον σχολικό σύμβουλο ή τον διευθυντή, για να παράσχετε πρόσθετη βοήθεια και καθοδήγηση.

  4. Επανορθωτικά Μέτρα: Εφαρμογή επανορθωτικών μέτρων, όπως διαμεσολάβηση και επίλυση των προβλημάτων, για να αντιμετωπιστεί ο βλαβερός αντίκτυπος και να προωθηθεί η αποκατάσταση εντός της σχολικής κοινότητας.

Περιγραφή Επιτυχίας – Κριτήρια και Συνέπειες: Η πρόοδος και επιτυχία του μαθητή στη μείωση της εκφοβιστικής συμπεριφοράς θα μετρηθεί με τα εξής κριτήρια:

  1. Μείωση των Περιστατικών Εκφοβισμού: Η συμπεριφορά του μαθητή θα θεωρηθεί επιτυχημένη εάν επιδεικνύει μείωση [εισαγάγετε ποσοστό] στη συχνότητα των περιστατικών εκφοβισμού κατά τον καθορισμένο χρονικό πλαίσιο.

  2. Αύξηση των Κοινωνικών Συμπεριφορών

Για να αναθέσετε ρόλους στις ομάδες συνεργασίας, μπορείτε να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

  1. Καθορίστε τους στόχους: Πριν αναθέσετε ρόλους, καθορίστε τους στόχους της ομάδας. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον καθορισμό των αποστολών, των προκλήσεων ή των ερωτημάτων που η ομάδα πρέπει να αντιμετωπίσει.

  2. Αναλύστε τις απαιτήσεις: Κατανοήστε τις απαιτήσεις των καθηκόντων και των ευθυνών που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε ποιους ρόλους χρειάζεται η ομάδα.

  3. Κατανοήστε τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα: Γνωρίστε τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να αναθέσετε ρόλους που ταιριάζουν στις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους.

  4. Αναθέστε τους ρόλους: Αναθέστε σε κάθε μέλος της ομάδας έναν συγκεκριμένο ρόλο που συνδέεται με τις απαιτήσεις του έργου. Ορίστε σαφείς περιγραφές για τα καθήκοντα και τις ευθύνες τους.

Ορισμένοι κοινοί ρόλοι που μπορείτε να αναθέσετε στα μέλη της ομάδας είναι:

  • Αρχηγός ομάδας: Υπεύθυνος για την οργάνωση και την καθοδήγηση της ομάδας.

  • Χρονοδιαχειριστής: Υπεύθυνος για τον χρονικό προγραμματισμό και την τήρηση των προθεσμιών.

  • Γραμματέας: Υπεύθυνος για την τήρηση σημειώσεων και την καταγραφή των συζητήσεων της ομάδας.

  • Ειδικός της έρευνας: Υπεύθυνος για την συγκέντρωση και την ανάλυση των πληροφοριών για το θέμα της ομάδας.

  • Διαμεσολαβητής: Υπεύθυνος για τη διαμεσολάβηση σε συγκρούσεις και την επίλυση διαφορών μεταξύ των μελών της ομάδας.

Είναι σημαντικό να εξηγήσετε σε κάθε μέλος της ομάδας τους ρόλους και τις αναμενόμενες ευθύνες τους. Επιπλέον, μπορείτε να προωθήσετε την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας μέσω δραστηριοτήτων που προάγουν την ανταλλαγή ιδεών, την ανοικτή επικοινωνία και την αμοιβαία υποστήριξη.

Πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών “116111” που λειτουργεί από το Χαμόγελο του Παιδιού

https://www.gov.gr/sdg/healthcare/national-emergency-numbers/general/116111/

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση