Αξιοποιώντας τον πίνακα του Γεώργιου Ιακωβίδη «Προσφυγοπούλα ή Κοιμισμένη ανθοπώλης» τα παιδιά προβληματιστήκαν για το φαινόμενο της παιδικής εργασίας και αναζήτησαν λύσεις για το τι μπορούν να κάνουν τα ίδια.
Ερωτήσεις που τέθηκαν στα παιδιά και βοήθησαν στην επεξεργασία του θέματος:
- Για ποιο λόγο πιστεύεις ότι κάθεται εκεί το κοριτσάκι;
- Που νομίζεις ότι ζει;
- Πηγαίνει σχολείο; Έχει οικογένεια;
- Tα ρούχα της είναι σαν τα δικά σου;
- Tι φαντάζεσαι ότι μπορεί να νιώθει το κοριτσάκι και γιατί;
- Πως νιώθετε που δεν είστε αναγκασμένοι να δουλεύετε;
- Πως σκέφτεστε να περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας, τώρα που γνωρίσατε τις ιστορίες των παιδιών που δεν έχουν ελεύθερο χρόνο;
Κατά την διάρκεια της συζήτησης καταγράφονταν οι ιδέες των παιδιών και οι ιδιαίτερες λέξεις που χρησιμοποίησαν τα παιδιά. Τις απομονώσαμε και τις ξαναγράψαμε ηλεκτρονικά στον Η/Υ της τάξης με μεγάλα γράμματα. Κάθε παιδί επέλεξε να δώσει διαφορετικό χρώμα στις λέξεις του και εξήγησε την επιλογή του.
Στη συνέχεια τις εκτυπώσαμε τις κόψαμε σε πλαίσιο και τις κολλήσαμε σε μεγάλο χαρτόνι. Φτιάξαμε ένα πίνακα αναφοράς με τίτλο «σκέφτομαι για τα παιδιά του δρόμου..» και κολλήσαμε φωτογραφίες παιδιών που εργάζονται στον δρόμο που αναζητήσανε στο ιντερνετ και τις εικαστικές αποτυπώσεις των παιδιών.
Τα παιδιά κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα
- Να μην κοροϊδεύουν και να μιλούν υποτιμητικά όταν συναντούν παιδιά του δρόμου που εργάζονται.
- Είναι μικρά για να εργάζονται όμως μπορούν να κάνουν όλες τις δουλείες του παιχνιδιού και της αγάπης.
Ο πίνακας που επεξεργαστήκαμε..
Αφήστε μια απάντηση