Χελιδονίσματα στο Νηπιαγωγείο μας

Η Άνοιξη έφτασε και η τάξη μας πλημμύρισε από μελωδίες..

 

Τα πρώτα χελιδόνια φτιάχτηκαν από τα χέρια των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας.

430775684 406242388675323 6186528451300575254 n 430439343 386516570982500 5733464050384985045 n 430296675 926768685636199 862875316339704212 n

 

Γνωρίσαμε τα κάλαντα της Άνοιξης,  τα “Χελιδονίσματα” και  επισκεφθήκαμε τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Κορφοβουνίου για να  τους τραγουδήσαμε, παρέα με τον  ήχο της χελιδόνας μας .

431302334 1573806833440697 3099670794756560069 n 432623447 920610802934830 6062839709212381780 n

Οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία για τη σχολική χρονιά 2024-2025

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Οι εγγραφές των νηπίων πραγματοποιούνται από Παρασκευή 1 Μαρτίου έως και Τετάρτη 20 Μαρτίου 2023. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Άρτας σύμφωνα με το άρθρο 1, της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί  με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

δ) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής και για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).

  • Για παιδαγωγικούς λόγους κρίνεται απαραίτητη η παρουσία – γνωριμία  του νηπίου στο νηπιαγωγείο,  μετά την ηλεκτρονική του  εγγραφή.
  • Απαγορεύεται να γίνεται διπλή εγγραφή σε άλλο νηπιαγωγείο. Η διπλή εγγραφή επισύρει νομικές κυρώσεις.
  • Η εγγραφή επιτρέπεται μόνο σε ένα Νηπιαγωγείο -σε αυτό στο οποίο ανήκετε σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας.
  • ΝΗΠΙΑ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ 2019 ΚΑΙ ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΤΟΥ 2020.
  • Τα παιδιά που είναι γραμμένα στο νηπιαγωγείο μας ως προνήπια τη φετινή χρονιά 2023-2024 γράφονται αυτεπάγγελτα για την επόμενη χρονιά (δεν χρειάζονται επιπλέον δικαιολογητικά)
  • Γίνονται δεκτά όλα τα νήπια και προνήπια που ανήκουν στα όρια του νηπιαγωγείου.
  • Θα γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις – προεγγραφές ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ (έτος γέννησης 2020).

Από το σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ. 4 του άρθρου 3 του νόμου 1566/1985 (ΦΕΚ Α’ 167), όπως αντικαταστάθηκε με την περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018 (ΦΕΚ Α’ 38) και με την υπ’ αρ. πρωτ. 127860/Δ1/13-08-2019 (ΦΕΚ 3233Β) ΚΥΑ, η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών έγινε υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.

Τηλέφωνο νηπιαγωγείου: 26810 73752



Λήψη αρχείου

“Η αμυγδαλιά”

Η Άνοιξη δεν ήρθε ακόμη, αλλά οι αμυγδαλιές άνθισαν και ομορφαίνουν τη φύση γύρω μας…

Εμείς αναζητούμε κι άλλες αμυγδαλιές, μέσα από τα ποιήματα, τις μελωδίες και τη ζωγραφική.

_______________________________________________________

Γνωρίζουμε το ποίημα του Γιώργου Σεφέρη “Λίγο ακόμα”

Λίγο ακόμα θα ιδούμε

τις αμυγδαλιές ν’ ανθίζουν

τα μάρμαρα να λάμπουν στον ήλιο

τη θάλασσα να κυματίζει

Λίγο ακόμα, να σηκωθούμε λίγο ψηλότερα.

________________________________________________________

Παρατηρούμε την “Ανθισμένη αμυγδαλιά” του Βαν Γκογκ στο Van Gohg Museum και τη διακρίνουμε ανάμεσα σε άλλα έργα του.

Μουσείο 3

Μουσείο 2 Μουσείο 1

Χωρίς τίτλο 1

 

Φυσικά δημιουργούμε τη δική μας αμυγδαλιά, ομορφαίνοντας την τάξη μας.

IMG 20240222 104248 IMG 20240222 130637\

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ”ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟ ΔΑΣΟΣ… ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ”

Στα πλαίσια υλοποίησης του 2ου κύκλου για φέτος Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα “ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟ ΔΑΣΟΣ…ΕΙΝΑΙ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ” πραγματοποιήσαμε δράσεις με βασικό σκοπό την ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση και την αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα.
 

Πραγματοποιήσαμε περίπατο στη φύση του χωριού μας και  οι μικροί εξερευνητές της τάξης αποφάσισαν να συλλέξουν πολύτιμο υλικό… Μία ομάδα ανέλαβε να μαζέψει σε καλαθάκι διάφορα είδη φύλλων και λουλουδιών μία άλλη ομάδα να φωτογραφίσει “θησαυρούς της φύσης”.

20240208 122555

20240208 111531 20240208 111307

20240208 111126 20240208 105840

Επιστρέφοντας στην αυλή του σχολείου όλα τα παιδιά μαζί έφτιαξαν ένα έργο με υλικά από το δάσος του χωριού τους.

Δημιουργούμε με υλικά της Φύσης

Πίσω στην τάξη, αναλύοντας τα στοιχεία που συλλέξαμε και μέσα από συζήτηση αναγνωρίσαμε τα οφέλη του δάσους. Αναζητήσαμε ήχους του δάσους στο διαδίκτυο και γνωρίσαμε τεχνικές χαλάρωσης ακούγοντάς τους. 

Χαλαρώνουμε με τους ήχους του δάσους

Επιλέξαμε μουσικά όργανα της τάξης και με αυτά δημιουργήσαμε ένα ηχητικό τοπίο με θέμα “Ένα δάσος δίπλα στη θάλασσα”.

422606613 267585836215251 5547625022291003612 n 422570481 351147121121293 8771540393979106454 n 422509648 918934293003083 7837560828706085082 n 422749737 388055873807792 8405142996313509462 n 422581493 6969051016549759 6559731616051666693 n

Αντιλαμβανόμενοι ότι κάποιες ανθρώπινες δραστηριότητες δημιουργούν κινδύνους για το δάσος, εκφράσαμε τις απόψεις μας μέσα από τη ζωγραφική, την κατασκευή μιας ομαδικής μακέτας  και τη δημιουργία ψηφιακής αφίσας, σχετικά με το πώς θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν επισκεπτόμαστε το δάσος. 

IMG 20240215 100633 IMG 20240215 100629

IMG 20240215 100624 IMG 20240215 100617

 

422770126 717150543879856 3687445188202351659 n 422554531 411485794566440 712883725422755834 n 422731549 1177151879928089 8140267718042715281 n

 

η ΑΦΙΣΑ μας

 

 

 

 

Τρεις Ιεράρχες – Κοπή πίτας

Στις 30 Ιανουαρίου, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, μαζί με τους μαθητές/τριες του Δημοτικού Σχολείου Κορφοβουνίου, συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία των Τριών Ιεραρχών, στον ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Κορφοβουνίου. Στη συνέχεια παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και κατασκεύασαν κάρτες αφιερωμένες στη μνήμη των Τριών Ιεραρχών.

422654398 2532313006940227 3800480213060827483 n 422670087 1080270823291089 7565211245757311346 n

422624529 2518953678307731 5566733608894797898 n 423105713 691639459707867 5068643112239681692 n

_________________________________________________________________

Πριν τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος πραγματοποίησαν μαζί με εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, τον Πάτερ και εκπροσώπους του Δήμου, την Κοπή της Βασιλόπιτας.

422221809 1554471245396244 371220622839112980 n 420174484 250008084716928 4442409676415997187 n

415761013 947095387030876 5084116201618213820 n

“Ο Πέτρος και ο Λύκος” – Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης

Την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν σε ζωντανή μετάδοση, από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης το μουσικό παραμύθι “Ο Πέτρος και ο Λύκος”.

1 ΑΦΙΣΑ

Το μουσικό παραμύθι ‘Ο Πέτρος και ο Λύκος’ γράφτηκε από τον Προκόφιεφ το 1936 με σκοπό να διδάξει τα παιδιά σχετικά με το χαρακτήρα και τη χρήση των οργάνων της ορχήστρας και να τα εξοικειώσει με αυτά. Ο Πέτρος ζει στο σπίτι του παππού του στο δάσος και ως γενναίος νέος δεν φοβάται καθόλου τους κακούς λύκους. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του παππού του τα βάζει με το λύκο, τον οποίο αιχμαλωτίζει με τη βοήθεια ενός πουλιού. Η γάτα (κλαρινέτο), η πάπια (όμποε), το πουλί (φλάουτο), ο παππούς (φαγκότο), οι κυνηγοί (πνευστά-κρουστά), ο λύκος (κόρνο) και ο Πέτρος (έγχορδα) πρωταγωνιστούν σε αυτή την πολυαγαπημένη ιστορία και διδάσκουν ευχάριστα, παραπέμποντας στα ηχοχρώματα των αντίστοιχων οργάνων.

4 ΣΠΙΤΙ

2 ΈΓΧΟΡΔΑ

3 ΧΑΛΚΙΝΑ 5 ΟΜΠΟΕ

419176807 1420642965540703 5305606806495681757 n

419285147 699467175505223 6812176097205080087 n 419558498 411265931245014 6191389942155069929 n

Ο κύκλος του νερού

 Το νερό αποτελεί ένα από τα πιο προσφιλή και οικεία θέματα των μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο,  που δίνει πολλές ευκαιρίες διερεύνησης, παρατήρησης, δράσης/παιχνιδιού και ευαισθητοποίησης. Στην τάξη μας γνωρίσαμε τον “Κύκλο του νερού” με τη βοήθεια του Σταγονούλη, μιας κούκλας περσόνας.

419948365 1655081004986041 6427140785698257626 n

Ο Σταγονούλης, μετά από ένα μεγάλο ταξίδι, αποφάσισε να μας επισκεφτεί και να μας μιλήσει για τις περιπέτειές του. Πρώτα-πρώτα ανοίξαμε το σεντούκι που κουβαλούσε: ΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ…

419350720 1314849149212579 7865440368740746381 n

Στον ταξίδι του ο Σταγονούλης γνώρισε πολλούς φίλους. Ένας από αυτούς ήταν ένας χιονάνθρωπος. 

παραμύθι

Από όλους του θησαυρούς που έκρυβε μέσα το σεντούκι του νερού, επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με το παραμύθι“Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” (Μάνος Κοντολέων). Μας το αφηγήθηκε ο Σταγονούλης και στη συνέχεια βάλαμε τις κάρτες του παραμυθιού σε ακολουθία ώστε να σχηματίσουμε κι εμείς την ιστορία του ήρωα, με τον δικό μας τρόπο.

419336972 908624860719174 5356611193976067201 n

Έπειτα σχηματίσαμε κύκλο με τις κάρτες κι έτσι δημιουργήσαμε τον κύκλο του νερού. Τοποθετήσαμε τις κάρτες στην αυτοσχέδια επιδαπέδια πίστα ρομποτικής και ακολουθήσαμε, χωρισμένοι σε ζευγάρια, τις κάρτες που απεικόνιζαν τον κύκλο του νερού. Ένα παιδί έκανε το ρομποτάκι και ένα δεύτερο τον προγραμμάτιζε με τη βοήθεια καρτών προσανατολισμού.

419204390 896815658763808 3586887509741600229 n

  Για να κατανοήσουμε όμως καλύτερα τις έννοιες συγκέντρωση – εξάτμιση- συμπύκνωση – βροχόπτωση/χιονόπτωση, κάναμε ένα πείραμα. Συζητήσαμε για όσα παρατηρήσαμε, καταλήξαμε σε συμπεράσματα και στη συνέχεια κάναμε μία ατομική κατασκευή.

419368865 356236947358469 77962180692968813 n 419466123 362022279910498 4799793239531653969 n419210424 3110145095785271 384130677377437698 n

 

419207414 922508602398348 7254112786560496536 n 419134366 260912000356150 3292001575144101478 n 419708986 355054337336621 1419635076051217903 n

Τέλος, αποφασίσαμε να δραματοποιήσουμε τον κύκλο του νερού. Μοιράσαμε ρόλους, φορέσαμε τα αξεσουάρ που ανακαλύψαμε στο Σεντούκι του νερού και ξεκινήσαμε!

419447835 1592898694848352 2438879270889950238 n

 

 

 

Πιστοποιητικό υιοθεσίας ευχής – ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ

Με την υποστήριξη των γονέων/κηδεμόνων και μαθητών μας, φέτος με το Αστέρι της Ευχής, το Νηπιαγωγείο μας θα βοηθήσει να εκπληρωθεί η ευχή του Φ. 6 ετών!



Λήψη αρχείου

 

 

 

Ζωγραφίζω όπως ο Τζάκσον Πόλοκ

Γνωρίσαμε το έργο του ζωγράφου Τζάκσον Πόλοκ.

Μέσα από ιστοσελίδες αναζητήσαμε πληροφορίες για το έργο του και παρατηρήσαμε τους πίνακές του.
419123020 702536085357847 995771188680836143 n 419500297 412308911136209 7267673057953241246 n 419363477 274944955606050 8167184200694366753 n
Θελήσαμε κι εμείς να δημιουργήσουμε ένα έργο. Το ονομάσαμε “ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ” γιατί μας θύμισε πώς νιώθαμε όταν ζωγραφίζαμε με την τεχνική του σταξίματος.
419606515 398908092619122 8181634248351211769 n
419457322 1344501799586064 7460921648124887926 n 419452463 211287925396039 8587874020883223958 n
Χρησιμοποιήσαμε τις νέες γνώσεις για να φτιάξουμε ένα ατομικό έργο με θέμα τον Χειμώνα.
422640724 1028729841553964 2948295235305239575 n
422629737 1310788636271400 4292023121975304362 n 420513883 1433278044261148 11072031830741066 n

Ο Τζάκσον Πόλοκ ήταν Αμερικανός ζωγράφος και ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του κινήματος του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. Αποτελεί έναν από τους μείζονες αλλά και δημοφιλέστερους ζωγράφους της Αμερικής. Ο Πόλοκ γεννήθηκε στο Κόντυ του Ουαϊόμινγκ και μεγάλωσε στην Αριζόνα.

Πόλοκ

Η τεχνική του «σταξίματος»

Το 1947 ο Τζάκσον Πόλοκ χρησιμοποίησε για πρώτη φορά την τεχνική του «σταξίματος», εγκαινιάζοντας αυτό που αργότερα θα γίνει γνωστό ως «Ζωγραφική της Κίνησης». Άπλωνε τον μουσαμά – χωρίς τελάρο – στο πάτωμα κι έσταζε πάνω του την μπογιά σε διαδοχικές στρώσεις. Πολλοί θεωρούν ότι οι πίνακες αυτής της περιόδου αποτελούν τα αριστουργήματα της καλλιτεχνικής του σταδιοδρομίας.

Κελαηδήματα του Χειμώνα

Το Φθινόπωρο είχαμε αποχαιρετήσει τα αποδημητικά πουλιά τραγουδώντας τους το “Δόνια χελιδόνια”.

«Δόνια Χελιδόνια» (Λαϊκό, μελοποίηση: Πολυξένη Ματέυ)

Δόνια χελιδόνια, ώρα σας καλή σας

κι ο Θεός μαζί σας κι ο Θεός μαζί σας.

Φεύγετε, φευγάτε, πάλι εδώ γυρνάτε

μη μας λησμονάτε, μη μας λησμονάτε.

Φεύγουμε, πετάμε, σ’ άλλες χώρες πάμε

ζέστη για να βρούμε, ζέστη για να βρούμε.

Μα όπου κι αν βρεθούμε, δε σας λησμονούμε

πάλι εδώ θα ‘ρθούμε, πάλι εδώ θα ‘ρθούμε.

Ακούστε τη μελωδία εδώ:

 

  • Τώρα βοηθάμε τα πουλιά που δεν αποδημούν, φτιάχνοντας και κρεμώντας ταΐστρες, στην αυλή του σχολείου μας.

 419218530 3568594326740509 3859824177284164003 n422886017 930926331731582 7942818445632540225 n423062794 6530635150369251 108294273155253630 n

416858740 942222057331804 4795443422783313373 n

 

  • Γνωρίζουμε την ιστορία του “Κοκκινολαίμη” του Krings Antoon και ακούμε το κελάηδημά του:

Θέμης Κοκκινολαίμης παραμύθι

 

  • Γνωρίζουμε τον μύθο της Αλκυόνης:

Σύμφωνα με τη μυθολογία η Αλκυόνη, κόρη του Αίολου, ήταν μία πανέμορφη γυναίκα η οποία ήταν παντρεμένη με τον Κήυκα. Μάλιστα ο γάμος τους ήταν τόσο τέλειος που οι δυο τους πίστεψαν ότι είναι ισάξιοι των Θεών. Τότε ο Δίας για να τιμωρήσει την αλαζονεία τους βύθισε το καράβι του Κύηκα και τον άφησε να πνιγεί. Η Αλκυόνη θρήνησε τόσο πολύ τον χαμό του συζύγου της που ο Δίας την λυπήθηκε και την μεταμόρφωσε σε ένα πανέμορφο πουλί, το οποίο ήταν όμως καταδικσμένο να γεννά τα αυγά του τον χειμώνα. Έτσι, τα αγριεμένα κύματα ορμούσαν στα βράχια και κατέστρεφαν τη φωλιά και τα αυγά της Αλκυόνης. Τότε λοιπόν ο Δίας την λυπήθηκε για άλλη μια φορά και διέταξε να σταματούν οι άνεμοι και να λάμπει ο ήλιος για δεκαπέντε μέρες μέσα στην καρδιά του χειμώνα προκειμένου να μπορεί η Αλκυόνη να κλωσάει τα αυγά της.

Οι αλκυονίδες μέρες είναι εκείνες οι μέρες του χειμώνα κατά τις οποίες επικρατεί καλός καιρός με έντονη ηλιοφάνεια, χωρίς σύννεφα και ανέμους και κάποιες φορές με υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες.Οι ημέρες αυτές κάνουν την εμφάνισή τους από 15 Δεκεμβρίου ως 15 Φεβρουαρίου κάθε χρόνο, και συχνότερα μεταξύ 16-31 Ιανουαρίου. Η ονομασία τους έχει αρχαιοελληνική προέλευση.Οι Αλκυονίδες πήραν το όνομά τους από το θαλάσσιο πτηνό Αλκυόνη ή καλύτερα από τον ομώνυμο αστέρα (Αλκυών των Πλειάδων) που φέρει το όνομα του πτηνού.

 

419747444 894044478864140 5320538131652212564 n

422555305 359690633557092 4294957858508600299 n

419225557 1413088729636870 7496731455262537257 n

420177786 1109976596864352 6492316896363739928 n 422600663 910025900528764 1376575971122498099 n