Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2024

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού 2024 (#EUCodeWeek 14-27 Οκτωβρίου 2024), πήραμε μέρος στη δραστηριότητα Beebot με τίτλο “Πες Βρες” (CodeWeek4All: cw24-Lr5LY).

Πρόκειται για ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το Beebot, όπου οι παίκτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν λέξεις που ξεκινούν από συγκεκριμένο γράμμα και να προγραμματίσουν το ρομπότ να οδηγηθεί στο συγκεκριμένο αντικείμενο. 

EUCodeWeek2024 NhpKorfovouniou



Λήψη αρχείου

Ταξίδι στο διάστημα (4ος κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

“Ταξίδι στο διάστημα

Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ

Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία: Ψηφιακές δεξιότητες

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι να αποκτήσουν οι μικροί μας μαθητές γνώσεις για το ηλιακό σύστημα, να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να καλλιεργήσουν τη μαθηματική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων STEAM και να επιλύσουν προβλήματα.

 

Αφού διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, ξεφυλλίσαμε βιβλία και είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο.

IMG 20240514 095851

Γνωρίσαμε τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος, μέσα από βιβλία και χρησιμοποιώντας την ψηφιακή εφαρμογή της NASA Artificial Intelligence. Συζητήσαμε για τη θέση των πλανητών, παρατηρώντας την κυκλική τους τροχιά γύρω από τον ήλιο και προσπαθήσαμε να τους βάλουμε στη σειρά με διάφορους τρόπους.

IMG 20240515 094938 IMG 20240515 095116 IMG 20240515 095453

IMG 20240517 123438      IMG 20240517 123400

Οδηγήσαμε το ρομποτάκι μας από τον ήλιο μέχρι τον πιο απομακρυσμένο, σκοτεινό και κρύο πλανήτη του ηλιακού συστήματος.

IMG 20240514 102037

Πήραμε τα πινέλα μας και φτιάξαμε ένα ηλιακό σύστημα όλοι μαζί, με το οποίο έπειτα ομορφύναμε την τάξη μας.

IMG 20240517 092630 IMG 20240517 095139

Ακούσαμε ήχους των πλανητών αλλά και αποσπάσματα της μουσικής του Gustav Holst με τίτλο “Planets”. Φυσικά αναπαραστήσαμε την κίνησή τους με το σώμα μας, παίρνοντας θέσεις στον χώρο.

Δημιουργήσαμε παζλ φυσικό και ψηφιακό.

IMG 20240515 085243

Ετοιμάσαμε διαστημόπλοια και πραγματοποιήσαμε ένα φανταστικό ταξίδι στη Σελήνη.

IMG 20240517 102411

Συνδέσαμε τις νέες γνώσεις που αποκτήσαμε με την αγάπη μαθητών για το θέατρο σκιών και… ετοιμάσαμε μια παράσταση με τίτλο” Ο Καραγκιόζης στο φεγγάρι”.

IMG 20240517 102721

Τραγουδήσαμε “Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου”.

Μια γιορτή στη γειτονιά του Ήλιου
Μουσική: Χάρης Κατσιμίχας

Στίχοι: Σίμος Οικονομίδης

Του ήλιου η γειτονιά πλανήτες έχει εννιά
δεν στέκονται στιγμή, γυρνάνε με ορμή.
Πρώτος ο Ερμής απ’ όλους πιο σταχτής,
μετά η Αφροδίτη ολόλευκη σαν νύφη.

Λίγο πιο πέρα η Γη, σε όλους μας γνωστή
κι ακολουθεί ο Άρης, κόκκινος κατεργάρης.

Λαμπρό θα δεις τον Δία, δεν θέλει φαντασία
ο Κρόνος θα σ’ αρέσει, βραχιόλια έχει στη μέση.
Κι αν έχεις κι άλλα κέφια ψάξε πιο πέρα αδέρφια:
Ουρανό και Ποσειδώνα που ’χουνε μακρύ χειμώνα.

 

 

 

 

 

Οι νότες χάθηκαν

… Οι νότες χάθηκαν…

Σήμερα συνέβη κάτι απρόσμενο στην τάξη μας. Ο  “Γατούλης – Μουσικούλης” (η κούκλα περσόνα μας), ιδιαίτερα ανήσυχος μάς ενημέρωσε πως οι αγαπημένες μας νότες εξαφανίστηκαν. Είχαν πάει μια εκδρομή.  Άλλες είπαν πως θα ανέβαιναν  στο βουνό, κάποιες θα πήγαιναν  χαμηλά στον κάμπο,  άλλες θα πήγαιναν για κολύμπι στον βυθό και άλλες είχαν πει πως θα πετούσαν ψηλά-ψηλά στον ουρανό. Η ώρα όμως πέρασε και δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στο σπιτάκι τους, το πεντάγραμμο. Ο Γατούλης μας καλεί να ανακαλύψουμε τις χάρτινες νότες μέσα στην τάξη και να τις βάλουμε ξανά στο μουσικό σπιτάκι.Μας παροτρύνει να αναζητήσουμε πληροφορίες ώστε να μπορέσουμε να βάλουμε τις νότες στη σωστή σειρά μέσα στο σπίτι τους, καθώς θα είναι κουρασμένες από την εκδρομή τους και θα πρέπει να  ξεκουραστούν στα κρεβάτια τους. Αναζητούμε πληροφορίες στη βιβλιοθήκη και τη μουσική γωνιά της τάξης.

IMG 20240321 104851

Σίγουρα θα μας βοηθήσει και το μεταλλοφωνο, σκεφτήκαμε! Και έτσι κι έγινε! Συσχετίσαμε το μέγεθος κάθε μεταλλικής πλάκας με τον ήχο-νότα που παράγει και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι όσο μικρότερη είναι η μεταλλική πλάκα τόσο πιο ψηλός ακούγεται ο ήχος που παράγει και αντίστροφα. Οπότε βάλαμε την πιο βαθιά νότα στο κάτω σκαλί στο σπιτάκι της Μουσικής και συνεχίσαμε αναλόγως την πορεία προς τα πάνω, συνδυάζοντας παράλληλα τα χρώματα από τις μεταλλικές πλάκες του μεταλλοφώνου, με τις χρωματιστές χάρτινες νότες της μουσικής σκάλας που ανακαλύψαμε νωρίτερα.

IMG 20240321 104706 

IMG 20240321 104549

Στη συνέχεια κάνουμε τον ίδιο συσχετισμό και με τους χρωματιστούς ηχητικούς σωλήνες (Boomwhackers), αλλά και με γυάλινα ποτήρια, τα οποία έχουν διαφορετική ποσότητα νερού. Ανακαλύπτουμε πώς επηρεάζεται το ύψος του ήχου από το μήκος του σωλήνα και από την ποσότητα νερού και καταγράφουμε τις παρατηρήσεις μας.

Και οι μουσικοί αυτοσχεδιασμοί ξεκινούν! Πειραματιζόμαστε με τους ήχους “απ’ τα ψηλά στα χαμηλά, αντίστροφα και μπερδεμένα”. Αυτοσχεδιάζουμε μόνοι και σε μικρές ομάδες και φτιάχνουμε τη δική μας μουσική!

IMG 20240321 104526 IMG 20240321 095927

IMG 20240321 104420 IMG 20240321 104409

Χαρούμενοι για τη νέα μας ανακάλυψη, τραγουδάμε για τις νότες που ανεβοκατεβαίνουν και δημιουργούμε σε ομάδες τη δική μας μουσική στο Μουσικό Εργαστήρι της Google Chrome!

IMG 20240327 092659 IMG 20240327 092538

“Μάθημα Μουσικής”

Οι νότες είναι  εφτά

τις λέμε στη σειρά: Ντο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι.

Μα βάζω και το Ντο και γίνονται οκτώ,

τις λέμε στη σειρά σαν τα καλά παιδιά.

Ανεβαίνω τη σκάλα: Ντο Ρε Μι Φα Σολ Λα Σι Ντο

Κατεβαίνω τη σκάλα: Ντο Σι Λα Σολ Φα Μι Ρε Ντο

Έμαθα τις νότες τώρα στη στιγμή

κι έτσι εύκολα θα μάθω εγώ τη μουσική.

 

 

Πασχαλινές δράσεις

Βρισκόμαστε λίγο πριν τον ερχομό του Πάσχα και οι μαθητές μας συμμετέχουν με μεγάλο ενθουσιασμό σε ποικίλες δράσεις.

Μεταξύ άλλων μαθαίνουν για τα πασχαλινά έθιμα που υπάρχουν στην Ελλάδα, για τη Μεγάλη Εβδομάδα και την αγάπη που έδειξε ο Χριστός με την Ζωή και την Ανάστασή του.

Βάφουν αυγά με διαφορετικές τεχνοτροπίες και υλικά (χρώμα ζαχαροπλαστικής και τέμπερα)

IMG 20240425 170943

IMG 20240425 170754 IMG 20240424 085933

Διακοσμούν λαμπάδες στη διάρκεια εργαστηρίου για παιδιά και γονείς.

IMG 20240426 121428

Φτιάνουν πασχαλινά καλαθάκια από κουτιά παπουτσιών και τα γεμίζουν με κάρτες και κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά.

IMG 20240418 111349 IMG 20240418 111313

IMG 20240418 111332 IMG 20240418 104829

IMG 20240425 170724 IMG 20240425 170734

IMG 20240418 084443 IMG 20240418 084305

IMG 20240418 084214 IMG 20240418 111114

IMG 20240425 170649

IMG 20240425 124122 IMG 20240425 124118

Πλάθουν και ψήνουν Λαζαρακια  και λένε τα κάλαντα του Λαζάρου κάνοντας περίπατο στο χωριό τους, την τελευταία μέρα πριν τον ερχομό των διακοπών.

IMG 20240425 103833

IMG 20240426 090900 IMG 20240426 090838

IMG 20240426 094026 1

Έντομα: τέχνη και συμμετρία

Με αφορμή τον ερχομό της Άνοιξης οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου μας γνωρίζουν τα έντομα και παρατηρούν την ομοιότητα μεταξύ των φτερών της πεταλούδας.

πεταλούδα συμμετρία 1

Δοκιμάζουν να φτιάξουν τις δικές τους πεταλούδες, χρωματίζοντας με πινέλα και υγρά χρώματα μόνο το ένα φτερό, αποτυπώνοντας έπειτα το σχέδιο, με δίπλωμα, στο άλλο φτερό.

IMG 20240418 122113 IMG 20240418 122110 IMG 20240418 122105

IMG 20240418 124736

Στη συνέχεια διαπιστώνουν μέσω της παρατήρησης ότι η ιδιότητα της συμμετρίας υπάρχει σε πολλά αντικείμενα, ζώα καθώς και στο ίδιο μας το σώμα.

Συμμετρία 1 Συμμετρία 2 face symmetry

Συζητώντας για τον νοητό άξονα συμμετρίας και σε μια προσπάθεια να γίνει περισσότερο κατανοητός, τα παιδιά χωρίζουν ένα φύλλο χαρτί στη μέση και δημιουργούν ευφάνταστα σχέδια εντόμων, χρησιμοποιώντας απλά υλικά (χαρτί, τέμπερα, χάρακα).

IMG 20240418 111131 IMG 20240418 091553

IMG 20240418 090930

IMG 20240418 090921 IMG 20240418 090917

—————————————————————————————————————————

Οι πεταλούδες αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για πολλούς δημιουργούς, τόσο συνθέτες , όσο και εικαστικούς.

Χαρακτηριστικά αναφέρονται ορισμένα δείγματα τέχνης τα οποία γνώρισαν τα παιδιά:

1. Η Σπουδή Op. 25, No. 9 σε Σολ ύφεση μείζονα, του Φρεντερίκ Σοπέν, που γράφτηκε το 1834. Η σπουδή είναι γνωστή επίσης και ως Butterfly (Πεταλούδα), τίτλος ο οποίος δεν δόθηκε από τον ίδιο τον συνθέτη, όπως δηλαδή συνέβη και σε άλλα κομμάτια του, αλλά δόθηκε από άλλους.

2. Πεταλούδα-  ΠΑΜΠΛΟ ΠΙΚΑΣΟ

PICASSO

3. Πεταλούδα – ΚΛΟΝΤ ΜΟΝΕ

ΜΟΝΕ

4. Πεταλούδα – ΒΙΝΣΕΝΤ ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ

VAN GOGH

5. Πεταλούδα – ΑΝΤΙ ΓΟΥΟΡΧΟΛ

ANDY WARHOL

6. Πεταλούδα – ΣΑΛΒΑΝΤΟΡ ΝΤΑΛΙ

SALVADOR DALI

SALVADOR DALI 2

 

Ενδιαφέρομαι και ενεργώ: Είμαστε εσύ, είμαστε εγώ (3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων)

Στα πλαίσια του τρίτου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ: Είμαστε εσύ, είμαστε εγώ” (Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη), υλοποιήσαμε ποικίλες δράσεις με έμφαση στο να δοθούν στα παιδιά ευκαιρίες για αλληλεπίδραση, συνεργασία και ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων. Μεταξύ αυτών:

1. Λάβαμε μέρος στο 1ο Μαθητικό Συνέδριο Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών, στα Ιωάννινα, με τίτλο “Ενεργός Πολιτειότητα – Πολίτης στο Σχολείο, Πολίτης του Κόσμου” (5,6,7 Απριλίου 2024), παρουσιάζοντας ένα βίντεο με το δικό μας τραγούδι “Είμαστε εσύ, είμαστε εγώ”. Η βασική ιδέα για τη συγγραφή των στίχων και τη μελοποίησή τους, ήρθε μέσα από τις δραστηριότητες τις οποίες υλοποιήσαμε στα πλαίσια του εν λόγω εργαστηρίου δεξιοτήτων, με υποθεματική τα δικαιώματα των παιδιών, υπό την καθοδήγηση της Νηπιαγωγού Ελπίδας Μαμακή.

 

«Είμαστε εσύ… είμαστε εγώ»

Κάθε βράδυ που ξαπλώνω

μες στο μυαλό μου ξεδιπλώνω

τον κόσμο που θα ‘θελα να ζω

κι αποφασίζω να ονειρευτώ…

 

Κλείνω τα μάτια μου σφιχτά

οι σκέψεις λένε δυνατά:

Θέλω έναν κόσμο ειρηνικό

οι άνθρωποι να’ χουν σεβασμό.

 

Να αγαπούμε καθετί

υπάρχει μέσα στη ζωή,

ιδέες καλές να γίνουν πράξη

κι όλα να μπουν σε μια τάξη.

 

Και το πρωί σαν θα ξυπνήσω

ξέρω πια τι θ’ αποφασίσω.

Το όνειρο μου δεν ξεχνώ:

Είμαστε εσύ… είμαστε εγώ!

IMG 20240407 114750

IMG 20240409 094428 1

Συνέδριο

 

2. Γνωρίσαμε και αγαπήσαμε τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα. Σειροθετήσαμε τις κάρτες, αφηγηθήκαμε την ιστορία ξανά και οδηγήσαμε το ρομποτάκι μελισσάκι από την αρχή, στο τέλος τη ιστορίας.

IMG 20240408 085216

IMG 20240408 100518 IMG 20240408 101514

Ζωγραφίσαμε ο καθένας έναν δικό του διαφορετικό ελέφαντα και όλοι μαζί έναν μεγάλο ελέφαντα, για να μας θυμίζει ότι σε κάθε ομάδα όλοι είμαστε διαφορετικοί και όλοι ίσοι!

IMG 20240408 102142

 

3. Μέσα από μουσικοκινητικά παιχνίδια, γνωρίσαμε καλύτερα ο ένας τον άλλο και ο καθένας τον εαυτό του λίγο περισσότερο.

IMG 20240305 100105

 

4. Ζωγραφίσαμε και παρουσιάσαμε τις οικογένειές μας και τους εαυτούς μας και φτιάξαμε τις ταυτότητές μας.

IMG 20240419 113516

5. Τραγουδήσαμε την “Μπάλα με χίλια χρώματα” της Τατιάνας Ζωγράφου.

 

 

Κυρά Σαρακοστή-Χαρταετοί

Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα παλιό ελληνικό έθιμο που έπαψε να τηρείται στις μέρες μας. Είναι ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που είχαν οι παλιοί για να μετρούν τις εβδομάδες από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Κυριακή του Πάσχα. Οι εβδομάδες είναι επτά, γιαυτό και η Κυρά Σαρακοστή έχει επτά πόδια. Ένα πόδι για κάθε εβδομάδα. Η Κυρά Σαρακοστή έχει σταυρωμένα τα χέρια της, επειδή προσεύχεται, δεν έχει στόμα γιατί δεν μιλάει και γιατί νηστεύει, δεν έχει αυτιά για να μην ακούει. Όλα αυτά γιατί η περίοδος μέχρι το Πάσχα στην ουσία σημαίνει στροφή στον εσωτερικό μας κόσμο με σκοπό την κάθαρση μέσω της νηστείας.
Έτσι κι εμείς φτιάξαμε τη δική μας Κυρά Σαρακοστή!
IMG 20240320 092958 IMG 20240320 093621
IMG 20240320 121158
Στη συνέχεια φτιάξαμε τους χαρταετούς μας και ταξιδέψαμε χορεύοντας  τους “Χαρταετούς” του Μίκη Θεοδωράκη.
IMG 20240320 121149
IMG 20240320 121125 IMG 20240320 121130

 

Κλόουν, αρλεκίνοι, κομφετί, φτιάχνουν την πιο τρελή γιορτή!

Πλησιάζουν οι απόκριες και η τάξη μας μπαίνει σε ρυθμούς αποκριάτικους…

_____________________________________________________

Φτιάχνουμε μάσκες (εμπνευσμένες από τον Πάμπλο Πικάσο)

431219365 899237995544230 4708092384316506643 n 431141462 378871228263960 5928711184876435211 n 430624651 1074828470415158 5119292577415969709 n 430396563 375914035216490 4633747821554012475 n

Γράφουμε το όνομά του και εντοπίζουμε στον χάρτη τη χώρα του, την Ισπανία!

431279457 1387985015931335 6602409428727786052 n 432636680 1123966455297357 1577121773456751944 n

—————————————————————————————————————-

Αρλεκίνοι …

Ανάμεσα στους πίνακες του Πικάσο , ξεχωρίσαμε του αρλεκίνους..και φτιάξαμε τους δικούς μας, παρέα με την Ιστορία του Αρλεκίνου της Ζωρζ Σαρή.

IMG 20240219 123814 IMG 20240219 123810IMG 20240219 123520

IMG 20240219 123829

—————————————————————————————–

Μεταμορφωθήκαμε σε κλόουν, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και γελάσαμε με την καρδιά μας όταν τους απολαύσαμε στο διαδίκτυο, σε μια παράσταση του Cirque du Soleil.  

IMG 20240220 112615 IMG 20240220 110740IMG 20240220 110734

Κλόουν Μαρίνος


Δημιουργήσαμε τις δικές μας στολές  με απλά υλικά και μεταμορφωθήκαμε σε εξωτικά πτηνά!

433013367 396134376379981 6697824526082319080 n

432552084 795054058619095 8025478332940873672 n

432766578 626240729670375 7499480822820754354 n