Παγκόσμια Ημέρα Γης 2025

Τα παιδιά έφτιαξαν ομαδικό κολάζ προκειμένου να φτιάξουν την Αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Γης.

Μπορεί να είναι απεικόνιση κείμενο που λέει "HAΡPΥ World Suith Day APRIL APRIL22,2025 22, 2025"

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παγκόσμια Ημέρα Γης 2025

Πάσχα 2025

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο

Μπορεί να είναι εικόνα μπισκότο με τζίντζερ και μελάσσα, καπ κέικ και κείμενο που λέει "Our Easter cards. Οι κάρτες μας για το Πάσχα. S AT"

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πάσχα 2025

Εργασίες στο πλαίσιο του etwinning έργου”There are no cakes without work!”

Τα παιδιά φύτεψαν σιτάρι κι διακόσμησαν με όμορφα σχέδια…..

Μπορεί να είναι εικόνα 7 άτομα, καπ κέικ και κείμενο

Μπορεί να είναι εικόνα 2 άτομα, μπάμπκα, πιτάκι με σφολιάτα και κείμενο που λέει "Τα παιδιά έφτιαξαν Λαμπρόφωμο,ακολουθώνιας ,ακολουθώντας τη Λαμπρόψωμο, συνταγή. Έπειτα, ζύμωσαν σε διάφορα σχέδια ατομικά ψωμάκια κι ένα μεγάλο καρβέλι προκειμένου να το προσφέρουν στη διπλάνη τάξη για καλό Πάσχα. co"

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασίες στο πλαίσιο του etwinning έργου”There are no cakes without work!”

Εργασίες στο πλαίσιο του etwinning έργου “THE MUSEUM AWAİTS US “

Children’s works with the art of mosaic

Μπορεί να είναι απεικόνιση 1 άτομο και κείμενο

Μπορεί να είναι εικόνα 4 άτομα, κρίκος για πεστέτες και κείμενο που λέει "CI IIL ILDREN LEARN লা TH ART OF POITERY"

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασίες στο πλαίσιο του etwinning έργου “THE MUSEUM AWAİTS US “

θέμα μας “25η Μαρτίου 1821”

Ελληνική Παραδοσιακή Φορεσιά.(Η συγκεκριμένη είναι της Τρίπολης).Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες κι έφτιαξαν την παραδοσιακή φορεσιά όπως μπορούσαν με διάφορες τεχνικές.

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "GREEK TRADITIONAL COSTUME EPLIKA The children freely drew the traditional costume けど of the ФлOrKИpA 치주 ARMHPAEEDACEM TEDAQEIM ልራለ HTRE Greek man and woman. KeNETANTINOS MAHATE ወ MTTI 유유로로율 생교우관 The boys made vests and the girls made aprons. aprons.They They used tempera, crayons, markers, embossing, seguins."

The map as a backdrop for our celebration

Μπορεί να είναι απεικόνιση κείμενο που λέει "When the celebration began, the children placed the colored geographical regions, where they had also written their names, on the white map that we had drawn. んら 6g 화대 i MAKEADA 따자시보h 도네 TaMgA ย้ง হননি KONG วมีส่ได Amiz शरी. 予山 シ酒 Next to and above the Tap were placed the children' swork... S ready for the celebrati on."

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο θέμα μας “25η Μαρτίου 1821”

Το θέμα μας “οι δεινόσαυροι”.(Εtwinning έργο “THE MUSEUM AWAİTS US”)

Μπορεί να είναι εικόνα 7 άτομα και κείμενο που λέει "The children brought books about dinosaurs from home and presented them to their classmates. ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ ΘΣΤΟΡΙΕΣ ΛΣΤΟΡΕΣ AENHOEATPOF2 雷麗造室 高海 ΔΙΝΙΚΡάΝ AEINOL AEINOLAYPON PON あのい AEINDEANYE 天滅 /ን Gecilol"

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "CNlESh HOOAIKH AMETVOZ မးမ The children drew and painted the dinosaur that impressed them and the environment in which it lived. Eиbl 茶 M 000 ΣEρΑΦΕΙ JJr Then, they made their skeleton out of pasta. ብበገነም"

Μπορεί να είναι εικόνα ‎3 άτομα, βιβλίο, ράβδος μέτρησης, χάρακας, αφίσα και ‎κείμενο που λέει "‎WE DISCUSS WITH THE CHILDREN ABOUT THE WORK OF A PALEONTOLOGIST, WE MAKE A SUITCASE WITH HIS TOOLS AND FINALLY WE PLAY PALEONTOLOGIST, TRYING to FIND DINOSAUR SKELETONS IN OUR EXCAVATIONS. ررري 30u04 心‎"‎‎

 

Μπορεί να είναι εικόνα 4 άτομα, μπισκότα βρώμης, crumbcake και κείμενο που λέει "SJACOBS P WE MADE DINOSAUR EGGS The recipe is: -Filter coffee -Salt -Flour -Beach sand or ready- made in a package, purchased from a store -Water 民 We shaped them and placed them on a baking sheet to bake. We took them out after an hour."

Μπορεί να είναι εικόνα ‎6 άτομα και ‎κείμενο που λέει "‎PALEONTOLOGIST TOOLS AND DINOSAUR FOSSIL WE DREW AND WROTE ABOUT TE PALEONTOLOGIST' S TOOLS KAPTOnE 十/ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Tor ΠΑΛΑΙΟΝΤΟΛΟΓΟ ΣΤΑΓΟΛΟΜΕΤPO ΒΟύρτσαι يلة avzta zta ሚ صلة TUwos SOYPI ΦΑΚΟΣ. KAPTOЛEETA ETA WE BROKE THE PLASTER TO FIND THE FOSSIL AND THEN REASSEMBLED IT.‎"‎‎

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το θέμα μας “οι δεινόσαυροι”.(Εtwinning έργο “THE MUSEUM AWAİTS US”)

Συμμετοχή σε έργα etwinning την σχολική χρονιά 2024-2025

Την σχολική χρονιά που διδάσκω στο ολοήμερο τμήμα του 49ου Νηπιαγωγείου Αθηνών, συμμετέχω σε τέσσερα έργα etwinning,πού είναι τα εξής:

-Math explorers(t is a project that aims to make pre-school 5-year-old children love mathematics through play and processing. This project  It is supported with activities, stories and creative materials to help countries understand basic mathematical concepts (numbers, verbal, patterns and basic operations), improve their problem-solving skills and contribute to their learning with fun experiences to learn mathematics. The aim is to mature a person’s analytical thinking abilities early).

-Sing, Play and Learn – a Musical Year(Combining music, rhythm, and language learning, this project guides children through the seasons with fun songs and interactive activities. Each season will be explored through themed music lessons and rhythm games. The goal of this project is to teach preschool children the basics of music, rhythm, and English language skills through the exploration of the four seasons. Children will learn about different seasons by singing songs, playing rhythm instruments, and participating in creative and interactive activities. This project will also promote cultural exchange by incorporating traditional seasonal songs from different countries, helping children to develop a broader understanding of the world around them).

-THE MUSEUM AWAİTS US(One of the social and physical environments that support the development of children in all aspects during the preschool period is museums. Museums are among the first places that come to mind when it comes to out-of-school learning environments. Museums are considered to be qualified learning and application centers where children learn while having fun and enjoy learning.

Museums are places that invite children to experience, think, observe and learn by making connections through museum education. Especially when considering the contribution of experience to learning in early childhood, museum education is an important opportunity for the preschool period. In this project, we tried to offer our students this enjoyable learning opportunity by bringing them together with museums).

-There are no cakes without work!(This project is intended for children from 3 to 6 years old and will last from February to June. We chose the name of the project after the folk proverb, which expresses the idea that the goal can only be achieved through honest work. The project activities will be inspired by the story of the Little Red Hen. We will allow children to penetrate the message that the story offers us and find out how bread is made. There are many ways of reading to explain the basic message of a literary work to children. Ultimately, this story emphasizes the reward for hard work, points to friendship and teamwork. Teachers will stimulate children’s education in the project process using STEAM and offer practical, fun and engaging activities during which children will: experiment, create, solve, apply, analyze, evaluate and collaborate).

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή σε έργα etwinning την σχολική χρονιά 2024-2025

Ευχές

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ευχές

Χριστούγεννα 2024

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Χριστούγεννα 2024

Κυνήγι Χριστουγεννιάτικου Θησαυρού

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κυνήγι Χριστουγεννιάτικου Θησαυρού