ΚΑΝΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ


Η επίδραση της μεθόδου Jigsaw  στη σχολική επίδοση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Δεκ 201915

Η επίδραση της μεθόδου Jigsaw  στη σχολική επίδοση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Καντάς Κωνσταντίνος

 

kkantas@sch.gr

 

 

Περίληψη

Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να διερευνήσει την επίδραση της συνεργατικής μεθόδου Jigsaw στη σχολική επίδοση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποτελεί πλέον γεγονός ότι με την εισαγωγή των ομαδικών στρατηγικών διδασκαλίας στο σχολείο ο μαθητής αναπτύσσει πρωτοβουλίες, εκφράζει τις απόψεις του άφοβα ως ισότιμο μέλος μιας ομάδας, καλλιεργεί την κριτική του σκέψη και μαθαίνει να δέχεται κριτική από άλλους, ώστε να είναι ικανός να συνεργάζεται αρμονικά μέσα στην ομάδα. Στα πλαίσια της ομαδικής εργασίας, αποκτά τη δυνατότητα να αντιμετωπίζει τις διενέξεις μεταξύ των μελών και να βρίσκει τρόπους συμφιλίωσης, αναπτύσσοντας αυτονομία και σιγουριά. Η ομαδική προσέγγιση της γνώσης ευνοεί τους καλούς και τολμηρούς μαθητές, ενώ μειώνει τον κίνδυνο παραγκωνισμού των άτολμων μαθητών. Μέσα από τις συνεργατικές διδακτικές μεθόδους, ο μαθητής γίνεται εξερευνητής της γνώσης και αναζητά πληροφορίες μέσα από τον κυκεώνα των πηγών πληροφόρησης, γίνεται δηλαδή ο ίδιος δράστης στο μαθησιακό γίγνεσθαι. Με αυτόν τον τρόπο η διαδικασία μάθησης αποκτά μεγαλύτερη σημασία από το αποτέλεσμα της μάθησης. Με το δάσκαλο ως εμψυχωτή, ο μαθητής αναπτύσσει θετικές στάσεις μαζί του και παροτρύνεται για ανακάλυψη της γνώσης και όχι για αφομοίωσή της ως έτοιμης μασημένης τροφής.

 

Λέξεις – κλειδιά: Στρατηγικές διδασκαλίας, ομαδοσυνεργατική μάθηση, Μέθοδος Jigsaw, Σχολική Επίδοση

  Διαβάστε όλο το άρθρο »

κάτω από: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | με ετικέτα ,  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η επίδραση της μεθόδου Jigsaw  στη σχολική επίδοση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Η κειμενοκεντρική προσέγγιση ως διαπολιτισμική εκπαιδευτική τεχνική

Δεκ 20198

Η κειμενοκεντρική προσέγγιση ως διαπολιτισμική εκπαιδευτική τεχνική

 

 

Περίληψη

Το σχολείο συνενώνει πολλούς πολιτισμούς και προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του, θα πρέπει να μη στέκεται σε στερεότυπα και προκαταλήψεις και να τα αναπαράγει, να μη διαχωρίζει τους μαθητές σε εθνικά και φυλετικά  προνομιούχους έναντι μαθητών μειονοτήτων προκαλώντας με αυτόν τον τρόπο συγκρούσεις και θα πρέπει να ευνοεί την κατανόηση και την αμοιβαία αποδοχή μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων σε όλες τις βαθμίδες. Οφείλει  επίσης να στραφεί σε θεμελιώδεις αξίες που θα δίνουν νόημα στην ανθρώπινη ύπαρξη και θα προετοιμάζουν τα άτομα ώστε να έχουν ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές, μυαλό και χέρια, συναισθηματική ισορροπία και  πολλά λειτουργικά ταλέντα (Νικολάου, 2000). Σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να παρουσιάσει το ρόλο των κειμενικών ειδών στη δίγλωσση εκπαίδευση.

 

Λέξεις – κλειδιά:

κειμενικά είδη,

ομαδοσυνεργατικότητα,

δίγλωσση εκπαίδευση,
διαπολιτισμικότητα

  Διαβάστε όλο το άρθρο »

κάτω από: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | με ετικέτα ,  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η κειμενοκεντρική προσέγγιση ως διαπολιτισμική εκπαιδευτική τεχνική
Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Ιστορικό

Σαν σήμερα

24/5: Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων διοργανώνεται από την Europarc, την Ομοσπονδία των Εθνικών Δρυμών και Πάρκων της Ευρώπης, ενώ η 24η Μαΐου γιορτάζεται ως Ευρωπαϊκή Ημέρα Πάρκων και Εθνικών Δρυμών.
   - Σχετικές αναρτήσεις

Σκακιστική άσκηση

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Translate



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων