Δελτίο Τύπου – 3 Δεκέμβρη

Μύρινα, 30/11/2018

Δελτίο Τύπου

Η 3η  Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, αποτελεί την αφορμή για να σκεφτούμε αυτό που θα έπρεπε να έχουμε πάντα στο νου μας, δηλαδή το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία για ουσιαστική συμμετοχή και ένταξη στην κοινωνία.

Η εκπαίδευση συμβάλει στην επιτυχή ένταξη, μέσω της διδασκαλίας των θεμελιωδών δικαιωμάτων, του σεβασμού και του αυτο-καθορισμού, ειδικότερα για αυτούς που τη χρειάζονται περισσότερο (άτομα με αναπηρία). Εστιάζοντας στις δυνατότητες των αναπήρων και δίνοντας ίσες ευκαιρίες για κοινωνική συναναστροφή, μάθηση, παιχνίδι και αγάπη θα πετύχουμε τους στόχους μας. Δεν είναι μόνο οι ειδικές γνώσεις που θα μας σώσουν αλλά το μεράκι, η δουλειά και η συνείδηση ότι κάνουμε ό,τι καλύτερο περνάει απ’ το χέρι μας για να προχωρήσουν οι μαθητές μας μπροστά. Αξίζει να αναρωτηθούμε αν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα άτομο με αναπηρία έχουν μεγαλύτερη σχέση με το τι του παρέχεται κάθε φορά και λιγότερο από την ίδια του την αναπηρία.

Στο παρακάτω βίντεο προβάλλεται ένα κοινωνικό πείραμα-εκπαιδευτικό παιχνίδι, από το Γαλλικό ίδρυμα παιδιών με αναπηρία «Noemi», για τις στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στην αναπηρία. Συμμετέχουν γονείς και παιδιά.

Αντιμετωπίζουμε τα άτομα με αναπηρία ως ισότιμους ανθρώπους, χωρίς να τους λυπόμαστε και χωρίς να γυρνάμε το βλέμμα αλλού…

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

"Τι μας ενώνει…Τι μας χωρίζει.."

Το προσωπικό του ΚΕΔΔΥ Λήμνου στις 22 Νοεμβρίου επισκέφτηκε το Γυμνάσιο Μούδρου για ευαισθητοποίηση του μαθητικού πληθυσμού και καλλιέργεια ενσυναίσθησης.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε δύο μέρη:
Μέρος Ι: Κοινωνικό πείραμα για τις διαφορές και τις ομοιότητές μας (“All that we share”).

Μέρος ΙΙ: “Taboo” με ταμπέλες. Στόχος ήταν να προβληματιστούν οι μαθητές σχετικά με τον αντίκτυπο της συμπεριφοράς τους. Επιπλέον, να συζητηθούν οι συνέπειες που προκύπτουν, όταν αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους με στερεότυπα.


Τα παιδιά μοιράστηκαν τις εμπειρίες και τους προβληματισμούς τους και  μέσα από τη συζήτηση καταλήξαμε ότι στους ανθρώπους αποδίδονται ταμπέλες, τις οποίες δεν έχουν διαλέξει οι ίδιοι.
Εάν πετάξουμε τις ταμπέλες, θα καταφέρουμε πραγματικά να γνωρίσουμε τους άλλους και θα δούμε ότι είναι περισσότερα αυτά που μας ενώνουν πάρα αυτά που μας χωρίζουν.

  Βγάλτε τις ταμπέλες  και γνωριστείτε αληθινα!

Ευχαριστούμε πολύ τους εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου Μούδρου για την υποδοχή και συνεργασία.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Το ΚΕΔΔΥ πάει… Άγιο Δημήτριο

Στις 8 Νοεμβρίου επισκεφθήκαμε το νηπιαγωγείο του Αγίου Δημητρίου και υλοποιήσαμε ένα πρόγραμμα «διαφορετικό»  με τους 13 μαθητές του.
Σκοπός μας ήταν να προβληματιστούν οι μαθητές και να κατανοήσουν ότι ο καθένας είναι όμορφος με τον τρόπο του. Όλοι είμαστε διαφορετικοί και ταυτόχρονα μοιάζουμε. Όλοι μπορούμε να παίζουμε, να κινούμαστε και  να μιλάμε, με τον δικό μας μοναδικό τρόπο.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε 3 μέρη:
Μέρος 1: Ικανότητες: «Διαφέρουμε και είμαστε ίδιοι».
Μέρος 2: Αφήγηση και συζήτηση του παραμυθιού της Ελένης Σβορώνου, «Μια Ζέβρα που την έλεγαν Βούλα».


Μέρος 3: Κέντρα Βιωματικών Δραστηριοτήτων
Α. Παντομίμα: Στόχος να ανακαλύψουν μέσα από το παιχνίδι τρόπους να εκφραστούν πέρα από την ομιλία. Συζήτηση σχετικά με τους ανθρώπους που δεν μπορούν να εκφραστούν μέσα από τον λόγο. Συζήτηση για τη νοηματική γλώσσα.

Β. «Καθοδήγηση με εμπόδια»: Στόχος είναι να ανακαλύψουν τα παιδιά την έννοια της βοήθειας προς τον άλλο και το γεγονός ότι ορισμένοι άνθρωποι χρησιμοποιούν για να «δουν» άλλες αισθήσεις πέραν της όρασης. Εξοικείωση με τη γραφή  Braille

Γ. «Σέρνομαι σαν το φίδι»: Στόχος είναι να βιώσουν τα παιδιά τη δυσκολία του να μην χρησιμοποιείς κάποιο μέλος του σώματός σου. Συζήτηση για τη δυσκολία, τη δύναμη και τις ικανότητες των ανθρώπων που χρησιμοποιούν καροτσάκι.

Ευχαριστούμε πολύ τις νηπιαγωγούς του Αγίου Δημητρίου για την πρόσκληση και τη συνεργασία!!!

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Δελτίο Τύπου

 
 

                                                                                                                 Μύρινα, 24/10/2018

Δελτίο Τύπου

Θέμα: Υλοποίηση Δράσεων

Το επιστημονικό προσωπικό του ΚΕΔΔΥ Λήμνου, προτίθεται να υλοποιήσει δράσεις ευαισθητοποίησης του σχολικού πληθυσμού Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, σχετικές με την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Οι παρεμβάσεις θα έχουν σαν στόχο την ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της αυτογνωσίας και της κατανόησης των άλλων. Πιο ειδικά, μέσα από βιωματικά παιχνίδια θα δοθεί στα παιδιά η ευκαιρία να βιώσουν την ετερότητα..
Οι δράσεις θα υλοποιούνται ανά τάξη και με μέγιστο αριθμό τα 25 άτομα. Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πρόταση συνεργασίας για τη διεξαγωγή του προγράμματος.
Τηλέφωνο επικοινωνίας:22540 24701

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

1η Συνάντηση με τη Γ2 τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας

Θεματική: «Κατανοώντας τους φίλους μου»
Το ΚΕΔΔΥ Λήμνου επισκέφτηκε το 3ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας στις 19 Σεπτεμβρίου και υλοποίησε ένα πρόγραμμα με τους μαθητές της Γ2 τάξης.
Σκοπός του προγράμματος ήταν να φανταστούν οι μαθητές πως θα ήταν αν είχαν «διαφορετικές ικανότητες» από αυτές που έχουν τώρα και να κατανοήσουν γιατί κάποιοι άνθρωποι συμπεριφέρονται διαφορετικά από το αναμενόμενο.
Τα παιδιά μοιράστηκαν σε ομάδες και δούλεψαν στα 3 κέντρα βιωματικών δραστηριοτήτων…
 
 
Δραστηριότητες οπτικής αντίληψης- οπτικής επεξεργασίας


Δραστηριότητες απτικής αντίληψης και επεξεργασίας



Το προσωπικό του ΚΕΔΔΥ Λήμνου

«Αν και ο καθένας έχει διαφορετικές δεξιότητες, ταλέντα και ικανότητες, κατά κάποιο τρόπο είμαστε όλοι ίδιοι.
Θέλουμε όλοι να μας καταλαβαίνουν οι άλλοι»
Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Σχολιάστε

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΟΥΔΡΟΥ ΛΗΜΝΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: «ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΌΤΗΤΑ» – 02/05/2018.

Τα μέλη της Διεπιστημονικής ομάδας του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Λήμνου στις 2 Μαΐου 2018, με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου Μούδρου, πραγματοποίησαν ενημερωτική συνάντηση στο χώρο του Νηπιαγωγείου.

Η ομιλία αναφέρονταν σε θέματα σχολικής ετοιμότητας. (H σημασία της πρώιμης παρέμβασης, τα στάδια ανάπτυξης του Λόγου και της Ομιλίας, η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών).

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ 3ΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΥΡΙΝΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: "ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΤΟΙΜΌΤΗΤΑ"

Στα πλαίσια των δράσεων ενίσχυσης της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο 3οΝηπιαγωγείο Μύρινας- Μποβολέτειο, ημερίδα με προσκεκλημένους ομιλητές την Διεπιστημονική Ομάδα του ΚΕ.Δ.Δ.Υ Λήμνου. Τα θέματα της ημερίδας αφορούσαν την ενημέρωση των γονέων για τις υπηρεσίες που προσφέρει το ΚΕ.Δ.Δ.Υ, την σημασία της πρώιμης παρέμβασης, τα στάδια ανάπτυξης του Λόγου και της Ομιλίας και την κοινωνική και την συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.

 
Το ενδιαφέρον των γονέων ήταν μεγάλο κι αυτό απέδειξε η πολυπληθή παρουσία τους στην ημερίδα και η ενεργή συμμετοχή τους στην συζήτηση που ακολούθησε.

 
 
 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ 9 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Με την συνεργασία του Κέντρου Παιδιού και Εφήβου, του Γενικού Νοσοκομείου Λήμνου, του Κε.Δ.Δ.Υ Λήμνου, του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Λήμνου και Αγιου Ευστρατίου «Πολιόχνη», διοργανώθηκε ενημερωτική εκδήλωση με θέμα:

«Συστημικές πρακτικές και λειτουργική πραγματικότητα στην ψυχική υγεία:
Μάθηση ,επικοινωνία, αποκατάσταση»
Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2017 και ώρα 17:00 – 20:00
Στην Αίθουσα ΓΚΑΛΙΟΥΡΗ, Πανεπιστήμιο Αιγαίου (κινηματοθέατρο Μαρούλα)
Είσοδος Ελεύθερη – Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

ΚΕΔΔΥ Λήμνου

ΣΧΟΛΕΙΟ-310x159
Το ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Λήμνου είναι ένα Kέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών το οποίο ιδρύθηκε με το Νόμο 3699/2008 (ΦΕΚ 199/2008). Aποτελεί  αποκεντρωμένη δημόσια υπηρεσία εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας  και Θρησκευμάτων.
Διαφορική διάγνωση ή διαφοροδιάγνωση είναι η διαγνωστική διαδικασία μέσω της οποίας αποκλείονται παθήσεις με παρόμοια συμπτώματα ώστε να καταλήξουμε στην επικρατέστερη διάγνωση. Η διαφορική διάγνωση αποτελεί μέρος της διεπιστημονικής αξιολόγησης με σκοπό τη συγκέντρωση των αναγκαίων δεδομένων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την παροχή κατάλληλων υποστηρικτικών δομών και υπηρεσιών.
«Διάγνωση», κατά τις διατάξεις του Ν.3699/2008 είναι η εκπαιδευτική αξιολόγηση με σκοπό τη συγκέντρωση στοιχείων και δεδομένων που θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων – παρεμβάσεων.
Σε ποιούς μαθητές απευθύνεται;
Τα ΚΕΔΔΥ απευθύνονται σε μαθητές με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ως μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ορίζονται οι εξής:

  1. Οι μαθητές οι οποίοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Ειδικότερα, συγκεταλέγονται μαθητές οι οποίοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητιηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας-λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες. Στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς εμ εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.
    2. Οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας.
    3. Οι μαθητές με μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή του ομάδα.

AΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΕ.Δ.Δ.Υ (Άρθρο 4, παρ.1, Ν.3699/2008)
Τα ΚΕΔΔΥ αξιολογούν μαθητές που δεν έχουν συμπληρώσει το εικοστό δεύτερο (22ο) έτος της ηλικίας τους. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από  διεπιστημονική ομάδα, που απαρτίζεται από έναν εκπαιδευτικό ΕΑΕ (προσχολικής ή πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), έναν κοινωνικό λειτουργό κι έναν ψυχολόγο. Στη διεπιστημονική ομάδα δύναται να συμμετέχει και λογοθεραπευτής ή εργοθεραπευτής, κατόπιν εισήγησης του Προϊσταμένου του  ΚΕΔΔΥ. Οι μαθητές που χρειάζονται αξιολόγηση από  παιδοψυχίατρο ή παιδίατρο με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία ή νευρολόγο με εξειδίκευση στην παιδονευρολογία παραπέμπονται σε Δημόσιους Φορείς, όπως Δημόσια Νοσοκομεία ή Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, τα οποία διαθέτουν ανάλογες ειδικότητες. Οι απόφοιτοι άνω των δεκαοκτώ (18) ετών, που δεν έχουν αξιολογηθεί ως άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕΔΔΥ.
Τα ΚΕΔΔΥ έχουν τις εξής αρμοδιότητες:

  1. Την έρευνα για τη διαπίστωση του είδους και του βαθμού των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών σχολικής και προσχολικής ηλικίας.
    2. Την εισήγηση για την εγγραφή, κατάταξη και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα, καθώς και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών, συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους προσχολικής αγωγής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, καθώς και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που υπηρετεί στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής.
    3. Την εισήγηση για την κατάρτιση προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων ψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης
    4. Την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και ενημέρωσης στο διδακτικό προσωπικό και σε όσους συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και επαγγελματική υποστήριξη, σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης και τη διοργάνωση προγραμμάτων ενημέρωσης και συμβουλευτικής για τους γονείς των μαθητών και τους ασκούτνες τη γονική μέριμνα.
    5. Τον καθορισμό του είδους των τεχνικών βοηθημάτων και οργάνων που έχει ανάγκη το παιδί στο σχολείο ή στο σπίτι, καθώς και την κατάρτιση προτάσεων για την καλύτερη παραμονή του στους χώρους της εκπαίδευσης.
    6. Εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες, στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και στις εισαγωγικές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι εισηγήσεις αφορούν, εκτός των μαθητών που φοιτούν σε ΣΜΕΑΕ και μαθητές που φοιτούν σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης. Ειδικότερα για τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσγραφία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, εισηγείται τη μέθοδο διδασκαλίας και αξιολόγησης για τον έλεγχο και πιστοποίηση των γνώσεων του μαθητή στα μαθήματα που εξετάζεται, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Επίσης εισηγείται τους εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης των κωφών, βαρήκοων, τυφλών, με χαμηλή όραση και αυτιστικών μαθητών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και τους εναλλακτικούς τρόπους της σχολικής αξιολόγησής τους εκτός εξετάσεων
    7. Την εισήγηση στις αρμόδιες υπηρεσίες για την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή ή τη συγχώνευση των αυτοτελών σχολείων ειδικής αγωγής και των τμημάτων ένταξης.

Έκδοση Γνωμάτευσης
Η  διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΔΥ,  εκδίδει γνωμάτευση με τον ορισμό και την περιγραφή της δυσκολίας που έχει ο μαθητής και συγκεκριμένες προτάσεις για την καλύτερη υποστήριξη του μαθητή, όπως σύγχρονες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις, εκπαιδευτικά βοηθήματα, καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες που μπορούν να υποστηρίξουν τη λειτουργικότητα και τη συμμετοχή του κάθε μαθητή με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη διαδικασία της συνεκπαίδευσης. Επίσης προτείνεται το σχολικό πλαίσιο στο οποίο είναι καλύτερα να φοιτήσει ο μαθητής (ειδικό σχολείο, Τμήμα Ένταξης, παράλληλη στήριξη, ενισχυτική διδασκαλία). Τέλος το ΚΕ.Δ.Δ.Υ καθορίζει τον χρόνο επαναξιολόγησης των μαθητών. Ο χρόνος επαναξιολόγησης αναγράφεται πάνω στην γνωμάτευση
Η Γνωμάτευση επιδίδεται από το ΚΕΔΔΥ στους γονείς και στο σχολείο. Οι σχολικές μονάδες και οι επιτροπές εξετάσεων μαθητών με αναπηρία και Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις εισηγήσεις και τις προτάσεις, οι οποίες αναφέρονται στις αξιολογικές εκθέσεις που συντάσσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες (άρθρο 5,παρ. 5. Ν.3699/2-10-2008).
Επισημαίνεται ότι ο φάκελος του μαθητή είναι αυστηρά απόρρητος και προσβάσιμος μόνο από τον διευθυντή και τους δασκάλους του σχολείου που εμπλέκονται στην εκπαίδευση του μαθητή. Οι γνωματεύσεις φυλάσσονται σε χωριστό φάκελο στο γραφείο του διευθυντή της σχολικής μονάδας και αποτελούν απόρρητα έγγραφα. Πρόσβαση στις γνωματεύσεις έχουν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν το μαθητή, χωρίς όμως να μπορούν να φωτοτυπήσουν τη γνωμάτευση.
 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο