9 Νοεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Άρθρα για τον επαγγελματικό προσανατολισμό
9 Νοεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποτροφίες
Υποτροφίες
6 Νοεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ
Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού ΕΟΠΠΕΠ
5 Νοεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών 2021
Εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών 2021
5 Νοεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενιαίο σύστημα εισαγωγής στις Πανελλαδικές εξετάσεις 2021
Προκειμένου να διευκρινιστούν ενδεχόμενα ερωτήματα σχετικά με τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε παλαιό και νέο σύστημα των υποψηφίων Γενικού Λυκείου των πανελλαδικών εξετάσεων του 2021 για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, σας υπενθυμίζουμε τα εξής:
Το μεταβατικό στάδιο ανάμεσα σε παλαιό και νέο σύστημα, όπως οριζόταν με το άρθρο 166 του Ν.4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α ́) για τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου του 2020, έχει λήξει και επομένως δεν ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021.
Συνεπώς, όλοι οι υποψήφιοι, μαθητές και απόφοιτοι, θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου 2021 με ένα ενιαίο σύστημα εισαγωγής, έτσι όπως προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 7 και 61 του Ν.4692/2020(ΦΕΚ 111Α’ )
Επίσης, σύμφωνα με τις εν λόγω διατάξεις «Μέχρι και το σχολικό έτος 2020-2021, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάζονται υποχρεωτικά στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας».
5 Νοεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΛΥΚΕΙΩΝ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΛΥΚΕΙΩΝ
(Ανά επιστημονικό πεδίο και ομάδα προσανατολισμού)
Το σύστημα που είναι σε ισχύ για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, δεν θεωρεί όλα τα μαθήματα ισοδύναμα-ισοβαρή. Ανάλογα με την κατεύθυνση που επιλέγει να ακολουθήσει κάποιος υποψήφιος, διαφοροποιούνται τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας στα επιστημονικά πεδία των σχολών που θα δηλώσει στο μηχανογραφικό δελτίο.
Οι σχολές που μπορούν να δηλωθούν στο μηχανογραφικό δελτίο κατηγοριοποιούνται σε επιστημονικά πεδία, στα οποία συμπεριλαμβάνονται σχολές που έχουν σε γενικές γραμμές συναφή επαγγελματικό προσανατολισμό. Σε κάθε επιστημονικό πεδίο υπάρχουν δύο μαθήματα με διαφοροποιημένο συντελεστή βαρύτητας και διαμορφώνουν σε καθοριστικό βαθμό τα Μόρια Εισαγωγής που συγκεντρώνει ο κάθε υποψήφιος. Αυτά τα μαθήματα εξαρτώνται τόσο από το Επιστημονικό Πεδίο (Ε.Π.) των σχολών που θα δηλωθούν, όσο και από την κατεύθυνση που ακολουθεί ο μαθητής στη Γ’ τάξη των Λυκείων.
Τα επιστημονικά πεδία, διακρίνονται ως εξής:
1ο Επιστημονικό πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2ο Επιστημονικό πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4ο Επιστημονικό πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική.
Οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων, διαφοροποιούνται ανάλογα με την Ομάδα Προσανατολισμού και το Επιστημονικό πεδίο που επιλέγουν οι υποψήφιοι
Για τους υποψήφιους ομάδας προσανατολισμού ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων ανά επιστημονικό πεδίο, είναι:
|
1ο Επιστημονικό Πεδίο: |
|
|
Μάθημα |
Συντελεστής |
| α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού | 1,3 |
| β) Ιστορία Προσανατολισμού | 0,9 |
Για τους υποψήφιους της ομάδας προσανατολισμού ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩN και Σπουδών Υγείας οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων ανά επιστημονικό πεδίο, είναι:
|
2ο Επιστημονικό Πεδίο: |
|
|
Μάθημα |
Συντελεστής |
| α) Μαθηματικά Προσανατολισμού | 1,3 |
| β) Φυσική Προσανατολισμού | 0,7 |
|
3ο Επιστημονικό Πεδίο |
|
|
Μάθημα |
Συντελεστής |
| α) Βιολογία Προσανατολισμού | 1,3 |
| β) Χημεία Προσανατολισμο | 0,7 |
Για τους υποψήφιους της ομάδας προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων ανά επιστημονικό πεδίο, είναι:
|
4ο Επιστημονικό Πεδίο: |
|
|
Μάθημα |
Συντελεστής |
| α) Μαθηματικά Προσανατολισμού | 1,3 |
| β) Οικονομία Προσανατολισμού | 0,7 |
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Ο συντελεστής βαρύτητας στα ειδικά μαθήματα και τις δοκιμασίες για ΤΕΦΑΑ ειναι συνήθως 2, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σε ειδικές περιπτώσεις Σχολών
Απόσπασμα από Αριθμ. Φ.251/112720/Α5 στο ΦΕΚ 2821/2020
4 Νοεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο μελλοντικός εαυτός – Πρακτικές συμβουλές μελέτης
Ο μελλοντικός εαυτός – Πρακτικές συμβουλές μελέτης
Ο μελλοντικός εαυτός
Η ανταπόκριση στις σπουδές προϋποθέτει την ύπαρξη κινήτρου, το οποίο είναι διαφορετικό στον καθένα/την καθεμιά μας. Εστιάστε στην εικόνα του εαυτού σας, μετά την ολοκλήρωση του κύκλου σπουδών σας: Πώς θα είστε; Τι θα έχετε κερδίσει; Τι θα έχετε χάσει; Τι προεκτάσεις θα έχει η λήψη του πτυχίου σας στη ζωή σας; Ποια στοιχεία από αυτή τη μελλοντική εικόνα μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο για το σήμερα; Σκεφτείτε και καταγράψτε τι αποτελεί για εσάς κινητήριο δύναμη, ώστε να ολοκληρώσετε τον κύκλο σπουδών που διανύετε, και εστιάστε στους τρόπους που θα σας επιτρέψουν να επιτύχετε τον στόχο σας, καταγράφοντας και τα στοιχεία που σας αποθαρρύνουν ή σας απομακρύνουν από αυτόν. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι σας εμποδίζει, ώστε να μπορέσετε να το απομονώσετε ή να το αντιμετωπίσετε κατάλληλα. Ακόμη, είναι σημαντικό να συμφιλιωθείτε με το γεγονός ότι κανείς μας δεν είναι πάντοτε σε θέση να ελέγχει όλες τις παραμέτρους της ζωής του, και αυτό είναι εντάξει, εφόσον κάνουμε ό,τι μπορούμε, διαχειριζόμενοι/ες αυτές που μπορούμε να ελέγξουμε.
Βάζοντας στόχους
Με βάση αυτές τις παραμέτρους, μπορείτε να φτιάξετε μια λίστα με στόχους, ξεκινώντας με αυτούς που είναι πιο σημαντικοί για εσάς. Οι στόχοι στη ζωή αποτελούν την κινητήριο δύναμη, το λόγο για δραστηριοποίηση σε κάθε τομέα της ζωή μας. Οι στόχοι μας, είτε είναι καθημερινοί/βραχυπρόθεσμοι, είτε είναι μακροπρόθεσμοι/μελλοντικοί, θα πρέπει να αντανακλούν τις ανάγκες μας, τα «θέλω» μας, τις αντοχές μας, τις δυνατότητές μας, τις κλίσεις μας, τα ενδιαφέροντα μας, τα όνειρά μας. Όταν οι στόχοι μας είναι διαμορφωμένοι από εμάς λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, είναι πιο πιθανό να είμαστε πιο συχνά χαρούμενοι, ικανοποιημένοι και αισιόδοξοι για τον εαυτό μας, τον κόσμο και το μέλλον. Δίπλα από τον κάθε στόχο καταγράψτε ποια είναι τα βασικά βήματα, που απαιτούνται από εσάς ώστε να υλοποιηθεί. Έτσι, θα μπορείτε να έχετε μια εικόνα του τί ακριβώς απαιτείται ώστε να φτάσετε στο στόχο σας, καθώς και σε ποιο ακριβώς σημείο αυτής της “διαδρομής” βρίσκεστε αυτή τη στιγμή.
Δυσκολεύομαι να μελετήσω… Τι μπορώ να κάνω;
Πρακτικά, όταν μελετάτε, είναι καλό να γνωρίζετε και να δοκιμάσετε να εφαρμόσετε τα ακόλουθα:
-
δημιουργήστε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα που θα βασίζεται στις ανάγκες της συγκεκριμένης περιόδου. Φροντίστε να υπάρχουν καθημερινά, συχνές εναλλαγές δραστηριοτήτων της επιλογής σας (άσκηση, ξεκούραση, προσωπικός χρόνος, καθημερινές υποχρεώσεις, εργασία, σπουδές, φίλοι, οικογένεια, χόμπι κλπ.), από το πέρας των οποίων θα λαμβάνετε θετική ανατροφοδότηση
-
η σωστή κατανομή της ύλης μέσα στην ακαδημαϊκή χρονιά, μας προετοιμάζει καλύτερα και μας προστατεύει από το άγχος μιας συσσωρευμένης ύλης, λίγες μέρες πριν από την παράδοση εργασίας ή τις εξετάσεις. Είναι πολύ βοηθητική η διαδικασία της καθημερινής επανάληψης. Συνηθίστε να κάνετε μια ανακεφαλαίωση σε οτιδήποτε νέο διαβάζετε κάθε μέρα
-
η ξεκούραση (επαρκής ύπνος, χαλάρωση) καθώς και η ισορροπημένη διατροφή και ήπια καθημερινή άσκηση, αποτελούν βασικούς παράγοντες, που ενισχύουν την παραγωγικότητά μας κατά τη διαδικασία της μελέτης
-
καθορίστε ρεαλιστικούς στόχους σχετικά με το διάβασμά σας, δηλαδή στόχους που να είναι εφικτό να πραγματοποιήσετε βάσει των συνθηκών της ζωής σας. Για παράδειγμα, μπορείτε στην αρχή να αφιερώνετε συστηματικά λίγο χρόνο για διάβασμα (π.χ. 30′ την ημέρα), τα οποία θα αυξήσετε όταν αισθανθείτε έτοιμος/η
-
φτιάξτε μια αναλυτική λίστα με το τί έχετε να ετοιμάσετε (π.χ. τον σκελετό μιας εργασίας, ή τα επιμέρους κείμενα που χρειάζεται να μελετήσετε για το εκάστοτε μάθημα), από την οποία θα σβήνετε κάθε τι που έχετε ολοκληρώσει. Έτσι, θα έχετε οπτικοποιήσει την πρόοδό σας, γεγονός που με τη σειρά του θα σας ανατροφοδοτεί θετικά, καθώς θα προχωράτε προς την ολοκλήρωση του στόχου σας
-
προσπαθήστε να τηρήσετε τον κανόνα των 30′ ακόμη κι αν είστε κουρασμένος/η. Η τακτική που συνοψίζεται στο “Είτε κάθομαι να διαβάσω για τουλάχιστον 1-2 ώρες, είτε καθόλου/άστο γι’αύριο” δεν αποδίδει αποτελέσματα, μιας που συνήθως το να βάζουμε δυσπρόσιτους στόχους οδηγεί σε αναβλητικότητα, η οποία με τη σειρά της αυξάνει τον όγκο του διαβάσματος και το στρες πριν τις εξετάσεις, μειώνοντας τελικά την απόδοσή μας
-
για να ενισχύσετε τη συγκέντρωσή σας στο διάβασμα, καθορίστε συγκεκριμένες «ανταμοιβές» με την ολοκλήρωση του κάθε στόχου, π.χ. «Αν καταφέρω και τελειώσω την ενότητα στο χρόνο που έχω ορίσει, θα παραχωρήσω στον εαυτό μου 15’ ενασχόληση στην αγαπημένη μου ιστοσελίδα/τηλεφωνικη συνομιλία με ένα φίλο» κλπ. Αντίστροφα, «αν δεν καταφέρω να φέρω εις πέρας ο στόχο που έχω θέσει, θα στερηθώ κάτι αντίστοιχο». Η δημιουργία υγιών κινήτρων μπορεί να φανεί ιδιαίτερα βοηθητική κατά την περίοδο της μελέτης
-
εάν αντιμετωπίζετε δυσκολία στη συγκέντρωση, κρατήστε ένα χαρτί δίπλα σας, στο οποίο θα καταγράφετε τις εμβόλιμες σκέψεις που σας αποσπούν, ώστε να ασχοληθείτε μαζί τους μετά την πάροδο του χρόνου του διαβάσματος. Μην τους “επιτρέπετε” να παίρνουν τον χρόνο του διαβάσματός σας, αλλά αντίθετα δώστε τους χρόνο αφότου θα έχετε ολοκληρώσει τον ημερήσιο στόχο σας
-
σε συνέχεια του προηγούμενου, ασχοληθείτε με τα θέματα που σας αποσπούν από το διάβασμα, μην παραγνωρίζετε τη σημαντικότητά τους. Για να έχουν τόση “δύναμη” ώστε να σας αποσπούν, σημαίνει ότι για εσάς είναι αρκετά σοβαρά, ή, εάν σας φαίνονται ήσσονος σημασίας, ενδέχεται να λειτουργούν σαν νοητικός αντιπερισπασμός, προκειμένου να μην σκεφτείτε άλλα, πιο σοβαρά θέματα που σας απασχολούν. Σκεφτείτε γύρω από αυτά, συζητήστε τα με άτομα που εμπιστεύεστε και, εάν χρειάζεται, ζητήστε επαγγελματική βοήθεια ώστε να τα αντιμετωπίσετε
-
μάθετε να εκτιμάτε τη συναισθηματική σας κατάσταση και να την αποδέχεστε. Όταν νιώθετε άγχος/πίεση/στενοχώρια, είναι προτιμότερο να προσπαθήσετε να ηρεμήσετε με κάποιο τρόπο (άσκηση, περίπατος, ασκήσεις χαλάρωσης, διαλογισμός, κουβέντα με οικείο πρόσωπο κλπ.) και έπειτα να ξεκινήσετε τη μελέτη, ακόμα και αν μειωθεί ο χρόνος, που έχετε ορίσει για διάβασμα. Αντίστροφα, τις μέρες που νιώθετε πιο ενεργητικός/η, αισιόδοξος/η, χαρούμενος/η, εστιάστε περισσότερο και προσπαθήστε να αποκομίσετε περισσότερα, κατά τη διάρκεια της μελέτης
-
προσπαθήστε να εξαλείφετε τους εξωτερικούς περισπασμούς την ώρα του διαβάσματος. Εάν χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή, κλείστε την πρόσβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κ.λπ.), τα chat και το e-mail σας για την ώρα του διαβάσματος. Εναλλακτικά, δημιουργήστε (ή ζητήστε να σας φτιάξουν) ένα δεύτερο προφίλ χρήστη του υπολογιστή σας, στο οποίο δεν θα είναι εγκατεστημένες εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, και το οποίο θα χρησιμοποιείτε όταν μελετάτε. Ακόμη, κλείστε το κουδούνισμα του κινητού σας, ή αφήστε το σε ένα άλλο δωμάτιο ή χώρο, ή στην τσάντα σας
-
ζητείστε από κάποιον/α που εμπιστεύεστε, να λειτουργήσει ως “τοποτηρητής” του διαβάσματός σας, δηλαδή να σας ρωτάει, σε χρονικό πλαίσιο που εσείς θα έχετε καθορίσει, εάν έχετε ολοκληρώσει τις ενότητες που είχατε προγραμματίσει να ολοκληρώσετε, προκειμένου να έχετε μια ρεαλιστική εικόνα της προόδου σας, με έναν εξωτερικό “μάρτυρα”. Μπορείτε να δοκιμάσετε ακόμη και να “στοιχηματίσετε” με τον εαυτό σας ένα χρηματικό ποσό, το οποίο θα παραδώσετε στον “τοποτηρητή”. Εάν πετύχετε το στόχο σας, δικαιούστε να σας το δώσει πίσω ο “τοποτηρητής” που έχετε ορίσει, διαφορετικά θα μπορεί να το κρατήσει για τον εαυτό του. (Φυσικά, αυτό είναι ένα τέχνασμα για τις περιόδους που δεν αισθάνεστε επαρκή την αυτοπειθαρχία σας, προκειμένου να πετύχετε το στόχο σας. Όσο το διάβασμά σας θα μπαίνει σε σειρά, θα ανατροφοδοτείστε θετικά και θα έχετε λιγότερο ανάγκη από εξωτερικούς «τοποτηρητές» και τεχνάσματα!)
Πηγή: ΚΕΣΥ Ρεθύμνου
3 Νοεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δεξιότητες προσωπικής ανάπτυξης
Δεξιότητες προσωπικής ανάπτυξης
Δεξιότητες Κλειδιά
Στην ευρωπαϊκή κοινωνία της γνώσης και της πληροφορίας, όπου όλοι οι τομείς δραστηριοτήτων εξαρτώνται από τη γνώση και την παραγωγή νέας γνώσης, αναγνωρίζεται πως κύριοι πρωταγωνιστές είναι οι άνθρωποι. Κι αυτό που μετράει εδώ είναι η ικανότητα των ανθρώπων να παράγουν γνώση και αυτή τη γνώση να την αξιοποιούν αποτελεσματικά και έξυπνα σε ένα πλαίσιο που διαρκώς αλλάζει. Η διαρκής εξέλιξη και αλλαγή των συνθηκών ζωής σε όλα τα επίπεδα (προσωπικό, κοινωνικό, επαγγελματικό) είναι το κύριο χαρακτηριστικό της κοινωνίας της γνώσης και της πληροφορίας. Στο πλαίσιο αυτό αναδεικνύεται η σημασία των «δεξιοτήτων- κλειδιών». Οι δεξιότητες- κλειδιά βοηθούν στην επιτυχή αντιμετώπιση σημαντικών, ποικίλων και άγνωστων καταστάσεων. Δεξιότητες- κλειδιά είναι οι δεξιότητες που έχουν ανάγκη όλοι οι άνθρωποι για την προσωπική ανάπτυξή τους, την κοινωνική ενσωμάτωσή τους, την ενεργό δράση τους ως πολίτες και την ικανότητά τους για απασχόληση. Οι δεξιότητες- κλειδιά εξασκούνται αλλά και απαιτούνται στο πλαίσιο της εκπαίδευσης. Στην αγορά εργασίας, οι δεξιότητες αυτές εξασφαλίζουν στο άτομο Απασχολησιμότητα. Απασχολησιμότητα είναι η ικανότητα ενός ατόμου να βρει ή να διατηρήσει μία θέση εργασίας σε ένα δεδομένο κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον. Η απασχολησιμότητα αφορά την καταλληλότητα των προσόντων σε σχέση με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας προκειμένου το άτομο να μπορεί να βρει ή/ και να διατηρήσει μία θέση εργασίας υπό κανονικές συνθήκες και μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα. Η απασχολησιμότητα ενός ατόμου εξετάζεται έμμεσα με βάση προαποφασισμένους δείκτες (π.χ. προσόντα, εμπειρία, κινητικότητα, προτάσεις απασχόλησης).
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει ένα πλαίσιο αναφοράς από οκτώ θεμελιώδεις δεξιότητες- κλειδιά, εξίσου σημαντικές και αλληλοσυνδεόμενες για την προσωπική ανάπτυξη και την απασχόληση.
• Επικοινωνία στη μητρική γλώσσα
Οι καλές γνώσεις και ικανότητες στη μητρική γλώσσα αποτελούν βασική προϋπόθεση της διαδικασίας μάθησης. Η γλώσσα δημιουργεί τη βάση για τη συλλογή πληροφοριών και το έρεισμα για την επικοινωνία με τρίτους, για τη συμμετοχή και την υπευθυνότητα.
• Επικοινωνία στις ξένες γλώσσες
Σήμερα είναι πολύ σημαντική η πολυγλωσσία. Δημιουργεί δυνατότητες για ευρύτερες επαφές, για την βαθύτερη κατανόηση άλλων πολιτισμών, νοοτροπιών και συνθηκών διαβίωσης. Αποτελεί επίσης σημαντική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση σπουδών υψηλότερου επιπέδου καθώς και για μεγαλύτερη κινητικότητα στην αγορά εργασίας.
• Μαθηματική παιδεία και βασικές ικανότητες στις θετικές επιστήμες και τεχνολογίες
Οι επιστημονικές ικανότητες είναι σημαντικές για να μπορεί κανείς να αντιλαμβάνεται συσχετισμούς, αιτίες και αλληλεπιδράσεις μεταξύ παραγόντων καθώς και για να μπορεί να αποκτά εμπειρίες κατανόησης του φυσικού περιβάλλοντος.
Τα προσόντα που σχετίζονται με τις τεχνολογίες της Πληροφορίας & Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και μας χρειάζονται για να ζούμε και να εργαζόμαστε στην ψηφιακή εποχή με δυνατότητα διαχείρισης μεγάλων ροών πληροφοριών και αντιμετώπισης πολυσύνθετων προβλημάτων.
• Μεταγνωστικές δεξιότητες και ικανότητα μάθησης
Η δυνατότητα εκμάθησης και απόκτησης νέων γνώσεων καθώς και η δυνατότητα αξιοποίησης των υφιστάμενων γνώσεων, δεξιοτήτων και εμπειριών με προσαρμογή τους σε διαφορετικές καταστάσεις. Πρόκειται επίσης για τα κίνητρα και την αυτοπεποίθηση.
• Κοινωνική ευθύνη και ευθύνη των πολιτών
Ανάπτυξη προσωπικών ικανοτήτων για την επαφή και συνεργασία με άλλα άτομα. Η επικοινωνιακή ικανότητα είναι πολύ σημαντική ικανότητα στον εργασιακό και κοινωνικό βίο που χαρακτηρίζει μία κοινωνία της γνώσης. Η ικανότητα αυτή περιλαμβάνει επίσης τη διαπολιτισμική κατανόηση.
• Πρωτοβουλία κι Επιχειρηματικότητα
Η ενεργή στάση απέναντι στα πράγματα, η δημιουργικότητα και η καινοτομία, η μετατροπή της θεωρίας σε πράξη, η τόλμη για ανάληψη ρίσκου, η διαχείριση έργου (project management) κ.ο.κ.
• Πολιτισμική Συνείδηση & Έκφραση
Εκτίμηση των διαφόρων μορφών έκφρασης της πολιτιστικής παράδοσης, όπως η μουσική, η τέχνη, η λογοτεχνία και η γλώσσα. Η δημιουργική έκφραση με οποιαδήποτε μορφή τέχνης.