ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ΖΑΚΥΝΘΟΥ

Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης

15 Δεκεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τεχνολογικός εξοπλισμός (tablet, laptop, desktop) σε 560.000 νέους 4 έως 24 ετών

Τεχνολογικός εξοπλισμός (tablet, laptop, desktop) σε 560.000 νέους 4 έως 24 ετών

Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ

Οικοδομώντας στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης COVID-19 και στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού μας για τον περαιτέρω ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την ενδυνάμωση των ευάλωτων συμπολιτών μας, η Κυβέρνηση επενδύει επιπλέον 112 εκατ. ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές.Το νέο πρόγραμμα, προϋπολογισμού 112 εκατευρώ,των Υπουργείων ΟικονομικώνΑνάπτυξης και ΕπενδύσεωνΠαιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εξασφαλίζει επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ για κάθε μαθητή, σπουδαστή και φοιτητή, που εμπίπτει σε συγκεκριμένα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (tablet, laptop, desktop).Σημειώνεται ότι, ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, το πρόγραμμα αποτελεί ένα από τα πρώτα έργα σε ευρωπαϊκό επίπεδο που στοχεύει στη χρήση κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης. Το εκτιμώμενο πλήθος των δικαιούχων ανέρχεται σε περίπου 000 οικογένειεςμε 560.000 νέους ηλικίας από 4 έως 24 ετών. Δικαιούχοι θα είναι όλες οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, δηλαδή όλες οι οικογένειες που είναι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού του ΟΠΕΚΑ στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία. Το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα ορίζεται με βάση το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, τον αριθμό των παιδιών ανά οικογένεια και το αν μια οικογένεια είναι μονογονεϊκή ή όχι[1].Το πρόγραμμα στοχεύει να συμβάλει, με ουσιαστικό τρόπο, στη μακροπρόθεσμη ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων της εκπαιδευτικής κοινότητας και την επίτευξη ενός συμπεριληπτικού ψηφιακού εκπαιδευτικού μοντέλου. Η βιωματική εξοικείωση της εκπαιδευτικής κοινότητας με τις νέες τεχνολογίες αποτελεί οριζόντια τομή, αναγκαία και μετά την παρέλευση της πανδημίας. Χτίζουμε, λοιπόν, πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης, ώστε να βγούμε από αυτήν την κρίση ισχυρότεροι. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτελεί μέρος της συνολικότερης στρατηγικής μας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην παιδεία, η οποία περιλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για τη ριζική αναβάθμιση των δημόσιων δικτύων και πληροφοριακών συστημάτων, την ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού του συνόλου των εκπαιδευτικών δομών και την αναβάθμιση της σύνδεσής τους με το διαδίκτυο, προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών για τη χρήση ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων, και τη δημιουργία εκτεταμένου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών. Η συμμετοχή στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης πρέπει να αφορά κάθε νέο και νέα.Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων δρομολογεί την ψήφιση Διάταξης Νόμου αναφορικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σύμφωνα με την οποία την υλοποίησή του θα αναλάβει η «Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.», που θα αναπτύξει μία εξειδικευμένη πλατφόρμα. Σύντομα θα εκδοθούν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος.Σταθεροί στις δεσμεύσεις μας, υλοποιούμε ακόμη μία δράση υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας και ιδιαίτερα των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων για την περαιτέρω καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων.

11 Δεκεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η εγκύκλιος αξιολόγησης των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο

Η εγκύκλιος αξιολόγησης των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο

Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει   με τις ισχύουσες διατάξεις, σύμφωνα με εγκύκλιο που υπέγραψε  η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη .

1. Πατήστε εδώ για να ανοίξετε την εγκύκλιο

2. Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το παράρτημα οδηγιών ψηφοφορίας/δημοσκόπησης στην πλατφόρμα webex

Ειδικότερα το υπουργείο Παιδείας μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 55/26-11-2020)  διαβίβασε  τις  ακόλουθες οδηγίες για την εξ αποστάσεως υλοποίηση της (ισχύουσας) αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α ́ τετράμηνο του σχολικού έτους 2020-21:

«Ως προς τον τρόπο αξιολόγησης ανά μάθημα για το Α ́ και Β’ τετράμηνο του σχολικού έτους 2020- 2021 στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφαρμόζονται απαρέγκλιτα οι ισχύουσες διατάξεις.

Ειδικά όσον αφορά τις ολιγόλεπτες και ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να αξιοποιούν τα εργαλεία «Ασκήσεις» και «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη (e- class). Τα σχετικά αναλυτικά εγχειρίδια χρήσης και οι εισαγωγικές οδηγίες για εκπαιδευτικούς είναι διαθέσιμα μέσω των ακόλουθων συνδέσμων: https://docs.openeclass.org/el:teacherhttps://eclass.sch.gr/files/intro-teacher.pdf.

Για τη διενέργεια εξετάσεων με ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υφίστανται τρεις επιλογές, μέσω του εργαλείου «Ασκήσεις», της ηλεκτρονικής τάξης (e-class):

α) θέματα αυτόματης βαθμολόγησης,

β) θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και

γ) συνδυασμός θεμάτων αυτόματης βαθμολόγησης και θεμάτων ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου). Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται από την ηλεκτρονική τάξη (e-class) να αξιοποιηθούν συνδυαστικά ή αποκλειστικά, όπου κρίνεται σκόπιμο, η αξιοποίηση του εργαλείου «Ελεύθερου κειμένου», καθώς και τα ακόλουθα εργαλεία αυτόματης βαθμολόγησης μέσω των «Ασκήσεων» του e-class:

1. Πολλαπλής επιλογής με μοναδική σωστή απάντηση

2. Συμπλήρωσης κενών

3. Αντιστοίχισης

4. Σωστό/Λάθος

Στην περίπτωση που εφαρμόζεται ωριαία γραπτή δοκιμασία –σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις- οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να δημιουργούν πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής και διαμοιρασμού απαντήσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητριών.

Προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αντιγραφής μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, προτείνεται να δημιουργούνται περισσότερες από μία ασκήσεις (με ή χωρίς επικάλυψη ερωτήσεων) και να ανατίθενται σε κάθε ομάδα μαθητών και μαθητριών διαφορετική άσκηση.

Πρόσθετα εργαλεία που συμβάλλουν στον περιορισμό της δυνατότητας συνεργασίας ή αντιγραφής είναι μέσω των ρυθμίσεων των ασκήσεων: εμφάνιση μίας ερώτησης ανά σελίδα που εμφανίζεται στην οθόνη του μαθητή, χρονικός περιορισμός εξέτασης, ανάθεση διαφορετικών ασκήσεων ανά υπο-ομάδες μαθητών της τάξης, ενεργοποίηση τυχαίων ερωτήσεων από ένα ευρύτερο σύνολο ερωτήσεων που έχει ετοιμάσει ο/η εκπαιδευτικός (π.χ. 3 από τις 12 ή 5 από τις 20).

Τέλος, μια χρήσιμη λειτουργία των ασκήσεων που δημιουργούνται μέσω του e-class είναι η “Τράπεζα ερωτήσεων”, μέσω της οποίας μπορούν να διαμορφωθούν διαγωνίσματα ή τεστ ολιγόλεπτης διάρκειας που αντλούν θέματα από την τράπεζα ερωτήσεων που προετοιμάζει ο/η εκπαιδευτικός. Στην περίπτωση αυτή, η άσκηση μπορεί να έχει συγκεκριμένες ερωτήσεις με σταθερή ή τυχαία σειρά, ή να επιλέγει τυχαίες ερωτήσεις από την τράπεζα.

Εναλλακτικά ή συμπληρωματικά, δύναται να αξιοποιείται κάθε πρόσφορος τρόπος διεξαγωγής των γραπτών εξετάσεων και ηλεκτρονικής αποστολής των θεμάτων αξιολόγησης και των απαντήσεων των μαθητών και μαθητριών. Σε αυτό το πλαίσιο, οι διδάσκοντες/ουσες δύνανται να αξιοποιούν το εργαλείο «Εργασίες» της ηλεκτρονικής τάξης (e-class), όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αρχεία απαντήσεων με συγκεκριμένη προθεσμία και ώρα υποβολής κατά τη διάρκεια του μαθήματος, σε περίπτωση που δεν δύνανται ή δεν είναι σκόπιμο να αξιοποιηθούν τα ανωτέρω αναφερθέντα εργαλεία των «Ασκήσεων» (https://docs.openeclass.org/el/teacher/assignments). Σημειώνεται ότι, μέσω του εργαλείου «Εργασίες» οι τύποι υποβολής των μαθητών και μαθητριών μπορεί να είναι (κατόπιν ρύθμισης του/της εκπαιδευτικού) ένα ή περισσότερα αρχεία ή online κείμενο.

Τέλος, η πλατφόρμα Webex, μέσω του εργαλείου της ψηφοφορίας/δημοσκόπησης (polling), παρέχει χρήσιμες δυνατότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ερωτηματολογίων για διαγνωστικούς σκοπούς, σε σχέση με τον βαθμό επίτευξης των επιδιωκόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά την ολοκλήρωση αυτού.

Ειδικότερα, το εργαλείο των δημοσκοπήσεων/ψηφοφοριών μπορεί να είναι χρήσιμο για τη συλλογή σχολίων, τη λήψη ψήφων ή τον έλεγχο γνώσεων (με ολιγόλεπτες δοκιμασίες).

Αναλυτικές οδηγίες αξιοποίησης της εν λόγω δυνατότητας παρέχονται στο Παράρτημα

Τέλος, επικουρικά και κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο της αξιολόγησης των επιδόσεων των μαθητών και μαθητριών δύνανται να αξιοποιηθούν και τα εργαλεία «e-me assignments» (Δημιουργία και ανάθεση εργασιών) και «e-portfolio» (Οργάνωση και προβολή της δουλειάς μαθητών/τριών) της πλατφόρμας e-me.

Στο πλαίσιο χρήσης του e-me και για δημιουργία ασκήσεων προτείνεται και η εφαρμογή e-me content. Με την εφαρμογή e-me content μπορεί να δημιουργηθεί ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο για την ανάπτυξη διαφόρων τύπων διαδραστικών μαθησιακών αντικειμένων, όπως επί παραδείγματι ασκήσεις συμπλήρωσης κενών, αντιστοίχισης, ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κουίζ, ερωτήσεις Σωστού/ Λάθους, ερωτηματολόγια κ.ά.

[Εγχειρίδιο χρήσης: https://e-me.edu.gr/s/eme/main/manual.html#e-me-content,

Σενάριο Χρήσης της Εφαρμογής e-me content: https://e-me.edu.gr/s/eme/main/e- me_content_use_case_scenario.pdf]

Αναλυτικό Παράρτημα οδηγιών για την ηλεκτρονική τάξη (e-class) του Π.Σ.Δ. βρίσκεται στο

https://docs.openeclass.org/el:teacher

3 Δεκεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διακήρυξη 3ης Δεκέμβρη 2020- Εθνική και Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Διεκδικούμε ζωή με υγεία, ισότητα και αξιοπρέπεια!

Διακήρυξη 3ης Δεκέμβρη 2020- Εθνική και Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Διεκδικούμε ζωή με υγεία, ισότητα και αξιοπρέπεια!

https://www.esamea.gr/pressoffice/press-releases/5069-diakiryxi-3is-dekembri-2020-ethniki-kai-pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria-diekdikoyme-zoi-me-ygeia-isotita-kai-axioprepeia?fbclid=IwAR1l2wRnDIiC6RJT2SyEDviLIdU7JezNg_99lRN8UwdC5ZTQnz6Nesh1g6A

2 Δεκεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Σκύλοι- οδηγοί τυφλών”

“Σκύλοι- οδηγοί τυφλών”

Οι Σκύλοι Οδηγοί Τυφλών, είναι άριστα εκπαιδευμένα ζώα που χρησιμοποιούνται από άτομα με τύφλωση ή με μειωμένη όραση προκειμένου να τα οδηγούν παντού με ασφάλεια . Ο σκύλος- οδηγός διευκολύνει την κίνηση ενός ατόμου με προβλήματα  όρασης με το να εντοπίζει επικίνδυνα σημεία όπως σκάλες, ανελκυστήρες, εισόδους σπιτιών, εισόδους σταθμών μετρό, στάσεις λεωφορείων κ.α. Τα σκυλιά που επιλέγονται να εργαστούν ως σκύλοι -οδηγοί  μαθαίνουν να κοινωνικοποιούνται, να εξοικειώνονται με κόσμο και θορύβους, να αναγνωρίζουν και να παρακάμπτουν εμπόδια κ.α . Η εκπαίδευση ξεκινά στην ηλικία των 12 μηνών και διαρκεί περίπου 4-5 μήνες.

Δεν είναι όλα τα σκυλιά κατάλληλα για να εργαστούν ως σκύλοι-οδηγοί. Τα Labrador είναι η δημοφιλέστερη φυλή σκύλων που εκπαιδεύεται για το σκοπό αυτό, καθώς έχουν άριστη όραση, ακοή και όσφρηση . Είναι επίσης ήρεμα, έξυπνα, κοινωνικά,  και έχουν υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη. Άλλες φυλές σκύλων που χρησιμοποιούνται για το σκοπό αυτό είναι τα  retriever  και τα λυκόσκυλα. (German Shepherd). Σκύλοι ακατάλληλοι  για οδηγοί τυφλών ακολουθούν άλλη καριέρα, πχ  ως σκύλοι βοηθοί για άτομα με κινητικές αναπηρίες, σκύλοι ακοής για κωφούς, σκύλοι αστυνομίας, κλπ.

2 Δεκεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο … άτομα με προβλήματα όρασης και … “τρόποι προσέγγισης”

… άτομα με προβλήματα όρασης και … “τρόποι προσέγγισης”

Όταν με συναντήσεις

  • Κάνε αισθητή σε μένα την παρουσία σου.
  • Ρώτησέ με αν χρειάζομαι βοήθεια και που θέλω να πάω

Όταν με συνοδεύεις

  • Άφησέ με να σε πιάσω εγώ
  • Να προπορεύεσαι μισό βήμα, έτσι ώστε να σε ακολουθώ εύκολα .
  • Κατά τη διαδρομή μας, μίλα μου άνετα, ενημέρωσέ με για τα χαρακτηριστικά κτίρια και σημάδια.
  • Για να κινηθώ μόνος μου, με τις οδηγίες σου, χρησιμοποίησε τις λέξεις: ΕΜΠΡΟΣ-ΠΙΣΩ-ΑΡΙΣΤΕΡΑ-ΔΕΞΙΑ .
  • Όταν απομακρύνεσαι να μου το λες.

Όταν βρεθούμε σε παρέα

  • Ρώτα με ευθέως για τις προτιμήσεις μου και τις απορίες σου που με αφορούν.
  • Μίλησέ μου στον φυσικό τόνο της φωνής σου.

Όταν βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο

  • Ζήτα από τον οδηγό να αφήσει τη διάβαση πεζών ελεύθερη .
  • Εάν ο οδηγός παρκάρει πάνω στο πεζοδρόμιο το ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ή το ΜΗΧΑΝΑΚΙ του ή κλείνει τις γωνίες στις διαβάσεις,  βάζει εμπόδια στο δικαίωμά μου να κινούμαι ανεξάρτητος.

2 Δεκεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ

Το ελληνικό Μουσείο Αφής είναι ένα από τα 5 Μουσεία του είδους στον κόσμο . Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο γεγονός ότι οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αγγίζουν τα εκθέματα. Το Μουσείο δημιουργήθηκε για να επιτρέψει στα άτομα με προβλήματα όρασης να έρθουν σε επαφή με την πολιτιστική μας κληρονομιά . Τα εκθέματα του Μουσείου Αφής, αγάλματα, αγγεία, γλυπτά και χρηστικά αντικείμενα είναι πιστά αντίγραφα των πρωτοτύπων που εκτίθενται σε Μουσεία της χώρας μας, τα οποία οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αγγίξουν και να ψηλαφήσουν.  Αν θέλατε πάντα να αγγίξετε τον Ερμή του Πραξιτέλη, την Αφροδίτη της Μήλου, τον Ηνίοχο και άλλα αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής .

Γιατί η Αφή….είναι Ζωή!

https://www.youtube.com/watch?v=6fisdNe2Dvs&feature=emb_logo

2 Δεκεμβρίου, 2020
από ΚΕΔΑΣΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βιωματικές δραστηριότητες- παιχνίδια

Βιωματικές δραστηριότητες- παιχνίδια

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΑΜΥΘΙ(1)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ (ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ)

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων