Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.
Δεν έχει οριστεί χαρακτηριστική εικόνα για το άρθρο.

>Μαθήματα 25/9/12

>

Γλώσσα:

  • σελ. 19, άσκηση με δισ- και δυσ-
  • Στα κείμενα της σελ. 20 υπογραμμίστε τα ρήματα.
  • Στο 1ο κείμενο (αριστερά) ξαναγράφω την 2η παράγραφο στο τετρ. Εργασιών, βάζοντας τα ρήματα στον Ενεστώτα.
  • Ορθογραφία η 1η πρόταση της 2ης παραγράφου (“Γραμματιστής…αριθμητική.”) 
  • Άσκηση 3 σελ 21
  • Διαβάζω και μαθαίνω την σελίδα 22.
  • Κλίνω τα ρήματα παίζω σβήνω και γράφω στους εξακολουθητικούς χρόνους (ενεστώτας, παρατατικός, εξακ. μέλλοντας) όπως ο πίνακας της σελ. 22.
Μαθηματικά:
Στο βιβλίο τις ασκήσεις 2-3-4 και το φυλλάδιο.

>ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 25/9/12

>

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Αύριο θα απεργήσω οπότε καλό θα ήταν να μη φέρετε τα παιδιά στο σχολείο.

Επίσης, την Πέμπτη το απόγευμα 6.30 μ.μ. σας περιμένω στο σχολείο, στην τάξη μας,  να γνωριστούμε και να συζητήσουμε για τη δουλειά μας, στην 1η συγκέντρωση γονέων.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΉΜΑΤΑ ΤΗΣ ΗΜΈΡΑΣ ΘΑ ΑΝΕΒΕΊ ΑΡΓΌΤΕΡΑ.

http://www.doe.gr/012/ap260912.pdf

>Μαθήματα 24/9/12

>

Μαθηματικά: για αύριο, Άσκηση με μοτίβα στο κόκκινο τετράδιο
Βιβλίο εργασιών σελ. 11 (πάνω – πάνω) :” υπολογίζω με το νου”.
Θρησκευτικά: (για Παρασκευή) σελ. 10, “γράφω με ρυθμό” και “μαθαίνω με λίγα λόγια”.

>Μαθήματα 21/9/12

>

Γλώσσα (για την Τρίτη):
Ορθογραφία: “Μην κάνεις στους άλλους όσα δε θέλεις να σου κάνουν οι άλλοι”   ή
“Να φέρεσαι στους άλλους όπως θέλεις οι άλλοι να φέρονται σε σένα.”
Ασκήσεις 1-2-3 από το βιβλίο εργασιών (Ενα ακόμα σκαλί σελ. 13) .  (η άσκηση 1 προαιρετικά)
Δες και τις ερωτήσεις της προηγούμενης σελίδας 12 “αξιολογώ το γραπτό μου” και κάνε μόνος-η μια αξιολόγηση στην έκθεση που έγραψες.
Ιστορία: Διαβάζω το 2ο κεφ., κάνω τις ασκήσεις 1-2-3 στο βιβλίο εργασιών και μαθαίνω να απαντώ προφορικά στις ερωτήσεις 1 και 2 του βιβλίου, καθώς και στην ερώτηση
-Τι είναι “αποικισμός” και τι “μετανάστευση”;
Μαθαίνω καλά το κίτρινο πλαίσιο (προοργανωτής) σελ. 9.

>Μαθήματα 20/9/12

>

Γλώσσα: Αναγνωρίζουμε τα βασικά μέρη του λόγου, ρήμα, ουσιαστικό, άρθρο και επίθετο. Μαθαίνω τους ορισμούς στο τετράδιο Εργασιών και κάνω τις δύο εργασίες που έγραψα εκεί.
Μαθηματικά: Δουλέψαμε την αξία των ψηφίων σε 4ψήφιο αριθμό με τη χρήση άβακα και την  πρόσθεση δεκάδων ή εκατοντάδων.
Ασκήσεις 1 και 2 στο βιβλ. εργασιών (σελ. 10).

Επειδή αφιερώθηκε πολύς χρόνος στα μαθηματικά προκειμένου να δουλέψουν πρακτικά όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές, το μάθημα της Ιστορίας θα γίνει αύριο Παρασκευή.
Επίσης αύριο θα γίνει μονόωρο μάθημα Γλώσσας με “φιλαναγνωσία”.

>Μαθήματα 19/9/12

>

Γλώσσα: Αντιγραφή και ορθογραφία  σελ. 9 του βιβλίου, από την αρχή ως “… μαρμαρένια σκάλα.”
Κλίνω μαζί “η μαρμαρένια σκάλα”.
Κάνω την άσκηση 2, σελ. 10
Μαθηματικά: Θα συνεχίσουμε αύριο το 3ο κεφάλαιο.
Ιστορία: Διαβάζω το κείμενο του βιβλίου στο 1ο μάθημα, κάνω τις ασκήσεις 1-2-3 στο τετρ. εργασιών και μαθαίνω τις παρακάτω διαφάνειες (κυρίως την 6η διαφάνεια).

>Μαθήματα 18/9/12

>

Γλώσσα: Κλίνω στο τετρ. εργ. τα ουσιαστικά “ο σπάρος, η τσιπούρα, το κεφαλόπουλο”, χωρίς να ξεχασω να γράψω μπροστά τις πτώσεις.
Ακόμα, άσκηση 4 (σελ. 15) και στο πινακάκι της σελ. 16 γράφω στην πράσινη στήλη τις λέξεις που υπογράμμισα με πράσινο στην σελ. 15 ασκ. 5.
Αντιγραφή και ορθογραφία: “Οι μέρες έφευγαν … θάλασσας.” σελ. 15.
Μαθηματικά: βιβλίο εργασιών, σελ. 8-9 ασκ. 2-3 τα υπόλοιπα και 4-5.

Και ένα διάλειμμα…

>Μαθήματα 17/9/12

>

Καλή βδομάδα! Χρόνια πολλά στη Σοφία, την Αγάπη και την Ελπίδα.
Στην Γλώσσα γράψαμε την εκθεσούλα στο Βιβλίο Εργασιών. Για το σπίτι, απαντάμε γραπτά (τετ. γλώσσας) στις ερωτήσεις 1-3-4 της 1ης άσκησης του βιβλίου σελ. 14 και στο βιβλίο την 3η άσκηση της ίδιας σελίδας.
Αντιγραφή και ορθογραφία σελ.13 στο τέλος,  ” Έμαθα ακόμα …στους άλλους.”
Στα θρησκευτικά (για την Παρασκευή) οι ασκήσεις του φυλλαδίου.
Αύριο φέρνω Γλώσσα, Μαθηματικά και Ιστορία.

>Η ύψωση του Τιμίου Σταυρού

>

14 Σεπτεμβρίου, γιορτάζει ο Σταύρος και η Σταυρούλα, καθώς η ημέρα είναι αφιερωμένη στην Ύψωση του Τίμιου Σταυρού από την Αγία Ελένη, μητέρα του Βυζαντινού αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Μεγάλου. Ας δούμε όμως πώς έγιναν τα γεγονότα :

Η δύναμη του Τιμίου Σταυρού φάνηκε στο θαυμαστό όραμα του Μεγάλου Κωνσταντίνου, το 312, ενώ βάδιζε εναντίον του Μαξεντίου κοντά στη Ρώμη. Ο Κωνσταντίνος εξέφραζε την νέα εποχή, σε αντίθεση με τους συναυτοκράτορές του, οι οποίοι εξέφραζαν και προσπαθούσαν να συντηρήσουν τον παλιό κόσμο, που κατέρρεε ραγδαία. Ο μεγάλος αυτοκράτορας είδε στον ουρανό, ημέρα μεσημέρι, το σημείο του σταυρού, σχηματισμένο με αστέρια και την επιγραφή «ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ», επίσης σχηματισμένη με αστέρια.

Ήταν η 28η Οκτωβρίου 312. Από εκείνη την ώρα έδωσε διαταγή το σημείο αυτό να γίνει το σύμβολο του στρατού του. Χαράχτηκε παντού, στις ασπίδες των στρατιωτών, στα κράνη, στα λάβαρα, και αλλού. Το 326 αναχώρησε για τους Αγίους Τόπους η ευσεβής χριστιανή μητέρα του Αγία Ελένη. Με την γενναία επιχορήγηση του Κωνσταντίνου άρχισε το κτίσιμο λαμπρών ναών επί των ιερών προσκυνημάτων. Επίκεντρο ήταν ο Πανάγιος Τάφος του Κυρίου.

Στο σημείο εκείνο ο αυτοκράτορας Αδριανός είχε κτίσει το 135, κατά τη δεύτερη καταστροφή της Ιερουσαλήμ, Ναό της Αφροδίτης. Πρώτη ενέργεια της Αγίας Ελένης ήταν η ανεύρεση του Τιμίου Σταυρού, ο οποίος είχε ριχτεί από τους Ρωμαίους σε παρακείμενη χωματερή. Σύμφωνα με την παράδοση, οδηγήθηκε εκεί από ένα αρωματικό φυτό που φύτρωνε στο μέρος εκείνο, το γνωστό μας βασιλικό. Ύστερα από επίπονες ανασκαφές τελικά βρέθηκαν τρεις σταυροί, του Κυρίου και των δύο ληστών.


Οι εκκλησιαστικοί ιστορικοί Φιλοστόργιος και Νικηφόρος αναφέρουν ότι ο Σταυρός του Κυρίου εντοπίσθηκε ύστερα από θαύμα. Ο επίσκοπος Ιεροσολύμων Μακάριος με αρκετούς ιερείς, αφού έκανε δέηση, άγγιξε στους σταυρούς το σώμα μιας ευσεβέστατης κυρίας που είχε πεθάνει. Όταν ήρθε η σειρά και άγγιξε τον τρίτο σταυρό, που ήταν πραγματικά του Κυρίου, η γυναίκα αμέσως αναστήθηκε.

Η πιστή βασιλομήτωρ, με δάκρυα στα μάτια παρέδωσε τον Τίμιο Σταυρό στον Πατριάρχη Μακάριο, ο οποίος στις 14 Σεπτεμβρίου του έτους 335 τον ύψωσε στο φρικτό Γολγοθά και τον τοποθέτησε στο Ναό της Αναστάσεως, τον οποίο είχε ανεγείρει η Αγία πάνω από τον Πανάγιο Τάφο και ο οποίος σώζεται ως σήμερα.

Το σημαντικό αυτό γεγονός σημάδεψε τη ζωή της Εκκλησίας και γι’ αυτό άρχισε να γιορτάζεται ως λαμπρή ανάμνηση. Έτσι καθιερώθηκε η μεγάλη γιορτή της Παγκόσμιας Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού. 

Αναδημοσίευση από το φιλικό ιστολόγιο

>Μαθήματα 14/9/12

>

Στη Γλώσσα προετοιμάζω την εκθεσούλα της σελ. 9 στο βιβλίο εργασιών ως εξής:
Σκέφτομαι ένα γεγονός από τις καλοκαιρινές διακοπές. Στη συνέχεια απαντώ στις 6 ερωτήσεις της αλεπουδίτσας (πότε; πού; ποιος; κ.λ.π.).
Κρατώ σημειώσεις στο πρόχειρο, για να τα θυμάμαι τη Δευτέρα που θα γράψω την έκθεση στην τάξη με τον δάσκαλό μου.
Αντιγραφή και ορθογραφία οι στροφές 6 και 7 από το ποιήμα “ο Σεπτέμβρης”.

Ακόμα…
Σήμερα γιορτάζουμε την ύψωση του Τιμίου Σταυρού.

Επειδή δεν ολοκληρώσαμε για το μάθημα αυτό, θα συνεχίσουμε τη Δευτέρα.

 Δες κι εδώ περισσότερα…