![20231101 120618](https://blogs.sch.gr/kavramidou/files/2023/11/20231101_120618-300x154.jpg)
είναι ο τίτλος της δραστηριότητας για τη συμμετοχή του σχολείου στην Εβδομάδα Κώδικα , από τα νήπια και τα προνήπια του 1ου Υποχρ. τμήματος του 17ου Νηπιαγωγείου Ιλίου…
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη δραστηριότητα δημιουργίας κώδικα…
Έφτιαξαν σε φύλλο εργασίας τον δικό τους κώδικα ο καθένας, τον οποίο στη συνέχεια “διάβασαν” και δημιούργησαν το δικό τους “βραχιόλι φιλίας”….
Όταν ολοκληρώθηκε η δραστηριότητα και φόρεσαν τα βραχιόλια, “ανακάλυψαν” με ενθουσιασμό ότι μερικά έχουν κοινά στοιχεία – χρώματα…
Οι μαθητές/τριες αξιοποιούν έννοιες της κωδικοποίησης (αλγόριθμους, ακολουθία, επανάληψη, επέκταση) και δημιουργούν “Βραχιόλια Φιλίας”, από χάντρες 3 διαφορετικών χρωμάτων και τα χαρίζουν σε κάποιον/κάποια φίλο/η.
Ζητείται από τους/τις μαθητές/τριες να ζωγραφίσουν σε ένα φύλλο χαρτιού τον κώδικα που θα χρησιμοποιήσουν για να φτιάξουν το δικό τους βραχιόλι. Τους δίνεται η οδηγία, να χρωματίσουν 3 χάντρες με τρία συγκεκριμένα χρώματα, ακολουθώντας μια συγκεκριμένη διαδοχή: “κόκκινο, μπλε, κίτρινο, και μια 4η χάντρα με ένα, από τα 3 αυτά χρώματα που θα επιλέξουν”.
Συνεχίζουν την ακολουθία επαναλαμβάνοντας το μοτίβο που δημιουργήθηκε: κόκκινο, μπλε, κίτρινο, επιλογή ενός από τα τρία χρώματα, κόκκινο, μπλε, κίτρινο, το χρώμα επιλογής, κόκκινο, μπλε, κίτρινο, το χρώμα επιλογής, κ.ο.κ.
Στη συνέχεια, κάθε μαθητής/τρια ακολουθώντας τον παραπάνω κώδικα, έτσι όπως τον έχει αποτυπώσει στο χαρτί, δημιουργεί ένα βραχιολάκι φιλίας, χρησιμοποιώντας χρωματιστές χάντρες αντίστοιχων χρωμάτων.
Αναζητούν μεταξύ τους αν υπάρχουν βραχιολάκια που έχουν δημιουργηθεί από τα παιδιά που έχουν κοινό μοτίβο. Συναισθάνονται την μοναδικότητά τους αλλά αναζητούν και κοινά στοιχεία που μπορεί να έχουν με τα υπόλοιπα παιδιά.
Τέλος, τίθενται τα ερωτήματα, αν τα βραχιολάκια είναι όμοια ή διαφέρουν μεταξύ τους, γιατί διαφέρουν και τι συμβαίνει όταν αλλάζει το χρώμα επιλογής. Η ανταλλαγή των βραχιολιών φιλίας μεταξύ των παιδιών ενδυναμώνει την ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ τους, εμπλουτίζοντας τη δραστηριότητα του προγραμματισμού!
Καλή σας επιτυχία!