γλώσσα Γ3

Επανάληψη στις δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις
Ασκήσεις
Α. Στις παρακάτω περιόδους να αναγνωριστούν οι δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις (ειδικές, βουλητικές, πλάγιες ερωτηματικές) που υπάρχουν

και να προσδιοριστεί ο συντακτικός ρόλος της καθεμιάς.

1. Δε φοβάται μήπως τιμωρηθεί.

2. Έψαχνε απεγνωσμένα να βρει ένα φαρμακείο.

3. Γνωρίζουμε όλοι ότι σε μερικά χρόνια θα υπάρξει σοβαρό ενεργειακό πρόβλημα πάνω στη γη.

4. Οι γιατροί επισημαίνουν κυρίως αυτό, ότι το κάπνισμα είναι η πρώτη αιτία των

παθήσεων της καρδιάς.

5. Ρώτησε με έμφαση αν το γράμμα έφτασε στον προορισμό του.

6. Είναι σίγουρο ότι κέρδισες το λαχείο;

7. Προθυμοποιήθηκε να μας δείξει την πόλη.

8. Ένα είναι βέβαιο, ότι εσύ δε φταις.

8. Πρόσεξε μήπως έχεις κάνει λάθος.

9. Μία μόνο αγωνία μου έκοβε τα γόνατα, μήπως με προλάβουν οι εχθροί.

10. Είμαι βέβαιος πως θα τα καταφέρεις.

Β. Να αντικαταστήσετε με δευτερεύουσες ονοματικές προτάσεις τα αντικείμενα των ρημάτων στα παρακάτω παραδείγματα, κάνοντας και οποιαδήποτε άλλη απαραίτητη μεταβολή.

1. Αναγνωρίζω το σφάλμα μου.

2. Εύχομαι τη γρήγορη ανάρρωση σου.

3. Κανένας δεν ήξερε το όνομα του χωριού.

4. Ο επιτηρητής ανακοίνωσε τη λήξη του χρόνου.

5. Φοβάται την αρρώστια και τρέμει το θάνατο.

http://users.sch.gr/panosloupasis/glwssa_g_gym_onomatikes.pdf

Στο τέλος να συγκρίνετε τις προτάσεις πριν και μετά την αλλαγή ως προς το ύφος τους

Σχετικά με ΜΑΛΟΥΤΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Ονομάζομαι Βασιλική Μαλούτα και είμαι φιλόλογος  εδώ και πολλλά χρόνια στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η οργανική μου θέση είναι στο 4ο Γυμνάσιο Νεάπολης στο δήμο Νεάπολης Συκεών και παράλληλα με τη διδασκαλία των μαθημάτων  προσπάθησα να αφυπνίσω μαζί με άλλους συναδέλφους (Ξανθίππη Βασιλειάδου, Πρόδρομο Σαράτσογλου) πολλούς  μαθητές  και μαθήτριες με τις εξής δράσεις:

1. θεατρική παράσταση Ελένη του Ευριπίδη 2. Θεατρική παράσταση Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Μπόστ 3. Λέσχη Ανάγνωσης Το νήμα της Βικτόρια Χίσλοπ  4. Λέσχη ανάγνωσης Βαλς στην ομίχλη της Κατερίνας Καριζώνη- παραγωγή ταινίας με βάση το ομότιτλο έργο 5.  Λέσχη Ανάγνωσης Χάλκινος Οφθαλμός του Παναγιώτη Αγαπητού- παραγωγή σχετικής ταινίας Ο μαθητικός Οφθαλμός  ή ICyou 6. Υιοθεσία του Ρωμαϊκού Ωδείου της Ρωμαϊκής Αγοράς στη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια του προγράμματος Διάζωμα 7. Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο : Τα κάστρα- άλλοτε και τώρα που τρέχει κατά τη σχολική χρονιά 2017-2018

 

 


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.