Αγαπητοί γονείς,
από αυτή την εβδομάδα θα αρχίσει να λειτουργεί στην τάξη μας η Δανειστική Βιβλιοθήκη. Πρόκειται για μια προσπάθεια που γίνεται προκειμένου τα παιδιά:
- να έρθουν κοντά στο ποιοτικό βιβλίο και να το αγαπήσουν, ώστε να αντλούν από αυτό γνώσεις και να διασκεδάζουν.
- να γίνουν υπεύθυνα φροντίζοντας να επιστρέφουν έγκαιρα και σε καλή κατάσταση το βιβλίο που δανείστηκαν.
- να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ποικιλία βιβλίων, χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά.
- να μοιράζονται ευχάριστες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα (γονείς, αδέρφια, γιαγιά….), διαδικασία που συχνά αποδεικνύεται πιο σημαντική από τους εκπαιδευτικούς στόχους που εξυπηρετούνται.
Τρόπος Λειτουργίας
Κάθε Παρασκευή τα παιδιά θα έρχονται στο σπίτι με ένα καινούργιο βιβλίο. Καθίστε αναπαυτικά στον καναπέ ή στο κρεβάτι, πάρτε αγκαλιά το ζουζούνι σας και ταξιδέψτε μαζί στις σελίδες του. Συνοδευτικά με το βιβλίο παίρνουν ένα φύλλο καταγραφής, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Ειδικότερα, ζωγραφίζουν μόνα τους ότι τους έκανε εντύπωση και γράφουν, όπως μπορούν, τα στοιχεία που τους ζητούνται ή υπαγορεύουν σε ενήλικα αυτό που θέλουν και το αντιγράφουν. Επιστρέφοντας στην τάξη καλούνται να αναδιηγηθούν την ιστορία που διάβασαν στους συμμαθητές τους και να εκφράσουν εντυπώσεις και συναισθήματα. Το βιβλίο μαζί με την ζωγραφιά θα επιστρέφονται στο νηπιαγωγείο την Δευτέρα.
Είναι ευνόητο ότι πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση. Προσέχουμε δηλαδή να μη λερωθούν, να μη σχιστούν και να μη μουντζουρωθούν. Σε περίπτωση σημαντικής καταστροφής καλείστε να φροντίσετε για την αντικατάστασή του.
Συμβουλές για την Αναγνωστική Διαδικασία
- Πριν την ανάγνωση του βιβλίου, επεξεργαζόμαστε το εξώφυλλο, εντοπίζοντας τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εικονογράφο και τον εκδοτικό οίκο, διαδικασία με την οποία είναι εξοικειωμένα τα παιδιά από το σχολείο
- Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης δείχνουμε με το δάχτυλο ώστε τα παιδία να αντιληφθούν τη φορά της γραφής ( από πάνω προς τα κάτω και από αριστερά προς τα δεξιά)
- Θέτουμε ερωτήσεις σχετικές με την υπόθεση πριν (πχ για ποιο πράγμα νομίζεις ότι μιλάει η ιστορία;), κατά (πχ τι λες να γίνει μετά;) και μετά (πχ τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του: ) την ανάγνωση της ιστορίας έτσι ώστε να κρατάμε το ενδιαφέρον τους, να καλλιεργούμε την κριτική τους σκέψη αλλά και για να διαπιστώσουμε κατά πόσο το κατανόησαν.
Καλά αναγνωστικά ταξίδια…