Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools

Bravo Schools Site

Το 2ο Νηπιαγωγείο Βασιλικών σε συνεργασία με τα σχολεία που συμμετείχαν στο Etwinning project “Tαles of Natural Disasters” δήλωσαν συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Bravo Schools για την Πρωτοβάθμια  Eκπαίδευση “In action for a better world” o oποίος στοχεύει στην ανάδειξη των πιο ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων σε θέματα κοινωνικής υπευθυνότητας που σχετίζονται με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.

Όλα τα συνεργαζόμενα νηπιαγωγεία του έργου μας ως μια ομάδα συμμετέχουν στον 17ο Στόχο με θέμα : Συνεργασία για τους στόχους!

Την υποβολή της ομαδικής μας συμμετοχής ανέλαβε το 1ο Νηπιαγωγείο Καλαμαριάς το οποίο  και ευχαριστούμε πολύ! Μπορείτε να δείτε τη συμμετοχή μας παρακάτω:

https://bravo-schools.inactionforabetterworld.com/schools-practices/tales-natural-disasters.4938.html

Στο παρακάτω padlet μπορείτε να δείτε τα παράγωγα του eTwinning έργου Tales of Natural Disasters.

https://padlet.com/egpanagiotidou/tales-of-natural-disasters-aw297qqlj1u9lspj

Πάσχα με παιχνίδια και κατασκευές!

Το Πάσχα πλησιάζει και πολλά παιχνίδια οργανώνονται τόσο μέσα στην τάξη όσο και έξω στην αυλή! Τα παιδιά παίζουν το παιχνίδι των χαμένων κόκκινων και κίτρινων αυγών στην τάξη αλλά και πολλά άλλα χωρισμένα σε ομάδες…

1714395529147 1714395489329

Ενώ έξω στην αυλή η εκπαιδευτικός Αγγλικών κ.Τζόλα Ιωάννα ετοιμάζει το παιχνίδι του χαμένου  σοκολατένιου αυγού, με κρυμμένα σοκολατένια αυγά σε όλη την αυλή μας που τα παιδιά καλούνται να βρούν!!

1714395676098 1714395786301Η διασκέδαση των παιδιών απερίγραπτη όπως και η χαρά τους!!

Δεν έλειψαν όμως και το βάψιμο των πασχαλινών μας αυγών για τα καλαθάκια μας…

1714396675140 1714396609842 1714396718832Τα βάψαμε αλλά τα διακοσμήσαμε κιόλας με μαυρο μαρκαδόρο μετατρέποντάς τα σε πασχαλίτσες!!

Με τις πασχαλινές μας κατασκευές σας αποχαιρετούμε και σας ευχόμαστε ολόψυχα ” ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ, ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ”

20240417 113628 20240426 112108 20240425 114026 20240425 114119 20240425 114644 20240425 114722

eTwinning ” Tales of Natural Disaster” – Flood

Το Ευρωπαικό πρόγραμμα etwinning που συμμετέχουμε φέτος ολοκληρώνεται με την 4η και τελευταία ενότητα φυσικών καταστροφών την “Πλημμύρα”.

Στην ενότητα αυτή μαθαίνουμε πως προκαλειται μια πλημμύρα, αλλά και τι κάνουμε όταν βρισκόμαστε κάπου που πλημμυρίζει για να σωθούμε. Μέσα απο πολλές εικόνες και βίντεο τα παιδιά μαθαίνουν μέτρα πρόληψης απο πλημμύρες, γνωρίζουν τα αντιπλημμυρικά έργα και αναγνωρίζουν τον λόγο που γίνονται σε διαφορες περιοχές και μέσα απο ιστορίες δίνουν λύση σε προβλήματα!

Μαθαίνουμε απο την Μυθολογία μας για τον μύθο του ” Δευκαλίωνα και της Πύρρας” υποδιόμαστε ρόλους, αναπαριστώντας τον μυθο στην τάξη μας και δημιουργούμε ομαδική εργασία για να την “ανεβάσουμε” στην συνεργατική μας πλατφόρμα etwinning!

1714393257442

20240405 115425

Μαθαίνουμε μέσα απο πειράματα ποια υλικά επιπλέουν στο νερό και ποια βυθίζονται!!

20240404 102814 20240404 102837 20240404 102842 20240404 102849 20240404 10291820240404 102924Τέλος, ξεκινήσαμε μια ιστορία με θέμα την πλημμύρα και κάθε ενα απο τα υπόλοιπα νηπιαγωγεία συνεχίζει την ιστορία και εικονογραφούμε την συνέχεια!

https://www.storyjumper.com/book/read/170926931/story-jumper

 

 

Εκδρομή στο Μελισσοκομικό Πάρκο ” Anel Honey Park”

Για αιώνες, οι μέλισσες έχουν ωφελήσει τόσο τους ανθρώπους, όσο και τα φυτά και το περιβάλλον.

Μεταφέροντας τη γύρη από το ένα λουλούδι στο άλλο, οι μέλισσες και άλλοι επικονιαστές επιτρέπουν όχι μόνο την παραγωγή αφθονίας φρούτων, ξηρών καρπών και σπόρων, αλλά και περισσότερης ποικιλίας και καλύτερης ποιότητας, συμβάλλοντας τόσο πολύ στη διατροφή μας. Η επικονίαση είναι μια θεμελιώδης διαδικασία για την επιβίωση των οικοσυστημάτων.

Τα παιδιά μέσα απο πληθώρα δραστηριοτήτων και προβολών στο διαδίκτυο μαθαίνουν γι’αυτό το πολύτιμο έντομο και συμβάλλουν στο περιβάλλον προστατεύοντάς το!

Κατασκευάζουμε την κηρήθρα της μέλισσας και μαθαίνουμε για τις εργασίες όλων των μελισσών. Για τον σπουδαίο ρόλο της Βασίλισσας, των εργατριων και των κηφήνων!

20240410 102506 20240410 094204 20240410 094341Οργανώνουμε μια επίσκεψη στο υπέροχο Μελισσοκομοκό πάρκο “Anel Honey Park” στο Ν.Ρύσιο για να μάθουμε ακόμα περισσότερα για το σπούδαίο αυτό έντομο!

Εκεί μας υποδέχτηκε η υπέροχη Γεωπόνος κ.Δήμητρα όπου μας είχε οργανώσει μια πληθώρα παιχνιδιών βιωματικών για να μάθουμε όσα περισσότερα μπορούμε για τις μέλισσες!

20240412 092338

Αρχικά βλέποντας ένα διαδραστικό βίντεο τα παιδιά απαντούν σε ερωτήσεις και κερδίζουν μελισσοαυτοκολλητάκια!! Στην συνέχεια μεταμορφωνόμαστε σε μελισσες όπου πρέπει να μεταφέρουμε μικρά μπαλάκια γύρης με τσιμπιδάκια σε μια κηρήθρα και να τα τοποθετήσουμε σε ειδικά κελιά σχηματίζοντας την επωνυμία του πάρκου. Επίσης με ειδικά σταγονόμετρα παίρνουμε ” νέκταρ” απο αυτοσχέδια λουλούδια και γεμίζουμε τα βαζάκια-κελιά μας.

1713271989047 1713272091400Στην συνέχεια χωριζόμαστε σε δύο μελισσοομάδες την μπλέ και την πράσινη και ψάχνουμε μπαλάκια- γύρης σε όλο το πάρκο!

1713272310226Μετά απο τις δραστηριότητες αυτές πεινάσαμε και τι πιο ωραίο να κάνουμε πικ νικ και να πάρουμε το πρωινό μας…

1713272198200Στην συνέχεια η κυρία Δήμητρα μας παρουσιάζει ένα ένα σε καρτέλες τα αγαπημένα βότανα και φυτά που πηγαίνει η μέλισσα κι εμείς τα ψάχνουμε σε όλο το πάρκο πως;; Μυρίζοντας τα φυλλαράκια!!!

1713272727332Οι μέλισσες όμως είναι οι πιο σημαντικοί μας επικονιαστές και ποιά φρούτα και λαχανικά δεν θα υπήρχαν εαν εκλείψουν οι μέλισσες απο την περιοχή μας;; Φρούτα όπως το μήλο, το δαμάσκηνο, το κεράσι, η φράουλα αλλα και πολλά λαχανικά όπως η ντομάτα, το κολοκύθι , το αγγουράκι και πολλά άλλα μας παρουσιάζονται σε κάρτες κι εμείς τα ψάχνουμε παντού και τα συγκεντρώνουμε σε ένα καλάθι…

 

20240412 112052Τέλος η μέρα κλείνει φορώντας την στολή του μελισσοκόμου και εξερευνώντας ένα αληθινό μελίσσι με μέλισσες πίσω απο ένα γυάλινο κουτί όπου μπορούμε να τις παρακολουθήσουμε πως καθαρίζουν τα κελιά τους, πως κάνουν αέρα με τα φτερά τους για να εξατμιστεί το υγρό στοιχείο απο το μέλι που μόλις έφτιαξαν, πως γεννιούνται μωρά μελισσούλας μπροστά στα μάτια μας και πολλά άλλα που μας εντυπωσίασαν!!

1713272834229Το παιχνίδι έρχεται να συμπληρώσει αυτήν την υπέροχη εκδρομή στις πολύ περιποιημένες γωνιές του πάρκου!

1713272934143Ήρθε η ώρα να φύγουμε και κάνουμε ανταλλαγή δώρων…εμείς χαρίζουμε μια κάρτα που φτιάξαμε με πολλή αγάπη για να μας θυμούνται, και η κ.Δήμητρα μας χαρίζει παστελάκια απο το μέλι που πήραν απο τις μελισσούλες τους!!

1713273007373Ευχαριστούμε πολύ κ.Δήμητρα για όλη την ξενάγηση και τις δράσεις που ετοιμάσατε για εμάς!!!!

” Χελιδονίσματα” -Καλωσορισμα της Ανοιξης

Την Παρασκευή 29 Μαρτίου και σε συνεργασία με την Ελληνική Οριθολογική Εταιρεία, τα παιδιά αναβίωσαν ένα παλιό ελληνικό έθιμο ” Τα Χελιδονίσματα”. Γονείς και παιδιά απόλαυσαν μια μικρή γιορτούλα που στήθηκε για να υποδεχτούμε την Άνοιξη και τα πρώτα χελιδόνια στα σπίτια μας!!

Τα παιδιά με πολλή χαρά και κρατώντας  “χελιδόνες” στα χέρια τους τραγούδησαν τα κάλαντα της Άνοιξης

1712150519358Στην συνέχεια σε ζευγάρια με την μορφή συνέντευξης ρωτούσαν και απαντούσαν ο ένας στον άλλο δίνοντας πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα χελιδόνια όπως πως επιστρέφουν πάντα στην ίδια φωλιά; ή πως φτιάχνουν τις φωλιές τους; ή που πηγαίνουν τον χειμώνα και πότε επιστρέφουν κ.ά Επίσης το 2ο τμήμα μας έδωσε πολλές και χρήσιμες πληροφορίες για το έθιμο της Χελιδόνας ξεκινώντας απο τα πολύ παλιά χρόνια!

1712150672951Τέλος όλοι, μικροί και μεγάλοι, βγήκαμε έξω στην αυλή, και ακολουθώντας τις οδηγίες της Ορνιθολογικής Εταιρείας κατασκευάσαμε, σε μια υπαιθρια γιορτή που στήθηκε, χελιδονοφωλιές απο πηλό σε χρώμα καφέ, να βάλουμε στα σπίτια μας και να βρουν να φωλιάσουν τα πρώτα χελιδονάκια που θα έρθουν.

1712064783745

1712064944911

Σχεδιασμός επιδαπέδιων παιχνιδιών στην αυλή, με περίσσιο μεράκι!

Ήρθε και η δική μας στιγμή να σχεδιάσουμε παιχνίδια στο πάτωμα της αυλής μας, για την απασχόληση των παιδιών στο διάλειμμα, αλλά και κατά την διάρκεια οργανωμένων δραστηριοτήτων μας έξω απο το σχολείο!!

Η ιδέα ξεκινά απο τους ίδιους τους γονείς που με περίσσιο μεράκι και πολλή αγάπη οργάνωσαν τον σχεδιασμό τους αλλά και την υλοποίηση της ιδέας αυτής! Ευχαριστούμε πολύ όλες τις μανούλες που βοήθησαν να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο,τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 1ου και 2ου Νηπιαγωγείων Βασιλικών, αλλά και των ιδίων των γονιών ξεχωριστά, για την χορηγία των χρωμάτων!!

1710944976021 1710944894107 1710945089255

Και ιδού τα αποτελάσματα…

20240314 115724 IMG 4b59320cb39e4539b3ba1799662a5292 V

 

 

20240314 11575520240314 115742 20240314 115805 20240314 124310 20240314 115831 20240314 115805 20240314 115711 20240314 115701 20240314 115625 20240314 115630 20240314 115642

 

Ήρθε η Αποκριά!!!

Ήρθε και φέτος η τρελή Αποκριά και τι θέλουν τα παιδιά;;; Να μεταμφιεστούν σε αγαπημένους τους ήρωες, να μπουν σε ρόλους παραμυθιών, να δημιουργήσουν, να διασκεδάσουν!!

Γι’αυτό κι εμείς μεταμφιέζουμε καθημερινά τα παιδιά σε αγαπημένους ήρωες σχετικούς με την θεματική της ημέρας μας…

Όμορφα τιγράκια, χελονωνιτζάκια και πριγκίπισσες…

20240307 124333 20240307 124053 20240308 11483020240308 114908Και δεν σταματάμε εδω…

Στρουμφίτες και Σπιρτούληδες

20240311 124131 20240311 124533 20240311 124541

Αρλεκίνοι και παπάκια…

20240314 114511 20240314 114543

1710873630745

και τελειώνουμε με πολλούς κλόουν που ο καθε ένας έχει κάτι μοναδικό και διαφορετικο απο τον διπλανό του!!!

20240315 111611 20240315 111706

 

Ενδυνάμωση των παιδιών ενάντια στον Σχολικό εκφοβισμό!

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/345
Στο νηπιαγωγείο μας απο την αρχή της χρονιάς εκπαιδέυουμε τα παιδιά πως να λύνουν μόνα τους τις διαφορές τους αλλά και πως να ζητάνε βοήθεια όταν την χρειάζονται, επίσης εκπαιδέυονται πως να κάνουν εύκολα φίλους και πως να τους φροντίζουν…πως να σέβονται την φύση και όλα τα έμβια όντα όπως είναι ένα μικρό μυρμηγκάκι και να το προστατεύουν!

Διαβάζουμε σχετικά παραμύθια και προβληματιζόμαστε…όπως το “Χαρούμενο λιβάδι” της Νικολούδη Τριανταφυλλιάς ή το “Αόρατο αγόρι” του Trudy Ludwig και πολλά άλλα…

20240308 123156 20240308 123244 20240306 113932Αναζητούμε λύσεις σε διάφορους προβληματισμούς που προκύπτουν: Πως μπορούμε να αναγνωρίσουμε παιδιά απομονωμένα, πως μπορούμε να τα προσεγγίσουμε, είναι άραγε δύσκολο να κάνουμε παρέα όλοι μαζί;

Μια όμορφη ιδέα που έχει εφαρμοστεί ήδη σε πολλά νηπιαγωγεία και προέρχεται απο το βιβλίο ” Το παγκάκι της φιλία” μας βοηθάει να σκεφτούμε και να δράσουμε…

Το παγκάκι της φιλίας. Ένας τόσο απλός χώρος που σπάει τον πάγο μεταξύ αγνώστων, ενισχύει τη δύναμη των συνεσταλμένων παιδιών, διασπά τα τείχη της ντροπής και της έλλειψης αυτοπεποίθησης και ξεκινά όμορφες ιστορίες, όμορφες φιλίες….

Ετσι κι έγινε!!!

1710343339673Διακοσμούμε με πολλές καρδούλες το δικό μας “παγκάκι της φιλίας” και κάθε φορά που κάποιο παιδί νιώθει μόνο του κάθεται εκεί και τα παιδιά το εντάσουν στο δικό τους παιχνίδι!!

Το Παπάκι πάει!!!

Το Πρόγραμμα «Το Παπάκι Πάει…» είναι ένα πρόγραμμα με στόχο την ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων των παιδιών σε περίπτωση που βρεθούν σε συνθήκες εξαφάνισης μη προσδιοριζόμενης αλλιώς, δηλαδή σε συνθήκες που χάνουν τον προσανατολισμό τους ή για κάποιον λόγο δεν βρίσκονται κοντά στο άτομο που νομίμως ασκεί την επιμέλεια τους. Το πρόγραμμα υλοποιείται από τους/ τις νηπιαγωγούς και τους δασκάλους/ τις δασκάλες αφού πρώτα λάβουν σχετική επιμόρφωση από το επιστημονικό προσωπικό του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Φέτος στο νηπιαγωγείο μας υλοποιούμε το πρόγραμμα αυτό στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Τα παιδιά αντικρύζουν την “μαμά πάπια” να κλαίει έξω απο το νηπιαγωγείο μας!Την φιλοξενούμε στην τάξη μας και μας αναφέρει το πρόβλημά της…έχασε τον Πάκο το παπάκι της στο πάρκο των Βασιλικών (υπόθεση τμήματος 1) και στην Λαική Αγορά ( υπόθεση Τμήματος 2)! Απο την ώρα εκείνη δεν μπορεί να ησυχάσει και ζητά την βοήθειά μας. Εμεις της κάνουμε πολλές ερωτήσεις για να μάθουμε πως είναι, να μας περιγράψει το παιδί της!

Παρακολουθούμε βίντεο δραστηριοποίησης του Χαμόγελου του Παιδιού σε περίπτωση εξαφάνισης και ετοιμάζουμε την αφίσα μας, τξήν οποία και τοποθετούμε σε διάφορα σημεία στο χωριό μας…

171033889602820240223 105709 20240223 1131361710338982920

Κατασκευάζουμε κούκλες βοηθούς που θα μας βοηθήσουν να παίξουμε κουκλοθέατρο μαζί και να χρησιμοποιήσουμε όλα όσα μάθαμε στο πρόγραμμα.

171033907187020240301 122551Και τέλος πάμε να ψάξουμε όλοι μαζί τον φίλο μας τον Πάκο που χάθηκε…

Αρχικά αναζητούμε ίχνη όπως μικρά πούπουλα σε χρώμα λευκό ή κίτρινο που μας οδηγούν στον μικρό μας φίλο!!

1710339160260 1710339233273

Η χαρά των παιδιών απερίγραπτη!!Συμβουλέυουν τον μικρό μας φίλο και παίζουν μαζί του…

1710339325838

Etwinning “Tales of Natural Disaster” και Φωτιά

Στα πλαίσια του Ευρωπαικού μας Προγράμματος etwinning και τις Φυσικές Καταστροφές, ήρθε η στιγμή να ασχοληθούμε με  την Φωτιά. Με το στοιχείο αυτό καλούμαστε να επεξεργαστούμε τον Μύθο του Προμηθέα που έκλεψε την φωτιά απο τους θεούς του Ολύμπου και την χάρισε στους ανθρώπους και να δημιουργήσουμε κάτι που να μπορούν να παίζουν τα παιδιά στον υπολογιστή. Εμείς αφού γνωρίσαμε και επεξεργαστήκαμε τον Μύθο ζωγραφισαμε τι μας έκανε εντύπωση. Οι ατομικές αυτές εργασίες μετατράπηκαν σε παζλ που μπορούν να παίξουν και τα δικά μας παιδιά αλλά και τα παιδιά των υπόλοιπων νηπιαγωγείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Τα πάζλ μας είναι εδω:

https://www.jigsawplanet.com/evikali10/2nd-kindergarten-of-vasilika-myth-of-prometheus02

Στην συνέχεια πρέπει να κάνουμε ένα πείραμα με την Φωτιά! Τα παιδιά έχουν ήδη διδαχθεί πως όταν εκλείψει το οξυγόνο η φωτιά σβήνει. Αυτό όμως θα το διδαχθούν και διαδραστικά μέσα απο ένα πείραμα. Τοποθετήσαμε λοιπόν ένα κερί ρεσώ σε ένα γυάλινο μπωλ που το ανάψαμε με φωτιά και τοποθετήσαμε επάνω ένα άδειο γυάλινο ποτήρι. Είδαμε πως σιγά σιγά η φωτιά στο κερί σβήνει χωρίς οξυγόνο!

Να και το πείραμά μας:

https://vimeo.com/manage/videos/915053788

Τέλος, στο κομμάτι της Προστασίας απο την Φωτιά καλούμαστε όλα τα συνεργατικά νηπιαγωγεία του έργου να δημιουργήσουν μια εργασία που να περιέχει μια οδηγία για να προστατευτούμε απο την φωτιά…

groupedbyteampickerwheelΣτο δικό μας νηπιαγωγείο έτυχε η εξής οδηγία: “Clear dry vegitation from your yard”  και εμείς το υλοποιήσαμε με την παρακάτω ομαδική εργασία…

20240222 100755 20240222 100252

20240222 124626

Και οι δραστηριότητές μας δεν σταματούν εδώ ….σβήνουμε “φωτιές” απο χαρτί στην αυλή μας εδώ κι εκεί με την βοήθεια ενός οικιακού πυροσβεστήρα…

20240216 113120 20240216 113022Τέλος κατασκευάζουμε μικρούς πυροσβέστες κολλώντας όλα τα απαραίτητα σύνεργα στο εσωτερικό του…

20240219 094245 20240216 111923