Το Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Πατρών πήρε μέρος στο πρόγραμμα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) με θέμα:
“ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ” – CAREER EDUCATION AND COUNSELING PROGRAMS IN SCHOOLS
Η Ημερίδα έγινε στο Ξενοδοχείο ΑΣΤΗΡ / Πάτρας, στις 11 Απριλίου 2008. Ήμασταν το 6ο Δίκτυο Δ.Δ.Ε. Ν. Αχαϊας. Το Θέμα που επεξεργαστήκαμε ήταν: “Γενετική – Βιοτεχνολογία – Βιοχημεία: Οι σπουδές του Αιώνα”
Εδώ η παρουσίαση!
Φωτογραφίες από την εκδήλωση εδώ:
Στα πλαίσια του προγράμματος ΣΕΠ επισκεφτήκαμε το Επιστημονικό Πάρκο και πήραμε συνέντευξη από δύο Μεταπτυχιακούς φοιτητές του εξωτερικού (Γερμανίας).
Ακολουθεί η παρουσίαση της εργασίας μας:
«Γενετική ? Βιοτεχνολογία ? Βιοχημεία: Οι Σπουδές του αιώνα»
O 21ος αιώνας χαρακτηρίζεται από πολλούς ως αιώνας της Γενετικής και της Bιοτεχνολογίας. Δυο κλάδοι της Bιολογίας που γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη αλλά γεννούν τις πιο αντιφατικές σκέψεις και συναισθήματα. Eίναι ενδεικτικό ότι το 2006 είχε ανακηρυχθεί ως έτος του Διαστήματος και της Γενετικής
Σε κάθε περίπτωση γενετιστές, βιοχημικοί και βιοτεχνολόγοι γίνονται περιζήτητοι, ειδικότερα στις χώρες που επενδύουν σ? αυτούς τους κλάδους. Στην Eλλάδα μόλις τα τελευταία χρόνια έχουν ιδρυθεί και λειτουργήσει αντίστοιχα τμήματα.
Προπτυχιακά προγράμματα σε 3 τμήματα ΑΕΙ ?
ΤΜΗΜΑ BIOXHMEIAΣ KAI BIOTEXNOΛOΓIAΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ? ΛΑΡΙΣΑ
ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ? ΙΩΑΝΝΙΝΑ
MOPIAKHΣ BIOΛOΓIAΣ KAI ΓENETIKHΣ ΘPAKHΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
α. ΤΜΗΜΑ BIOXHMEIAΣ KAI BIOTEXNOΛOΓIAΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ? ΛΑΡΙΣΑ http://www.bio.uth.gr/
8 εξάμηνα σπουδών
Απασχόληση: – Στη φαρμακοβιομηχανία – Σε διαγνωστικά εργαστήρια. – Σε βιοτεχνολογικές εταιρείες- Σε νοσηλευτικά ιδρύματα- Σε πανεπιστημιακά και ερευνητικά κέντρα – Στη μέση και την ανώτερη εκπαίδευση. – Ως εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό σε ιδιωτικές νομικές και ασφαλιστικές εταιρείες – Σε αντίστοιχες θέσεις νέων επιστημόνων του Δημοσίου
β. ΤΜΗΜΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ? ΙΩΑΝΝΙΝΑ http://www.bat.uoi.gr/
10 εξάμηνα
Στα 2 πρώτα εξάμηνα περιλαμβάνει βασικά μαθήματα φυσικής, χημείας, μαθηματικών, βιολογίας, ηλεκτρονικών υπολογιστών και οικονομικών που αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία θα στηριχθεί η διδασκαλία των κατεξοχήν βιολογικών και βιοτεχνολογικών μαθημάτων που θ? ακολουθούν.
γ. MOPIAKHΣ BIOΛOΓIAΣ KAI ΓENETIKHΣ ΘPAKHΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ http://utopia.duth.gr/~sl7888/nmbg.htm
Ιδρύθηκε το 1999
Νέο τμήμα (Αλεξανδρούπολη) υψηλών απαιτήσεων.
8 εξάμηνα
Έχει ως αποστολή:
A) Tην καλλιέργεια και την προαγωγή των βιοεπιστημών.
B) Tην κατάρτιση επιστημόνων ικανών να ασκούν βασική έρευνα στις βιοεπιστήμες, να εφαρμόζουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους στην ιατρική έρευνα, να συμμετέχουν στην οργάνωση της βιοτεχνολογίας και να διδάσκουν τις βιοεπιστήμες.
Και κάτι κοντά μας:
ΤΟΜΕΑΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ, ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΥΤΤΑΡΟΥ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ? ΠΑΤΡΑ του Τμήματος Βιολογίας http://www.biology.upatras.gr/EL/EL_section_Gen.htm
Διάρκεια: 8 εξάμηνα
Όλα τα προσφερόμενα μαθήματα διαρκούν ένα εξάμηνο και διακρίνονται σε υποχρεωτικά και επιλογής. Από το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004, λειτουργεί ο θεσμός των δύο υποχρεωτικών κατευθύνσεων:
Α) ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ, ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Β) ΓΕΝΕΤΙΚΗ, ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ-ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
Μεταπτυχιακά προγράμματα στην Ελλάδα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ-ΛΑΡΙΣΑ: Λειτουργεί Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών «Βιοτεχνολογία ? Ποιότητα διατροφής και περιβάλλοντος»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ: Το παρόν Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών αποτελεί αναμόρφωση του ήδη λειτουργούντος μεταπτυχιακού προγράμματος του Τμήματος Βιολογίας. Έχει Ειδίκευση στους Τομείς «Βιολογική Τεχνολογία» και «Οικολογία – Διαχείριση και Προστασία Φυσικού Περιβάλλοντος».
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 14/03/2008
Πότε αποφασίσατε, το επάγγελμα που θέλατε να σπουδάσετε;
Όταν τελειώσατε τις σπουδές σας στο ελληνικό πανεπιστήμιο, πως επιλέξατε τον τομέα που θα κάνετε μεταπτυχιακό;
Τι σας ώθησε να διαλέξατε το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο για το μεταπτυχιακό σας;
Με ποια κριτήρια διαλέξατε την χώρα στην οποία θα κάνετε το μεταπτυχιακό;
Δευτέρα λυκείου
Ενδιαφέροντα
Επαγγελματική αποκατάσταση
Ίδια με τα παραπάνω
Racking list (=λίστα όπου αξιολογούνται τα πανεπιστήμια)
Πρόγραμμα σπουδών ανάλογα με τα μαθήματα που προσφέρει το κάθε πανεπιστήμιο
Προσωπική προτίμηση.
Συνθήκες διαβίωσης (Γερμανία πολύ καλές)
Ποιες οι διαφορές ανάμεσα στο πανεπιστήμιο της Ελλάδας και του εξωτερικού;
Υπάρχουν διαφορές στους: α) καθηγητές, β) φοιτητές, γ) στην υλικοτεχνική υποδομήτων έσω με τα έξω Πανεπιστήμια;
Τι έκανε σε εσάς περισσότερο εντύπωση;
Ελλάδα: πιο θεωρητικό μάθημα
Εξωτερικό: περισσότερο πρακτικό
Ελλάδα: τυπικό μάθημα
Εξωτερικό: πιο άμεσο μάθημα. ο καθηγητής προσφέρει στον φοιτητή και αντίστροφα.
Εξωτερικό: περισσότερο συνειδητοποιημένοι για το τι περιμένουν
Εξωτερικό: περισσότερα εργαστήρια πολύ πιο εξοπλισμένα, τελευταίας τεχνολογίας
Έρευνα πολύ πιο προχωρημένη στο εξωτερικό
