Αποτελέσματα Ευρωπαϊκού συνεργατικού eTwinning έργου “Promoting Active and Digital Citizenship in schools”

Το 5ο ΓΕΛ Γλυφάδας, κατά το σχολικό έτος 2022-2023, υλοποίησε συνεργατικό και εντός ωρολογίου προγράμματος Ευρωπαϊκό

έργο eTwinning  με τίτλο «Προωθώντας την Ενεργό και Ψηφιακή Πολιτειότητα στα Σχολεία» (“Promoting Active and Digital Citizenship in Schools”)το οποίο ξεκίνησε επίσημα τέλη Νοεμβρίου 2022 και ολοκληρώνεται τέλη Απριλίου 2023, μετά από σχετική έγκριση του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης, σε συνεργασία με το σχολείο  IIS Licei “Galilei-Tiziano” (Μπελούνο, Ιταλία).

Το Ευρωπαϊκό έργο eTwinning πραγματοποιήθηκε διερευνητικά ως μέρος του μαθήματος των ΑγγλικώLogo ADCitizenship eTwinningν της A’ Λυκείου, καθώς και διαθεματικά, με τη συμβολή εκπαιδευτικών (Πληροφορικής και Πολιτικής Παιδείας)  της σχολικής μονάδας.

Αναλυτικότερα, οι στόχοι του διερευνητικού, μαθητοκεντρικού και συνεργατικού Ευρωπαϊκού έργου eTwinning, ήταν η ενδυνάμωση της κοινωνικής συνείδησης των μαθητών/τριών και η ενασχόληση τους με τα κοινά, καθώς και η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, κυρίως ψηφιακών, σε ένα κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο με πληθώρα πληροφοριών, ώστε να πλοηγούνται στο διαδίκτυο υπεύθυνα και με ασφάλεια σε ένα συμπεριληπτικό, δημοκρατικό και ασφαλές περιβάλλον μάθησης.

Με έμφαση σε πέντε  Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) /Sustainable Development Goals (SDGs): ΣΒΑ 3 (Καλή “Ψηφιακή” Υγεία και Ευημερία), ΣΒΑ 4 (Ποιοτική Εκπαίδευση), ΣΒΑ 10 (Λιγότερες ανισότητες), ΣΒΑ 11 (Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες), ΣΒΑ 13 (Δράση για το Κλίμα),  οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α2 της Α’ τάξης Λυκείου σε συνεργασία με μαθητές/τριες του σχολείου της Ιταλίας είχαν τη δυνατότητα, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, να επιλέξουν τον ΣΒΑ που θέλουν να διερευνήσουν βάσει των ενδιαφερόντων τους, να διαμορφώσουν ομάδες, να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να ψηφίσουν και να υλοποιήσουν συνεργατικές δραστηριότητες και δράσεις σχετικές με τους πέντε ανωτέρω Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), ευαισθητοποιώντας τη σχολική και τοπική κοινότητα. Παράλληλαοι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να κάνουν εξάσκηση στην Αγγλική γλώσσα και σε ψηφιακά εργαλεία μέσα σε συνθήκες ρεαλιστικής και βιωματικής μάθησης, καλλιεργώντας ψηφιακές δεξιότητες και  δεξιότητες ζωής ώστε να εξελιχθούν σε ενεργοί και ψηφιακά υπεύθυνοι πολίτες ενός κόσμου που προάγει τη βιωσιμότητα, τη συμπερίληψη και τον σεβασμό της ιδιωτικότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Αναλυτικότερα, οι στόχοι του διερευνητικού, μαθητοκεντρικού και συνεργατικού Ευρωπαϊκού έργου eTwinning, ήταν η ενδυνάμωση της κοινωνικής συνείδησης των μαθητών/τριών και η ενασχόληση τους με τα κοινά, καθώς και η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων, κυρίως ψηφιακών, σε ένα κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο με πληθώρα πληροφοριών, ώστε να πλοηγούνται στο διαδίκτυο υπεύθυνα και με ασφάλεια σε ένα συμπεριληπτικό, δημοκρατικό και ασφαλές περιβάλλον μάθησης.

Με έμφαση σε πέντε Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) /Sustainable Development Goals (SDGs): ΣΒΑ 3 (Καλή “Ψηφιακή” Υγεία και Ευημερία), ΣΒΑ 4 (Ποιοτική Εκπαίδευση), ΣΒΑ 10 (Λιγότερες ανισότητες), ΣΒΑ 11 (Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες), ΣΒΑ 13 (Δράση για το Κλίμα),  οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α2 της Α’ τάξης Λυκείου σε συνεργασία με μαθητές/τριες του σχολείου της Ιταλίας είχαν τη δυνατότητα, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, να επιλέξουν τον ΣΒΑ που θέλουν να διερευνήσουν βάσει των ενδιαφερόντων τους, να διαμορφώσουν ομάδες, να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να ψηφίσουν και να υλοποιήσουν συνεργατικές δραστηριότητες και δράσεις σχετικές με τους πέντε ανωτέρω Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), ευαισθητοποιώντας τη σχολική και τοπική κοινότητα. Παράλληλαοι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να κάνουν εξάσκηση στην Αγγλική γλώσσα και σε ψηφιακά εργαλεία μέσα σε συνθήκες ρεαλιστικής και βιωματικής μάθησης, καλλιεργώντας ψηφιακές δεξιότητες και  δεξιότητες ζωής ώστε να εξελιχθούν σε ενεργοί και ψηφιακά υπεύθυνοι πολίτες ενός κόσμου που προάγει τη βιωσιμότητα, τη συμπερίληψη και τον σεβασμό της ιδιωτικότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Μπορείτε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο του έργου μας με τις δράσεις και τα στάδια του έργου μας, καθώς και το υλικό (διαδραστικές δραστηριότητες, παρουσιάσεις κ.α.) που δημιούργησαν συνεργατικά οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού συνεργατικού eTwinning έργου “Promoting Active and Digital Citizenship.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός/Συντονίστρια: 

Ισαβέλα Τσιαντούλα (ΠΕ06)

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: 

Πηνελόπη Χαϊνά (Αν. Διευθύντρια, ΠΕ86)

Παναγιώτα Αντωνίου (Υποδιευθύντρια, ΠΕ78)

Δημήτριος Παπαδογιάννης (ΠΕ80)