Αρχική » Εσωτερικός κανονισμός σχολείου

Εσωτερικός κανονισμός σχολείου

Ο επίσημος εσωτερικός κανονισμός του σχολείου μας, βρίσκεται στο άρθρο: Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας

 

Ακολουθούν ερωτήσεις και οι αντίστοιχες απαντήσεις για την καλύτερη κατανόηση του από τους μαθητές και τις μαθήτριες:


1.  Γιατί υπάρχει εσωτερικός κανονισμός στα σχολεία;

Γιατί προβλέπεται από την νομοθεσία (άρθρο 37, Ν.4692/2020) για την καλύτερη λειτουργία των δημόσιων σχολείων.


2. Πόσες απουσίες δικαιούμαι να κάνω;

Κάθε μαθητής/τρια δικαιούται στο Γενικό Λύκειο 114 απουσίες.

Υπάρχουν όμως απουσίες, που καταχωρούνται, αλλά δεν προσμετρούνται και για τις οποίες απαιτούνται δικαιολογητικά, τα οποία θα πρέπει να κατατεθούν στο σχολείο έγκαιρα.  Προσοχή, για κάποιες από τις απουσίες αυτές υπάρχουν και ανώτατα όρια.

Τέτοιες απουσίες είναι οι παρακάτω:

  1. που οφείλονται σε γρίπη ή κορωνοϊό (εκδίδεται υπουργική απόφαση με ισχύ ενός έτους και περιγράφει τους όρους που απαιτούνται)
  2. που οφείλονται σε σοβαρούς ιατρικούς λόγους (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο, σοβαρή πάθηση που απαιτεί ειδική θεραπεία κλπ),
  3. που συμμετέχουν σε δραστηριότητες, στο εξωτερικό ή το εσωτερικό, οι οποίες έχουν εγκριθεί από τα προβλεπόμενα από τις σχετικές διατάξεις όργανα,
  4. για την προσέλευσή των μαθητών στο Συμβούλιο Επιλογής Οπλιτών (Στρατολογία),
  5. για συγκεκριμένες εορτές του Ρωμαιοκαθολικού Δόγματος ή του Εβραϊκού ή του Μουσουλμανικού Θρησκεύματος,
  6. που πραγματοποιήθηκαν λόγω μετεγγραφής (μέχρι δύο ημέρες),
  7. που πραγματοποιήθηκαν λόγω απαλλαγής τους από τη συμμετοχή τους στη διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων (Φυσικής Αγωγής ή Μουσικής ή Θρησκευτικών),
  8. που οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι οποίες καθιστούν αντικειμενικά δύσκολη την προσέλευση στο σχολείο,
  9. που συμμετέχουν σε πρόγραμμα μακροχρόνιας κινητικότητας στο εξωτερικό,
  10. που οφείλονται σε ολιγόωρη ή ολιγοήμερη απεργία των υπεραστικών λεωφορείων ΚΤΕΛ ή σε απεργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς,
  11. που πραγματοποιούνται για πρωινές επισκέψεις στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα (Ι.Π.Δ.) για διερεύνηση και πιστοποίηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών,
  12. με εξαιρετικές επιδόσεις στη μουσική, στον χορό ή σε άλλες καλές τέχνες, για τη μετάβαση και τη συμμετοχή τους σε συναυλίες, εκδηλώσεις χορού ή εκθέσεις ζωγραφικής ή γλυπτικής που έχουν πανελλήνια ή πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια εμβέλεια,
  13. για τη συμμετοχή τους σε πανελλήνιους ή διεθνείς διαγωνισμούς ή σχολικές αθλητικές δραστηριότητες που διεξάγονται με έγκριση του ΥΠΑΙΘ.,
  14. αθλητών/τριών μέλη των ελληνικών εθνικών ομάδων που συμμετέχουν σε αθλητικές υποχρεώσεις προετοιμασίας ή συμμετοχής σε ολυμπιακούς, παγκόσμιους, ευρωπαϊκούς, βαλκανικούς, μεσογειακούς αγώνες ή άλλες αθλητικές διοργανώσεις με τις εθνικές ομάδες,
  15. αθλητών/τριών που συμμετέχουν σε πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες ή διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις που έχουν εγκριθεί από την οικεία αθλητική ομοσπονδία, αναγνωρισμένη από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού,
  16. λόγω συμμετοχής τους σε εθελοντική αιμοδοσία,
  17. για συμμετοχή σε εισιτήριες εξετάσεις σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής οι οποίες δεν εντάσσονται στο πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως η Σχολή Καλών Τεχνών,
  18. λόγω υποχρεωτικής παρουσίας σε Δικαστήριο,
  19. λόγω ένταξής τους στην κατηγορία των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων/εισών.

Σε κάθε περίπτωση, για να μη ληφθούν υπόψη απουσίες μαθητή/τριας, σύμφωνα με το παρόν άρθρο, απαιτείται η έγκαιρη προσκόμιση των προβλεπόμενων δικαιολογητικών.


3.  Μπήκα στην τάξη 1 λεπτό μετά τον καθηγητή, γιατί να πάρω απουσία;

1) Οι μαθητές οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα στο σχολείο, τουλάχιστον 5 λεπτά πριν χτυπήσει το κουδούνι και να παρίστανται στην πρωινή συγκέντρωση. Έτσι εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και η δυνατότητα καθημερινής ενημέρωσης των μαθητών από τη Διεύθυνση του σχολείου.

2) Εισέρχονται έγκαιρα στις αίθουσες διδασκαλίας, αμέσως μετά το κουδούνι και οπωσδήποτε πριν την έλευση του διδάσκοντος/ουσας.

Εάν υπάρξει καθυστέρηση για οποιοδήποτε λόγο (μεταφορικά μέσα, συμμετοχή σε δραστηριότητες κλπ.) γίνονται δεκτοί μόνο με σημείωμα της Διεύθυνσης. Εάν δε γίνουν δεκτοί στην τάξη χρεώνονται απουσία που δεν δικαιολογείται.


4. Έχουμε γιορτή, πρέπει να πάω στο σχολείο;

Φυσικά, αλλιώς θα πάρεις απουσίες.

Στις επετειακές εκδηλώσεις του σχολείου η παρουσία όλων των μαθητών/τριων είναι υποχρεωτική και οι απουσίες καταχωρίζονται σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα.


5. Πως θα ενημερωθώ για τις απουσίες μου;

Από τον υπεύθυνο του τμήματος.

Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες για την απουσία των μαθητών/τριών και να πληροφορείται τους λόγους της απουσίας τους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι κηδεμόνες στο σχολείο στη σχετική υπεύθυνη δήλωση τους ή με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο των κηδεμόνων (SMS), ή με επιστολή. Εάν η επικοινωνία με τους κηδεμόνες δεν είναι εφικτή ή εάν οι κηδεμόνες αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος για να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα, όπως, ενδεικτικά, η προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες.


6.  Ο καθηγητής δεν ήρθε στην τάξη, γιατί θα πρέπει να είμαι εγώ στην τάξη και να μην κάνω διάλειμμα;

Οι μαθητές/τριες εισέρχονται έγκαιρα στις αίθουσες διδασκαλίας, αμέσως μετά το κουδούνι και οπωσδήποτε πριν την έλευση του διδάσκοντος/ουσας και άρα δεν υπάρχει διάλειμμα.

Αν κάποιος καθηγητής καθυστερήσει για κάποιο λόγο να προσέλθει στην αίθουσα διδασκαλίας, ο πρόεδρος της τάξης ή ένα μέλος του πενταμελούς συμβουλίου οφείλει να προσέλθει στη Διεύθυνση και να ενημερωθεί για το τι πρέπει να κάνουν οι συμμαθητές του. Οι μαθητές ακολουθούν τις οδηγίες της Διεύθυνσης.


7. Εγώ θέλω να καθίσω με τον φίλο μου ή τη φίλη μου, γιατί δεν με αφήνουν οι καθηγητές;

Οι θέσεις των μαθητών/ τριών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή ή την υπεύθυνη καθηγήτρια του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή και τον/την υπεύθυνο/η του τμήματος.


8. Κατά την διάρκεια του μαθήματος κοιμάμαι ή λύνω ασκήσεις του φροντιστηρίου και δεν ενοχλώ κανέναν, μπορεί να με τιμωρήσει ο καθηγητής;

Το γεγονός ότι κοιμάσαι ή λύνεις ασκήσεις του φροντιστηρίου, κατά την διάρκεια του μαθήματος, δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος  και άρνηση συμμετοχής στο μάθημα και αυτό ο διδάσκον/σκουσα είναι υποχρεωμένος/η να το λάβει υπόψη στην προφορική βαθμολογία, προφανώς αρνητικά.


9. Κατά την διάρκεια του μαθήματος ασχολούμαι με το κινητό μου και δεν ενοχλώ κανέναν, μπορεί να με τιμωρήσει ο καθηγητής;

Η χρήση κινητών τηλεφώνων ή άλλων συσκευών αναπαραγωγής και καταγραφής/εγγραφής εικόνας και ήχου στους χώρους του σχολείου δεν επιτρέπεται. Όποιος μαθητής/τρια έχει ανάγκη επικοινωνίας μπορεί να χρησιμοποιεί το τηλέφωνο του σχολείου.

Επίσης η συχνή χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια του μαθήματος, δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος  και άρνηση συμμετοχής στο μάθημα και αυτό ο διδάσκον/σκουσα είναι υποχρεωμένος/η να το λάβει υπόψη στην προφορική βαθμολογία, προφανώς αρνητικά.


10. Κατά τη διάρκεια του τεστ άνοιξα το κινητό μου για να δω την ώρα, ο καθηγητής  μηδένισε το γραπτό μου, είναι δίκαιο;

Η χρήση κινητών τηλεφώνων ή άλλων συσκευών αναπαραγωγής και καταγραφής/εγγραφής εικόνας και ήχου στους χώρους του σχολείου δεν επιτρέπεται. Όποιος μαθητής/τρια έχει ανάγκη επικοινωνίας μπορεί να χρησιμοποιεί το τηλέφωνο του σχολείου.

Επίσης η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την διάρκεια ενός τεστ ανεξάρτητα από την όποια δικαιολογία, μπορεί να θεωρηθεί  απόπειρα αντιγραφής, κάτι που επισείει την ποινή του μηδενισμού του γραπτού.


11. Δεν αισθάνομαι καλά, τι πρέπει να κάνω;

Να ενημερώσεις την διεύθυνση ή κάποιον καθηγητή.

Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του ή να δηλώσει στη Διεύθυνση ότι επιτρέπει το παιδί του να αποχωρήσει μόνο του, χωρίς συνοδεία.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.


12. Με χτύπησε ή με έβρισε ή με κορόιδεψε ή με ειρωνεύτηκε ένας συμμαθητής μου, τι να κάνω;

Ενημερώνεις, κάποιον καθηγητή, την Διευθύντρια ή τους υποδιευθυντές του σχολείου και αυτοί αναλαμβάνουν να τιμωρήσουν ή να νουθετήσουν τον μαθητή. Εσύ σε καμιά περίπτωση, δεν έρχεσαι σε αντιπαράθεση με τον συμμαθητή/τρια σου.


13.  Μου έκλεψαν το κινητό, ποιος θα το πληρώσει;

Ενημερώνεις την Διεύθυνση του σχολείου και αν βρεθεί ο ένοχος, τότε θα κληθεί να το επιστρέψει και φυσικά θα τιμωρηθεί ανάλογα.

Η φύλαξη και φροντίδα των σχολικών εφοδίων και των προσωπικών αντικειμένων αποτελεί αποκλειστική ευθύνη και υποχρέωση του κάθε μαθητή/τριας. Επιπλέον, για προληπτικούς λόγους, συνιστάται να αποφεύγεται η κατοχή μεγάλων χρηματικών ποσών ή αντικειμένων αξίας.


14.  Μπορώ να φορέσω ότι ρούχα θέλω;

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών μέσα στο σχολείο είναι στοιχείο της προσωπικότητάς τους και αποτελεί προσωπική τους ευθύνη. Ωστόσο, το δικαίωμά τους αυτό πρέπει να συμβαδίζει με τη μαθητική τους ιδιότητα. Σύμφωνα με τα παραπάνω, οι μαθητές/τριες καλούνται να προσέρχονται στο σχολείο καθαροί, ευπρεπείς, χωρίς ακρότητες στην εμφάνισή τους, χωρίς να προκαλούν με αυτήν ή να προσβάλλουν τη δημόσια αιδώ. Για τυχόν εμφάνιση μαθητών/τριών με φανερή δυσαρμονία προς το σύνολο παρεμβαίνει ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με το 15μελές μαθητικό συμβούλιο και προβαίνουν στις απαραίτητες συστάσεις.


15. Βαριόμουνα και έπαιζαν με ένα αντικείμενο του σχολείου και το κατέστρεψα, τι επιπτώσεις θα έχω;

Θα υποχρεωθούν οι γονείς σου να το αντικαταστήσουν και φυσικά θα υπάρξει και ανάλογη ποινή.


16. Στο μάθημα της γυμναστικής, δεν φορούσα φόρμα ή αθλητικά παπούτσια, γιατί να πάρω απουσία;

Γιατί το προβλέπει η νομοθεσία και ο κανονισμός του σχολείου.


17 Επιτρέπεται το κάπνισμα στην αυλή του σχολείου;

Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα σε κανέναν χώρο του Σχολείου, καθώς και σε χώρους όπου πραγματοποιούνται σχολικές εκδηλώσεις [σύμφωνα με την υπ. αρ. Υ1/Γ.Π./οικ. 76017 (ΦΕΚ 1001/τ.Β΄/2002) Απόφαση του Υπουργείου Υγείας].


18. Πως υπολογίζετε η προφορική βαθμολογία;

Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Γενικού Λυκείου καθορίζεται με τις διατάξεις των άρθρων 101-116 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70), όπως έχουν τροποποιηθεί ως εξής:

Το άρθρο 102 με το άρθρο 126 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254)

Το άρθρο 103 με το άρθρο 86 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136)

Τα άρθρα 104, 105, 108, 109 με το άρθρο 8 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111)

Το άρθρο 110 με το άρθρο 126 του ν. 4763/2020 (Α’ 254)

Τα άρθρα 112, 113 με το άρθρο 8 του ν. 4692/2020 (Α’ 111) και το άρθρο 163 του ν. 4763/2020 (Α΄ 254)

Το άρθρο 114 με το άρθρο 35 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25)

Επίσης, για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών στο Γενικό Λύκειο ισχύει και η με αρ. πρωτ. 102474/Δ2/20-08-2021 Υ.Α. με θέμα: «Ομάδες και κλάδοι μαθημάτων, τρόπος και χρόνος εξέτασης και βαθμολόγησης, ορισμός και υποχρεώσεις επιτηρητών, υποχρεώσεις μαθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης, τρόπος διατύπωσης των θεμάτων, βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, αναβαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων του Γενικού Λυκείου, τρόπος φύλαξης των γραπτών και κάθε άλλο σχετικό θέμα» (Β΄ 4134), όπως τροποποιήθηκε με την με αρ. πρωτ. 104182/Δ2/29-08-2022 Υ.Α. (Β΄ 4678).

Η παραπάνω νομοθεσία προβλέπει τα εξής:

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),

δ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

ε) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες.

Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων. Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.

Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι: α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης ή β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα. Δεν επιτρέπεται να πραγματοποιούνται περισσότερες από μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του ημερησίου διδακτικού προγράμματος και περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδομαδιαίου διδακτικού προγράμματος.

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης. Οι διδάσκοντες δύνανται σε κάθε τετράμηνο να επιλέξουν τον τρόπο διεξαγωγής της τετραμηνιαίας διαδικασίας αξιολόγησης επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. γ’ του πρώτου εδαφίου.

Αν λείπουν στοιχεία της παρ. 1, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.

Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

Με τη λήξη του Α’ και του Β’ τετραμήνου κάθε διδάσκων καταθέτει στον Διευθυντή του Σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου.

Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.

Με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (Α.Δ.) των μαθητών. Για το Β’ τετράμηνο η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Μετά την καταχώριση δεν επιτρέπεται καμία μεταβολή, εκτός από την περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης που διαπιστώνεται με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και οπωσδήποτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων.


 

 

Όνομα συντάκτη

Όνομα: ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ ΗΡΩΔΗΣ

Σύντομο βιογραφικό:
Περισσότερες πληροφορίες

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση