Ευρωπαϊκή εβδομάδα για την μείωση των απορριμάτων 21-29/11/ 2020. Πρόγραμμα

Ευρωπαϊκή εβδομάδα για την μείωση των απορριμάτων 21-29 Νοεμβρίου 2020.

Σήμερα η τηλε-ημερίδα του Γραφείου Περιβαλλοντικής της ΔΔΕ Γ’Αθήνας

Τυπική, μη τυπική εκπαίδευση και κοινωνία των πολιτών μαζί για έναν πιο καθαρό πλανήτη

Το Πρόγραμμα

                                                               Πρόγραμμα 
17.30-17.35  Χαιρετισμοί & λίγα λόγια για την Δράση    Ιωάννα Ντίνου ΠΕ 05 Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
17.35-18.00 Η μπάντα των απορριμματοφόρων –  απλές κατασκευές ηχητικών αντικειμένων και μουσικών οργάνων από απορρίμματα. Θοδωρής Παπαϊωάννου
18.00- 18.30   Re:Think Project, δίκτυο κοινωνικής διαχείρισης και αυτοδιαχείρισης της ύλης και της τροφής. Μυρτώ Φοίφα,– Ευσταθία Σιδέρη
18.30-18.35   Διάλειμμα
18.35 18.45  Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο  Αγίων Αναργύρων Λ.Τζουβίστα-Αικ.Φωτίου- Θεώνη ΜπούραΜάριος Σπάθης
18.45-19.00         9ο Γυμνάσιο Ιλίου  Όλγα Κωστήρη-  Ολγα Πολίτου- Παρασκευή Στάθη
19.00-19.10         1ο Γυμνάσιο Περιστερίου Μαρία Χρονά
19.10-19.20         Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Περιστερίου Γεωργία Κολλινιάτη -Μελίνα Πανάγου
19.20-19.30         2ο Γυμνάσιο Νέας Σμύρνης  Ελένη Καϊνού – Ολυμπία Τριπολιτσιώτου
19.30-19.40         Humanity and Youth      Βίλλυ Πετάκου- Μαρία Καβούρη
 
19.40-  20.15       Ερωτήσεις – Lets Unwaste our Planet – Αξιολόγηση
 
Κατηγορίες: Webinar | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

«Ευρωπαϊκή εβδομάδα για την μείωση των απορριμμάτων 21-29 Νοεμβρίου 2020»

Πρόκειται για την μεγαλύτερη  Ευρωπαϊκή καμπάνια  με κοινό σύνθημα «Αθέατα Απόβλητα – Ποιο είναι το πραγματικό βάρος τους;», στην οποία συμμετέχουν οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, δημόσιες αρχές, ενώσεις, επιχειρήσεις, συλλογικά συστήματα ανακύκλωσης, εκπαιδευτικά ιδρύματα και ευαισθητοποιημένοι πολίτες  (21-29 Νοεμβρίου 2020). Στην Ελλάδα συντονιστής της δράσης είναι ο Hellenic Recycling Agency (HRA)eoan.gr.

Δεδομένου ότι τα Σχολεία βρίσκονται σε καθεστώς τηλε-εκπαίδευσης και καμία δράση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί δια ζώσης προτείνουμε μια  διαδικτυακή δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με  ανταλλαγή εφαρμοσμένων ιδεών σε περιβαλλοντικά προγράμματα που αφορούν τα βασικά  R (reduce, repare, reuse, recycle) ή ιδεών και πρακτικών που πρόκειται να εφαρμοστούν την τρέχουσα σχολική χρονιά. Η δράση θα γίνει διαδικτυακά στην πλατφόρμα WEBEX την Παρασκευή 27.11.2020 και ώρα 17.00- 19.45  

 

  Η δράση πλαισιώνεται από το ΚΠΕ ΕΔΕΣΣΑΣ- ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ  που θα παρουσιάσει το πρόγραμμα του με τίτλο « Η μπάντα των απορριμματοφόρων» καθώς και κατασκευές ηχητικών και μουσικών οργάνων από απορρίμματα.

  Θα παρουσιαστεί επίσης  από την Μυρτώ Φοίφα  το  Re-Think Project, δίκτυο κοινωνικής διαχείρισης και αυτοδιαχείρησης της ύλης και της τροφής που έχει έδρα στην Καλαμάτα και δράση σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Στο webinar μπορούν να συμμετάσχουν :

Εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να παρουσιάσουν την /τις δράση/εις, που υλοποίησαν ή σκοπεύουν να υλοποιήσουν την τρέχουσα σχολική χρονιά μπορούν  να συμμετάσχουν ατομικά ή και με μαθητές/τριες  μέλη των περιβαλλοντικών ομάδων τους.

Εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να ενημερωθούν και να δραστηριοποιηθούν

Μέλη / ομάδες της κοινωνίας των πολιτών που δραστηριοποιούνται στην σχετική θεματική με ή χωρίς παρέμαβαση.

  Ενδεικτική θεματολογία:

  • Πρόληψη παραγωγής απορριμμάτων (πλαστικά μιας χρήσης, υπερβολικό περιτύλιγμα)
  • Διαχείριση επικίνδυνων απορριμμάτων
  • Πρόληψη κατασπατάλησης των τροφίμων
  • Προώθηση της οικιακής κομποστοποίησης
  • Επανάχρηση
  • Άλλο

Πληροφορίες για την πρόσκληση

Πληροφορίες για την δράση του Γραφείου Περιβαλλοντικής  : Unwaste our Planet

Δηλώσεις συμμετοχής: https://forms.gle/QKgAqqcxqp93EmbT9

μέχρι 26 /11/2020

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Το κλεμμένο διαμάντι ( η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης)

depositphotos_58575331-stock-illustration-diamond-heart

Το κλεμμένο διαμάντι

Στο σχολικό πλαίσιο, η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης είναι μία καινοτόμος προσέγγιση σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους τα παιδιά μαθαίνουν, οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν και τα Σχολεία λειτουργούν ή θα μπορούσαν να λειτουργήσουν.

Ο Howard Gardner, με την θεωρία αυτή, φέρνει μια νέα οπτική, πλούσια και αναζωογονητική στην σύνθετη έννοια της νοημοσύνης. θεωρία του Howard Gardner (Harvard University) αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται και κατανοούν τον κόσμο γύρω τους και προτείνει  8 τομείς ικανοτήτων ( τύπους νοημοσύνης) οι οποίοι λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο στον καθένα μας: Σε αντίθεση με τις περισσότερες θεωρίες, δεν ισχυρίζεται ότι μπορεί να δώσει μια απόλυτη και οριστική απάντηση στο ερώτημα «πώς μαθαίνει ο άνθρωπος», αλλά μας βοηθά να κατανοούμε και να διδάσκουμε σύμφωνα με αυτήν: εντάσσοντας τους ΠΤΝ στη παραδοσιακή διδασκαλία, προτείνοντας στους μαθητές εγκάρσια σχέδια μελέτης, οργανώνοντας «κέντρα ενδιαφέροντος», όπου οι μαθητές προσεγγίζουν ένα συγκεκριμένο θέμα με διαφορετικούς τρόπους, και τέλος χρησιμοποιώντας την τεχνική του portofolio.

Με την δραστηριότητα αυτή, βασικός στόχος μας είναι να αντιληφθούμε ότι δεν υπάρχει ένας μόνο τύπος νοημοσύνης, ο γνωστός που υπολογίζεται διεθνώς με τον ΔΝ (δείκτη νοημοσύνης), αλλά περισσότεροι, οι οποίοι μάλιστα δεν είναι σταθεροί «δια βίου», αλλά καλλιεργούνται και βελτιώνονται, γεγονός που από μόνο του αποτελεί αισιόδοξη προοπτική ώστε να τις εισάγουμε προοδευτικά στην διδασκαλία μας, όχι μόνο με θεωρητική παρουσίαση αλλά και με πρακτικές εφαρμογές.

Δεν πρόκειται για μία θεωρία της εκπαίδευσης, αλλά της γνωσιακής ψυχολογίας και των νευροεπιστημών, η οποία αμφισβητεί τα μοντέλα των τεστ νοημοσύνης, γιατί γίνονται έξω από το μαθησιακό περιβάλλον του καθενός, ζητώντας του να απαντήσει σε μεμονωμένα ερωτήματα και δεξιότητες, τα οποία δεν έκανε ποτέ πριν και δεν θα του χρειαστούν ποτέ στο μέλλον. Από αυτή την οπτική γωνία η Εκπαίδευση, ειδικά όταν μιλάμε για Συμπεριληπτικό Σχολείο, χρειάζεται να προστρέξει και εμπλουτίσει τις μεθόδους διδασκαλίας παράλληλα με τα παραδοσιακά μοντέλα. Οι πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης μπορούν να προσαρμοστούν σε κάθε σχολείο, σε κάθε τάξη και σε κάθε περίσταση διδασκαλίας και μάθησης ανάλογα με τις ανάγκες, αλλά εξίσου μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση ενηλίκων και στην προσωπική ανάπτυξη.

Στο προτεινόμενο  εργαστήριο σκοπός είναι  να  προσδιορίσουν οι μαθητές  τους κατά Gardner τύπους νοημοσύνης τους και  να επιχειρήσουν την σύνδεσή τους  με την  διερεύνηση και κατανόηση των επαγγελματικών τους ενδιαφερόντων και των χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους.

Παράλληλα στο έντυπο υπάρχει θεωρητική παρουσίαση και παραδείγματα αξιοποίησης, καθώς και το τεστ των ΠΤΝ.

 

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης

Σκιτσογράφος: Jilème

Πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης ΤΕΣΤ

Η θεωρία των ΠΤΝ (Frames of Mind) διατυπώθηκε από τον Howard Gardner το 1983. Σύμφωνα με αυτή, κάθε άνθρωπος διαθέτει (τουλάχιστον) οκτώ τύπους νοημοσύνης, ορισμένους σε υψηλότερο και άλλους σε χαμηλότερο βαθμό.

  • Κάθε άτομο διαθέτει όλους τους τύπους νοημοσύνης, κάποιους από τους οποίους σε υψηλότερο βαθμό.
  • Μπορείς να αναπτύξεις περισσότερο την κάθε νοημοσύνη ξεχωριστά.
  • Το «τεστ» των Πολλαπλών Τύπων Νοημοσύνης έχει σκοπό να μας βοηθήσει στην αυτογνωσία και να μας παρακινήσει να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε. Δεν μας βάζει «ετικέτες».Από Pierrette Boudreau (CSRDN) και Ginette Grenier (CSA), 2003.

    Μετάφραση και προσαρμογή από Ιωάννα Ντίνου

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο
Στις από τον/την ΙΩΑΝΝΑ ΝΤΙΝΟΥ | Γράψτε σχόλιο

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Εύχομαι μια Καλή Δημιουργική και ευτυχισμένη χρονιά σε όλους!!!

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Καλώς ορίσατε

Είμαι η Ιωάννα Ντίνου καθηγήτρια γαλλικής, υποδιευθύντρια, υπεύθυνη περιβαλλοντικής , πάνω απ΄όλα εκπαιδευτικός  και ελπίζω να έχω την χαρά να μοιραστώ μαζί σας μερικές ενδιαφέρουσες;;; σκέψεις μου. Αν και δημιουργήθηκε το 2008 αυτός ο δικτυακός τόπος , δεν αξιοποιήθηκε μέχρι σήμερα Αύγουστος 2016. Ελπίζω να αναπληρώσω τον χαμένο χρόνο.

Καλώς ορίσατε στην προσωπική μου σελίδα

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο