« Μετανάστες – Πρόσφυγες στην Ευρώπη του σήμερα »

Η Στ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Κασσιόπης συμμετείχε κατά το σχολικό έτος 2015-2016 στο πρόγραμμα Teacher4europe με τη δραστηριότητα « Μετανάστες – Πρόσφυγες στην Ευρώπη του σήμερα ». Ακολουθούν τα στάδια υλοποίησης της δραστηριότητας.

1) Παρουσίαση της δραστηριότητας στους μαθητές και προσπάθεια σύνδεσης του θέματος με προσωπικές τους εμπειρίες.

 

2) Ομαδική προσπάθεια ερμηνείας και διατύπωσής εννοιών που σχετίζονται με τη δραστηριότητα.

3) Ομαδική παρουσίαση ερμηνείας και διατύπωσής εννοιών που σχετίζονται με τη δραστηριότητα.

4) Αναδρομή στο παρελθόν και μελέτη της κατάστασης στην Ευρώπη εξαιτίας της μετακίνησης άλλων λαών μέσα σε αυτήν.

5) Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, συγκέντρωση των πιο σημαντικών, συζήτηση, δημιουργία ομαδικής παρουσίασης με θέμα την ιστορική εξέλιξη του πληθυσμού της Ευρώπης.

6) Προσπάθεια σύνδεσης του παρελθόντος με το παρόν

7) Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την επικαιρότητα και σχολιάζουν.

8) Αναζήτηση πληροφοριών για τους λόγους που οδηγούν τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν τον τόπο τους στη σημερινή εποχή, εύρεση των δυσκολιών και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

9) Συζήτηση για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις συνθήκες που έχουν υπογράψει οι χώρες της Ε.Ε.

10) Συζήτηση για τα έκτακτα μέτρα που λαμβάνουν οι χώρες της Ευρώπης τη σημερινή εποχή εξαιτίας της μεγάλης μετακίνησης των μεταναστών προς αυτήν.

11) Δημιουργία αφισών, κυρίως ψηφιακής μορφής, από τους μαθητές με βασικό θέμα την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

 

12) Δημιουργία κειμένων ελεύθερης έκφρασης από τους μαθητές σχετικά με τη κατάσταση που επικρατεί σήμερα με τους μετανάστες.

13) Οι ίδιοι οι μαθητές προσπαθούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις των συμμαθητών τους.

14) Δημιουργία απλού εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού.

Παιχνίδι

15) Οι μαθητές γράφουν στίχους για ένα τραγούδι που θέλουν να δημιουργήσουν με τίτλο < Πρόσφυγες>. Ηχογράφηση τραγουδιού στην τάξη.

Τραγούδι

16) Τελική αξιολόγηση της δραστηριότητας.