“ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ” … παρουσίαση του προγράμματος στις ΠΔΕ Γ΄ Αθήνας & Πειραιά, δια των Υπευθύνων Α.Υ.

“ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ” … παρουσίαση του προγράμματος στις ΠΔΕ Γ΄ Αθήνας & Πειραιά, δια των Υπευθύνων Α.Υ.

25 Ιανουαρίου 2022 Δεν επιτρέπονται σχόλια Από Ιωάννα Μενδρινού
      τίτλο  11  272098973 4440853996040504 6263235044493456786 n 1
“Την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου του 2022 (18:00-20:30) οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας και Πειραιά παρακολούθησαν διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα:
«Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης. Παρουσίαση του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος ‘Τα κόκκινα παπούτσια’» που διοργάνωσαν οι Υπεύθυνες Αγωγής Υγείας Γ’ Αθήνας κ. Νίκη Σκουτέρη και Πειραιά κ. Μαρία Καμπέρη.
Εισηγήτρια του σεμιναρίου ήταν η Ιωάννα Μενδρινού, Δρ. Θεατρολογίας-Θέατρο για Ανήλικους Θεατές, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στη Δ΄Δ.Π.Ε. Αθήνας, Δημιουργός του προγράμματος ‘Τα κόκκινα παπούτσια’.
Το πρόγραμμα εκπονήθηκε το καλοκαίρι του 2020 στο πλαίσιο πρόσκλησης του ΙΕΠ για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και είναι προσβάσιμο στην πλατφόρμα της σχετικής επιμόρφωσης, στη θεματική ενότητα ΕΥ ΖΗΝ. Ειδικότερα, αφορά στις υποενότητες ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί και στους άξονες ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ και ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ, καθώς επικεντρώνεται στην πρόληψη, στην αυτοφροντίδα και στην κοινωνικο-συναισθηματική ενδυνάμωση του εαυτού μέσα από την αυτοεπίγνωση, το σεβασμό και την ενσυναίσθηση προς τους άλλους, την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, κριτικής και παραγωγικής σκέψης, επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργίας.
Άξονες του σεμιναρίου ήταν  βιωματική εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τη θεματολογία, τα περιεχόμενα, τη μεθοδολογία και τις θεατροπαιδαγωγικές διερευνητικές και κριτικοστοχαστικές τεχνικές που αξιοποιούνται με στόχο τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης/ παρενόχλησης. Προτείνεται προς εφαρμογή στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά και ως πρόγραμμα Αγωγής Υγείας δεδομένου ότι διαθέτει πλούσιο υλικό και προτάσεις δραστηριοτήτων προς περαιτέρω διερεύνηση, εμβάθυνση και προεκτάσεις, σε μαθητές/ήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού (Α΄- Δ΄ Δημοτικού, και στις Ε΄- ΣΤ΄ Δημοτικού με κατάλληλες προσαρμογές/αναγωγές στην πραγματικότητα).
Ευχαριστούμε πολύ τους τριακόσιους τριάντα επτά (337) εκπαιδευτικούς που μας παρακολούθησαν.”
———————————————————————————————————————————————————
οθόνης 1529  οθόνης 1528
Θερμές ευχαριστίες
στις Υπεύθυνες Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας και Πειραιά, κ.κ. Νίκη Σκουτέρη και Μαρία Καμπέρη,
για την πρόσκληση παρουσίασης του εκπαιδευτικού προγράμματος “Τα κόκκινα παπούτσια, ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης και πρόληψης της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης” για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, στους/στις εκπαιδευτικούς των σχολείων ευθύνης τους.
Εξαιρετική η υποδοχή και η φιλοξενία, όπως και το ενδιαφέρον τόσων συναδέλφων/-ισσών  που με αμείωτο ενδιαφέρον παρακολούθησαν την εσπερίδα.
Ευχόμαστε το κουτί με τα  “κόκκινα παπούτσια” της Κάρεν και του Ένκαρ να ταξιδέψει σε όλα τα σχολεία της χώρας, σκορπίζοντας κάθε μορφής αμφιθυμία ή και δυσπιστία ως προς την παιδαγωγική σημασία αλλά και κοινωνικοπολιτισμική αξία υλοποίησης σχετικών προγραμμάτων, προσφέροντας χώρο και χρόνο για προβληματισμό επί ουσιαστικών ζητημάτων που αφορούν την ψυχική και σωματική υγεία και ασφάλεια όλων.
Αυτό είναι το σκεπτικό, η προσδοκία και τελικά η φιλοσοφία του προγράμματος που μπορεί να υλοποιηθεί στα Εργαστήρια Δεξιο΄τητων ή και ως πρόγραμμα Αγωγής Υγείας/Σχολικών Δραστηριοτήτων:
– Να συνεισφέρει στην ενδυνάμωση, στην ενίσχυση της ευελιξίας και ανθεκτικότητας των μικρών μαθητών/τριών και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων αποτελεσματικής διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων, αυτοφροντίδας αλλά και ενσυναίσθησης, και σεβασμού απέναντι στον άλλο.
– Να συμβάλει στη διαμόρφωση υγειών αναπαραστάσεων, στάσεων και τελικά ταυτοτήτων ικανών αφενός να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της ζωής στο παρόν και στο μέλλον και αφετέρου στην καλλιέργεια κουλτούρας υγείας στην κοινότητα (υπευθυνότητα, περιεκτική-συμπεριληπτική αγωγή και αντίληψη,  πρόληψη, υγιείς-μη τοξικές διαπροσωπικές σχέσεις, κ.λπ.)
Στις αντιξοότητες και στα σημαντικά διλήμματα της καθημερινότητας αντιπροτάσουμε σθένος, ευελιξία, θετικά συναισθήματα, ατομικές και κοινωνικές αξίες. Ιεραρχούμε τα ουσιώδη σε σχέση με τα επουσιώδη της ζωής. Ακολουθούμε με πάθος και όραμα, αλλά και νηφαλιότητα, θάρρος κι ελπίδα, τα μονοπάτια της δικής μας επιλογής. Ακούγοντας προσεκτικά την καρδιά και το σώμα μας.
Αφήνοντας τα “σιδερένια” και φορώντας τα δικά μας “κόκκινα μαγικά παπούτσια” μπορούμε να πετάξουμε ψηλά…
 
Ιωάννα Μενδρινού
24.1.2022
272124005 4440854442707126 1051805491580620634 n